Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2005, 14:27
Mindfields
Mindfields is offline
Sommige van jullie zullen een topic van mij begin dit jaar wel herinneren. Het ging toen over mijn vriend die 24/7 hoofdpijn had e.d.
Dit topic is het:
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1089615

We zijn nu bijna een jaar, een paar doktersbezoeken, een hersenscan, een EEG (of is dat hetzelfde) en een eenmalig gesprek met een psycholoog verder. Er is weinig veranderd; hij heeft een tijd minder last gehad, maar nu begint het weer. Hij heeft hoofdpijn, voelt zich duizelig, etc.
Op zijn werk (stage) zit hij van 8 tot 5 achter een pc en 's avonds ook nog enkele uren. Ik dacht dat het hieraan zou kunnen liggen, maarja, dan zouden er veel meer mensen last van moeten hebben... En dat is volgens mij niet zo. Maar ik dacht, ik vermeld het maar even....

Verder: hij is gestopt met alcohol drinken en als hij nu weer één biertje drinkt, heeft hij gelijk weer hoofdpijn...

Heeft iemand nog ideeen voor ons wat we eventueel nog zouden kunnen proberen? het is echt belangrijk, want zijn hoofdpijn heeft echt best veel gevolgen (nare dingen) gehad..

Laatst gewijzigd op 30-11-2005 om 14:34.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 14:36
synclinorium
synclinorium is offline
's avonds niet meer achter de computer. Overdag in de pauze even wandelen, buiten voor frisse lucht?
Oud 30-11-2005, 15:20
Mindfields
Mindfields is offline
Toevoeging: hij had het al wel voor die stage he, maar ja, hij zit wel achter de pc. Maargoed, dat doen wel meer mensen?
Enne, hij had het bijv. ook op vakantie in Turkije, en daar waren geen pcs.
Oud 30-11-2005, 15:49
roman
roman is offline
maar de ene mens is de andere niet.. iedereen reageert anders... dus wat synclinorium zei vaker even een luchtje scheppen tijdens de stage. geen koffie of cola.. maar water.. bier maakt volgens mij niet zoveel uit... Op gezette tijden eten. Niet te lang in te droge ruimtes zijn.. (waar de cv op 30 staat bv.) letten op de houding achter de pc, `t kan een stijve nek verookzaken waardoor ook hoofdpijn kan ontstaan. en tot slot nog een tip: goed op je ademhaling letten.. 4 sec in en 4 seconden uit, ik weet dat je dat niet de hele dag volhoud maar een 10 minuten helpt al aardig..
Oud 30-11-2005, 16:13
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 30-11-2005 @ 16:46 :
Hoeveel zat hij achter de computer voor zijn stage? Misschien heeft het wel tijd nodig om te genezen, dus ik weet niet hoe lang je op vakantie bent geweest. En omdat andere mensen er geen last van hebben, betekent niet dat je vriend er ook geen last van zal hebben. Ieder mens is anders, dus sluit niets uit.
iig hele avond (behalve als we bij elkaar zijn ) en op school..

en voor degene die zei dat bier niks uitmaakt: tja, dus wel. Als hij 's avonds thuis 1 biertje drinkt, wordt hij de volgende ochtend wakker met knallende hoofdpijn.

iig ik zal de tip doorgeven van vaker pauze houden tussen het computeren door.
Best wel raar opzich, want hij zit zijn hele leven al 24/7 achter de pc, maar hij heeft er pas sinds een jaar last van..
Oud 01-12-2005, 21:44
Mindfields
Mindfields is offline
meer mensen?
ook andere dingen dan pc.. hoef niet per se oorzaken, wel oplossingen
Oud 01-12-2005, 21:47
Myuki
Myuki is offline
zoek eens in t alternatieve wereldje
Oud 01-12-2005, 22:38
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Myuki schreef op 01-12-2005 @ 22:47 :
zoek eens in t alternatieve wereldje
Weet je, ben zelfs geneigd om dat eens te doen.. Wel lastig, want ik geloof daar niet zo in.
Maar als iemand daarover tips heeft?
Oud 01-12-2005, 23:18
Estar
Estar is offline
Is hij getest op allergieen? En misschien een gave vraag, maar wordt er voldoende geventileerd bij je vriend?

Laatst gewijzigd op 01-12-2005 om 23:20.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 23:19
Estar
Estar is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 01-12-2005 @ 23:38 :
Weet je, ben zelfs geneigd om dat eens te doen.. Wel lastig, want ik geloof daar niet zo in.
Maar als iemand daarover tips heeft?
Mijn moeder heeft baat gehad bij een acupunturist ( als ik het goed schrijf?) nou ja het hielp niet een lange tijd, een paar dagen en het was geen hoofdpijn, maar last van de nek/ schouder waardoor ze haar hoofd niet omhoog kon krijgen, gewone medicatie hielp niet, acupuntuur wel.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 13:27
amor
amor is offline
Zijn zijn ogen wel goed? Sommige mensen die bijvoorbeeld -1 of 0,75 hebben en eigenlijk niet perse een bril op hoeven kunnen last van eeuwige hoofdpijnen krijgen.
Misschien heeft acapuntuur wel baat anders.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 15:09
Nissel
Nissel is offline
Misschien een bril nodig? Ik heb zelf - een half. Het is echt niks, maar een bril scheelt heel veel. Je ogen krijgen eindelijk rust en de hoofdpijn verdwijnt.
Oud 02-12-2005, 16:27
Mindfields
Mindfields is offline
Ogen: getest, en hij had links 0,25 en rechts scherper dan normaal, dus prima. (en ik loop zonder bril rond met -3 aan beide kanten )

Allergieen: ook getest en niks.

Ventilatie: is niet aan de orde, want hij had allang last voor de stage.

Acupunctuur... is eens te proberen denk ik.
Oud 02-12-2005, 16:31
Myuki
Myuki is offline
Ik ken wel iemand met chronische hoofdpijn die baat heeft gehad van haptotherapie

Iemand anders in mijn omgeving zweert bij crystal therapie.

Ik weet van beide niet precies wat het inhoudt, maar wel dat die mensen geen vage zweefkezen zijn. Het proberen waard lijkt me.
Oud 03-12-2005, 07:43
Verwijderd
Citaat:
Mindfields schreef op 02-12-2005 @ 17:27 :
Allergieen: ook getest en niks.
Dat hoeft niet per se iets te zeggen. Ik ben ook getest en had volgens die test(s) ook niets, maar ik ben wel een loslopende allergie... De arts in het ziekenhuis zei zelfs dat dat inderdaad wel eens voorkwam. (Intoleranties zijn sowieso niet dmv bloedonderzoek vast te stellen.)

Ik had ook chronische hoofdpijn, nu ik weet waar ik niet goed tegen kan heb ik veeeeel minder last van hoofdpijn. Misschien kan je vriend eens langs een dietist om te kijken of ie eventueel een voedselallergie heeft. Of langs een homeopaat oid.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 09:36
Verwijderd
Wat Leonoor zegt. Het zou kunnen zijn dat hij een heel zeldzame allergie heeft.

Hij zou kunnen proberen eens enkele weken lang bij te houden wat hij de hele dag precies doet en hoe lang en wat hij eet en drinkt.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 14:22
Balance
Balance is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 02-12-2005 @ 17:27 :
Ogen: getest, en hij had links 0,25 en rechts scherper dan normaal, dus prima. (en ik loop zonder bril rond met -3 aan beide kanten )
Daar zou ik dan eens iets aan doen als ik jou was.

Is het stoffig in z'n omgeving? Misschien dat hij daar slecht tegen kan. En kijk ook eens naar dingen als de luchtvochtigheid.
Oud 03-12-2005, 18:25
verwijderddeze
verwijderddeze is offline
ik heb niet het hele topic dorgelezen, maar is hij wel een bij een fysiotherapeut geweest? Dat heeft bij mij erg geholpen. Want doordat mn rug/nek vastzat kreeg ik erg last van hoofdpijn.
of misschien een chiropracter? Die kijkt naar je hele lichaam ipv alleen je nek en misschien ligt de oorzaak ergens anders. ( ik sta verkeerd en dat is ook een reden voor mn hoofdpijn, weet ook niet precies hoe het zit)
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 20:20
Mindfields
Mindfields is offline
Jongens, alle opmerkingen over de leefomgeving: ik denk niet dat het daar mee te maken heeft, want hij heeft het overal: bij mij thuis, bij zijn ouders thuis, in zijn eigen huis, op vakantie, op zijn werk, etc.

Citaat:
crackwhore schreef op 03-12-2005 @ 19:25 :
ik heb niet het hele topic dorgelezen, maar is hij wel een bij een fysiotherapeut geweest? Dat heeft bij mij erg geholpen. Want doordat mn rug/nek vastzat kreeg ik erg last van hoofdpijn.
of misschien een chiropracter? Die kijkt naar je hele lichaam ipv alleen je nek en misschien ligt de oorzaak ergens anders. ( ik sta verkeerd en dat is ook een reden voor mn hoofdpijn, weet ook niet precies hoe het zit)
Dat is misschien wel idee.. Fysiotherapeut. Kan misschien komen door dezelfde houding de hele dag?
Ik ga er ff met hem over praten.
Oud 04-12-2005, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Mindfields schreef op 03-12-2005 @ 21:20 :
Dat is misschien wel idee.. Fysiotherapeut. Kan misschien komen door dezelfde houding de hele dag?
Dat is dan toch ook niet logisch? Om dezelfde reden als die jij gaf over zijn leefomgeving: als hij het op vakantie ed ook heeft...ik neem aan dat ie daar niet de hele dag hetzelfde doet en zit als op zijn werk?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 15:34
Verwijderd
chiropractor (heeft mij ook van migraine afgeholpen). Je kan op internet wel opzoeken waar chiropractie op gebaseerd is.

Laatst gewijzigd op 04-12-2005 om 15:40.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 17:24
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-12-2005 @ 13:17 :
Dat is dan toch ook niet logisch? Om dezelfde reden als die jij gaf over zijn leefomgeving: als hij het op vakantie ed ook heeft...ik neem aan dat ie daar niet de hele dag hetzelfde doet en zit als op zijn werk?
Nee, klopt. Maar kijk:
toen hij niet op stage zat, zat hij wél 's avonds heel erg veel achter de pc. En op school. Dus in dezelfde houding, maar niet in dezelfde houding.

Chiropractie, ik zal het ff opzoeken.
Oud 04-12-2005, 17:27
Verwijderd
Misschien moet hij dan eens proberen om wat minder achter de pc te zitten? Dan merkt hij snel genoeg of het helpt, lijkt me? (Veel achter de pc zitten is sowieso niet zo goed, het kan dus geen kwaad dat wat te minderen. )

En wat versta jij dan precies onder vakantie, want dat was mijn voorbeeld. Voor mij houdt dat oa in: geen school, stage of werk.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 10:09
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik heb het ook jaren gehad, duizelig en altijd hoofdpijn ook daar was niks te vinden en uiteindelijk ben ik naar een acupuncturist gegaan en bleek dat bij mij gewoon m'n spieren tussen mijn wervels verhard waren, waardoor je hoofd te "vast"komt te zitten, /Dit veroorzaakte ook de duizeligheid.
Ik heb er 4 jaar mee rondgelopen, 1x naar die acupuncturist en het was weg
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 18:33
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-12-2005 @ 18:27 :
Misschien moet hij dan eens proberen om wat minder achter de pc te zitten? Dan merkt hij snel genoeg of het helpt, lijkt me? (Veel achter de pc zitten is sowieso niet zo goed, het kan dus geen kwaad dat wat te minderen. )

En wat versta jij dan precies onder vakantie, want dat was mijn voorbeeld. Voor mij houdt dat oa in: geen school, stage of werk.
Vakantie was een week in Turkije en een week in Engeland. Bedoelde niet gewoon vakantie van school.
Maarja, van dat veel achter de pc zitten.. Het is zijn hobby én zijn werk. Ik zeik er ook weleens over, maar uiteindelijk gaat het niet ten koste van onze relatie; de computer gaat nooit voor mij. Dus ja.. Dan zou ik me er ook niet druk om moeten maken. Opzich.

Heb gisteren al ff gekeken waar er een chiropractie praktijk in Arnhem zat. Het sprak me wel aan, omdat het niet zo zweverig was wat ik op die site las en het vooral met je houding te maken had. Acupunctuur heb ik ook goede verhalen over gehoord (en nu weer één boven me), dus het zal wel 1 van die 2 woorden. Nu moet hij alleen nog even de eerste stap zetten, en dat gaat, hoop ik, deze week gebeuren.
Oud 05-12-2005, 20:43
Verwijderd
Maar...het gaat misschien wel ten koste van zijn gezondheid. En als hij echt van die hoofdpijn af wil dan lijkt een tijdje minder computeren me het makkelijkst en goedkoopst om eens te proberen.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 21:20
Verwijderd
Adviseer hem vooral niet minder achter de computer te zitten!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 22:05
Anaïs
Anaïs is offline
Als je het alternatieve wereldje induikt, dan zou ik een manuele therapeut aanraden. Die heeft me, na hersenscans, dozen pijnstillers en neurologische onderzoeken in 1 2 3 van mijn hoofdpijn afgeholpen!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 22:49
Verwijderd
Citaat:
the exploding boy schreef op 05-12-2005 @ 11:09 :
Ik heb het ook jaren gehad, duizelig en altijd hoofdpijn ook daar was niks te vinden en uiteindelijk ben ik naar een acupuncturist gegaan en bleek dat bij mij gewoon m'n spieren tussen mijn wervels verhard waren, waardoor je hoofd te "vast"komt te zitten, /Dit veroorzaakte ook de duizeligheid.
Ik heb er 4 jaar mee rondgelopen, 1x naar die acupuncturist en het was weg
chiropractor kraakt er je botten voor zodat je wervels weer goed komen te staan waardoor je spieren niet meer zo gespannen zijn en je zenuwen niet meer in de knel zitten (wat hoofdpijn kan veroorzaken)
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Anaïs schreef op 05-12-2005 @ 23:05 :
Als je het alternatieve wereldje induikt, dan zou ik een manuele therapeut aanraden. Die heeft me, na hersenscans, dozen pijnstillers en neurologische onderzoeken in 1 2 3 van mijn hoofdpijn afgeholpen!
chiropracor is een doorgestudeerde manuele therapeut toch? volgens is manuele therapeut geen alternatieve geneeswijze?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 11:05
the exploding boy
Citaat:
Roxane schreef op 05-12-2005 @ 23:49 :
chiropractor kraakt er je botten voor zodat je wervels weer goed komen te staan waardoor je spieren niet meer zo gespannen zijn en je zenuwen niet meer in de knel zitten (wat hoofdpijn kan veroorzaken)
ja had ik ook ervoor gedaan, maar het gaat er redelijk hardhandig aan toe, en je weefsel wordt er niet losser bij gemaakt, wat bij manueel therapeut wel gebeurt en dat heeft juist bij mij geholpen,
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 11:06
the exploding boy
Citaat:
Roxane schreef op 05-12-2005 @ 23:51 :
chiropracor is een doorgestudeerde manuele therapeut toch? volgens is manuele therapeut geen alternatieve geneeswijze?
Het is alleen alternatieve genezer als hij ook accupunctuur heeft gedaan,daardoor krijgt hij een stuk meer mogelijkheden als manueel therapeut. ( heb dit op school namelijk )
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 19:53
Verwijderd
Citaat:
the exploding boy schreef op 06-12-2005 @ 12:05 :
ja had ik ook ervoor gedaan, maar het gaat er redelijk hardhandig aan toe, en je weefsel wordt er niet losser bij gemaakt, wat bij manueel therapeut wel gebeurt en dat heeft juist bij mij geholpen,
hmm ja je hoort het wel kraken maar dat is logisch, verder ervaar ik de chiropractor niet als 'hardhandig' dus ik weet niet wat je daarmee bedoelt. Mijn spierweefsel in mn nek is er juist wel losser van geworden (deze zijn altijd gespannen geweest omdat er wervels verkeerd zaten waardoor weer zenuwen knel zaten die constant die spieren hebben getriggerd). Dat is wat ik er iig van begrepen heb.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten