Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2006, 22:53
Roxy
Roxy is offline
Heb je in deze tijd al diep nagedacht over het tijdstip en de locatie van je je zomervakantie? Heb je misschien zelfs al een vakantie geboekt?

Of ben je meer van het laatste moment en pak je je koffers gewoon als je daar zin in hebt en kijk je op het vliegveld naar een goedkope lastminute?

Wat is het belangrijkte voordeel bij je keuze... Vaak is vroeg boeken erg goedkoop maar dan zit je er wel aan vast en misschien verander je toch nog van idee of zie je wat goedkopers...
Oud 01-02-2006, 22:57
Roxy
Roxy is offline
Zelf ben ik gewoon een organiseertrutje. Ik wil van te voren weten waar ik heen ga, hoe lang ik daar ga blijven en zelfs wat de interessante dingen in die stad zijn. Ik heb een paar weken vrij gehad terwijl niemand anders vrij was en me dus wel verveeld en toen ben ik van alles uit gaan zoeken. Dus momenteel heb ik al een van dag tot dag planning voor de aankomende zomervakantie.

Boeken doen we waarschijnlijk deze week nog. We hebben alleen twee lijnvluchten nodig en niks georganiseerd (wantdatwilikzelfdoen) dus wij denken dat het het goedkoopst is als je dat zo snel mogelijk doet. Voor de kerst heb ik al voor het eerst prijsvergelijkingen gedaan, toen hadden de meeste vliegtuigmaatschappijen hun planning nog niet eens klaar

Misschien zou ik mezelf er eens toe moeten dwingen om met een auto en een tent richting het oosten te gaan en maar zien waar je terecht komt. Maar dat zit totaal niet in mijn aard.
Oud 02-02-2006, 04:59
MTpower
MTpower is offline
Ik ben meer van het spontane, als ik ineens zin krijg om weg te gaan ga ik weg, maar in de zomervakantie werk ik meestal liever.
Ik denk dat ik later nog wel een weekje weg ga (herfstvakantie ofzo).
Waarheen zie ik dan wel
Oud 02-02-2006, 06:52
Verwijderd
Georganiseerd. Liefst een reis met hotel/camping/appartement/whatever er al bij.
Oud 02-02-2006, 08:43
Hawahaai
Hawahaai is offline
Meestal boek ik in februari ongeveer mijn vakantie. Ik heb dan op internet en in boekjes van het reisbureau gekeken wat ik wil en boek dan op internet of op het reisbureau. Ik boek nooit uitstapjes en dergelijke, maar wel de reis (als dit niet met de auto is) en het verblijf.
Helaas zit dat er dit jaar niet in, aangezien ik wil afstuderen voor september en ik nu nog absoluut niet kan zeggen of ik daar in juni mee klaar ben. Als ik al op vakantie kan gaan, wordt het een last-minute dit jaar, of we bellen naar een camping voor een plaatsje en rijden er dan heen.
Oud 02-02-2006, 10:21
Experiment
Experiment is offline
Ik vind het leuk om al lang van te voren te bedenken wat ik wil en uit te zokeen hoe ik dat ga doen, dan kan ik me er lekker lang op verheugen. Beetje als de TS dus.

Gewoon ergens naar toe rijden lijkt me ook wel tof hoor, maar ik zoek graag van te voren uit wat ik daar allemaal wil gaan zien en doen, anders ben ik bang net de leukste dingen te missen
Oud 02-02-2006, 10:24
Dexter_M
Dexter_M is offline
Erg last minute.
Hou niet van plannen en mensen zeggen weer af dan enzo.
Allemaal veel te veel problemen, dus het liefst 2 dagen voor we wegwillen.
Heb ook wel is pas 4 uur van te voren een reisgeboekt, gewoon lekker spontaan
Oud 02-02-2006, 14:00
gurl19
gurl19 is offline
Ook een organiseertrutje. Ik wil alles gepland hebben. Ik wil me kunnen voorbereiden. Informatie kunnen opzoeken op internet. Ik houd van die vastigheid. Stel je voor dat er niets leuks is op het laatste moment, of alleen maar slechte appartement ofzo.. Nee laat mij maar plannen in januari.
Oud 02-02-2006, 14:41
MTpower
MTpower is offline
Bij mij moet het haast wel last minute omdat ik nooit met zekerheid kan zeggen hoe mijn financiele situatie op een bepaald moment is
Maar vind het ook een stuk leuker om het gewoon spontaan te doen
Oud 02-02-2006, 18:22
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Vanavond hebben mijn vrienden vakantiebespreking (zonder mij, maar ik word op de hoogte gehouden) en ze willen zo snel mogelijk boeken. Het is al redelijk zeker dat het een vroege boeker wordt, een vliegreis naar Griekenland (waar in Griekenland weten we nog niet). Voordeel is dat we tenminste nu lekker vroeg zijn en dat alles over de vakantie al vast staat. Meestal hebben wij kennende pas dat soort besprekingen in april of zo, en dan ben je voor de leukste dingen al te laat en aan last minutes doen we sowieso niet dus...
Oud 04-02-2006, 08:34
Verwijderd
Dit jaar wordt het vrij last minute. Ik zit met eindexamens (waarvan ik pas 2 weken van tevoren weet wanneer die gehouden, en die in juli zijn) en mogelijke herkansingen.

Waar ik precies heenga weet ik ook nog niet, ik zie tegen die tijd wel met wie ik ga, en wanneer en waarheen.
Oud 04-02-2006, 11:18
Verwijderd
Citaat:
gurl19 schreef op 02-02-2006 @ 15:00 :
Ook een organiseertrutje. Ik wil alles gepland hebben. Ik wil me kunnen voorbereiden. Nee laat mij maar plannen in januari.
Oud 04-02-2006, 13:08
Mindfields
Mindfields is offline
Vorig jaar zouden we niet op vakantie gaan en besloten we een week van te voren toch te gaan.. Een weekje all-inclusive naar Turkije. Omdat het zo onverwachts kwam was het echt super, in Nederland was het verschikkelijk weer en wij zaten lekker in de zon.
Voor dit jaar wil ik denk ik wel van te voren beslissen.
Oud 04-02-2006, 14:39
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik boek alleen het vliegticket en de eerste overnachting.
Oud 06-02-2006, 11:02
Ieke
Ieke is offline
Mijn hers vallen in de zomer nogal rot dus moet eerst toch een beetje afwachten wanneer en hoeveel hers ik heb. Dus het is toch wel een beetje laatste moment werk. Maar goed, verder ben ik zoizo niet van de lange termijn planning. Ik zie wel. Vaak wel het idee wat ik ongeveer wil doen, maar kijk gewoon een beetje waar ik op dat moment zin in heb.

Regels voor berichten