Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2006, 18:03
x_knorretje_x
x_knorretje_x is offline
Heej,

ik weet niet of dit topic hier hoort, zo niet dan verplaatsen jullie het maar, maar kon geen andere plek vinden...

Ik heb voor het autorijden een eigen verklaring in moeten vullen, vanwege mn epilepsie. Wanneer je die opstuurt naar het CBR, hoor je dan (naast de brief met de goedkeuring om je rijbewijs te gaan halen) ook het papier wat je zelf opgestuurd hebt terug te krijgen (oftewel, de eigen verklaring zelf)...

Mijn rij-instructeur vroeg namelijk of ik mn eigen verklaring aan hem wilde geven, zodat hij het op kon sturen, hij wist dus niet dat ik dat zelf al had gedaan en goedkeuring had gehad. Nu vroeg hij of ik dan die brief en de eigen verklaring aan hem wilde geven en na een tijd zoeken kwam mn moeder ermee dat ik die waarschijnlijk helemaal niet terug heb gekregen, maar k weet het dus niet zeker en daar probeer ik nu achter te komen.

(ik vrees dat er weinig mensen zijn die dit weten, maar k probeer het toch maar...You'll never know)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2006, 19:43
coopergirl
coopergirl is offline
Voor een gezondheidsverklaring moet je toch onderzoek door een onafhankelijke arts laten doen?? Ik had eigenlijk ook zo'n formulier moeten invullen (met 'nee') maar aangezien er dan 6 maand (!) overheen kon gaan en er extra kosten mee gemoeid waren heb ik er vanaf gezien

Kun je niet bellen naar het CBR of ze je verklaring hebben terug gestuurd...?
Oud 28-02-2006, 20:21
Saycheese
Saycheese is offline
Volgens mij kreeg ik die voor het eerst weer te zien bij mijn examen. Mijn rij-instructeur had hem opgestuurd. Bij dat gesprekje vlak voor het examen kreeg ik hem onder mijn neus geduwd met de vraag of alle antwoorden nog steeds van toepassing waren en zo ja, of ik hem dan wilde ondertekenen.

Maar als je het zeker wil weten, bel het CBR even.
Oud 28-02-2006, 20:22
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
waarom heb je dit buiten je instructeur om geregeld ? z

en hoe kom jij aan die brief met goedkeuring ? je hebt volgens mij een doktersverklaring nodig, maar eerlijk gezegd begrijp ik niet helemaal hoe dit in elkaar zit.

ik snap uberhaupt niet hoe jij, zonder je rijschool, aan een eigen verklaring bent gekomen.
Oud 01-03-2006, 07:40
x_knorretje_x
x_knorretje_x is offline
Ok, om even jullie vragen te beantwoorden...
Voordat ik met mn rijbewijs ben begonnen, had ik al een lichte vorm van epilepsie...Deze werd wel in bedwang gehouden door medicijnen....Maar we wilden er wel zeker van zijn of ik uberhaupt zou mogen autorijden....Daarom heb k bij het gemeentehuis een eigen verklaring aangevraagd en die door de neuroloog laten invullen (met oedstemming dus)...
Dit heb ik opgestuurd naar et cbr en heb ik toestemming gekregen...
Maar k bel idd et cbr nog wel even, maar dacht, k probeer et eerst even via deze wel...Evengoed bedankt voor jullie reacties,

x_knorretje_x
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 13:24
x_knorretje_x
x_knorretje_x is offline
Tis intussen geregeld,

mag n slotje op dit topic
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 13:32
Verwijderd
Misschien handig voor mensen die een soortgelijk probleem hebben om te vertellen hoe je het hebt opgelost?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 15:33
Shock
Shock is offline
Tsja, vertel eens?
Ik heb ook een lichte vorm van epilepsie, maar no way dat ik ooit heb mogen beginnen voor m'n rijbewijs
Oud 01-03-2006, 17:39
x_knorretje_x
x_knorretje_x is offline
Kheb uiteindelijk naar et CBR gebeld. Hier heb ik gevraagd of het klopt dat de eigen verklaring zelf niet was terug gestuurd. Dit klopte, dat hebben zij daar op de Afdeling Medische zaken liggen oid.

