Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2005, 10:36
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1317438

Uhm wat is het nut van het bannen van mensen die offtopic reageren in een topic die toch gesloten zal worden? Is dat niet een beetje overdreven? Ik weet dat dit alleen een waarschuwing was, maar zelfs die vind ik overdreven.
Advertentie
Oud 09-12-2005, 12:24
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het gaat absoluut niet goed op contact gezocht. Er komen bijna geen topics voorbij waarin alleen serieus gereageerd wordt, op een gegeven moment moet je je beleid dan wat verharden. Zo is het ook gegaan op V&A. Hier was ik het eerst ook absoluut niet mee eens, maar het is heel erg goed uitgepakt, vind ik.

Dat het topic toch gesloten gaat worden moet eigenlijk geen vrijbrief zijn om te gaan spammen, zeker omdat dat gewoon niet goed is voor de sfeer op contact gezocht. Op sommige fora, waar de leden wat "closer" zijn, moet dat gemakkelijk kunnen, op N&A kan het bijvoorbeeld prima. Op contact gezocht moet je ermee uitkijken. Snel sluiten van de topics is natuurlijk óók belangrijk, maar de leden moeten ook proberen het forum een beetje gezellig te houden.

Just my 2ct.
Oud 09-12-2005, 12:25
Verwijderd
Ging het alleen om offtopic? Ik zie daar ook reacties die zonder meer als flamen aangemerkt kunnen worden. Het is logisch dat flamen in een topic dat toch wel dicht zal gaan net zo goed bestraft wordt als anders. Je gedraagt je behoorlijk, doe je dat niet dan volgen er maatregelen.

Bij 'topics die toch wel gesloten zullen worden' zit je met de vraag wie dat moet beoordelen. Sommige topics zijn overduidelijk in strijd met het beleid, zoals topics waar expliciet om seks wordt gevraagd. Daarvan kun je dan nog met redelijke zekerheid zeggen 'dat ze toch wel gesloten worden'. Er zijn echter ook heel veel situaties denkbaar waarin het helemaal niet zo duidelijk is dat een topic dicht zal gaan of niet. En vooral om die topics gaat het.

Want wat je dan krijgt, is dat leden gaan beoordelen of een topic gesloten zal worden of niet. Dat kan niet; die beoordeling is aan de mods. Een lid kan niet beoordelen of een topic dicht moet of niet. Met andere woorden, totdat een topic gesloten is, gelden er de gewone netiquette en de bijzondere regels van ons forum. Dat is een systematisch argument.

Een ander, meer pragmatisch argument is dat we gewoon geen zin hebben in ellenlange discussies met leden: 'ja, maar dat topic zou toch wel gesloten worden, dus ik mocht offtopic gaan'. Om dat gezeur te vermijden gelden gewoon alle normale regels tot het topic dicht is.
Oud 09-12-2005, 12:31
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Okay. Wel duidelijk eigenlijk.

Kort maar krachtig dus.
Oud 09-12-2005, 14:24
Verwijderd
Mooi

Het is begrijpelijk dat mensen er vraagtekens bij zetten als het zoals hier gaat om een topic waarvan het 'overduidelijk' is dat het gesloten zal worden. Maar ook daar kunnen nog vragen rijzen: immers, wanneer is het 'overduidelijk' dat een topic gesloten zal worden?
Oud 09-12-2005, 16:32
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Bijvoorbeeld waneer mensen op N&A "tiswah" gaan roepen. Irritant is dat.
Oud 09-12-2005, 17:04
Verwijderd
Zullen we daarvoor gaan bannen?
Oud 09-12-2005, 21:16
Master HJ
Master HJ is offline
Gaat dit topic ook op slot?
Oud 10-12-2005, 00:02
Wammus
Wammus is offline
Ik denk het wel dus ik plaats hierbij maar een offtopic reactie.
Oud 10-12-2005, 02:28
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-12-2005 @ 18:04 :
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Oud 10-12-2005, 11:02
Gimme more beer
Tiswah.
Oud 10-12-2005, 11:20
Verwijderd

Oud 10-12-2005, 11:51
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-12-2005 @ 18:04 :
AUSRADIEREN
Oud 10-12-2005, 12:05
T_ID
T_ID is offline
Mwo, vaak zijn dat soort berichten meer een constatering: Tiszo.
Oud 10-12-2005, 12:16
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Kinderen toch
Oud 10-12-2005, 12:18
Jolt
Jolt is offline
Aight!
Oud 10-12-2005, 12:36
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik eis een ban voor alle forummers die in dit topic offtopic gereageerd hebben!

Inclusief de forumbazen!
Oud 10-12-2005, 14:16
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 10-12-2005 @ 12:51 :
AUSRADIEREN
Je lijkt mijn vader wel
Oud 10-12-2005, 14:40
Master HJ
Master HJ is offline
kuttopic
Oud 10-12-2005, 14:41
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Master HJ schreef op 10-12-2005 @ 15:40 :
kuttopic
Dank u. Dank u.
Oud 10-12-2005, 14:50
Verwijderd
De meeste reacties daar leken me flame, en dat is altijd wel verboden. Maar ik heb op N&A bijvoorbeeld topics gezien waar het vol werd gezet met politieke prenten/spotprenten. Dat is wat mij betreft stukken minder erg.
Oud 10-12-2005, 15:17
Gimme more beer
Citaat:
Grimm schreef op 10-12-2005 @ 15:50 :
De meeste reacties daar leken me flame, en dat is altijd wel verboden. Maar ik heb op N&A bijvoorbeeld topics gezien waar het vol werd gezet met politieke prenten/spotprenten. Dat is wat mij betreft stukken minder erg.
Dat is wat ik bedoel ja

Tiswah.
Oud 10-12-2005, 15:17
Gimme more beer
Citaat:
nare man schreef op 10-12-2005 @ 12:20 :

Nare man loses it!

Tiswah. Best een grappig woord als je het hardop zegt, tiswah.
Oud 10-12-2005, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-12-2005 @ 16:17 :

Tiswah. Best een grappig woord als je het hardop zegt, tiswah.
Hier best een bekend woord
Oud 10-12-2005, 15:40
Gimme more beer
Citaat:
Grimm schreef op 10-12-2005 @ 16:25 :
Hier best een bekend woord
Ja, ik ken het ook uit de achterhoek. Maar het blijft leuk en natuurlijk heb ik wat gedronken, waar het gewoon leuker van wordt
Oud 10-12-2005, 16:28
Verwijderd
Ertur
Oud 10-12-2005, 16:57
Verwijderd

Klant: Goeiemiddag.

Verkoper: Goeiemiddag.

Klant: Ik wilde graag een videoband kopen.

Verkoper: Waar is het voor?

Klant: Ik ga vanvond de dierenfilm opnemen.

Verkoper: Alstublieft. Op deze band kunt u alles opnemen: de nijlpaarden, de gazellen, de leeuwen en hun pasgeboren welpen. Al deze dieren komen op deze videoband goed tot hun recht.

Klant: 't Is voor de dierenfilm van kwart over zeven.

Verkoper: Dan treft u het! Ik heb me laten vertellen dat de dierenfilm van kwart over zeven enkele bijzonder prachtige opnamen van de zeldzame toekans bij de drinkplaats bevat.

Klant: De drinkplaats! Toch niet dezelfde drinkplaats als bij de dierenfilm van vorige week?

Verkoper: Dezelfde drinkplaats! Alle dieren die dorst hadden zijn op de film opgenomen.

Klant: Bij de drinkplaats van de dierenfilm van vorige week werd alle aandacht opgeeist door de nijlpaarden. Nu heb ik niets tegen nijlpaarden, maar de tevens bij de drinkplaats aanwezige vogels kwamen daardoor wel erg op het tweede plan te staan.

Verkoper: Wat u zegt...

Klant: Ook in de dierenfilm van vorige week zo prominent aanwezige bosnegers eisen de aandacht op van hetgeen waar het echt in eerste instantie om gaat: de drinkende dieren!

Verkoper: Dan kan ik u gerust stellen; het Duitse echtpaar dat voor de dierenfilms verantwoordelijk is, heeft de bosnegers op het hart gedrukt, om zich tijdens het filmen van de immers buitengewoon schuwe toekans, zo ver mogelijk van de drinkplaats op te houden.

Klant: Dat is geraden ook! Het gedrag bij de drinkplaats van de bosnegers was ronduit hinderlijk. Mijn belangstelling geldt in de eerste plaats de dieren. Voor een film over bosnegers bedankt ondergetekende feestelijk.

Verkoper: Wanneer de bosnegers zich ook maar iets van het verzoek van het Duitse echtpaar gelegen laten liggen, kan eigenlijk niets meer een geslaagde dierenfilm in de weg staan.

Klant: Ik help het u hopen. Mij is ten ore gekomen, dat onder die bosnegers nogal wat hardleerse figuren rondlopen.

Klant: Wat is dŕt?

Verkoper: Dat is van de reclame: bij aankoop van één videoband voor het opnemen van dierenfilms, één zuigmarmot kado!

Klant: Wanneer begint-ie met zuigen?

Verkoper: Ach deze is pas twee weken, maar ik geef u een goede kans dat het zuigen vanavond gaat beginnen. Dat is dan ƒ 7,95.

Klant: Bedankt en goeiemiddag!

Verkoper: Zeg... Mag ik u iets vragen?

Klant: Voor de draad ermee!

Verkoper: Zou u misschien morgen nog eens terug willen komen, om met mij over de dierenfilm van gedachten te wisselen?

Klant: Maar natuurlijk! Als wij met z'n tweeen met aandacht de dierenfilm bekijken, hebben we morgen zeker voor een half uur gesprekstof. Ik zeg altijd maar, twee zien immers meer dan één!

Verkoper: Dat stel ik zeer op prijs.

Klant: Ik zou willen zeggen, tot morgen dan maar!

Verkoper: Tot morgen! Nogmaals, ik stel het zeer op prijs. Vooral uw aanmerkingen betreffende gebeurtenissen bij de drinkplaats, hebben mij zeer getroffen. Eerlijk gezegd zit het mij van die bosnegers ook helemaal niet erg lekker! Maar tegenover de klanten hou ik natuurlijk wijselijk mijn mond...

Klant: Goedenmiddag!

Verkoper: Goedenmiddag!

Verkoper: Waar de dieren zich aan de drinkplaats laven, laven de mensen zich aan een goed gesprek over de dieren!
Oud 10-12-2005, 18:19
Verwijderd
Oud 10-12-2005, 19:51
Verwijderd
Mooi dat deze topic een voorspellende titel heeft.
Oud 10-12-2005, 21:11
Ieke
Ieke is offline
Ik ga hier voortaan ook maar wat strenger zijn wbt offtopics reactie's.

Regels voor berichten