Advertentie | |
|
![]() |
|
'n paar meisjes bij 'n vriendin op school zeggen weleens; 'kijk nou wat ik heb gedaan' en dat laten ze dat expres zien, of ze gaan expres met korte truitjes lopen zodat de krassen opvallen... vind ik eigenlijk zeer triest...
ik laat 't zeker niet zomaar zien, ik schaam me er juist voor.
||
Citaat:
|
mnee, ik ken niet echt zo iemand.
ik ken wel 2 meisjes die allebei aan de lijn zijn, ze vertellen heel stoer zodat iedereen het kan horen: 'Nou, IK heb vanaag nog he-le-maal NIKS gegeten! goed he?' en dat soort dingen. ik erger me daar wel aan. ojaah ik ken wel zow iemand, een meisje (een soort van vriendin) die ik al een tijd niet had gezien, ik vroeg aan haar ' hoe gaat het met je?' en ze liet haar opengekraste polsen zien als antwoord. en dat deed ze bij iedrereen, ook mensen die ze niet ecth kende. dat vond ikw el stom, ik heb een hekel aan dat soort mensen snijden sucks ![]()
|
Ik heb hier eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, maar dat komt ook omdat ik er andere redenen voor heb.
Ik ben het niet met nare man eens dat het voor 90% alleen maar is om op te vallen of stoer te doen. Ik hoor daar in ieder geval niet bij . Ik zou niet weten waarom iemand het doet om stoer te doen of op te vallen. In ieder geval is er wel een steekje los bij iemand die dit doet. (bij degenen die om een andere reden snijden is het ook niet in de haak maar dat doet er nu even niet toe)
|
![]() |
als diegene dat doet om erbij te horen, dan istie toch zeker niet 100 %
ik weet zelf hoe het is om jezelf te snijden, het is een soort drang bij mij geweest als ik gewoon woedend werd of me heel erg ongelukkig voelde, ik heb ook bij en psycholoog gezeten om over mijn problemen te praten en nee ik deed het zeker nie om aandacht te trekken, als ik mezelf had gesneden dan voelde ik me alleen mar schuldig tegenover anderen en ik probeerde de wonden altijd te verbergen.... je moet diegene maar is duidelijk maken dat je dat nie zomaar doet, of geen aandacht geven, zo vinden ze het niet leuk meer ook! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
je bent niet meteen 'bekend'als je je hier op het forum uit. ja, wel als 'gezicht' van je nickname. maar verder ook niet.
||
Citaat:
Kuzzz ps. psychforum rulezzz |
![]() |
||
Citaat:
Dat wij dat hier neerzetten is omdat we het nergens anders kwijt kunnen/willen. Als ik aandacht zou willen zou ik nu ook niet aan t smelten zijn van de hitte omdat ik een trui met lange mouwen aan heb om de krassen te verbergen. Mjah, of iedereen op t forum hoort misschien toevàllig bij die 10% ofzo ?? Nee lijkt me niet hè? Maar goed, ff een ander vraagje.. Zou ik er met die jongen over moeten praten?... *knuf* Lau.
||
Citaat:
|
ik ken weel iemand. maar die is nu gelukkig van school af
we zaten in de bus. het was altijd een meisje die alle aandacht wilde. op een keer liet ze haar polsen zien en zei ze kijk ik heb ik mijn pols gesneden. krasje wat niks voorstelde volgens mij had ze het nog van een valpartij, maar goed ze wilde alleen maar aandacht hebben. en laatst kwam ik haar weet tegen en toen begon ze weet. toen ben ik maar gewoon weggelopen
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Als iemand sijdt, hoeft het niet te beteken dat iemand aand8 wil, of per definitie altijd een probleem heeft. Voor vel mensen is het een gewoonte geworden en niets meer dan dat, maar je moet het wel verbergen omdat anderen het niet zullen begrijpen dat dat een uitlaatklep voor woede of angst of....VAN ALLES is.