1 leuk detail, maar niet heus en tevens ook erg onlogisch:
Ik heb na het opsturen van de eigen verklaring een brief gekregen waarin staat dat ik 5 jaar de tijd heb om een rijbewijs te halen, daarna verloopt die toestemming.
Nou zei die vrouw die ik aand telefoon had dat het inderdaad 5 jaar geldig is, maar het formulier van de eigen verklaring verloopt na 1 jaar...(in mijn geval 28 april, moet 4 april examen doen, dus nog op tijd)...Als ik dus niet in 1 keer ga slagen moet ik nog een keer een eigen verklaring kopen (20 euro oid geloof ik dat et was?)...Hier hoef ik niets door een dokter op in te laten vullen, alleen aankruisen dat ik een vorm van epilepsie heb......echt heel vaag, 5 jaar toestemming is 5 jaar toestemming in mijn ogen...maar goed, khoop maar gewoon dat ik in 1 keer slaag en anders een her kan hebben voor de 28e...
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 17:45
x_knorretje_x
x_knorretje_x is offline
Citaat:
Shock schreef op 01-03-2006 @ 16:33 :
Tsja, vertel eens?
Ik heb ook een lichte vorm van epilepsie, maar no way dat ik ooit heb mogen beginnen voor m'n rijbewijs
Heej, daar ging in principe niet mijn vraag over hoor, maar dat maakt ook niet uit...Ik had namelijk al toestemming van het CBR maar tging mij om het feit of ik de eigen verklaring terug had moeten krijgen...

Het feit of je toestemming krijgt om te mogen auto rijden hangt natuurlijk wel af van de soort epilepsie die je hebt en of je er medicijnen voor hebt. Ik heb 'juveniele myoclonische epilepsie'. (weet niet of je er mee bekend bent, maar iig) dit houdt in dat ik spierschokken heb, waardoor een fractie van een seconde een spier ontspant, waardoor ik bijvoorbeeld even door mn knieën zak, of een arm die uitschiet...Nou zou ik zelfs zonder medicijnen auto kunnen en mogen rijden en met medicijnen (die de schokken volledig onder bedwang houden), maar ik wilde wel de zekerheid hebben dat het ook daadwerkelijk mocht, daarom heb ik van tevoren een eigen verklaring ingevuld...Zodat ik niet voor de verrassing zou komen te staan dat ik bakken geld had besteed aan het rijden en vervolgens niet had mogen afrijden...Vandaar
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 07:47
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
x_knorretje_x schreef op 01-03-2006 @ 18:45 :
dit houdt in dat ik spierschokken heb, waardoor een fractie van een seconde een spier ontspant, waardoor ik bijvoorbeeld even door mn knieën zak, of een arm die uitschiet...

Nou zou ik zelfs zonder medicijnen auto kunnen en mogen rijden
hoe kom je erbij dat iemand die zijn of haar ledematen niet volledig onder controle heeft een veilige chauffeur zou kunnen zijn ? (ik weet vrijwel zeker dat je geen auto mag rijden zonder medicijnen, in jouw geval. Lekker hoor, net als je wil invoegen door je knie zakken.)
Oud 02-03-2006, 16:30
x_knorretje_x
x_knorretje_x is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 02-03-2006 @ 08:47 :
hoe kom je erbij dat iemand die zijn of haar ledematen niet volledig onder controle heeft een veilige chauffeur zou kunnen zijn ? (ik weet vrijwel zeker dat je geen auto mag rijden zonder medicijnen, in jouw geval. Lekker hoor, net als je wil invoegen door je knie zakken.)
Dat is et juist, ik heb er wel medicijnen voor...
En nee, die spierschokken die zijn vooral als ik moe ben en als ik iets vast heb dan gebeurt het ook niet snel...En door mn knie zakken, dat gebeurt alleen als ik sta...
Maar kan et ook niet op een andere manier uitleggen, maar vertrouw er maar op dat een arts het wel beter weet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten