Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2002, 01:42
D@mien
D@mien is offline
Ik heb van mn kapper gehoord (kweetet, niet de meest betrouwbare bron) dat overal in de stad mensen in andere wijken andere snelheden hebben voor ADSL...maar 64kb/sec download is voor een etheret-abo toch et snelst? ofhangt dat nog van andere dingen af?
Oud 06-01-2002, 02:53
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
mm in theorie is het overal anders zijn ook echt wel kleine verschillen te merken maar echt groot zijn die niet.
net zoals de afstand in huis in theory moet die ook zo klein mogelijk zijn bij ons is dat 10 meter werkt nog even lekker.

Groeten

Edwin
Oud 06-01-2002, 09:02
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Edwin uit Kaasstad schreef:
mm in theorie is het overal anders zijn ook echt wel kleine verschillen te merken maar echt groot zijn die niet.
net zoals de afstand in huis in theory moet die ook zo klein mogelijk zijn bij ons is dat 10 meter werkt nog even lekker.
Bij ons is de afstand tussen KPN punt en modem ook iets van 10 meter en van daaruit gaat 'ie in een hardware matige router. Daarna krijgen we afstanden van 20 meter en dergelijke

Werkt perfect.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 09:32
Chimera
Chimera is offline
Zitten als het goed is geen verschillen tussen. Tis of 50, of 100kB/sec, afhankelijk van je abbo.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 09:47
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef:
Ik heb van mn kapper gehoord (kweetet, niet de meest betrouwbare bron) dat overal in de stad mensen in andere wijken andere snelheden hebben voor ADSL...maar 64kb/sec download is voor een etheret-abo toch et snelst? ofhangt dat nog van andere dingen af?

Je bent (of je kapper is) in de war met internet via de kabel. Bij kabel ben je afhankelijk van hoeveel mensen er uit jouw straat/wijk aan het downloaden zijn. Bij ADSL heb je een eigen "oprit" naar het internet, waardoor je snelheid zeer constant is.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 09:50
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Zitten als het goed is geen verschillen tussen. Tis of 50, of 100kB/sec, afhankelijk van je abbo.

Bij een normaal abonnement via MxStream heb je een upload-snelheid van 8 kB/sec. en een download-snelheid van 64 kB/sec.
Bij een sneller abonnement heb je een upload van 32 kB/sec. en een download van 128 kB/sec.
Ik zelf heb Planet Internet ADSL Advanced, en haal deze snelheden vrijwel altijd (tenzij ik van een langzame server download, maar dat ligt niet aan je eigen verbinding). Ben er zeer tevreden over trouwens.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 14:45
The twe@ker
The twe@ker is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Maar bij nog grtoere abbos ga je het wel merken.

Oud 06-01-2002, 14:57
Dutchy15
Dutchy15 is offline
de snelheid van je ADSLverbinding hangt af van hoe dicht je bij een telefooncentrale woont, er staat meestal om de 3km zo een ding, ik weet niet meer waar ik t zag, maar binnen 2 km heb je max snelheid(tenminste kan je krijgen) tussen 2 en 5 heb je gemiddelde snelheid en zul je nooit de topsnelheid halen
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Dutchy15 schreef:
de snelheid van je ADSLverbinding hangt af van hoe dicht je bij een telefooncentrale woont, er staat meestal om de 3km zo een ding, ik weet niet meer waar ik t zag, maar binnen 2 km heb je max snelheid(tenminste kan je krijgen) tussen 2 en 5 heb je gemiddelde snelheid en zul je nooit de topsnelheid halen

Dat klopt niet helemaal. Je hebt niet altijd optimale snelheid als je binnen 2 km van de telefooncentrale woont. De maximale snelheid d.m.v. de ADSL-techniek is 8 megabit/sec, dit is 1 megabyte/sec. Als je deze snelheid ook daadwerkelijk wilt kunnen halen, zul je héél dicht bij de telefooncentrale moeten wonen. Je zou dan eigenlijk je eigen telefooncentrale moeten hebben Maar goed, als je binnen 6 km van je telefooncentrale woont, is dat voor normaal ADSL voldoende.

Btw, als je een 8 mbit/sec.-verbinding hebt, betaal je héél wat €tjes per maand
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 17:01
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
steventenhave schreef:
Bij een normaal abonnement via MxStream heb je een upload-snelheid van 8 kB/sec. en een download-snelheid van 64 kB/sec.
Overhead niet meegeteld ja. Wat je overhoudt is 50/100kB/sec.

Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 17:03
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
steventenhave schreef:
De maximale snelheid d.m.v. de ADSL-techniek is 8 megabit/sec, dit is 1 megabyte/sec.
Da's de ATM snelheid, er gaat nog een hoop af dankzei IP en Ethernet overhead. Delen door 10 benadert de snelheid die je krijgt een stuk beter.

Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:
Overhead niet meegeteld ja. Wat je overhoudt is 50/100kB/sec.

Toch wel iets meer, zonder Download Accelerator download ik meestal met zo'n 110 à 115 kB/sec, en met D.A. met gemiddeld 125, dus zoveel is het echt niet.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 20:47
Zig
Zig is offline
Citaat:
steventenhave schreef:
Toch wel iets meer, zonder Download Accelerator download ik meestal met zo'n 110 à 115 kB/sec, en met D.A. met gemiddeld 125, dus zoveel is het echt niet.
mja maar dan is de vraag of D.A. wel de juiste snelheid weergeeft, want in windows willen de cijfers nogwel eens overdrijven...
Oud 07-01-2002, 00:00
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
steventenhave schreef:
Nope. Tussen jouw en je modem is 10mbit half duplex.
Oud 07-01-2002, 07:54
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
steventenhave schreef:
Dan geeft DA niet de juiste snelheid weer. Je kunt gewoon die snelheid niet halen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 19:12
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Da's de ATM snelheid, er gaat nog een hoop af dankzei IP en Ethernet overhead. Delen door 10 benadert de snelheid die je krijgt een stuk beter.

ATM heeft een snelheid van 155Mbit/sec (OC-3) of 625Mbit/sec (OC-12) en geen 1 of 8 megabyte.
Je uiteindelijk downloadsnelheid heeft meer te maken met de "belasting" van het Internet, dan van het gebruik een IP-stack over Ethernet.
Oud 07-01-2002, 19:16
The twe@ker
The twe@ker is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Er gaat door de protocollen iests van 10 tot 15% van de snelheid af.
Oud 08-01-2002, 14:09
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Jack_Ass schreef:
ATM heeft een snelheid van 155Mbit/sec (OC-3) of 625Mbit/sec (OC-12) en geen 1 of 8 megabyte.
No shit.

ADSL gebruikt een protocol wat veel van ATM wegheeft. Wat in die KPN centrales staat zijn ook vrij simpele bridges.

Wat ik bedoelde, was dat die snelheid die KPN opgeeft onhaalbaar is, omdat het in de centrale wordt afgeknepen. Overhead van Ethernet en TCP/IP wordt niet meegerekend.

Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 16:47
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Citaat:
Chimera schreef:
...Wat in die KPN centrales staat zijn ook vrij simpele bridges...
Ik denk dat de simpelheid wel mee zal vallen, en dat het geen bridges zullen zijn. En inderdaad, ik denk ook wel dat KPN de lijn flink afknijpt.

Ik heb trouwens gehoord dat ze de prijzen van ADSL met 23% (*?*) willen verhogen?? Is het dan nog uberhaupt wel rendabel waard voor je geld?? Ik denk 't niet...
Oud 08-01-2002, 17:03
The twe@ker
The twe@ker is offline
Citaat:
Jack_Ass schreef:
Ik denk dat de simpelheid wel mee zal vallen, en dat het geen bridges zullen zijn. En inderdaad, ik denk ook wel dat KPN de lijn flink afknijpt.

Ik heb trouwens gehoord dat ze de prijzen van ADSL met 23% (*?*) willen verhogen?? Is het dan nog uberhaupt wel rendabel waard voor je geld?? Ik denk 't niet...
Die prijs verhoging die klopt en wat jij zegt dat we wat geknepe worden ook. Wel heel erg, want ze kunnen max 8mbit down en 1 mbit up met deze techniek.
Oud 08-01-2002, 18:13
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Jack_Ass schreef:

Ja duh. Je kunt met ADSL maximaal zo'n 8Mbit halen. Inderdaad knijpt KPN de lijn 'flink' af ja.

En zoek alsjeblieft op wat een bridge is. dat ADSL modem is ook een brigde. N00b.

Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 18:22
The twe@ker
The twe@ker is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Ja duh. Je kunt met ADSL maximaal zo'n 8Mbit halen. Inderdaad knijpt KPN de lijn 'flink' af ja.

En zoek alsjeblieft op wat een bridge is. dat ADSL modem is ook een brigde. N00b.

Wat is dan de max upstream van sdsl
Oud 08-01-2002, 18:43
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Citaat:
Chimera schreef:

*Ahum*...Ik citeer effe je eigen woorden:

"Wat in die KPN centrales staat zijn ook vrij simpele bridges"

No fucking way dat er in de KPN CENTRALES bridges staan. En no fucking way dat je een ADSL modem met een bridge kan vergelijken, gezien het feit dat de technologie van een ADSL modem veel uitgebreider is dan simpele bridge.

Om een aantal vragen te beantwoorden: De snelheid van ADSL is inderdaad afstandsafhankelijk. Op dit moment is de afstand naar de eindgebruiker maximaal 4,2 km. Maximale upload is 640kb/s, maximale download 8Mbit/s.

SDSL (Symmetric single pair Digital Subscriber Line) ofwel HDSL2, heeft een maximale snelheid van 8Mbit FDX (full duplex).
Oud 08-01-2002, 19:08
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Citaat:
Chimera schreef:
...En zoek alsjeblieft op wat een bridge is. dat ADSL modem is ook een brigde. N00b.
...
Om je vraagje anders nog even te beantwoorden: Een bridge werd vroeger veelal gebruikt om twee collision domeinen te scheiden, zodat een netwerk werd gesegmenteerd. Zodoende werd er een sneller en stabieler netwerk gecreëerd. Een bridge werd ook gebruikt om verbindingen te leggen tussen twee verschillende netwerk.
Tegenwoordig vind je nog maar weinig bridges terug, omdat namelijk de multi-poort bridge z'n opmars heeft gemaakt...ofwel...De switch.

Oja, wat er in een KPN centrale staat zijn switching routers, en zodoende geen bridges.
Oud 08-01-2002, 20:56
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Jack_Ass schreef:

Oja, wat er in een KPN centrale staat zijn switching routers, en zodoende geen bridges.
Hartelijk dank voor je uitleg, maar dat heb ik op school al gehad.

KPN installeert in de centrales op de lijnen ook modems. En dit zijn weinig meer dan simpele bridges (hebben o.a. geen NAT mogelijkheden). De routers komen daarná pas.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2002, 20:58
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Jack_Ass schreef:
Om je vraagje anders nog even te beantwoorden: Een bridge werd vroeger veelal gebruikt om twee collision domeinen te scheiden, zodat een netwerk werd gesegmenteerd.
Een bridge is een overgang tussen twee netwerktypen. Ethernet <-> tokenring bijvoorbeeld. Sla Tanenbaum d'r maar op na. Wat jij noemt is een repeater.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 21:01
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
The twe@ker schreef:
Wat is dan de max upstream van sdsl
The top speed for ADSL lines is around 8 mbit/sec for the download, and 1 mbit/sec for the upload. For SDSL lines the top speed is 2.3 mbit/sec on both the upload and download.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 10:43
slisje
slisje is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Zitten als het goed is geen verschillen tussen. Tis of 64, of 128kB/sec, afhankelijk van je abbo.

even verbeterd...
en ik weet niet hoe jullie er allemaal bij komen hoever je weg zit van de centrale...
want de centrale verdeelt het alleen...
dat heeft niks met de toevoer of verder dan ook wat te maken...
hallo we trekken al ons internet uit Rotterdam ofzo bij level 4 ofzo...
en ik trek overal 128 kb/s (okay soms minder maar dat ligt aan waar ik vanaf download)
Mijn broer werkte bij Sonera en werkt nu Bij UPC... en ik denk dat hun wel weten wat wel en niet kan met dat ADSL en KABEL...
KABEL kan sneller zijn... maar daar is je snelheid nooit werkelijk gegarandeert aangezien je het deelt... met ADSL heb je dat probleem niet, omdat je als het ware een eigen rek heb staan voor jou alleen...
Maarja wat maakt het uit... het forum loopt er ook niet sneller op

[Dit bericht is aangepast door slisje (09-01-2002).]
Oud 09-01-2002, 14:54
Vos
Vos is offline
Hier gaat het sloom...Terwijl het in het zuiden van de stad veel en veel sneller gaat..(op dezelfde sites..)..Oh ja, ik heb Planet Internet ADSL Basic..Geloof me, neem dit nooit..Ze gooien je er gewoon opeens af(ja het ligt aan uw modem hoor zeggen ze dan...ja hoor..) en de snelheden zijn ook niet om over naar huis te schrijven!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 16:15
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
slisje schreef:

even verbeterd...
Damn. LEES dan gewoon n00b!

512kB is de snelheid waarop je in de centrale wordt afgeknepen. TCP/IP en nog wat andere protocollen zorgen voor overhead, en daarom KUN je die 64kB/sec die je zou verwachten NOOIT halen. 50/100kB (take or leave een paar kB) is het maximum. Dat je 128kB haalt is blusshit, dan liegen de programma's die je gebruikt.

En de centrale heeft alles te maken met de maximale snelheid. ADSL gaat tot maximaal iets van 7km. En dan zit je echt aan de limiet. KPN houdt zelfs 2.8km ofzo aan, als je verder dan dat van een centrale woont kun je geen ADSL krijgen van KPN.

Jij woont in Zoetermeer, en ben je aangesloten op een ADSL-modem in de centrale in zoetermeer. Dat het inet-access point in R'dam staat zegt helemaal niks, dan is je data al een heel stuk over het ATM netwerk van KPN vervoerd.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 01:11
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Een bridge is een overgang tussen twee netwerktypen. Ethernet <-> tokenring bijvoorbeeld. Sla Tanenbaum d'r maar op na. Wat jij noemt is een repeater.
Wat ik noem is een BRIDGE. Lezen is niet je sterkste vak. Je kunt niet met een repeater twee collisiondomeinen creëren. En je zou eventueel een bridge kunnen gebruiken om twee netwerktypen te connecten.

Bovendien hoef ik geen boeken open te slaan voor iets waarmee ik drie geleden heb gewerkt. En je hoeft me al helemaal niets te vertellen wat een repeater, bridge, HUB, switch, router, smart switching router is. Lees jij je lectuur maar, prima, maar in praktijk zit het toch ietwat anders in elkaar.

EDIT: Sorry, ik was een komma vergeten.

[Dit bericht is aangepast door Jack_Ass (10-01-2002).]
Oud 10-01-2002, 01:14
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Damn. LEES dan gewoon n00b!

...ADSL gaat tot maximaal iets van 7km. En dan zit je echt aan de limiet. KPN houdt zelfs 2.8km ofzo aan...
Wederom gedurfde uitspraak. Ik snap niet waarom je uberhaupt mensen durft uit te schelden, gezien het feit dat lezen niet je sterkste kant is. Maximale afstand naar eindgebruiker voor ADSL is 4,2 km
Oud 10-01-2002, 01:15
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Citaat:
Chimera schreef:
The top speed for ADSL lines is around 8 mbit/sec for the download, and 1 mbit/sec for the upload. For SDSL lines the top speed is 2.3 mbit/sec on both the upload and download.

Fout. SDSL heeft een up en download van 8Mbit/s.
Oud 10-01-2002, 01:19
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Hartelijk dank voor je uitleg, maar dat heb ik op school al gehad.

KPN installeert in de centrales op de lijnen ook modems. En dit zijn weinig meer dan simpele bridges (hebben o.a. geen NAT mogelijkheden). De routers komen daarná pas.
*Zucht* Weet je over hoeveel poorten een bridge beschikt? Twee, en met uitzondering vier. Waarom zouden ze per aansluiting een bridge plaatsen, als bijvoorbeeld al één kaart in een chassis minimaal 24 aansluitingen kan voorzien van connectie en bovendien kan routeren? Waarom dubbel doen?
Oud 10-01-2002, 05:00
MaakUt
MaakUt is offline
Jack_Ass strikes back...

ik weet niet wie er gelijk heeft het zegt me weinig.
Oud 10-01-2002, 07:50
The twe@ker
The twe@ker is offline
Citaat:
Jack_Ass schreef:
Sdsl heeft een upstream van 2mbit hoor, alleen de downstream week nie.
Oud 10-01-2002, 09:21
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Jack_Ass schreef:
SDSL gebruikt dezelfde techniek als ADSL. ADSL heeft een max down bandbreedte van 8mbit. De totale bandbreedte van SDSL kan dus sowieso neit groter zijn dan die van ADSL.

Maar jezus zeg, zoek het gewoon ff op. Tis heel makkelijk te vinden, SDSL heeft een up/down van 2Mbit.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 09:24
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Jack_Ass schreef:
*Zucht* Weet je over hoeveel poorten een bridge beschikt? Twee, en met uitzondering vier.
Beetje afhankelijk van wat voor een bridge het is nietwaar?

Een bridge koppelt 2 verschillende netwerktypen. Thuis is dat ADSL<->Ethernet, in de centrale ADSL<->ATM. ROutering wordt verder door een ATM router gedaan, niet door dat ADSL modem.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 15:52
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Citaat:
Chimera schreef:
SDSL gebruikt dezelfde techniek als ADSL. ADSL heeft een max down bandbreedte van 8mbit. De totale bandbreedte van SDSL kan dus sowieso neit groter zijn dan die van ADSL.

Maar jezus zeg, zoek het gewoon ff op. Tis heel makkelijk te vinden, SDSL heeft een up/down van 2Mbit.

Ik heb het opgezocht. Het verschil tussen SDSL en ADSL is dat SDSL op Full Duplex werkt (Heb ik reeds eerder aangegeven) en op 8Mbit. Volgens mij mag jij het opzoeken.
Oud 10-01-2002, 16:14
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Beetje afhankelijk van wat voor een bridge het is nietwaar?

Een bridge koppelt 2 verschillende netwerktypen. Thuis is dat ADSL<->Ethernet, in de centrale ADSL<->ATM. ROutering wordt verder door een ATM router gedaan, niet door dat ADSL modem.
Ow...fijn dat het zegt Routeren niet door zo'n modem? Ofcourse not!! En hoeze wordt het gerouteerd op een ATM router? Routeren doe je op laag drie van het OSI model en niet op laag één.

En voorderest is de ADSL modem gewoon een modem, en geen bridge. Bridge werkt namelijk op laag twee en niet op laag één van het OSI model.

[Dit bericht is aangepast door Jack_Ass (10-01-2002).]
Oud 10-01-2002, 17:35
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Jack_Ass schreef:
Ik heb het opgezocht. Het verschil tussen SDSL en ADSL is dat SDSL op Full Duplex werkt (Heb ik reeds eerder aangegeven) en op 8Mbit. Volgens mij mag jij het opzoeken.
Dat was een quote, kwam letterlijk van een site. 1e of tweede hit met Google op het onderwerp.

En leg eens uit hoe SDSL een totale bandbreedte van 2 keer ADSL kan hebben? Kun je niet, inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 17:41
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Jack_Ass schreef:

En voorderest is de ADSL modem gewoon een modem, en geen bridge. Bridge werkt namelijk op laag twee en niet op laag één van het OSI model.
Heel leuk dat je die klok gehoord hebt, maar als je iets meer hersenen gehad hebt, of je had verdiept in het onderwerp, had je geweten dat ISO-OSI een implementatierichtlijn is. OSI is niet iets wat in werkelijkheid gebruikt wordt, simpelweg omdat het voor heterogene verbindingen gewoon niet geschikt blijkt te zijn.

Een bridge is een verbinding tussen twee netwerktopologieen. In dit geval ADSL en Ethernet/ATM. Een ADSL 'modem' is dus gewoon een bridge. Kun je springen wat je wil, maar sla alsjeblieft Tanenbaum d'r eens op na wat betreft onderdelen van netwerken. Gaan lopen brullen over een dood implementatievoorbeeld maakt je echt niet slimmer.

Verder begin ik deze discussie een beetje moe te worden. Jij hebt kennelijk een fout beeld van wat een bridge is, en snap daarom niet waarom een ADSL modem of ISDN adapter daar ook onder valt.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 19:17
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Dat was een quote, kwam letterlijk van een site. 1e of tweede hit met Google op het onderwerp.

En leg eens uit hoe SDSL een totale bandbreedte van 2 keer ADSL kan hebben? Kun je niet, inderdaad.
Om het geheel even uit te leggen:

HDSL: Symmetric transport system with 2,304Mbit/s over one, two or three twisted copper pairs. Pulse Amplitude Modulation Scheme with 4 levels (2B1Q), full duplex with echo canceller.

SDSL Enhancment of HDSL using only one twisted copper pair, bitrate adaptio (n x64kbit/s), Pulse Amplitude Modulation Scheme with 16 levels (3B1O) with error correction by Trellis Coding)

Door het gebruik van 3B1O ipv de 2B1Q is de mogelijkheid om vier keer 2,304Mbit/s te halen. Op full duplex niveau.

Veel plezier met m'n uitleg.
Oud 10-01-2002, 19:24
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Heel leuk ...ook onder valt.
En een hoop geblabla van een theoriticus.

Praktijk is het toch anders. Je moet eens een half jaar meelopen in de praktijk, en dan kom je zeker erachter dat het OSI model (en dan heb ik vooral over de eerste vier lagen, want 5 t/m 7 zijn erg vaag) met regelmaat gebruikt wordt. Ook puur bij het troubleshooten op bijvoorbeeld sniffing niveau.

En ik ben ook een beetje moe van dit geheel. Ik vind het jammer dat er geen open discussie heeft plaats gevonden, en helaas zijn er mensen in deze wereld die anderen niet in hun waarde laten. Veel succes met je verdere studie, praktijk is veelal anders. Praat maar eens met mijn collega's.
Oud 11-01-2002, 11:19
Chimera
Chimera is offline
Goed. Dan laten we het hierbij. Tegen botweg 'in de praktijk is het anders' roepen valt toch weinig in te brengen nietwaar?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 11:29
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Chimera, het lastige van een forum is dat je niet altijd een juiste tonage kan aanbrengen in je berichten. Het laatste bericht bedoelde ik helemaal niet "bot", want zo'n botte gast ben ik helemaal niet. Ik bedoel het allemaal goed, maar helaas komt het verkeerd over. Excuses daarvoor.
Oud 18-01-2002, 16:50
mexxie
mexxie is offline
Het maakt met je basic mxstream abo niet gek veel uit hoever je van de server zit. het heeft meer te maken met het reg bestand dat kpn laat mee instaleren op je HD.
Daar door haal je niet het maxie maale uit je modem.
Download hier een nieuwe reg bestand http://jult.net/adsl/

Mocht je echt sneller willen twaek je modem dan. http://www.bruring.com/adsl/

Zit hier nu met 114kb/sec
Oud 19-01-2002, 15:54
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Volgens mij moet je al de posts boven je even doornemen. Want je snelheid wordt in de centrale van KPN afgeknepen. Je kunt je modem tweaken wat je wilt, maar daar bereik je echt dus niets mee.

En omtrent de afstanden: Je hebt een maximale afstand voor ADSL waarbinnen de snelheden gegarandeerd worden (tot 4,2 km).

En het is heel leuk dat je een link geeft voor het tweaken van je modem, maar er staat dus niets bij omtrent "snelheidsverhoging"....
Oud 23-01-2002, 19:40
sniker
sniker is offline
Citaat:
Jack_Ass schreef:
Volgens mij moet je al de posts boven je even doornemen. Want je snelheid wordt in de centrale van KPN afgeknepen. Je kunt je modem tweaken wat je wilt, maar daar bereik je echt dus niets mee.

En omtrent de afstanden: Je hebt een maximale afstand voor ADSL waarbinnen de snelheden gegarandeerd worden (tot 4,2 km).

En het is heel leuk dat je een link geeft voor het tweaken van je modem, maar er staat dus niets bij omtrent "snelheidsverhoging"....
just for your notice dit regje slaat allen op windows dat zoals iedereen vast wel weet nooit goede default instellingen heeft
en dat word met dit regfiltje verholpen waardoor je dus enkele kb/s sneller kunt dan dat je eerst kon want de maximum haal je sowieso niet met standaard instellingen

en over dat adsl en sdsl kijk eens naar wat je zelf zei over de betekenis van de afkoringen dan zie je dat sdsl een gelijke up en downstream heeft. maar dat de techniek erachter gelijk is want de bendbreedte verandert niet
en nu vertel mij dan eens hoe je dan over dezelfe kabel je bandbreedte zo drastisch kunt verhogen als jij zegt dat met sdsl gebeurt
(no offense maar de voorlichter die ik sprak toen ik adsl aanvroeg zei dat kpn van plan is ook sdsl in de toekomst in te voeren en als wat jij zecht waar is dan wil ik zeker overstappen)

[Dit bericht is aangepast door sniker (23-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 20:04
Jack_Ass
Jack_Ass is offline
Citaat:
sniker schreef:
...en over dat adsl en sdsl kijk eens naar wat je zelf zei over de betekenis van de afkoringen dan zie je dat sdsl een gelijke up en downstream heeft...
I know...Ik quote mezelf even :

Citaat:
Jack_Ass schreef:
Fout. SDSL heeft een up en download van 8Mbit/s

Reageren

Regels voor berichten