Er zijn echter ook mensne die het doen om stoer te doen èn mensen die het mooi vinden, zoals tatoages. Wat ik niet snap: Als iemand een gaatje in zn eigen oor prikt, is dit nit zoo heel erg, maar als iemand een text in zn arm snijdt, is het meteen een griezilig persoon, en geloof me: dat doet echt niet meer pijn ofzo, het ligt aan de bui waarin je bent. Soms als ik dronken ben, doe ik het omdat ik het mooi vindt, en dan voel ik het amper!! Als ik down ben, omdak wel pijn wil hebben... nah jah........ik dnek niet dat je die jongen iets kan verwijten WEL als ie constant zielig loopt te doen, maar geen hulp wil en het wel aan opvallend onopvallend aan iedereen showen,...kijk eens hoe zielig ik ben................Het zal een tijdje duren voordat mensen begrijpen dat het een vorm van versiering kan zijn ga toch even met die jongen praten, kan nooit kwaad toch?
|
![]() |
|
![]() |
Kweetniet of snijden een schreeuw om aandacht is.. ligt er aan in welke situatie die persoon zit..
Als ik zou snijden zou ik dat echt niet zeggen.. zou me schamen en sja weet niet, als mensen het zouden weten dan ben je meteen heel zielig en gaat echt iedereen medelijden met je hebben en dat is iets waar ik geen behoefte aan heb.. Ik vind trouwens wel dat er heel veel mensen snijden, toen ik net op dit forum zat las ik er zovaak over, terwijl ik daarvoor niemand kende die het deed ofzo.. Zouden mensen op ideen komen door elkaar? Ik bedoel, zo van ik voel me kut, ik ga me ook maar snijden zoveel mensen doen het.. Lijkt me sterk maar zou het kunnen?? Nouja vaaaaaag Groetje Rosie
|
Waarom heet dit forum geen Snyologie???
Het hele snij-gebeuren is een soort van hype geworden. Zoiets van "ik snij dus ik besta". Dat iemand de neiging heeft zichzelf te pijnigen is iets anders dan de jantjes zonder achternaam die zich bekeren tot de snij-trend voor een flinke dosis aandacht in de vorm van medelijden danwel in de vorm van afkeurende blikken of opmerkingen. Elke forummer die een topic over zijn of haar gesnij opent weet toch van te voren dat ie tig keer de reply "kom op meis, je kunt het" over zich heen krijgt. Dat moet voor sommige mensen toch heerlijk zijn....
||
Citaat:
||
Citaat:
Ach nee, krijgen we dit weer.. nou weet je.. ga eens alle mensen bij elkaar tellen die op psycholie zitten.. nou mag dat op s.com best veel zijn, maar vergeleken met de gehele nederlandse bevolking, of zelfs jeugd, is dat echt maar weinig hoor. T is echt geen hype hoor.
||
Citaat:
|
Ik doe het nie echt om stoer te doen...Misschien dat ik het soms als afschrikmiddel gebruik opdat ze me niet zouden lastig vallen. Ik snij het meest juist nadat ik lastig gevallen word door mensen die kritiek op me hebben, dan hoeven ze het niet te wagen om het nog een keer te doen...maar het is niet om stoer te doen..gewoon dat ze me met rust zouden laten
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
ik snij niet ik doe wel wat in die richtin.
nouw niet om stoer te doen ofzo want niemand weet dat gelukkig dan zouden ze met egt voor gek verklaren. op 1 of andere manier "kick" ik er op om b.v. een schaar tegen mij huid te drukken en dan kras te zetten. die prikkeling die dan komt maakt mij op 1 of ander manier nieuwsschierig. maar ontopic. mensen diej het "stoer"vinden en heel stoer aan mensen "hun" littekens laten zien zijn met 1 woord zielig er bestaan ook mensen die dat niet doen om stoer te doen maar omdat ze er thuis niet mee tegen kunnen ze schamen zich er voor kunnen er moeilijk over praten. ik heb ooit met een meisje op msn gepraat en gebeld die zoiets deej ze moest gwoon dr verhaal kwijt aan iemand maar wouw dat niet bij haar vriendinnen doen omdat ze dacht dat ze dan bij haar weggingen toen had ze t tegen mij verteld en dat luchte voorhaar op. toen ze bijna was "afgekickt" pleegde een vriend van dr zelfmoord. toen werd helemaal erg. maar ze leeft gelukkig nog. ik zal dr nooit zien maar ik weet in ieder geval dat ik een persoon heb "gered" dat was wat ik kwijt wouw hiero
||
Citaat:
ben toen een hele tijd gestopt, zown 4 jaar ofzo, maar nu weer begonnen, en echt niet omdat ik t hier gelezen heb
|
Nouw, door de lichamelijke pijn die ze kunnen laten zien, krijgen ze een geestelijke vergoeding; eerbied, troost of medelijden.
Deze geestelijke vergoeding voor de lichamelijke pijn is ruimschoots genoeg om zich weer goed te voelen. hierdoor associeerd men het snijden opzich met het gevoel 'Goed' Met de nodige gevolgen van dien. ![]()
|
![]() |
ik ken ook wel iemand die het deed om stoer te doen....express laten zien en er hele verhalen over vertellen waarmee ze het deed, en een zo kort mogelijk truitje met een groot verband ofzo van jah ik heb me gesneden niet express hoor maar ondertussen tegen haar vrienden hele verhalen dat ze zo depri was GRR
oké ik doe het ook wel eens als ik weer verrot gescholden word om mijn figuur of domme rot kop weet ik veel wat ze allemaal gillen maar ik probeer het zo veel mogelijk te verbergen maar ga nu niet in een trui lopen--> veel te heet al zou ik dat eigelijk liever doen als het zou kunnen maar dan denken de mensen helemaal hé die snijd.. |
![]() |
||
Citaat:
mja, op i-net heb k wel es wat frustraties van me af geschreven erover... maar irl heb k 't er nooit met iemand over, behalve met m'n vriendin dan.. met haar heb ik 't er dan 1x goed over gehad... kdraag nu pas weer een jaartje ongeveer shirts zonder mouwen die k altijd zo lekker vond zitten... omdat de littekens minder geworden zijn, maar als iemand er naar vraagt hebbik geen zin om er over uit te wijden, en verander ik zo snel mogelijk van onderwerp. (sjo damnz, chaotische reply... hoop dat 't een beetje duidelijk is ![]()
Laatst gewijzigd op 25-06-2002 om 03:59. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Kuzzzz |
![]() |
|
een vriend van mij deed dat een tijd terug ook, had hij gesneden, liet hij het aan iedereen zien, was 'ie 'stoer'.
Da's alweer 2 jaar terug, maar laatst sprak ik hem nog daarover, waarom ie het zo showde enzow. Hij zelf zei toen dat ie ut deed omdat hij bang was voor reacties enzow en zich zo daarvoor behoede ![]() was beetje vaag hoe hij het uitlegde, maar glukkig vatte hij wel later dat ie er fout mee bezig was enzow. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
het kleine gothic-topic =zwart wit= | 261 | 02-08-2004 16:14 | |
Verhalen & Gedichten |
Nina & Sara Giles | 18 | 24-07-2003 22:37 | |
Verhalen & Gedichten |
Handboek Moord en Doodslag Vlooienband | 8 | 25-01-2003 22:26 | |
Verhalen & Gedichten |
['opdracht'] The Perfect Murder Type | 2 | 19-01-2003 22:33 | |
Psychologie |
zwakte? cha0s | 51 | 14-12-2002 18:55 | |
Psychologie |
Hoe gaan jullie met je littekens om??? ** Lieve2002 ** | 118 | 10-12-2002 13:39 |