Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2005, 22:04
LexCi
LexCi is offline
Beste forummers,

Ik twijfel enorm. Is het waard om de Xbox360 aante schaffen voor op normale TV,?is het kwa graphics echt op vooruit gegaan op de normale tv? Ik heb nog geen HDTV maar gewone TV maar ben bang dat ik niet zo veel zal merken qua graphics. Ik wil wel het verschil kunnen zien tussen een Xbox1 en een Xbox360.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2005, 22:14
Benteknol
Benteknol is offline
nee een das een auto op wind energie kopen
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 22:47
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
LexCi schreef op 15-12-2005 @ 23:04 :
Beste forummers,

Ik twijfel enorm. Is het waard om de Xbox360 aante schaffen voor op normale TV,?is het kwa graphics echt op vooruit gegaan op de normale tv? Ik heb nog geen HDTV maar gewone TV maar ben bang dat ik niet zo veel zal merken qua graphics. Ik wil wel het verschil kunnen zien tussen een Xbox1 en een Xbox360.
Maak je geen zorgen. Zoals al eerder is gezegd, zorgt HD-tv slechts voor schoner en gladder beeld. Ook op een gewone tv zul je het verschil in niveau duidelijk terugzien in de physics, animatie, draw distance, particle effects, textures, ruimte, kleurgebruik etc.

Edit: als je echt optimaal wilt genieten van de graphics dan is een HD-tv natuurlijk wel aan te raden. Maar veel mensen denken blijkbaar dat wanneer je 360 spellen op een gewone tv speelt, de beeldkwaliteit ineens een snoekduik maakt naar een onacceptabel niveau. Nou, dat is niet zo. Granted, als je eenmaal een HD-tv hebt wil je niet anders meer.
Oud 15-12-2005, 22:58
Ymir
Ymir is offline
Die HD-TV komt ook nog wel als die eenmaal goedkoper worden.
Go for it
Oud 15-12-2005, 23:49
D@mien
D@mien is offline
De PS2 was toch ook voor HDTV gemaakt? (iig hogere reso dan normale TVs)
Oud 17-12-2005, 14:52
DMC
DMC is offline
Citaat:
D@mien schreef op 16-12-2005 @ 00:49 :
De PS2 was toch ook voor HDTV gemaakt? (iig hogere reso dan normale TVs)
niet echt, is natuurlijk wel mogelijk, omdat de developers niet richten op HDTV als een standaard dan bij de Xbox360.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 16:09
Psycholord
Psycholord is offline
ik denk dat tenzij je een normale tv naast een hd zet, je het verschil niet eens zal merken
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Psycholord schreef op 19-12-2005 @ 17:09 :
ik denk dat tenzij je een normale tv naast een hd zet, je het verschil niet eens zal merken
Gokje hoor, maar ik neem aan dat jij nog nooit HD-beeldmateriaal hebt gezien?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 22:02
Psycholord
Psycholord is offline
heb 't bij free record shop zelf op HD tv gespeeld en heb hem zelf ook in huis gehaald op een normale tv, en nee, tenzij ik op een vergelijkend onderzoek ga, zie ik geen (groot) verschil
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 00:15
Verwijderd
Tijdens het spelen, in actie, gaat het toch vooral om het niveau van detail van de modellen, de texturen, de filtering, het aantal polygonen, et cetera. Pure resolutie is maar een heel klein onderdeel van de spelervaring.

Voor PCs geldt hetzelfde. Een screenshot van 1600x1200 met 8X FSAA en 16X AF ziet er natuurlijk veel gelikter uit dan een screenie van 1024x768 zonder FSAA of AF, maar als je hard aan het spelen bent boeit dat toch een stuk minder, en het gaat uiteindelijk toch om het plezier.

Om het even scherp te stellen: een kutspel wordt echt niet ineens tof om te spelen omdat het er op HDTV zo mooi uitziet, en een verschrikkelijk vet spel zorgt ook voor heel veel plezier in een lagere resolutie. Daar geldt ook dat slap gelul over scherpte van het beeld vooral een argument is van kids die geen andere punten kunnen vinden waarop een spel goed kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 00:17
Jolt
Jolt is offline
ligt er helemaal aan nare, je kan wel degelijk genieten van mooie graphics en gewoon de game spelen. maar dat is voor iedereen verschillend.
Oud 20-12-2005, 00:52
Verwijderd
Natuurlijk maken echt mooie graphics wel een deel van het speelplezier uit, maar je zult het met me eens zijn dat kutgameplay, stom verhaal, slappe vijanden etc. echt niet goedgemaakt worden door mooie graphics. Dan kijk ik wel een promofilmpje.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 06:32
Jolt
Jolt is offline
Half Life 2 anyone?

Toch was het leuk om te spelen, maar dat kwam alleen door de ragdoll en physics. De rest was gewoon bagger.
Oud 20-12-2005, 11:30
Allochthony
Allochthony is offline
Citaat:
Jolt schreef op 20-12-2005 @ 07:32 :
Half Life 2 anyone?

Toch was het leuk om te spelen, maar dat kwam alleen door de ragdoll en physics. De rest was gewoon bagger.
Wat een onzin, dat was gewoon een goed spel.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 14:31
Jolt
Jolt is offline
Vind wie?

Persoonlijke meningen heb ik niks aan
Oud 20-12-2005, 14:38
Captain N
Captain N is offline
Citaat:
Jolt schreef op 20-12-2005 @ 15:31 :
Vind wie?

Persoonlijke meningen heb ik niks aan
Wij hebben dan toch ook niets aan jou persoonlijke mening?
Oud 20-12-2005, 14:53
Jolt
Jolt is offline
Is niet mijn mening, is gewoon een feit .

Als de physics engine er niet in zat, dan zakt de gameplay ver inelkaar, hoe leuk was het om mensen met dozen te bekogelen?
Oud 20-12-2005, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 20-12-2005 @ 15:53 :

Als de physics engine er niet in zat, dan zakt de gameplay ver inelkaar, hoe leuk was het om mensen met dozen te bekogelen?
Een erg raar feit dan, als bijna niemand het er mee eens is.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 15:27
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Bossen schreef op 20-12-2005 @ 16:24 :
Een erg raar feit dan, als bijna niemand het er mee eens is.
mwa, das ook alleen maar een gokje, bijna niemand...
Oud 20-12-2005, 15:35
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 20-12-2005 @ 16:27 :
mwa, das ook alleen maar een gokje, bijna niemand...
De meerderheid van de mensen die het gespeeld heeft zijn er wel positief over.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 18:23
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Bossen schreef op 20-12-2005 @ 16:35 :
De meerderheid van de mensen die het gespeeld heeft zijn er wel positief over.
hoe weet jij dat nou weer ?
Oud 20-12-2005, 18:32
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 20-12-2005 @ 19:23 :
hoe weet jij dat nou weer ?
Uh... hoor ik van andere spelers, en dat zie ik aan reviews.

http://www.happypuppy.com/games.php?...ame&gameid=443

Laatst gewijzigd op 20-12-2005 om 18:42.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 20:16
Verwijderd
Citaat:

Ach physics zijn ook zo ongelooflijk gehyped in spellen. Daarvoor geldt hetzelfde: een kutspel wordt niet ineens tof omdat er realistische physics inzitten en een spel kan ook heel gaaf zijn zonder physics. De meeste lol heb ik toch beleefd aan oude(re) spellen zonder al die snufjes van tegenwoordig, terwijl 'modernere' spellen met hun artwork van 3 gig en superrealistische physics en eyecandy toch na een weekje al gaan vervelen.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 21:32
Jolt
Jolt is offline
Far Cry dus, al vond ik Far Cry leuker om te spelen dan Half Life 2, voornamelijk om de teksten die de vijanden uitspraken .
Oud 20-12-2005, 22:47
Allochthony
Allochthony is offline
Citaat:

Die pshysics maakten gewoon onderdeel uit van het spel, het is niet zo maar een aardigheidje net als b.v. goede mooie graphics....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2005, 22:59
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Bossen schreef op 20-12-2005 @ 19:32 :
Uh... hoor ik van andere spelers, en dat zie ik aan reviews.

http://www.happypuppy.com/games.php?...ame&gameid=443
reviews = meningen van journalisten die een paar uur een spelletje spelen.

andere spelers, en daarmee ken jij iedereen die dat spel speelt ? hooguit fanatieke spelers, die het spel dus kennelijk goed vinden, anders zouden ze zich niet op fora uitlaten over het spel he.

ff nadenken waar info vandaan komt voordat je er conclusies uit trekt.
Oud 20-12-2005, 23:00
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 20-12-2005 @ 23:47 :
Die pshysics maakten gewoon onderdeel uit van het spel, het is niet zo maar een aardigheidje net als b.v. goede mooie graphics....
dat het onderdeel van het spel uitmaakt, wil nog niet zeggen dat t echt veel voorstelt.

mario's petje maakt ook deel uit van een spel, daarmee is t nog niet iets geweldigs of zo.
Oud 20-12-2005, 23:01
Allochthony
Allochthony is offline
Het is gewoon een goed spel, al spelen de journalisten maar een paar uur, dat is genoeg om een goed beeld ervan te krijgen.

Maar het zal wel hip zijn om goede spellen te haten, net zoals EA de laatste tijd gehaat werd, teringgezeik.

Pete Philly, dat is pas saai.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 23:03
Allochthony
Allochthony is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 21-12-2005 @ 00:00 :
dat het onderdeel van het spel uitmaakt, wil nog niet zeggen dat t echt veel voorstelt.

mario's petje maakt ook deel uit van een spel, daarmee is t nog niet iets geweldigs of zo.
Wat een vergelijking.

Damn jullie zijn echt te achterlijk voor woorden, zelfde als in die klachten van gameprijzen topic.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 23:21
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 21-12-2005 @ 00:01 :

Oud 20-12-2005, 23:22
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 21-12-2005 @ 00:01 :
Het is gewoon een goed spel, al spelen de journalisten maar een paar uur, dat is genoeg om een goed beeld ervan te krijgen.

Maar het zal wel hip zijn om goede spellen te haten, net zoals EA de laatste tijd gehaat werd, teringgezeik.

daarnaast wat maakt een game goed, dat is een dicussie die echt eeuwenlang gevoerd kan worden, de sfeer, de graphics, het verhaal.

daarnaast speelt EA het gewoon slim, zolang het verkocht word, blijven hun produceren, zou ik ook doen, leven draait nu eenmaal om $$$
Oud 21-12-2005, 00:06
Captain N
Captain N is offline
Ach kom op zeg, als je dat spel speelt is het overduidelijk dat het beter is dan de gemiddelde shooter, dat je het geen topgame vind ala, maar om het spel nou slecht te noemen, ik heb meer het idee dat mensen hier gewoon een onnodige discussie op gang willen brengen dan dat ze hun daadwerkelijke mening over het spel uitlaten.

Ik vind dat HL2 wel een zeer degelijke game is, jij vind dat niet, fijn boeien leuk geweldig, laat het daar dan ook bij en ga verder niet zitten zaniken, want er zijn wel degelijk een hoop mensen die zich er uitstekend mee vermaakt hebben.

Deze post is gericht op een ieder die zich aangesproken voelt.
Oud 21-12-2005, 09:13
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 21-12-2005 @ 00:03 :
Wat een vergelijking.

Damn jullie zijn echt te achterlijk voor woorden, zelfde als in die klachten van gameprijzen topic.
kerel, ik scheld jou ook niet uit, wel beleefd blijven.
Oud 21-12-2005, 17:45
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 20-12-2005 @ 23:59 :
reviews = meningen van journalisten die een paar uur een spelletje spelen.

andere spelers, en daarmee ken jij iedereen die dat spel speelt ? hooguit fanatieke spelers, die het spel dus kennelijk goed vinden, anders zouden ze zich niet op fora uitlaten over het spel he.

ff nadenken waar info vandaan komt voordat je er conclusies uit trekt.
Mijn god zeik toch niet zo, als het echt een kutspel was, dan zouden die journalisten die een paar uur een spelletje spelen maar het overigens wel uitgespeeld moeten hebben, dat echt wel weten. Ik denk dat als alle games journalisten het spel met iets hoger dan een 9 beoordelen, je veilig kan zeggen dat het een goed spel is.

En verder is Jolt de eerste die ik heb horen zeggen dat het geen goed spel is, bijna al mijn vrienden gamen, en hebben dat spel gespeeld. Dus ja, ik denk wel dat ik kan zeggen dat de meerderheid het een goed spel vind.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 17:26
Carn
Carn is offline
journalisten moeten juist in staat zijn om binnen een acceptabel aantal uren een gedegen oordeel te kunnen schrijven over een spel. Tis alleen even zoeken welke sites / magazines vaak oordelen in een manier waar je je zelf in kan vinden.

HL2 was een goede game maar de hype-machine heeft er meer van gemaakt dan wat het eindelijk is. ik vond deel 1 trouwens een stuk beter maar goed

back on topic:
Als je het niet zeker weet; huur er ergens een voor een weekje met wat games. Ik geloof dat je trouwens ook een PC monitor kan aansluiten met behulp van een kabel..weet het niet zeker.
Reageren

Regels voor berichten