Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2005, 14:23
sunsetsweety
sunsetsweety is offline
Mijn vriendje en ik waren aan het fantaseren over de toekomst, toen vroeg ik hoe zie jij ons over 10 jaar.
Ik ben 21 en hij 20
Hij zei dat hij misschien met iemand anders gelukkig zou zijn en ik ook met iemand anders, want je weet het maar nooit, hij zei ik weet niet of we dan nog samen zijn, ik zou liegen als ik zeg dat het wel zo was. ik leef meer met de dag.
IK ( sunsetsweety) ben juist het tegenovergestelde, ik denk juist aan ons samen plus huisje boompje beestje.
We hebben nog maar 9 maanden. ga ik te snel met toekomst plannen of is hij zo onserieus
Ik zei dat ik het hoop dat we nog samen zijn, hij wist daar niks op te zeggen want hij weet het allemaal niet hoe het dan loopt..hij weet zelfs nieteens hoe het over een half jaar loopt, hoe bedoel je nuchter

Soms denk ik weleens ben ik zo'n trutje die alles al pland

Wat vinden jullie

Laatst gewijzigd op 24-11-2005 om 14:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2005, 14:24
Cookie
Cookie is offline
Ik vind dat hij gelijk heeft maar kan me heel goed in jou vinden. Ik zou ook in de toekomst denken maar volgens mij leven de meeste jongens met de dag.
Oud 24-11-2005, 14:37
evanescence
evanescence is offline
Hij is niet onserieus maar gewoon eerlijk...
Maar ik ben ook zoals jou hoor, je wilt graag dat hij de dingen zegt die jij graag wilt horen...ik ben ook zo'n toekomstplanner...maar het is nergens goed voor want het kan zo voorbij zijn
Oud 24-11-2005, 14:52
MTpower
MTpower is offline
Een beetje fantaseren is wel leuk, maar dwaal niet te ver af van de realiteit.. hoe verder je afdwaalt hoe harder de landing als je terug komt
Waar ik dus mee bedoel dat niets zeker is en het zo voorbij kan zijn
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 15:02
Balance
Balance is offline
Hij is gewoon reëel.
Oud 24-11-2005, 15:06
BleuEyes
BleuEyes is offline
Jullie fantaseren. Dat KAN uitkomen, maar hoeft ook niet.

Je weet maar nooit
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 15:22
I C U
I C U is offline
Fantaseren moet kunnen natuurlijk, maar het is niet vreemd dat hij zo'n nuchtere kijk ten toon spreidt. Waarschijnlijk ben jij gewoon de dromer en hij de realist Leer er mee leven en geniet ervan!
Oud 24-11-2005, 15:27
Verwijderd
Ik zou voor hem gaan, ik snap 'm volkomen. .
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 15:32
Verwijderd
Je gaat te snel met toekomstplannen en bovendien moet je wat aan je grammatica en interpunctie doen. Je vriend heeft volkomen gelijk, hoe weet hij nu of jullie over 6 maanden nog bij elkaar zijn? Hij is toch geen waarzegger, en jij ook niet? Respect voor je vriend dus.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 15:42
Vice
Vice is offline
Je bent inderdaad zo'n trutje die alles al plant.
Oud 24-11-2005, 15:56
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Vice schreef op 24-11-2005 @ 16:42 :
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 16:06
Jolene
Jolene is offline
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 16:10
Methuselah
Methuselah is offline
pwnd.
Oud 24-11-2005, 16:43
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik vind hem niet 'onserieus' ik vind hem juist heel eerlijk, maar ik begrijp jou punt zeker weten ook. Mijn vriend en ik zijn beide behoorlijke toekomstplanners (Wij zijn inmiddels een jaar samen) al heb ik het gevoel dat ik altijd wel iets meer met beide benen op de grond blijf staan. Mij lijkt het echt super als we al onze plannen ooit werkelijkheid kunnen maken, en ik vind niets leuker dan fantaseren, maar ik probeer niet uit het oog te verliezen dat het om 'toekomst' draait en niet om het 'heden'. Iets wat nú is, kan volgende week misschien wel heel anders zijn...

Ik probeer mezelf er dus niet aan vast te binden, maar gewoon lekker verder te dromen en zien waar we uiteindelijk daadwerkelijk eindigen.

Wees voorzichtig, want als het fout gaat komt de klap alleen maar 10x harder aan.
Oud 24-11-2005, 16:53
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-11-2005 @ 16:32 :
Je gaat te snel met toekomstplannen en bovendien moet je wat aan je grammatica en interpunctie doen. Je vriend heeft volkomen gelijk, hoe weet hij nu of jullie over 6 maanden nog bij elkaar zijn? Hij is toch geen waarzegger, en jij ook niet? Respect voor je vriend dus.
Dit.

Maar ik snap jouw punt wel heel goed. Lekker blijven fantaseren maar niet teveel verwachten, word je ook niet teleurgesteld. En wie weet.. misschien zijn jullie over 10 jaar nog wel bij elkaar. Maar je bent pas 20.. jullie zijn pas 9 maanden samen.. je weet het niet. En da's maar goed ook eigenlijk. Geniet van wat je nu hebt.
Oud 24-11-2005, 16:56
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Hij is gewoon eerlijk. En ik vind dat je wel erg overdreven doet daarover en je hebt nog maar 9 maanden. Maak je er gewoon niet druk om en zie wat de tijd brengt. Geniet gewoon van elkaar!
Oud 24-11-2005, 17:07
WolterB
WolterB is offline
Fantaseren is leuk, maar in 99 van de honderd gevallen komen deze toch niet tot uiting in de werkelijkheid.
Genieten van het moment en zien wat er gebeurt is het beste
Oud 24-11-2005, 17:34
zeep007
zeep007 is offline
Het is niet erg om te fantaseren hoor, en tuurlijk kan je hopen dat dit ook zo uitkomt. Je kan alleen niet van hem verwachten dat dat ook daadwerkelijk gebeurd. Tuurlijk kan je dat niet voorspellen, maar dat mag niet wegnemen dat je er niet over mag fantaseren. En anders zeg je gewoon dat de tijd het wel zal uitwijzen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 08:31
Verwijderd
Ik snap wel dat hij daar wat anders over denkt. Toen mijn vriend 2 jaar geleden al aan kwam dat hij voor altijd met mij wilde zijn, had ik echt zoiets van *help*. Ik was daar wat reeeler in; ik dacht, tsjaa ik ben nu 19, de kans is wel aanwezig dat ik niet voor altijd bij je blijf. Dat heb ik hem toen ook wel heel eerlijk gezegd.
(ik ben overigens nog steeds samen met mijn vriend, mss had hij dan toch gelijk!)

Je kan er wel over nadenken, maar eerlijk is eerlijk, je bent nog jong, er kan nog veel veranderen! Dat heeft vanuit hem niks met onserieusheid te maken. Dat hij niet weet hoe het over een half jaar is, zou ik ook niet echt leuk vinden om te horen, maar het is wel nuchter gedacht van hem.

Gewoon genieten van de tijd die jullie nu samen hebben!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 08:36
Verwijderd
Dat hij niet mee wil fantaseren over de toekomst, vind ik een beetje duf. Dat jij al helemaal concerete plannen hebt voor de toekomst, vind ik te snel serieus.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 25-11-2005 @ 09:36 :
Dat hij niet mee wil fantaseren over de toekomst, vind ik een beetje duf.
Fantaseren over toekomstplannen is juist duf. Het kan best zijn dat hij dat gewoon bewust niet wil om haar geen valse hoop te geven.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 11:43
Verwijderd
't Kan toch allebei? Ik bedoel, ik denk ook niet dat ik vast en zeker over een jaar nog met dit vriendje ben, maar ik wíl het (nu iig) wel graag.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 11:49
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 25-11-2005 @ 12:03 :
Fantaseren over toekomstplannen is juist duf. Het kan best zijn dat hij dat gewoon bewust niet wil om haar geen valse hoop te geven.
Dat vind jij. Ik vind het hele 'neee aaah geen woord over de toekomst !!!!' idee een beetje stom; dan ben je doodsbang dat andere mensen je misschien burgerlijk gaan vinden en dan ben je niet meer hip of dan ben je niet in staat fantaseren van plannen te onderscheiden, of dan heb je gewoon geen fantasie.

Ik snap het wel, want zíj neemt het wel érg serieus en kan dus in de tweede categorie vallen en dan is het niet handig als hij mee gaat zitten denken en zij denkt dat hij dat allemaal echt helemaal meent.

Laatst gewijzigd op 25-11-2005 om 11:52.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 14:38
nietzijweer
nietzijweer is offline
het is gewoon een beetje van beide denk ik, en het zal ook aan zijn bui liggen.
Ik plan eigenlijk nooit dingen voor de toekomst, daar heb ik mijn vriendjes voor
Die denken al helemaal vooruit enzo, en dat vind ik niet altijd even leuk.
Als het met een grapje gaat kan ik er best wel in meegaan, maar ik houd niet van die toekomstplannen maken.
Ik vind dat alles al snel genoeg gaat en ik leef heel erg met de dag, dat betekent niet dat ik denk dat ik geen toekomst heb met mijn vriend ofzo, ik denk er gewoon niet over na.
Wat komt dat komt.. Een beetje fantaseren is op zijn tijd best leuk, maar niet te serieus.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2005, 19:46
Roos
Roos is offline
Hij is niet per se onserieus, hij heeft gewoon geen zin om zich nu al een toekomst met jou voor te stellen over 20 jaar.

Logisch toch?
Oud 25-11-2005, 19:56
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Mja ik vind niet dat je het perse moet uitspreken dat je toekomst misschien niet met elkaar is. Mijn vriend en ik zijn er NU zeker van dat we willen gaan samenwonen ed. Allebei weten we dat het altijd fout kan gaan en eigenlijk niets zeker is. Maar waarom zouden we ons daar druk om gaan maken? We zien wel wat de toekomst brengt. Voorlopig willen we niets liever.

Maar ik denk dat je er niet te veel waarde aan moet hechten. Sommige mensen zeggen dat terwijl later blijkt dat ze wel de rest van hun leven samen zijn. Anderen zeggen dat ze dat willen en zijn een jaar later uit elkaar.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 23:36
Verwijderd
Ligt maar net aan de partner die je treft. Je had ook een vriend kunnen hebben die met jou mee gefantaseerd had, en hij had een vriendin kunnen hebben die net zo lekker nuchter gereageerd had als hij nu gedaan heeft.

Ach, en als er iemand mag zeggen dat je te snel gaat, ben ik die persoon niet...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2005, 23:42
Suey
Suey is offline
Ik vind dat hij wel gelijk heeft. Je bent gewoon n trutje die alles plant ja.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 09:39
snoopy
snoopy is offline
k vind jullie allebei een beetje overdreven.
Je kunt toch wel fantaseren? Maar hij moet ook gewoon kunnen zeggen dat het misschien wel heel anders loopt.
Oud 26-11-2005, 11:52
Poeperd
Poeperd is offline
Eerst was ik altijd de pessimistische. Nu (na 1 jaar en 9 maanden ) zijn we al aan het fantaseren over onze gigantische villa met zwembad en sportzaal, over mijn koe in het weiland voor de deur en de pannenkoeken en pizza's die we elke avond gaan eten. Hij over al zijn titels (Dr. Ba. etc. ) en ik over de kleren die ik kan kopen.

Ik denk dat jullie allebei een beetje overdreven zijn. Hij is wel héél erg pessimistisch, je kan best met een grapje wat fantaseren en in ieder geval hopen dat jullie bij elkaar blijven. Jij loopt na 9 maanden iets te hard van stapel denk ik Je kan altijd een beetje in je achterhoofd houden dat het uiteraard mis kan gaan. Maar een beetje fantaseren kan geen kwaad denk ik.
Oud 04-12-2005, 15:15
Jane says
Jane says is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1301066

Ik heb net het omgekeerde voor
Maar er gewoon mee leren leven en zien wat de toekomst brengt. Als het echt niet meer vlot moet je ook geen moeite meer zitten doen om je relatie recht te houden omdat dat nu eenmaal in je toekomstplannen zat.
Oud 05-12-2005, 07:36
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Balance schreef op 24-11-2005 @ 16:02 :
Hij is gewoon reëel.
Oud 05-12-2005, 14:15
mcflem
mcflem is offline
Jij hoopt natuurlijk dat jullie bij elkaar blijven en dat is begrijpelijk en hij is erg reëel. Jullie zijn allebei een beetje het uiterste en hij is dus niet onserieus en jij bent ook niet te snel maar het is net die tussenweg die je samen moet nemen.
Jullie zouden het allebei kunnen hópen maar toch denken en weten dat het helemaal niet zo hoeft te zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 20:12
__
__ is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten