Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij een sneller abonnement heb je een upload van 32 kB/sec. en een download van 128 kB/sec. Ik zelf heb Planet Internet ADSL Advanced, en haal deze snelheden vrijwel altijd (tenzij ik van een langzame server download, maar dat ligt niet aan je eigen verbinding). Ben er zeer tevreden over trouwens. |
![]() |
|
![]() |
de snelheid van je ADSLverbinding hangt af van hoe dicht je bij een telefooncentrale woont, er staat meestal om de 3km zo een ding, ik weet niet meer waar ik t zag, maar binnen 2 km heb je max snelheid(tenminste kan je krijgen) tussen 2 en 5 heb je gemiddelde snelheid en zul je nooit de topsnelheid halen
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Btw, als je een 8 mbit/sec.-verbinding hebt, betaal je héél wat €tjes per maand ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Je uiteindelijk downloadsnelheid heeft meer te maken met de "belasting" van het Internet, dan van het gebruik een IP-stack over Ethernet.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
ADSL gebruikt een protocol wat veel van ATM wegheeft. Wat in die KPN centrales staat zijn ook vrij simpele bridges. Wat ik bedoelde, was dat die snelheid die KPN opgeeft onhaalbaar is, omdat het in de centrale wordt afgeknepen. Overhead van Ethernet en TCP/IP wordt niet meegerekend. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb trouwens gehoord dat ze de prijzen van ADSL met 23% (*?*) willen verhogen?? Is het dan nog uberhaupt wel rendabel waard voor je geld?? Ik denk 't niet...
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ja duh. Je kunt met ADSL maximaal zo'n 8Mbit halen. Inderdaad knijpt KPN de lijn 'flink' af ja. En zoek alsjeblieft op wat een bridge is. dat ADSL modem is ook een brigde. N00b. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
"Wat in die KPN centrales staat zijn ook vrij simpele bridges" No fucking way dat er in de KPN CENTRALES bridges staan. En no fucking way dat je een ADSL modem met een bridge kan vergelijken, gezien het feit dat de technologie van een ADSL modem veel uitgebreider is dan simpele bridge. Om een aantal vragen te beantwoorden: De snelheid van ADSL is inderdaad afstandsafhankelijk. Op dit moment is de afstand naar de eindgebruiker maximaal 4,2 km. Maximale upload is 640kb/s, maximale download 8Mbit/s. SDSL (Symmetric single pair Digital Subscriber Line) ofwel HDSL2, heeft een maximale snelheid van 8Mbit FDX (full duplex).
||
Citaat:
Tegenwoordig vind je nog maar weinig bridges terug, omdat namelijk de multi-poort bridge z'n opmars heeft gemaakt...ofwel...De switch. Oja, wat er in een KPN centrale staat zijn switching routers, en zodoende geen bridges.
||
Citaat:
KPN installeert in de centrales op de lijnen ook modems. En dit zijn weinig meer dan simpele bridges (hebben o.a. geen NAT mogelijkheden). De routers komen daarná pas. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en ik weet niet hoe jullie er allemaal bij komen hoever je weg zit van de centrale... want de centrale verdeelt het alleen... ![]() dat heeft niks met de toevoer of verder dan ook wat te maken... hallo we trekken al ons internet uit Rotterdam ofzo bij level 4 ofzo... ![]() en ik trek overal 128 kb/s (okay soms minder maar dat ligt aan waar ik vanaf download) Mijn broer werkte bij Sonera en werkt nu Bij UPC... en ik denk dat hun wel weten wat wel en niet kan met dat ADSL en KABEL... KABEL kan sneller zijn... maar daar is je snelheid nooit werkelijk gegarandeert aangezien je het deelt... met ADSL heb je dat probleem niet, omdat je als het ware een eigen rek heb staan voor jou alleen... Maarja wat maakt het uit... het forum loopt er ook niet sneller op ![]() [Dit bericht is aangepast door slisje (09-01-2002).]
|
![]() |
Hier gaat het sloom...Terwijl het in het zuiden van de stad veel en veel sneller gaat..(op dezelfde sites..)..Oh ja, ik heb Planet Internet ADSL Basic..Geloof me, neem dit nooit..Ze gooien je er gewoon opeens af(ja het ligt aan uw modem hoor
![]() |
![]() |
||
Citaat:
512kB is de snelheid waarop je in de centrale wordt afgeknepen. TCP/IP en nog wat andere protocollen zorgen voor overhead, en daarom KUN je die 64kB/sec die je zou verwachten NOOIT halen. 50/100kB (take or leave een paar kB) is het maximum. Dat je 128kB haalt is blusshit, dan liegen de programma's die je gebruikt. En de centrale heeft alles te maken met de maximale snelheid. ADSL gaat tot maximaal iets van 7km. En dan zit je echt aan de limiet. KPN houdt zelfs 2.8km ofzo aan, als je verder dan dat van een centrale woont kun je geen ADSL krijgen van KPN. Jij woont in Zoetermeer, en ben je aangesloten op een ADSL-modem in de centrale in zoetermeer. Dat het inet-access point in R'dam staat zegt helemaal niks, dan is je data al een heel stuk over het ATM netwerk van KPN vervoerd. |
![]() |
||
Citaat:
Bovendien hoef ik geen boeken open te slaan voor iets waarmee ik drie geleden heb gewerkt. En je hoeft me al helemaal niets te vertellen wat een repeater, bridge, HUB, switch, router, smart switching router is. Lees jij je lectuur maar, prima, maar in praktijk zit het toch ietwat anders in elkaar. EDIT: Sorry, ik was een komma vergeten. [Dit bericht is aangepast door Jack_Ass (10-01-2002).]
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar jezus zeg, zoek het gewoon ff op. Tis heel makkelijk te vinden, SDSL heeft een up/down van 2Mbit. |
![]() |
||
Citaat:
Een bridge koppelt 2 verschillende netwerktypen. Thuis is dat ADSL<->Ethernet, in de centrale ADSL<->ATM. ROutering wordt verder door een ATM router gedaan, niet door dat ADSL modem. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() En voorderest is de ADSL modem gewoon een modem, en geen bridge. Bridge werkt namelijk op laag twee en niet op laag één van het OSI model. [Dit bericht is aangepast door Jack_Ass (10-01-2002).]
||
Citaat:
En leg eens uit hoe SDSL een totale bandbreedte van 2 keer ADSL kan hebben? Kun je niet, inderdaad. |
![]() |
||
Citaat:
Een bridge is een verbinding tussen twee netwerktopologieen. In dit geval ADSL en Ethernet/ATM. Een ADSL 'modem' is dus gewoon een bridge. Kun je springen wat je wil, maar sla alsjeblieft Tanenbaum d'r eens op na wat betreft onderdelen van netwerken. Gaan lopen brullen over een dood implementatievoorbeeld maakt je echt niet slimmer. Verder begin ik deze discussie een beetje moe te worden. Jij hebt kennelijk een fout beeld van wat een bridge is, en snap daarom niet waarom een ADSL modem of ISDN adapter daar ook onder valt. |
![]() |
||
Citaat:
HDSL: Symmetric transport system with 2,304Mbit/s over one, two or three twisted copper pairs. Pulse Amplitude Modulation Scheme with 4 levels (2B1Q), full duplex with echo canceller. SDSL Enhancment of HDSL using only one twisted copper pair, bitrate adaptio (n x64kbit/s), Pulse Amplitude Modulation Scheme with 16 levels (3B1O) with error correction by Trellis Coding) Door het gebruik van 3B1O ipv de 2B1Q is de mogelijkheid om vier keer 2,304Mbit/s te halen. Op full duplex niveau. Veel plezier met m'n uitleg.
||
Citaat:
Praktijk is het toch anders. Je moet eens een half jaar meelopen in de praktijk, en dan kom je zeker erachter dat het OSI model (en dan heb ik vooral over de eerste vier lagen, want 5 t/m 7 zijn erg vaag) met regelmaat gebruikt wordt. Ook puur bij het troubleshooten op bijvoorbeeld sniffing niveau. En ik ben ook een beetje moe van dit geheel. Ik vind het jammer dat er geen open discussie heeft plaats gevonden, en helaas zijn er mensen in deze wereld die anderen niet in hun waarde laten. Veel succes met je verdere studie, praktijk is veelal anders. Praat maar eens met mijn collega's.
|
Chimera, het lastige van een forum is dat je niet altijd een juiste tonage kan aanbrengen in je berichten. Het laatste bericht bedoelde ik helemaal niet "bot", want zo'n botte gast ben ik helemaal niet. Ik bedoel het allemaal goed, maar helaas komt het verkeerd over. Excuses daarvoor.
|
![]() |
Het maakt met je basic mxstream abo niet gek veel uit hoever je van de server zit. het heeft meer te maken met het reg bestand dat kpn laat mee instaleren op je HD.
Daar door haal je niet het maxie maale uit je modem. Download hier een nieuwe reg bestand http://jult.net/adsl/ Mocht je echt sneller willen twaek je modem dan. http://www.bruring.com/adsl/ Zit hier nu met 114kb/sec
|
Volgens mij moet je al de posts boven je even doornemen. Want je snelheid wordt in de centrale van KPN afgeknepen. Je kunt je modem tweaken wat je wilt, maar daar bereik je echt dus niets mee.
En omtrent de afstanden: Je hebt een maximale afstand voor ADSL waarbinnen de snelheden gegarandeerd worden (tot 4,2 km). En het is heel leuk dat je een link geeft voor het tweaken van je modem, maar er staat dus niets bij omtrent "snelheidsverhoging"....
||
![]() |
Citaat:
en dat word met dit regfiltje verholpen waardoor je dus enkele kb/s sneller kunt dan dat je eerst kon want de maximum haal je sowieso niet met standaard instellingen en over dat adsl en sdsl kijk eens naar wat je zelf zei over de betekenis van de afkoringen dan zie je dat sdsl een gelijke up en downstream heeft. maar dat de techniek erachter gelijk is want de bendbreedte verandert niet en nu vertel mij dan eens hoe je dan over dezelfe kabel je bandbreedte zo drastisch kunt verhogen als jij zegt dat met sdsl gebeurt (no offense maar de voorlichter die ik sprak toen ik adsl aanvroeg zei dat kpn van plan is ook sdsl in de toekomst in te voeren en als wat jij zecht waar is dan wil ik zeker overstappen) [Dit bericht is aangepast door sniker (23-01-2002).] |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
|