Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2005, 13:53
thunder110
thunder110 is offline
Heeft iemand ervaring met het leren van Spaans in een mooi Zuid-Amerikaans land? En dan bedoel ik niet de internationale talenorganisaties.
Oud 15-07-2005, 20:35
amor
amor is offline
Afgelopen winter ben ik een tijdje in chili geweest en mn spaans is een heel suk verbeterd. Ik kon bijna geen woord spaans. Chili is echt een aanrader, veilig land, aardige mensen en een mooie natuur.
Ik had wel de mazzel dat ik bij familie kon logeren
Oud 27-09-2005, 22:47
Ramble On
Ramble On is offline
Ik ga in januari naar Zuid-Amerika. Ik spreek al een beetje Spaans maar nog niet genoeg om mee te praten met mensen. Ik ben nu ook bezig woordjes enzo uit een boekje te leren om iig m'n woordenschat wat te vergroten (m'n uitspraak is al goed volgens wat Zuid-Amerikanen ). Ik ga erheen met Zuid-Amerikaanse vrienden, dat scheelt natuurlijk ook omdat zij voornamelijk Spaans zullen praten met elkaar (maar twee van hen spreken ook perfect Nederlands). Ik weet zeker dat m'n Spaans heel erg zal verbeteren als ik eenmaal daar ben. Dus het is sowieso al goed om er gewoon heen te gaan en veel met mensen te praten en misschien eventueel uit een boek te leren zodat je dat in Zuid-Amerika in de praktijk kan brengen.
Oud 19-10-2005, 22:08
voyager
voyager is offline
Door het werk van mijn papa woon ik momenteel in Argentina. Ik had een minime basis van Spaans (snelcursus 40 lessen ofzo) en nu, na 2 maand versta ik 80% (maar dan niet afkomen met vakterminologie) en kan ik mezelf toch redelijk vlot uitdrukken (ik ga niet mijn levensverhaal gaan vertellen maar weet wel me verstaanbaar te maken).

Hoe ik het leer? Zo maar, spreken met mensen, luisteren naar mensen, hier en daar een cursusje van alles en nog wat doen (school start pas in 2006 voor me), en regelmatig wat zelfstudie van woordjes (als ik de moed kan opbrengen), na regelmatig iets te horen controleer ik soms ook even of ik de grammaticaregel snap...

het lukt wel (hoewel ik me soms dooderger als het eens totaal niet lukt)

hou er wel rekening mee dat je een zwaar accent kunt krijgen en spaans heel wat anders is!
Oud 21-10-2005, 00:41
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
voyager schreef op 19-10-2005 @ 23:08 :

hou er wel rekening mee dat je een zwaar accent kunt krijgen en spaans heel wat anders is!
Bedoel je Nederlands met Spaans accent? Of andersom, want dat lijkt me wel logisch, je zult denk ik altijd wel horen dat Spaans niet je eigen taal is.
Oud 21-10-2005, 01:51
voyager
voyager is offline
Citaat:
Ramble On schreef op 21-10-2005 @ 01:41 :
Bedoel je Nederlands met Spaans accent? Of andersom, want dat lijkt me wel logisch, je zult denk ik altijd wel horen dat Spaans niet je eigen taal is.
jah, wel een vlaams accent is redelijk goed weg te werken in het argentijns, maar ik bedoel dat ik bv geen español maar castellano spreek
Oud 25-10-2005, 16:16
amor
amor is offline
Citaat:
voyager schreef op 21-10-2005 @ 02:51 :
jah, wel een vlaams accent is redelijk goed weg te werken in het argentijns, maar ik bedoel dat ik bv geen español maar castellano spreek
Ik dacht dat espanol en castellano hetzelfde waren alleen andere naam. Bedoel je niet gewoon dat je Spaans met een Argentijns accent spreekt?
Waar zit je in Argentinie als ik vragen mag?
Oud 27-10-2005, 15:43
Verwijderd
Ik heb een vriendin in Peru zitten nu, ze is er 3 maanden en heeft nog 9 maanden te gaan. Ze ging vooral om spaans te leren en verblijft nu bij vrienden van d'r ouders.

Ze is er zelf heel enthousiast over, is het wat als ik vraag of ze er met je over wil msnen oid, of heb je daar geen zin in?
Oud 22-11-2005, 18:55
P&C
P&C is offline
Ik ben vorig jaar voor 9 maanden naar zuid amerika gegaan
(met als doel vrijwilligerswerk voor decentrale geneeskunde selectie)
moest hiervoor ook perfect spaans kunnen dus heb 3 maanden les gehad in spaans: 4 uur per dag,

peruaans spaans hoort bij de mooiste spaanse dialecten volgens mij, argentijns vind ik echt niet mooi 'sho ipv yo' enzo...
.
nou als je wat meer info wilt, pm maar
Oud 25-11-2005, 00:01
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
P&C schreef op 22-11-2005 @ 19:55 :
peruaans spaans hoort bij de mooiste spaanse dialecten volgens mij, argentijns vind ik echt niet mooi 'sho ipv yo' enzo...
.
nou als je wat meer info wilt, pm maar
Dat plasja ipv playa is idd wel irritant (doen Uruguayanen ook), maar over het algemeen vind ik het Argentijns wel heel begrijpelijk. Chileens bijvoorbeeld heeft veel andere woorden. Peruaans is idd wel mooi en duidelijk
Oud 27-11-2005, 22:54
P&C
P&C is offline
klopt klopt

verder qua woorden die ze gebruiken lijken argentijnen wel weer op peruanen, bolivianen min of meer ook wel

wat een shock toen ik in brazilie kwam en me daar wel even dacht verstaanbaar te maken
Oud 28-11-2005, 11:52
Ramble On
Ramble On is offline
Haha ik ga de eerste paar dagen van m'n Zuid-Amerika reis naar Rio, ik denk dat ik het daar maar op Engels houd
Oud 28-11-2005, 12:10
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Ramble On schreef op 25-11-2005 @ 01:01 :
Dat plasja ipv playa is idd wel irritant
Dacht ik net een goede school gevonden te hebben in Buenos Aires spreken ze daar dus met een lelijk accent.

Weet iemand een goede plek om Spaans te leren in Peru?
Oud 28-11-2005, 18:31
Ramble On
Ramble On is offline
Cuzco
Oud 02-12-2005, 15:43
P&C
P&C is offline
ik zou ook naar Cusco gaan, heb er zelf 3 maanden gezeten (spaans geleerd)

je moet maar ff hier kijken als je meer wilt weten

klik

Oud 05-12-2005, 18:40
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
P&C schreef op 02-12-2005 @ 16:43 :

klik

Leuk om te lezen dat verslag
Oud 05-12-2005, 23:09
P&C
P&C is offline
dank je

vergeet de fotos niet he
Oud 06-12-2005, 12:31
Ramble On
Ramble On is offline
Die ook

Ik kan niet wachten tot ik ga (13 jan.).

Regels voor berichten