Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2002, 21:58
acid-star
acid-star is offline
Ehm, Tsja.. Tim Burton,, wie kent hem niet van Batman, The nightmare before christmas, Sleepy hollow e.d Ik ben groooooot Fan van hem, Wie nog meer? En heeft iemand enig idee waar ik zijn vroegere werk (Frankenweenie, Hansel and gretel) Kan huren/kopen?
Oud 15-06-2002, 12:12
konflict
konflict is offline
batman en batman returns waren goed, mooie beelden en een duistere sfeer... de verdere vervolgen waren een stuk slechter imho, te 'populair'. Sleepy Hollow vond ik ook mooi gefilmd, maar 't verhaal was nogal saai...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 10:45
JoRTh
JoRTh is offline
Ik vond/vind Sleepy Hollow echt een prachtfilm. Juist om hoe hij is aangekleed enzo. Het verhaal vond ik eigenlijk wel sterk, vooral het einde.

Planet of the Apes vond ik ook nog wel sterk. Niet een meesterwerk ofzo, maar wel een prachtige entertainmentfilm. Die met heel veel zorg gemaakt is (wat vooral blijkt uit de DVD met de bijbehorende commentaren en makingoffilmpjes).

A Nightmare Before Christmas is ook een prachtwerk, wow, echt superb.
Oud 16-06-2002, 13:00
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
love tim burton

je kan via internet wel aan zijn oudere werk komen, maar het is niet echt gemakkelijk te vinden. Ik heb ooit eens in een bibliotheek in parijs (??????) een boek over hem gevonden waar een website instond hoe je H&G kon krijgen (voor zover ik weet was dat gewoon een van tv opgenomen videoband, ik neem niet aan dat ze daar echte videobanden van hebben? ). Ik heb die website toen eens opgezocht, maar later niet meer terug kunnen vinden . Alleen nog 1 keer via allerlei linken , dus ik ben bang dat je dat moet gaan doen, en verder in London heb je (mocht je er eens zijn) vlak bij leicester square een klein filmwinkeltje zitten waar je ook dingen kan bestellen en daar hadden ze erg veel burton dingen.
maar ja, daar loop je ook niet iedere dag rond.

http://www.timburtoncollective.com/links.shtml

Laatst gewijzigd op 16-06-2002 om 13:08.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 15:07
acid-star
acid-star is offline
Dankje voor de link! Ik ben al een tijdje niet meer in Londen geweest, maar ik moet binnekort toch weer om wat cd's te halen dus dan zal ik gelijk even kjken! Dankjewel
Oud 16-06-2002, 15:25
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
Citaat:
acid-star schreef:
Dankje voor de link! Ik ben al een tijdje niet meer in Londen geweest, maar ik moet binnekort toch weer om wat cd's te halen dus dan zal ik gelijk even kjken! Dankjewel
huh race jij gewoon effe heen en weer naar london dan?????

Maar i.i.g. als je toch daar komt zal ik effe beter uitleggen welke winkel ik bedoel:

Het zit (als ik het goed heb) als je de metro naar leicester square neemt en dan in een grote straat op een hoekje met een ini-mini ingang (volgens mij vlak bij de virgin megastore ertegenover ofzo) rooie deur als ik het goed heb.

duidelijk
Oud 16-06-2002, 21:38
acid-star
acid-star is offline
Ja, Ik weet waar je bedoeld
Oud 16-06-2002, 21:40
Verwijderd
OT: kwas daar een paar weken geleden, en ze hadden gewoon uitsmijters in een stripwinkel ............kwerd zelfs een keer aangehouden door hen

even om het ontopic te maken: Tim Burton rules, POTA was hilarisch, kheb me rotgelachen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 04:33
Roxy
Roxy is offline
yeps i love him!!
ik vind van wat ik gezien heb echt alles super...
en vooral de steeds weer terugkomende combinatie burton-elfman vink geweldig... de muziek is zoooo goed in die films, het past zo ontzettend bij het sfeertje wat burton creert.. *iz oowk danny elfman fan*
Oud 17-06-2002, 04:36
Roxy
Roxy is offline
ow mijn favo burton film is trouwens edward scissorhands sleepy hollow en beetlejuice zijn goede 2+3de
Oud 17-06-2002, 09:00
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
Citaat:
Roxy schreef:
ow mijn favo burton film is trouwens edward scissorhands sleepy hollow en beetlejuice zijn goede 2+3de
edward is idd Ik had de video een keer gekregen van iemand toen ik geloof ik 12 ofzo was, tijdens een slaapfeestje ofzo en sindsdien ben ik grote fan

En danny elfmann is idd. ook geweldig Vooral de liedjes in nightmare before christmas zijn zo lief.

En de grapjes die ie in batman heeft verstopt ook (met die spiegel enzo, erg )
Oud 17-06-2002, 20:40
acid-star
acid-star is offline
mijn favorieten zijn toch echt wel edward scissorhands , the nightmare before christmas en sleepy hollow.. Mars attacks vond ik vreselijk.. en eeh planet of the apes heb ik nog niet gezien... maar eerlijk gezegd heb ik daar ook niet zo'n behoefte aan
Oud 17-06-2002, 21:37
konflict
konflict is offline
ik vond planet of the apes zwaar klote
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 21:51
Severus
Severus is offline
Tim Burton roelt! Al van jonge leeftijd heb ik zijn "Edward Scissorhands" gezien, en ik heb dat altijd een prachtfilm gevonden! "The Night Before Christmas" en "Mars Attacks!" vond ik ook cool, maar het mooiste vond ik nog "Sleepy Hollow"! Erg macaber en een beetje sprookjesachtig, just the way I like it.

Ik vind Tim Burton echt een van de betere filmregisseurs, die niet uit zijn op sensatie en het rinkelende geluid van de kassa. Het gaat hem om het filmen zelf, om het product en om de kwaliteit ervan. Hem kan het niet schelen of zijn film nou een flop wordt of een kaskraker: als hij maar tevreden is over het resultaat, er een goed gevoel over heeft en hij maar lekker zijn ding kan doen. Dat bewonder ik in die man.

Ripper
Oud 18-06-2002, 03:15
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
*~*DOOR*~* schreef:

edward is idd Ik had de video een keer gekregen van iemand toen ik geloof ik 12 ofzo was, tijdens een slaapfeestje ofzo en sindsdien ben ik grote fan

En danny elfmann is idd. ook geweldig Vooral de liedjes in nightmare before christmas zijn zo lief.

En de grapjes die ie in batman heeft verstopt ook (met die spiegel enzo, erg )
ik ben eigenlijk helemaal geen batman fan...
maar verder gaaf dat meer mensen edward fan zijn, ik heb die film oowk gezien toen ik nog kleintjuh was en mjah zoals ik in de depp topic zei ben ik sindsdien verliefd op um... die film is zoooooo ontzettend kjoet heb um al lang nie meer gezien..

als ik met zown topic of een nieuwe film weer ff herinnerd word aan burton of elfman dan heb ik echt een plotelinge neiging om een colletie van beide te gaan aanleggen, dat zal ik oowk maar doen heb door dit topic oowk met edward scissorhands cdtje i slaap kunnen vallen... echt zo lievvig die muziek...
Oud 18-06-2002, 08:57
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
Citaat:
Roxy schreef:

als ik met zown topic of een nieuwe film weer ff herinnerd word aan burton of elfman dan heb ik echt een plotelinge neiging om een colletie van beide te gaan aanleggen, dat zal ik oowk maar doen heb door dit topic oowk met edward scissorhands cdtje i slaap kunnen vallen... echt zo lievvig die muziek...
jaaaj ik heb de muziek alleen op pc

Ik heb nu trouwens een aardige burton collectie alleen de oude dingen wil ik nog.
Oud 18-06-2002, 13:01
acid-star
acid-star is offline
Mja,, Ik had een hoop op Video, maar dan een hoop van tv opgenomen enzo.. Nu ben ik alles aan het sparen op DVD (maar ik heb dus nog niks )
Oud 18-06-2002, 13:32
*~*DOOR*~*
*~*DOOR*~* is offline
DVD= duur

en bovendien zijn leuke dingen altijd onbekend en practisch onvindbaar (afgezien van edward en batman enzo)
Oud 18-06-2002, 19:50
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
*~*DOOR*~* schreef:

jaaaj ik heb de muziek alleen op pc

Ik heb nu trouwens een aardige burton collectie alleen de oude dingen wil ik nog.
sleepy hollow cd stond nie zo heel lang geleden voor weinig in de large daar heb ik die vandaan, verder heb ik alleen edward... dies oowk wel het mooist denk ik, ben benieuwd naar spiderman kweetnie of dat wel leuk gaat worden
Reageren

Regels voor berichten