Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2005, 14:54
Rodion
Rodion is offline
Ik krijg nog geld van iemand. Dat is opzich geen probleem, ware het niet zo dat ik het telefoonnummer van die persoon kwijt ben, en nog niet zoveel geld gezien heb. Nu ga ik diegene binnenkort opzoeken, want ik heb het adres wel. Maar wat mij zorgen baart: het betreft een kraakpant, dus er is een redelijke kans dat diegene 'gevlogen' is.
Dus mijn vraag:

Hoe spoor je iemand dan op?

Ik heb wel: een kopie van het paspoort van diegene en een contract waarin word beloofd te betalen voor een bepaalde termijn, die nu al ruim overschreden is.

Het gaat om een gewone, niet al te slimme alto, dus ik hoef waarschijnlijk alleen in Nederland te zoeken. En nee, het telefoonboek bied geen uitkomst.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-11-2005, 15:25
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
detective inhuren
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 15:36
synclinorium
synclinorium is offline
Maakt eigenlijk niet uit, maar om hoeveel geld gaat het?

Misschien via vrienden opsporen?
Oud 18-11-2005, 16:18
PV
PV is offline
Wacht nou eerst gewoon even af, misschien woont ie er nog wel. Je zit je nu alvast zorgen te maken om niks.
En anders zou ik wat rondvragen daar, misschien weten andere bewoners of buren waar ie heen is. Of maak een topic op Contact Gezocht
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 16:20
T_ID
T_ID is offline
Deurwaarders vragen over het algemeen uittreksels op van de gemeentelijke basisadministratie van een gemeente waar ze die persoon verwachten (en dat kan idd via het nazoeken van al diegene zijn contacten). Duikt die eenmaal op dan kan je prompt een betaalvonnis uit laten voeren. De procedure daarvoor kan je trouwens voeren zonder dat diegene een adres heeft, er wordt dan in landelijke kranten zijn dagvaarding gepubliceerd en kotm diegene niet opdagen, pech, geen verweer.

Met een betalingsvonnis voor die schuld sta je veel sterker, omdat je daarmee opdracht kan geven om beslag te laten leggen op bezittingen van diegene, die je kunt veilen om je geld te krijgen.

Let wel, ik beschrijf dit dus als oplossing voor een situatie waarin degene die in gebreke blijft echt niet wíl betalen. Gewoon opzoeken en vragen werkt goed, wijzen op negatieve gevolgen voor diegene als die niet betaald (rente en buitengerechtelijke kosten vergoeden) werkt nog veel beter.
Oud 18-11-2005, 21:31
Rodion
Rodion is offline
[QUOTE]T_ID schreef op 18-11-2005 @ 17:20 :
[B]Deurwaarders vragen over het algemeen uittreksels op van de gemeentelijke basisadministratie van een gemeente waar ze die persoon verwachten (en dat kan idd via het nazoeken van al diegene zijn contacten).

Kun je als burger ook vragen om uittreksels van de gemeentelijke basisadministratie? Dan check ik gewoon de grote steden.

Via vrienden zoeken is geen optie, ik ken geen vrienden van diegene. Alleen het opzoeken is een probleem, het laten betalen niet.

Bedankt voor de reacties.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 18:25
BleuEyes
BleuEyes is offline
Over hoeveel geld gaat het??
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 08:27
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
BleuEyes schreef op 21-11-2005 @ 19:25 :
Zal wel een bepaald bedrag van, want voor 10euro ga je, neem ik aan dan, niet heel NL afzoeken
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 17:57
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
BleuEyes schreef op 21-11-2005 @ 19:25 :
Genoeg om er moeite voor te doen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 18:17
Verwijderd
Als je een thuistelefoonnummer hebt, kun je dat ergens invoeren waarbij je het adres krijgt... ik weet alleen de site niet meer. Misschien werkt het voor sommige mobiele nummers ook. Je moet anders even googlen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 18:49
Go
Go is offline
Off-topic:
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 19:01
T_ID
T_ID is offline
Een simpelere en minder omslachtige manier is ook mogelijk.

Wat is zijn achternaam?
->
In welke stad hangt hij misschien uit? -> Iedereen met die achternaam waarbij het kans heeft bellen.

Werkt dat niet?

Waar woonden of wonen zijn ouders/familie waarschijnlijk?
Telefoonboek van die stad met die achternaam afbellen en aan hen vragen waar die pipo uithangt, weten ze vast wel.
Oud 22-11-2005, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 22-11-2005 @ 19:17 :
Als je een thuistelefoonnummer hebt, kun je dat ergens invoeren waarbij je het adres krijgt... ik weet alleen de site niet meer. Misschien werkt het voor sommige mobiele nummers ook. Je moet anders even googlen.
www.ikhebje.nl
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 11:46
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
T_ID schreef op 22-11-2005 @ 20:01 :
Een simpelere en minder omslachtige manier is ook mogelijk.

Wat is zijn achternaam?
->
In welke stad hangt hij misschien uit? -> Iedereen met die achternaam waarbij het kans heeft bellen.

Werkt dat niet?

Waar woonden of wonen zijn ouders/familie waarschijnlijk?
Telefoonboek van die stad met die achternaam afbellen en aan hen vragen waar die pipo uithangt, weten ze vast wel.
-Niet in telefoonboek te vinden, want kraakpand.
-Ouders of familie ken ik niet.
-Heb uberhaupt geen telefoon nummers.

Ik heb volgende week donderdag vrijgemaakt om af te reizen naar desbetreffende stad (Utrecht). Misschien is er niks aan de hand en was diegene alleen mijn telefoon nr. en rekening nr. kwijt.

Ik hoop maar dat zij(geen hij) er nog woont.

Laatst gewijzigd op 23-11-2005 om 15:54.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 14:26
Go
Go is offline
Citaat:
kwibus schreef op 23-11-2005 @ 12:46 :

Ik hoop maar dat zij(geen hij) er nog woond .
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 15:55
Rodion
Rodion is offline
Shid happens
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 09:22
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
kwibus schreef op 23-11-2005 @ 12:46 :
-Niet in telefoonboek te vinden, want kraakpand.
-Ouders of familie ken ik niet.
-Heb uberhaupt geen telefoon nummers.

Ik heb volgende week donderdag vrijgemaakt om af te reizen naar desbetreffende stad (Utrecht). Misschien is er niks aan de hand en was diegene alleen mijn telefoon nr. en rekening nr. kwijt.

Ik hoop maar dat zij(geen hij) er nog woont.
Ik bedoelde ook dat je gewoon kan proberen te zoeken. Bel gewoon de mensen met dezelfde achternaam als diegene die je nodig hebt, vraag of ze iemand kennen in de familie die ook die voornaam heeft. Als je een idee hebt waar je debiteur vandaan komt kun je er met een tiental telefoontjes vanuit de luie stoel al zijn.
Oud 27-11-2005, 22:47
Verwijderd
Mij inhuren
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten