Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ratten zijn groepsdieren, dus dat zou ik maar laten. Wat er waarschijnlijk aan de hand is, is dat de jongste aan het puberen is. Hij zal inmiddels al redelijk groot zijn en hij gaat nu gewoon proberen de baas te spelen over de oudste. Daar tussen proberen te komen is gewoon niet slim, de rangorde moet hoe dan ook bepaald worden en dat kan maar beter zo snel mogelijk voorbij zijn. De nagel moet je idd even ontsmetten, maar ik zou zelf geen sterilon gebruiken, maar betadine en opletten dat het niet gaat ontsteken. De stelregel is over het algemeen dat wanneer er geen bloed vloeit er niets aan de hand is. In dit geval is dat dus wel gebeurd en daarom moet je nu even extra opletten. Uit elkaar halen en alleen zetten is hoe dan ook geen optie. Mocht de jongste zich nou blijvend agressief gaan gedragen, zowel naar de andere rat als naar jou toe dan zou je eventueel een castratie kunnen overwegen. Maar wat mij betreft is dat echt een laatste redmiddel, wacht eerst maar eens even af tot de jongste uitgepuberd is. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
ratjes doen vreemd Verwijderd | 12 | 18-09-2003 21:13 |