Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2005, 22:41
Roos
Roos is offline
Wat draag jij op je werk?

Moet je een uniform aan? Zoja, wat voor? Of mag je eigen kleding dragen? Hou je dan rekening met je werk, bijvoorbeeld door bepaalde kleding niet te dragen, of juist wel?
En hoe zit het met kapsels, sieraden, piercings, make-up enzo?
Is jouw werkgever hier streng in?

Voor mij:
Ik werk in een ziekenhuis dus ik draag een wit pak. Ik moet mijn haar vast doen en ik mag geen sieraden om i.v.m. hygiene. Hier hou ik mij wel aan, omdat het afdelingshoofd daar best streng in is.

Ik doe wel oorbellen in, maar gewoon kleintjes. Volgens mij word je minder serieus genomen met enorme hangers in
M'n haar doe ik in een los startje met een lok voor (dat mag wel).
Oh ja schoenen mag je zelf bepalen, ik heb gebloemde oldskool gympies, wel leuk onder zo'n saaie witte outfit
Qua make-up verander ik niet zoveel. Behalve dat ik mijn lipgloss nooit bijwerk
Oud 25-11-2005, 22:44
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
In mijn oude kleren. Ik werk in een loods en heb dus geen publieke functie dus kan ik erbij lopen zoals ik zelf wil.
Oud 25-11-2005, 22:47
JCG
JCG is offline
voor normaal laser werk kan ik dragen wat ik wil, ik kom geen klant tegen.
Maar als we op beursen enzovoort staan moet ik in pak.
Oud 25-11-2005, 22:50
Verwijderd
Tijdens mijn stage (advocatenkantoor met ~15 advocaten, onderdeel van een groter kantoor met ~120 advocaten) was nette kleding wel vereist, maar niet heel formeel. Ik liep dus meestal jasje-dasje of zelfs zonder das, gewoon beige broek, donkerblauw jasje en lichtblauw hemd. Ongeveer de helft van de advocaten daar had een das voor, en de helft daarvan weer een compleet pak. In driedelig liep niemand, en op vrijdag was het echt 'casual friday' - dan liepen zelfs de compagnons gewoon in een ribbroek met wollen trui en overhemd.

Verder natuurlijk altijd de normale dingen: schoenen gepoetst, geschoren of hooguit ééndags-stoppels, geen vlekken in kleren, dat soort dingen. Er werd als student-stagiair ook niet van me verwacht dat ik in driedelig kwam, dat werd eigenlijk van niemand verwacht. Het was dan ook een vlotter, wat minder 'hijgerig' kantoor.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 00:36
thunder110
thunder110 is offline
Ik ben een soort receptioniste . Ik hoef verder geen klanten oid te ontvangen en ik werk samen met twee andere meisjes. Dus ik heb geen kledingvoorschriften.
Oud 26-11-2005, 07:22
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik werk in een fitnesscentrum en wij moeten een zwarte trainingsbroek met een rode polo of vest aan (die laatste 2 zijn van de zaak) met daaronder sportschoenen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 08:24
MTpower
MTpower is offline
Nog nooit een uniform moeten dragen ofzo.
Wel eens een schort met de naam van het bedrijf.. maar ach.. altijd beter dan dat je eigen kleren vuil worden
Verder kleed ik me gewoon zoals altijd en probeer er een beetje verzorgd uit te zien omdat ik altijd wel met klanten werk en eten bereid
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 09:20
gurl19
gurl19 is offline
Ik heb een bijbaantje bij de hema, daar draag ik een beige rokje, blauwe blouse, sjaaltje, schort en zonneklep. Daaronder doe ik een hempje,shirtje of truitje van mezelf (hangt af van het weer) en een panty, en zwarte laarzen of gympen. Schoenen moeten perse zwart zijn (laatste 3 is voor eigen rekening)
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 09:28
Suey
Suey is offline
Citaat:
gurl19 schreef op 26-11-2005 @ 10:20 :
Ik heb een bijbaantje bij de hema, daar draag ik een beige broek, blauwe trui/ poloshirt/ blouse en sjaaltje. Daaronder doe ik een hempje,shirtje of truitje van mezelf (hangt af van het weer) en meestal gympen. Schoenen moeten eigenlijk zwart zijn maar doet bijna niemand.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 10:09
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Alleeen een soort van jah hoe heet het schort/trui jah ik zou er geen naam voor weten verder gewoon me eigen kleding, we moeten wel een lange broek aan. Albert Heijn he

Groetjes
Ivo Jan
Oud 26-11-2005, 10:36
Verwijderd
Bij mijn vakantiewerk, in een verzorgingstehuis, moest ik een lange broek aan, geen spijkerbroek en ook geen kapotte broek, een een shirt dat in elk geval mijn romp en schouders goed bedekte, zonder plaatje op de voorkant. Schoenen mocht ik zelf weten zo lang het maar geen voddedingen waren. Er waren wel van die witte pakken, maar het was niet gebruikelijk om die te dragen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 11:05
Go
Go is offline
Alleen een shirt of trui van het bedrijf waar ik werk wordt van mij verwacht om te dragen. Verder mag ik het zelf bepalen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 11:45
Pim89
Pim89 is offline
Citaat:
gerwin schreef op 26-11-2005 @ 12:05 :
Alleen een shirt of trui van het bedrijf waar ik werk wordt van mij verwacht om te dragen. Verder mag ik het zelf bepalen.
Dit en in de ruwbouw een amerikaanse overall, anders wordt je eigen kleding vies. En inderdaad alle kleding met logo en kleur van het bedrijf.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 11:52
Experiment
Experiment is offline
Ik werk bij de thuiszorg en ik heb een speciaal soort wit schort die je eigenlijk aanmoet, maar die draag ik bijna nooit want bij de oude mensen is het al warm genoeg

Verder draag ik normale kleren, maar ik zorg er wel voor dat ik er niet te 'heftig' uitzie, het zijn toch oude mensen he (dus schone kleren, lange broek, geen wilde make-up/grote oorbellen).
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 13:05
Verwijderd
Op mijn stage bij verstandelijk gehandicapten maakt het niet zo veel uit, alleen moet het wel bedekt zijn, niet te bloot dus. Een hemd onder mn trui zodat je geen rug ziet als ik buk.. rokken mogen wel, alleen niet te kort.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 13:23
Gumby
Gumby is offline
Het verschilt waar ik moet werken:

Bij ahoy & unilever: Zwarte nette broek + nette zwarte schoenen. Blouse en sloof krijg ik daar.

WTC gebouw- luxor: Zwarte broek + nette zwarte schoenen + witte blouse. Meestal krijg je dan ook nog een benauwend giletje aan .

Er mag 1 ring aan elke hand gedragen worden, kleine oorbellen, haar naar achter , korte nagels en een kleine ketting.

Gumby
Oud 26-11-2005, 14:04
Verwijderd
Ik werk in de jeugdgezondheidszorg als assistente. Ik heb geen kledingvoorschriften, maar het spreekt voor zich dat ik er wel een beetje verzorgd uit moet zien. Ik draag dus gewoon een spijkerbroek ofzo. En in de zomer ook gewoon een rokje, alleen niet te kort.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 14:38
Fleur
Fleur is offline
Ik werk in een dagcentrum met verstandelijk gehandicapten en heb geen kledingvoorschriften.
Zeer diep decolete, hoge hakken of miniscule rokjes mogen wel, maar daar kun je het jezelf alleen maar lastig mee maken. (ik draag het sowieso al niet)
Ik draag gewone kleding, die ik bijv. op school ook zou dragen.

Ringen (en armbandjes) doe ik bijna nooit om i.v.m. hygiëne.
Verder wel gewoon kettingkjes en/of oorbellen.
Oud 26-11-2005, 15:03
freakje
freakje is offline
Ik heb een t-shirt van de zaak waar ik werk, een frituur/eethuis, daaronder een lange broek/korte broek/rok afhankelijk van het seizoen. Ook nog een schort die ik daar krijg. Het haar maakt niet zoveel ui, maar ik doe het altijd in een staart, ik zou het ook niet fijn vinden moest er een haar in mijn eten zitten. Juwelen e.d. maken ook al niet zoveel uit, behalve ringen misschien, maar die draag ik zowieso niet.
Oud 26-11-2005, 16:45
ekki
ekki is offline
Ik doe mijn gewone kleren aan. Alleen als ik met een cliënt een sollicitatiegesprek heb of een acquisitiegesprek, dan doe ik nette kleren aan (die heb ik alleen niet echt , haha).
Oud 26-11-2005, 18:37
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 25-11-2005 @ 23:50 :
Tijdens mijn stage (advocatenkantoor met ~15 advocaten, onderdeel van een groter kantoor met ~120 advocaten) was nette kleding wel vereist, maar niet heel formeel. Ik liep dus meestal jasje-dasje of zelfs zonder das, gewoon beige broek, donkerblauw jasje en lichtblauw hemd. Ongeveer de helft van de advocaten daar had een das voor, en de helft daarvan weer een compleet pak. In driedelig liep niemand, en op vrijdag was het echt 'casual friday' - dan liepen zelfs de compagnons gewoon in een ribbroek met wollen trui en overhemd.

Verder natuurlijk altijd de normale dingen: schoenen gepoetst, geschoren of hooguit ééndags-stoppels, geen vlekken in kleren, dat soort dingen. Er werd als student-stagiair ook niet van me verwacht dat ik in driedelig kwam, dat werd eigenlijk van niemand verwacht. Het was dan ook een vlotter, wat minder 'hijgerig' kantoor.

Driedelig is ook wel heel ouderwets. Een driedelig pak is echt voor mensne die zich niet weten te kleden.

Op mijn bijbaan zijn er officieel wel regels (blabla er 'representatief' uitzien) maar iedereen trekt gewoon aan wat hij/zij leuk vindt. Iedereen heeft wel een redelijk goede smaak; maar soms (zaterdagochtend) zie je wel eens collega's met totaal verkreukelde kleren aan komen zetten
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 18:48
Verwijderd
Ik werk bij de Hema, krijg een heel erg niet leuke broek van daar en een iets minder erg shirt van daar. Ringen mogen, maar liever niet. Armband hetzelfde. Ik heb altijd mijn duimring en naamarmbandje om. Wat je met je haar doet maakt niks uit, zoland je er maar verzorgd uitziet. Piercings in het gezicht mogen niet, tongpiercing (mits niet echt zichtbaar) wel.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 19:18
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
Ik krijg een blouse van men werk en een schort. Verder moet ik men haar vast in een vlecht. En dan het petje op van men werk. Broek enzo maak verder niet uit. Ringen mogen niet omdat je achter de machine kan blijven hangen en lange nagels ook niet voor de hygiene.

Ik werk bij c1000 op de vleeswarenafdeling.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 19:43
T_ID
T_ID is offline
Als er bezwaar is tegen mijn kleding ontsla ik de klant.

Wat ik zelf graag wil dus.
Oud 26-11-2005, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Alex schreef op 26-11-2005 @ 19:37 :
Driedelig is ook wel heel ouderwets. Een driedelig pak is echt voor mensne die zich niet weten te kleden.
Er zijn toch vrij veel grote kantoren waar dat wel degelijk verwacht wordt in bepaalde situaties. We hadden het ook niet over de vraag of het 'gekleed' is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2005, 20:24
Nuck
Nuck is offline
Ik werk in een restaurant, dus zwarte broek/rokje en wit blousje. Op zich prima, het is alleen jammer dat ik aan het eind van de avond altijd vlekken in m'n blousje heb terwijl ik geen idee heb hoe die daar komen

Sieraden mag ik zelf weten, alleen zijn grote armbanden gewoon niet handig. Make-up is hetzelfde als normaal en m'n haar mag wel los.
Oud 27-11-2005, 00:19
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik heb achter de kassa een blouse, gilet en sjaaltje om () en nouja ach.. moet denk ik geen bijzonder vreemde kleren aandoen maar dat doe ik ook niet. mag trouwens ook geen rokje/korte broek aan maar dat ziet er ook niet uit, dus dat komt goed uit.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 09:45
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik werk in een bakkerij en heb een kanarie-gele met groene pak aan met een stomme mc-achtige pet. En daarbij komt nog eens dat we een stropdasje om moeten. We moeten de pet op vanwege de hygiene en ook ons haar moet in een staartje zijn. Wel heb ik er gewoon losse lokken bij hangen, daar zeggen ze mooi niks van. Wij mogen geen piercings in het gezicht hebben, bijv in de neus en wenkbrauw. Of je moet ze uit doen. En je kleding moet telkens compleet zijn. Verder mag je zelf weten wat je draagt. Ik draag gewoon altijd gympen onder mijn werk.
Oud 27-11-2005, 12:07
Konijn
Konijn is offline
Mijn zomerbaan is op een laboratorium, daar heb ik op het ene lab mijn eigen kleren aan met een labjas eroverheen, en op het andere lab mn eigen broek en een wit t-shirt + labjas. Op beide laboratoria moet mn haar vast en mag ik geen sieraden in/aan/om, ook geen oorbellen. (Verder heb ik mn kisten aan, omdat er eigenlijk veiligheidsschoenen gedragen moeten worden).
Op mn doordeweekse baan moet ik alleen een donkerblauwe polo/vest/trui aan van het werk (supermarkt), verder maakt het niks uit eigenlijk.
[edit] Maar wel een lange broek aan, geen korte [/edit]

Laatst gewijzigd op 28-11-2005 om 10:33.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 18:56
Verwijderd
Een lange broek met een albert heijn jasje. Iets dergelijks als een trainingsbroek wordt echter niet op prijs gesteld.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 19:20
Wawl
Wawl is offline
Ik draag gewoon casual kleding.
Oud 27-11-2005, 20:30
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Een oversized blouse in een vaal gele kleur met oranje/groene strepen en een blauw schort voor => vakkenvuller bij de poiesz
Oud 28-11-2005, 08:58
Naru
Naru is offline
een mantelpakje met een wit shirtje eronder, panty's en zwarte schoenen. ik mag niet teveel en opzichtige sieraden om en mn haar moet in een staart, ivm representatief zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 09:14
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-11-2005 @ 23:50 :
en op vrijdag was het echt 'casual friday' - dan liepen zelfs de compagnons gewoon in een ribbroek met wollen trui en overhemd.
OMG, wat is dat voor overgewaaid iets?

Ontopic:
Ik werk in een winkel en we hebben geen werkkleren. De eisen zijn alleen dat je kleren niet kapot mogen zijn.
Ik zorg dat ik er altijd wel netjes bijloop, maar in de winter is het zo koud in de winkel dat ik dan graag een fleece-trui aantrek. (Als m'n baas de verwarming wat harder zette, dan kon ik fatsoenlijkere kleren aan, maar goed, dat kan dus niet)

Echte nette kleren is toch niet handig, want met vakkenvullen of groentes bijvullen worden je kleren soms nog weer vies.
Oud 28-11-2005, 11:31
snoopy
snoopy is offline
Ik sta achter de bar op een soort sportkantine. Ik mag dragen wat ik wil, maar ik doe meestal oude kleren aan omdat je wel s vies wordt.
Ook geef ik soms skilessen, dan heb je een zwarte skibroek en een blauw fleecejack aan.
Oud 28-11-2005, 11:35
11568
11568 is offline
Ik heb 2 dagen bij de Hema gewerkt en 1 van de redenen om te stoppen was dat seniele outfit, echt te walgelijk voor woorden.

Ik zoek gewoon iets waar ik normale kleding aan kan
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 12:33
Vice
Vice is offline
Ik werk (eigenlijk loop ik stage) bij een reclamebureau en zie er vrij casual uit. Dus gewoon een broek, truitje, vest en een paar gympen. Niet echt bijzonder.
Oud 28-11-2005, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 28-11-2005 @ 10:14 :
OMG, wat is dat voor overgewaaid iets?
Duidelijk iets dat uit de VS is overgewaaid, dat is wel duidelijk

Het is overigens wel fijn, want op vrijdag kwam er vaak een uitgebreide borrel na de werkdag, en dan voel je je in zulke kleren toch wat makkelijker dan in een kostuum.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 13:34
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Als ik echt werk maakt het niet uit wat ik draag, ik zit regelmatig in m'n onderbroek en een t-shirt achter de PC, maar dat is ook logisch. Als ik naar een klant moet, trek ik gewoon een net bloesje aan en een zwarte broek, zo moeilijk is het allemaal niet. Ik ben wel eens bij een klant geweest die in z'n badjas een bedrijfspresentatie aan me heeft gehouden
Oud 28-11-2005, 13:35
Gimme more beer
Citaat:
nare man schreef op 28-11-2005 @ 13:46 :
Duidelijk iets dat uit de VS is overgewaaid, dat is wel duidelijk
Doet me echt aan Ally Mcbeal denken
Oud 28-11-2005, 13:49
Mara
Mara is offline
Ik werk in een supermarkt, dus een blouse met een hesje en een sjaaltje. Haar moet vast. Ook graag een beetje nette broek/rok eronder, minirokjes of traininsbroeken mogen niet.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 14:23
June bug
June bug is offline
Ik werk bij de Plusmarkt (alleen op zaterdag) en dan draag ik gewoon een shirtje (3/4 of lange mouwen) en een spijkerbroek met gympjes. Werkkleding daaroverheen, dat is een witte blouse, een paars giletje en een groen sjaaltje. Qua haren/sieraden/makeup zijn er niet echt regels, het moet gewoon niet te extreem zijn.

Op stage (middelbare school) ook gewoon iets makkelijks. (broek met trui of vestje)
Oud 28-11-2005, 15:51
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Callcenter --> representatief, dus geen blote schouders e.d. Maar veel mag gewoon.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 10:27
the exploding boy
the exploding boy is offline
dokterspraktijk: gewone kleren, niet al te blote dingen. het is een homeopatische praktijk, dus komen toch alleen maar van die hippielui, dus ik kan gewoon met mijn dreads enzo daar werken

bioscoop: haar meestal in staartje, anders zie ik niks en verder een broek met een hele hippel one size fits all ( ) zwarte sweater met CREW erop en het logo enzo...

achja
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 11:57
Verwijderd
werkblouse, met het logo van de lunchroom, spijkerbroek, gympies en een zwart-wit geblokte sloof
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 28-11-2005 @ 14:35 :
Doet me echt aan Ally Mcbeal denken
Mja, misschien wel, maar ons kantoor was eigenlijk al heel informeel. Ik heb eigenlijk nooit in volledig pak gelopen, altijd jasje-dasje, en sowieso boeide het weinig als je een keer zonder jasje kwam of iets dergelijks.

Daar zie ik het meeste tegenop van werken straks, dat ik de hele dag in een volledig kostuum moet lopen
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 12:47
Gimme more beer
Je kiest er zelf voor, jongen
Oud 29-11-2005, 13:47
BBEM
BBEM is offline
ik word altijd heel vies dus mag ik een overal aan van de baas.
Oud 29-11-2005, 14:56
J-roenn
J-roenn is offline
ik mag bij jumbo supermarkten altijd zwaar lelijk overhemd of sweater aan , met een zeer debiel strikje en een button + naamplaatje, broek maakt niet veel uit, zolang die maar lang is...
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 17:50
Verwijderd
Ik werk bij een klein restaurantje.
Schoenen maakt eigenlijk niet uit, zolang ze niet afgetrapt zijn, broek het liefst een gewone spijkerbroek en dan een shirtje van het restaurant met een sloof. Haar wel vast, hoe dat maakt niet uit. Sieraden enzo zijn prima.
Piercings weet ik niet echt, een collega heeft wel een tongpiercing maar die zie je natuurlijk niet echt. Piercings als in wenkbrauw ofzo weet ik niet of dat mag. Tattoos zolang je ze niet ziet. Ik denk dat je met dreads niet zo snel wordt aangenomen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten