Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2002, 15:58
Oen
Oen is offline
Ik wil eens een echte stereo kopen, zijn er dingen waar ik op moet letten en hoeveel gaat het me kosten, ik wil hem zeker op mijn pc kunnen aansluten. Het liefts heb ik zo'n ding met losse boxsjes dus niet zo'n draagbare.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2002, 16:02
Operator Cool guy
Operator Cool guy is offline
aiwa bevalt mij goed heeft losse boxsen 3 cd
iedere box 60 watt en hij bevalt

maar..................
als je 1 wil die echt hard kan moet je 1 van pioneer kopen een dolby seround ding 3 boxsen en daar kan je je computer radio en tv en dvd op aan sluiten oh ja ook op je vidio die kunnen tering hard als je hem bij ons op 5 heb dan hoord de hele straat dat we een film aan het kijken zijn dat is echt fucking cool laterzzzzzzzzzzzzz

[Dit bericht is aangepast door Operator Cool guy (26-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 16:15
HIBJ
HIBJ is offline
zorgen dat de boxaansluitingen veel watt kunnen

genoeg ingangen/uitgangen hebt
en zelf ff naar het geluidskwaliteit luisteren ( verschilt nog wel eens )
Oud 26-01-2002, 16:39
Jozzy
Jozzy is offline
kijk even op www.consumerdesk.nl en/of www.kieskeurig.nl ...
ik heb een JVC (????)-850R ofzo... die heeft 5 boxen en dat is echt héél mooi geluid. bij de Makro voor zo'n 730 gulden inclusief BTW maar exclusief garantie...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 17:17
Oen
Oen is offline
Voor hoeveel watt heb ik al aardig wat geluid, want de dingen die ik zo op de vergelijkingssites zie zijn zo ongeveer 20 watt per box, is dit niet erg weinig. 20 j/s
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 17:18
]{ing
]{ing is offline
alles in een? bah *puke* gaat altijd wel iets kapot... en zo niet: je hebt nooit goed geluid...

ik zou eerder gaan voor een leuke amp en vette speaks
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 20:13
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
]{ing schreef:
alles in een? bah *puke* gaat altijd wel iets kapot... en zo niet: je hebt nooit goed geluid...

ik zou eerder gaan voor een leuke amp en vette speaks
Juist. Zeker wanneer je hem (voornamelijk) gebruikt om het geluid van je pc naar toe te sturen, heb je niet zoveel aan zo'n stereo-torentje.
Als je een beetje budget hebt (dus niet heel krap, maar ook niet erg veel) zou ik wat betreft amp voor pioneer gaan. Dat is altijd goede kwaliteit en het hoeft niet belachelijk duur te zijn. Van speakers heb ik niet veel verstand, maar afhankelijk van je geluidskaart hoef je waarschijnlijk absoluut niet het beste van het beste te hebben. Het is zonde om peperdure (en pepermooie) speakers aan te sluiten op een pracht amp waar je een brakke geluidskaart van twintig piek op hebt aangesloten.
Oud 27-01-2002, 22:45
Verwijderd
Wat versta jij onder 'echt'?

Welke prijsklasse moeten we denken? Prefereer je mini-systemen boven losse componenten? Wat voor muziek luister je?

Zonder antwoord op deze vragen kan *niemand* iets zinnigs zeggen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 17:33
Oen
Oen is offline
Echt hard kan ik het niet maken, verder heb ik denk ik wel genoeg aan een minisysteem (ben geen langetermijn denker), of eigenlijk een microsysteem, gewoon een cd-speler met het liefst een wekker/klok.
En ik wil echt niet heel veel geld uitgeven, zo'n 150 euro is toch echt mijn max. En de muziek is echt geen harde bas voor nodig, hou meer van soft, zoals lounge of jazz, en de U2 en Live is het enige wat soms hard moet.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 18:00
]{ing
]{ing is offline
Ha koop dan gewoon zo'n micro systeempje van Philips, Philips maakt wel goed spul, en komt wel redelijk geluid uit
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 18:45
Oen
Oen is offline
Ik heb net gehoord dat ik helemaal geen Philips moet kopen, is het nou wel of niet goed? en welke zijn nog meer goed.
Bedankt.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 19:45
]{ing
]{ing is offline
Technics, Sony, Pioneer, Panasonic, whatever... ik heb verschillende modellen gezien van Philips en die klonken allemaal goed/vraten zelfs cdrw's
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 12:22
S
S is offline
Wat is je budget? Want als je 2500 euro te besteden hebt, is het andere praat dan als je 500 euro hebt te besteden.

Ok, ik zal voor de handigheid maar van die laatste mogelijkheid uitgaan. Oke.

Je moet in ieder geval letten op het aantal Watts. Omrekenen van 'gewone' watt naar RMS is gewoon door 8 delen. Dus 80 watt blabla is 10 watt RMS.

Je moet ook erop letten dat (als het aantal watts hoog ligt) dat 'ie dan HARD kan. Dat is niet om de buren te storen, maar omdat het dan als de stereo zacht staat een zuiver geluid heeft.

Ik heb een Panasonic op mijn kamer als stereo en voor de computer heb ik Creative (Cambridge) Soundworks DTT2200 5.1. Over het geluid wat hieruit komt, ben ik HEEEEL erg tevreden... Nou nou, wat een geluid. Echt kikke...

Oh ja, de ene keer wordt er Panasonic op geplakt, de andere keer Technics... Geen echte aandacht aan besteden dus. Technics heeft vaak wel de wat grotere systemen.

Dolby surround is een ander verhaal, maar aangezien je daar niet om vraagt, zal ik daar niet verder op ingaan.

Succes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten