Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2005, 23:03
Verwijderd
Zo het heeft me een aantal uurtjes gekost, maar hier is ie dan. Mijn inzending voor de CGTalk Spectacular Challenge:

Hier een overzicht van begin tot einde:

1e conceptschets:

2e conceptschets:

3e conceptschets:

4e conceptschets

5e conceptschets

6e conceptschets

Na flink wat conceptschetsen werd het tijd om maar eens met het eindwerk te beginnen. Hier in het kort van lineart tot het inkleuren van de plaat

Op het laatst heb ik het plaatje geflipped om weer een frisse kijk op het geheel te krijgen. Flink wat uurtjes later was het plaatje bovenaan het eindresultaat
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2005, 23:11
Escapism
Escapism is offline
ja het ziet er vet uit, maar waar gaat t verder over? wat houdt dat CGTalk Spectacular Challenge in?
Oud 06-12-2005, 23:20
Verwijderd
Citaat:
Escapism schreef op 07-12-2005 @ 00:11 :
ja het ziet er vet uit, maar waar gaat t verder over? wat houdt dat CGTalk Spectacular Challenge in?
http://features.cgsociety.org/challenge/spectacular/

In het plaatje zie je een moeder- en babyrobot. Geboren om de mensheid te dienen. Dit is hun laatste moment samen. Ingewikkeld in een kleedje houdt de moeder haar kindje stevig vast. Het kindje heeft geen idee van wat er aan de hand. De moeder geniet van hun laatste moment samen. De nieuwe eigenaar (de schim) staat boven al te wachten om z'n "vers geboren" slaaf op te halen. Time to say goodbye, my child.

Dat was zo ongeveer mijn verhaaltje bij m'n plaatje. Ik hoop dat je dat er een beetje in kunt zien.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 23:21
Expanium
Expanium is offline
mooi mooi. Maar ik vind de ogen in je laatste schets stukken beter.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 23:28
Captain N
Captain N is offline
Je had denk ik beter het menselijke gezicht kunnen gebruiken in je final, komt veel gevoeliger over.
Verder vind ik het zoals al gezegt een te sicke stijl, ik hou dr wel van van dat ruwe.
Oud 07-12-2005, 06:16
ExVaal
ExVaal is offline
Wat ongelooflijk vét zeg.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 15:54
Rooster
Rooster is offline
ik vind het echt prachtig!
Die aparte robot-passen naar mijn mening echt perfect bij de rest van de tekening. Zo is het tenminste echt een robot.

Ik vind het ook wel mooi te zien dat je concept schetsen steeds rustiger werden
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 15:58
kieviet
kieviet is offline
k ga alleen bijna huilen vanwege het verhaal erachter.Verder echt heel erg vet.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 16:04
teeth, wait
teeth, wait is offline
Citaat:
kieviet schreef op 07-12-2005 @ 16:58 :
k ga alleen bijna huilen vanwege het verhaal erachter.
ZZ

ik dig het
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 16:29
Verwijderd
Citaat:
teeth, wait schreef op 07-12-2005 @ 17:04 :
ik dig het
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 17:15
Verwijderd
Ooooh, wat ongelofelijk mooi en ontroerend!
Bon
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 18:08
duivelaartje
duivelaartje is offline
Geweldig.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 18:11
Jarahh
Jarahh is offline
Supertof. Zou je de ogen van de moeder dicht doen oid, dan ziet ze er misschien wat 'liever' uit.
Oud 07-12-2005, 19:18
Verwijderd
Oh wat dat zijn aardig wat reacties . Allemaal bedankt

Over die ogen; ik heb zelf wat geexperimenteerd met verschillende ogen, open dicht etc, en persoonlijk vond ik dit het beste, ze kijken een beetje zielig en tegelijkertijd ook weer redelijk emotieloos, wat toch wel een verwarrend effect geeft en het robot achtige uiterlijk wat meer benadrukt
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 19:31
lady of the dark
lady of the dark is offline
W.A.U.W. geweldig. Ontzettend mooi (en zielig) verhaal ook. Doet me echt wel wat. Ik ben alleen zo ongelooflijk nieuwsgierig hoe je het gedaan hebt. Heb je er nou ook foto's in verwerkt? De mand die daar achter in beeld al staat te wachten ziet er qua houding zo realistisch uit dat ik het gevoel heb dat je een foto gebruikt hebt.
Oud 07-12-2005, 19:49
Zwoek
Zwoek is offline
Wauw wauw, echt geweldig Echt mooi, het verhaal is iid ook mooi. Geweldig 'onderwerp' zeg maar ook
Je 5e conceptschets is ook erg mooi, ik zou er bijna verliefd op worden
Oud 07-12-2005, 20:03
Goede Fee
Goede Fee is offline
Echt heel tof!
(Alle vier de conceptschetsen trouwens ook, erg mooi kleurgebruik!)
Oud 07-12-2005, 20:58
Verwijderd
Prachtig. Superkleurgebruik, en het sfeertje is geweldig
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 22:37
Verwijderd
echt super dope veel respect , alleen ze kijkt niet zielig, ik weet ook niet of je daarvoor ging.
maar omdat die ogen best groot en rond zijn (naja die kas eromheen zegmaar) kijkt ze een soort van verbaasd of neutraal. maar alsnog kicke
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 12:03
Verwijderd
Qualität!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 12:43
Verwijderd
Citaat:
lady of the dark schreef op 07-12-2005 @ 20:31 :
W.A.U.W. geweldig. Ontzettend mooi (en zielig) verhaal ook. Doet me echt wel wat. Ik ben alleen zo ongelooflijk nieuwsgierig hoe je het gedaan hebt. Heb je er nou ook foto's in verwerkt? De mand die daar achter in beeld al staat te wachten ziet er qua houding zo realistisch uit dat ik het gevoel heb dat je een foto gebruikt hebt.
He dankje. Het plaatje is opgebouwd uit veel teken/brush werk met heel veel verschillende kleuren en hier en daar zitten er foto's in verwerkt. (bijv. het oor) en ik heb textuurfoto's gebruikt om een beetje metaal textuur aan te brengen op het lichaam.

Het creeeren van het figuur op de achtergrond stelt niet zoveel voor; teken een silhouet met zwart, kleine gradient en blur er overheen en klaar is kees., desnoods teken je de silhouet in een layer over een foto heen om het nog wat makkelijker te maken.

Citaat:
Zwoek schreef op 07-12-2005 @ 20:49 :
Wauw wauw, echt geweldig Echt mooi, het verhaal is iid ook mooi. Geweldig 'onderwerp' zeg maar ook
Je 5e conceptschets is ook erg mooi, ik zou er bijna verliefd op worden
Citaat:
Goede Fee schreef op 07-12-2005 @ 21:03 :
Echt heel tof!
(Alle vier de conceptschetsen trouwens ook, erg mooi kleurgebruik!)
Citaat:
Sidhe schreef op 07-12-2005 @ 21:58 :
Prachtig. Superkleurgebruik, en het sfeertje is geweldig
Citaat:
Jive. schreef op 09-12-2005 @ 13:03 :
Qualität!
dank u

Citaat:
Fishy schreef op 07-12-2005 @ 23:37 :
echt super dope veel respect , alleen ze kijkt niet zielig, ik weet ook niet of je daarvoor ging.
maar omdat die ogen best groot en rond zijn (naja die kas eromheen zegmaar) kijkt ze een soort van verbaasd of neutraal. maar alsnog kicke
dankje, ik heb in een bovenstaande post uitgelegd, welk effect ik met de ogen probeerde te bereiken
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 14:42
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
parazonium schreef op 09-12-2005 @ 13:43 :

Het creeeren van het figuur op de achtergrond stelt niet zoveel voor; teken een silhouet met zwart, kleine gradient en blur er overheen en klaar is kees., desnoods teken je de silhouet in een layer over een foto heen om het nog wat makkelijker te maken.

En toch vind ik die houding super realistisch
Oud 09-12-2005, 21:06
Verwijderd
Al gezegd, maar; erg gaaf dus. Ben wel jaloers op dat energieke stijltje met textures en custom brushes (neem aan dat je dat veel gebruikt hebt). Congrats!

Nu de afslag maar even afwachten.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 22:12
Verwijderd
Wow bloody wow
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 10:47
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
De eerste vind ik heel mooi, maar de rest wat minder.
Oud 10-12-2005, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Peperkorrel schreef op 09-12-2005 @ 22:06 :
Al gezegd, maar; erg gaaf dus. Ben wel jaloers op dat energieke stijltje met textures en custom brushes (neem aan dat je dat veel gebruikt hebt). Congrats!

Nu de afslag maar even afwachten.
He bedankt . Het aantal custom brushes valt erg mee, vooral veel gewerkt met een harde ronde brush en wat andere brushes die standaard in PS zitten. En ja dat stijltje, gewoon een kwestie van proberen. Kijk naar andere artiesten en probeer een beetje te begrijpen hoe ze te werk gaan en dan zelf gewoon lekker aan de slag gaan.

Ook nog bedankt voor het in de gaten van m'n thread.

en nu maar wachten he

Citaat:
nezzen schreef op 09-12-2005 @ 23:12 :
Wow bloody wow
dank je

Citaat:
BrunetJuh schreef op 10-12-2005 @ 11:47 :
De eerste vind ik heel mooi, maar de rest wat minder.
In die eerste is ook veeel en veeeeeeel meer tijd gestoken dan de rest.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 14:47
Verwijderd
Mooi!

Erg mooi kleurgebruik, en sterke sfeer. Alleen had ik persoonlijk gekozen voor menselijke ogen, om de emotie wat te versterken.

Ik vind dit overigens eerder een inzending voor Master & Servant Want in welke zin is dit 'spectacular'?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 15:53
Euryalo
Euryalo is offline
wauw
Oud 13-12-2005, 11:46
Stoetel
Stoetel is offline
Zoals ik reeds in het simpele Art topic aanhaalde, vind ik ze allemaal erg dope. En aangezien ik zelf een echte photoshopnoob ben, lijkt het allemaal nog eens indrukwekkender dat je dit ermee klaarkrijgt

Heb btw ook eens een kijkje genomen naar de andere inzendingen. Het lijkt er wel op dat je sterke concurrentie hebt. Maar laat zeker weten wat ervan geworden is.
Oud 13-12-2005, 15:51
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 10-12-2005 @ 15:47 :
Mooi!

Erg mooi kleurgebruik, en sterke sfeer. Alleen had ik persoonlijk gekozen voor menselijke ogen, om de emotie wat te versterken.

Ik vind dit overigens eerder een inzending voor Master & Servant Want in welke zin is dit 'spectacular'?
Dankje. Ja spectacular...., ik vind het lastig om hier een duidelijk antwoord op te geven . Maar als ik zo de instructies door lees, dan kan ik mijn plaatje best plaatsen binnen de wedstrijd regels voor "spectacular"

Citaat:
Euryalo schreef op 11-12-2005 @ 16:53 :
wauw
dank je

Citaat:
Stoetel schreef op 13-12-2005 @ 12:46 :
Zoals ik reeds in het simpele Art topic aanhaalde, vind ik ze allemaal erg dope. En aangezien ik zelf een echte photoshopnoob ben, lijkt het allemaal nog eens indrukwekkender dat je dit ermee klaarkrijgt

Heb btw ook eens een kijkje genomen naar de andere inzendingen. Het lijkt er wel op dat je sterke concurrentie hebt. Maar laat zeker weten wat ervan geworden is.
Dank je. Er is zeker veeeeel concurrentie (bijna 1700 deelnermers ) die voor een hele boel vette inzendingen hebben gezorgd. Maar mocht ik op een mooie plaats eindigen dan zal ik het zeker vermelden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten