Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Moeilijk vind ik het niet. Ben nu zo'n 15-20 uur per week met studie bezig en heb goede cijfers. Het is voornamelijk boeken doorwerken. We hebben ongeveer 1 college of per dag, en 1 werkgroep per week op 't moment (volgens mij blijft dat zo). Ik bezoek niet alle colleges. Na de kerstvakantie wordt er wel wat meer verplicht (practica zijn de enige verplichte uren, werkgroepen zijn verplicht als je je er voor opgeeft). Dan krijgen we ook pas statistiek dus daar kan ik niks over zeggen, behalve dat we dat dan iig tot de meivakantie 1x per week hebben. studie duurt 4-5 jaar afhankelijk van de gekozen master. Vakken die we tot nu toe gehad hebben: basis voor psychologen: werkstukje maken waarbij het gaat om de vormgeving (dit was maar 1 week) geschiedenis 2: over hoe de samenleving is gepsychologiseerd (dwz dat de psyche meer aandacht heeft gekregen ipv alleen 't lichaam) en nog wat dingen. persoonlijkheidsleer: tja.. over gedrag. vanalles wat. waardoor het veroorzaakt kan worden, oorzaak-gevolg relaties .. dit kan ik niet goed uitleggen. biologische psychologie: met name over de werking van de hersenen. Daarnaast over de werking van zintuigen etc. methoden1: waar moet je aan denken met als je een experiment doet: hoe zorg je dat het een betrouwbaar experiment etc wordt. (dit vak krijgt weinig aandacht op deze uni, de rest wordt bij statistiek gegeven oid.) |
![]() |
|
hoi ik ben dus tweedejaars psychologie in utrecht en zal daar wat over vertellen.
Eerste jaar ziet er zo uit bij ons: Inleiding + Methoden en statistiek 1 Biologische grondslagen + Methoden en statistiek 2 functieleer(is ongeveer doorgaan op biologische grondslagen) + ontwikkelingspsychologie persoonlijkheidsleer + sociale psychologie tweede jaar heb je bij nog twee verplichte vakken die gaan over stoornissen en de inhoudelijke theorieen en modellen van diagnostiek, daarna begint studiepad en kan je kiezen. we hebben veel verschillende richtingen om op te gaan, zie www.uu.nl. Hierbij moet je denken dat je grofweg het tweede jaar de verplichte vakken bij dat studiepad doet en je het derde jaar mag orienteren op alle andere plekken en je bacheloronderzoek doet. moeilijkheid: Veel lezen inderdaad, goed bijhouden, dan is het niet heel moeilijk. statistiek kan dwarszitten en biologische grondslagen ook als je geen biologie hebt gehad. Heb altijd zo'n 10 contacturen per week gehad, maar ligt er ook aan of je naar colleges en/of steuncolleges gaat of niet. Gemiddelde duur per week weet ik niet precies want ik begin ongeveer 2 weken van te voren met echt lezen en leren en daarvoor doe ik bijna alleen maar opdrachten in de eerste twee blokken doe je onderzoek waarbij je gebruik maakt van de dingen die je leert bij m&s 1 en 2. Op zich duurt de studie zelf 4 jaar, tenminste, als je niet de onderzoekskant op wil, want daarvoor moet je 5 jaar studeren. Hou dr wel ff rekening mee dat je daarna natuurlijk nog niet klaar bent en als je echt psycholoog/gedragstherapeut etc etc wil worden, of neuropsycholoog je nog wel een aantal jaartjes door mag studeren+werken, voor je echt een vaste baan kan zoeken. Voor GZ-psychologen zijn die opleidingen met ontzettend weinig plekken, dus je moet vechten voor je plekje. Meer inhoudelijk ga ik echt niet worden want ik weet niet wat jij wilt weten en ik doe dit op zaterdagnacht om kwart over 1 dus ik heb wel weer genoeg gebabbeld ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Geeft niets, de informatie die je geeft vind ik al erg handig ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik dacht dat 'de rechtenstudent' altijd een heel semester in de kroeg zat om een paar dagen voor het tentamen in de UB te gaan zitten met een uittreksel van dat saaie, droge boek om zo voor een 5,5 te gaan. ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Deel je ervaringen met andere forummers! Verwijderd | 17 | 30-05-2008 10:52 | |
Studeren |
Deel je ervaringen met andere forummers! autodropje | 140 | 05-10-2005 10:52 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Is het juist om mensen te hypnotiseren? Dotcom | 16 | 28-08-2004 04:14 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 |