Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2005, 15:31
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
In navolging van Ce-El-Wan's en ()'s doomcreaties, dacht ik ook eens wat op te nemen. Ben tenslotte ook net begonnen met opnemen, dus leek het me tegelijk effe een leuke test.

Zoals sommigen misschien wel zullen horen is het nogal geïnspireerd op Electric Wizard.

Het zijn gewoon twee gitaarsporen, de één eerst opgenomen, de tweede over de ander heen gespeeld, that's it. Het resultaat is een slordig gespeeld geheel dat in 5 minuutjes klaar was. Als er verzoekjes zijn kan ik het wel beter uitwerken.
(of misschien zelfs fatsoenlijk spelen/opnemen)

De leadpartij had sowieso wel ietsjes zachter gekund. (of natuurlijk gewoon de ritmepartij harder )

Ook hoop ik binnenkort iets te kunnen laten horen van wat ik normaal speel, Isis-achtige dingen. (zodra ik goeie software heb voor zowel opnemen als drumpartijen en piano/synthpartijen, heb sowieso al FL binnenkort dankzij Botulism, Cubase anyone?)

Watskedoomt - Hans Kazan On 10.000 Volts
Oud 23-11-2005, 15:53
Crane Fist
Crane Fist is offline
Het idee is wel leuk maar het is mij een beetje te eentonig eerlijk gezegd, maar dat kan ook komen door het ontbreken van de drums. Maar probeer er alsnog wat meer andere riffjes doorheen te gebruiken
Oud 23-11-2005, 16:10
Metal
Metal is offline
cubase->torrents?
Oud 23-11-2005, 16:14
DeadNation
DeadNation is offline
Afgezien van de sound vind ik de riff niet zo. Ewiz hoor ik er niet echt in terug, maar je bedoelt vast de herhalende riff. Om riffs herhalend te gebruiken in zo'n song heb je een ijzersterke riff nodig anders is de interesse na een halve minuut verdwenen.
Het liefst een groovende riff, maar da's puur subjectief natuurlijk.

De lead is te reverby en is continu aanwezig. Vind m ook niet superbijzonder.

Al met al het is niet slecht en je hebt t in 5 min gemaakt natuurlijk. Zeker mee doorgaan, want wie houd er nou niet van een pot ellendige zware doom.
Oud 23-11-2005, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Nighttime Bird schreef op 23-11-2005 @ 16:31 :

Ook hoop ik binnenkort iets te kunnen laten horen van wat ik normaal speel, Isis-achtige dingen. (zodra ik goeie software heb voor zowel opnemen als drumpartijen en piano/synthpartijen, heb sowieso al FL binnenkort dankzij Botulism, Cubase anyone?) [/URL]
Wat voor synths gebruik je voor dat soort zaken? bepaalde vst's? strings of leads of whatever?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 01:17
Nighttime Bird
Citaat:
Metal schreef op 23-11-2005 @ 17:10 :
cubase->torrents?
Pas als ik wanhopig word, probeer het eerst effe met slsk.
Oud 24-11-2005, 01:34
Nighttime Bird
Citaat:
DeadNation schreef op 23-11-2005 @ 17:14 :
Afgezien van de sound vind ik de riff niet zo. Ewiz hoor ik er niet echt in terug, maar je bedoelt vast de herhalende riff. Om riffs herhalend te gebruiken in zo'n song heb je een ijzersterke riff nodig anders is de interesse na een halve minuut verdwenen.
Het liefst een groovende riff, maar da's puur subjectief natuurlijk.

De lead is te reverby en is continu aanwezig. Vind m ook niet superbijzonder.

Al met al het is niet slecht en je hebt t in 5 min gemaakt natuurlijk. Zeker mee doorgaan, want wie houd er nou niet van een pot ellendige zware doom.
Ik eerlijk gezegd wel. Maar dan wel vooral in de lead ook. Alhoewel die wel wat vuiler had gekund.

(de lead is trouwens twee dikke delay's achter elkaar. Ik speel graag met bakken vol delay. )

En inderdaad, moet verder uitgewerkt worden, wat meer variatie.

De (riff)sound zit in ieder geval wel goed, was ook mijn eerste conclusie, dus er zijn mogelijkheden.
Oud 24-11-2005, 01:35
Nighttime Bird
Citaat:
Crane Fist schreef op 23-11-2005 @ 16:53 :
Het idee is wel leuk maar het is mij een beetje te eentonig eerlijk gezegd, maar dat kan ook komen door het ontbreken van de drums. Maar probeer er alsnog wat meer andere riffjes doorheen te gebruiken
Allebei in de planning.
Oud 24-11-2005, 01:46
Nighttime Bird
Citaat:
Fake schreef op 23-11-2005 @ 18:06 :
Wat voor synths gebruik je voor dat soort zaken? bepaalde vst's? strings of leads of whatever?
Ik heb daar nog geen ervaring mee dus. Alleen nog met die brakke 'synths' in GuitarPro.
In ieder geval wil ik zowel piano als strings als soundscape-achtige leads als hammond-achtige dingen gebruiken. Van alles wat dus eigenlijk. Ik wil ook veel verschillende sounds hebben, onder het motto; hoe meer mogelijkheden, hoe dichterbijer ik kan komen bij wat ik zoek/wat ik wil horen.
Wat zou je me dan kunnen aanraden? Ik neem aan dat in ieder geval Cubase uitgebreid genoeg is daarvoor?
Oud 24-11-2005, 08:36
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
Nighttime Bird schreef op 24-11-2005 @ 02:34 :
Ik eerlijk gezegd wel. Maar dan wel vooral in de lead ook. Alhoewel die wel wat vuiler had gekund.

(de lead is trouwens twee dikke delay's achter elkaar. Ik speel graag met bakken vol delay. )

En inderdaad, moet verder uitgewerkt worden, wat meer variatie.

De (riff)sound zit in ieder geval wel goed, was ook mijn eerste conclusie, dus er zijn mogelijkheden.
Ik vind de sound juist een minpunt. sorry.
Oud 24-11-2005, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Nighttime Bird schreef op 24-11-2005 @ 02:46 :
Ik heb daar nog geen ervaring mee dus. Alleen nog met die brakke 'synths' in GuitarPro.
In ieder geval wil ik zowel piano als strings als soundscape-achtige leads als hammond-achtige dingen gebruiken. Van alles wat dus eigenlijk. Ik wil ook veel verschillende sounds hebben, onder het motto; hoe meer mogelijkheden, hoe dichterbijer ik kan komen bij wat ik zoek/wat ik wil horen.
Wat zou je me dan kunnen aanraden? Ik neem aan dat in ieder geval Cubase uitgebreid genoeg is daarvoor?
Met cubase kun je natuurlijk gewoon VST sinths gebruiken, ik doe dat zelf in Ableton Live. Ik ben alleen nog bezig om dat soundscape achtige geluid te maken, heb nu veel beetje vage leads en wat string synths maar dat is toch niet helemaal wat ik zoek. Het is best veel werk om een mooie sound te krijgen. Cheesemachine is iig een best goede string synth waar wel wat leuke presets bij zitten. Gebruik je een midi-keyboard ofzo? Zo niet, is dat absoluut aan te bevelen
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 13:18
Nighttime Bird
Citaat:
DeadNation schreef op 24-11-2005 @ 09:36 :
Ik vind de sound juist een minpunt. sorry.
Hehe okay, ik dan weer wel.

Niet genoeg fuzz voor je?
Oud 24-11-2005, 13:26
Nighttime Bird
Citaat:
Fake schreef op 24-11-2005 @ 12:17 :
Met cubase kun je natuurlijk gewoon VST sinths gebruiken, ik doe dat zelf in Ableton Live. Ik ben alleen nog bezig om dat soundscape achtige geluid te maken, heb nu veel beetje vage leads en wat string synths maar dat is toch niet helemaal wat ik zoek. Het is best veel werk om een mooie sound te krijgen. Cheesemachine is iig een best goede string synth waar wel wat leuke presets bij zitten. Gebruik je een midi-keyboard ofzo? Zo niet, is dat absoluut aan te bevelen
Nee, ik heb geen midi-keyboard. En ik weet niet of ik die nou wel wil aanschaffen voor 1 of 2 synthpartijen per nummer, die niet de belangrijkste partijen zullen zijn.

Ik zal eens gaan kijken naar Cheesemachine. Dank voor de info.
Oud 26-11-2005, 16:57
Verwijderd
"Je hebt een mix die heel erg zoemt maar je weet niet watskedoomt"

Serieus, wat DeadNation zegt. Ik vind de slagriff niet interessant genoeg om zo))) vaak herhaald te worden. De sfeer is wel goed. Lekker naargeestig enzo, met de nadruk niet zo zeer op geestig alswel op naar.

En nu ga ik lekker naar Black One luisteren
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten