Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2005, 20:26
Eenzaam789
Eenzaam789 is offline
Dag Allen,

Ik had gisteren en polisblad ontvangen van Agis met waar in mijnmaand premie in stond van 99.85 euris en vroeg me af of jullie ook een brief hebben ontvangen en wat jullie moeten betalen. Ik ben namelijk op zoek naar de goedkoopste zorgevrzkering.

Groet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2005, 20:29
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
nee, die heb ik niet.

maar om goed te kunnen vergelijken ? www.kiesbeter.nl
Oud 16-12-2005, 05:57
Verwijderd
Mijn Agis basispremie is 89.90
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 06:31
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Voor de studenten die aan een HBO school studeren.
Er is een collectieve HBO verzekering bij het Zilveren Kruis.

http://hbostudenten.zilverenkruis.nl

De basispremie is daar net onder de 80 euro, en je krijgt korting op aanvullende verzekeringen.
Oud 16-12-2005, 09:29
Naru
Naru is offline
ik betaal bij Unive 93 euro per maand voor de basisverzekering + aanvullende tandardsverzekering.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 09:32
Naru
Naru is offline
Citaat:
Eenzaam789 schreef op 15-12-2005 @ 21:26 :
Dag Allen,

Ik had gisteren en polisblad ontvangen van Agis met waar in mijnmaand premie in stond van 99.85 euris en vroeg me af of jullie ook een brief hebben ontvangen en wat jullie moeten betalen. Ik ben namelijk op zoek naar de goedkoopste zorgevrzkering.

Groet
Volgens Kassa is Unive de goedkoopste!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 09:40
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Naru schreef op 16-12-2005 @ 10:32 :
Volgens Kassa is Unive de goedkoopste!
Kan jah maar via collectiviteits verzekeringen kom je vaak onder dat bedrag uit
Oud 16-12-2005, 10:03
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik kan waarschijnlijk via mijn moeder collectief verzekerd worden (via haar werk, tot ik het huis uitga). Scheelt ruim 15 euro per maand en ook ik krijg kortingen op aanvullende verzekeringen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 10:15
Balance
Balance is offline
De aanbieding was 108, maar ik ben nog op zoek naar goedkoper.
Oud 16-12-2005, 10:24
remy476
remy476 is offline
ja ontvangen, maar veel te duur
Oud 16-12-2005, 10:38
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
88 Euro zonder aanvulling. Wordt switchen dus

Al zou ik met 88 euro omgerekend dus even duur uit zijn, ik wil natuurlijk zo min mogelijk betalen.
Oud 16-12-2005, 10:49
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik ga ook switchen denk ik... Heb nu agis en ben nu aan het kijken bij het zilveren kruis. Ik moest van mn vader ook nog even fbto checken dus dat ga ik nu doen
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 12:17
mar87
mar87 is offline
totaal € 108,95

basis: € 88
aanvullend: € 12,40
tandarts: € 8,55

Groene Land Achmea.

Kga misschien nog even kijken naar goedkopere. Maar op zich bevalt GLA wel goed........en zoveel zal het denk ik niet verschillen van andere verzekeraars.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 12:23
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
mar87 schreef op 16-12-2005 @ 13:17 :
totaal € 108,95

basis: € 88
aanvullend: € 12,40
tandarts: € 8,55

Groene Land Achmea.

Kga misschien nog even kijken naar goedkopere. Maar op zich bevalt GLA wel goed........en zoveel zal het denk ik niet verschillen van andere verzekeraars.
Hm, als ik naar die site ga, zie ik precies hetzelfde als bij het zilveren kruis?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 12:24
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 16-12-2005 @ 13:23 :
Hm, als ik naar die site ga, zie ik precies hetzelfde als bij het zilveren kruis?
Zilveren Kruis is ook eigendom van Achmea.
Oud 16-12-2005, 12:28
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-12-2005 @ 13:24 :
Zilveren Kruis is ook eigendom van Achmea.
Ow okay
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 12:28
Gimme more beer
Citaat:
Chloe Siere schreef op 16-12-2005 @ 13:28 :
Ow okay
Het is ook "Zilveren Kruis Achmea" hè
Oud 16-12-2005, 12:29
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-12-2005 @ 13:28 :
Het is ook "Zilveren Kruis Achmea" hè
Oh haha ja, ik zie het nu staan ja. Maar waarom bieden ze 2 dezelfde verzekeringen aan onder een andere naam?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 12:30
Gimme more beer
Citaat:
Chloe Siere schreef op 16-12-2005 @ 13:29 :
Oh haha ja, ik zie het nu staan ja. Maar waarom bieden ze 2 dezelfde verzekeringen aan onder een andere naam?
Dat kun je op de website vast wel lezen
Oud 16-12-2005, 12:35
Nephtys
Nephtys is offline
Is er niet een speciale aanbieding voor universiteitstudenten?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 12:47
Miracle
Miracle is offline
Over die HBO-collectieve verzekering: Wat gebeurt er als je stopt met HBO? Voor hoelang heb je een contract?
Oud 16-12-2005, 13:09
Verwijderd
FBTO en Avéro en PWZ zijn ook van Achmea.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 13:20
Die Happy
Die Happy is offline
105 euro...bij cz....

VGZ heeft een speciaal jongeren pakket voor 102 euro (zit ook tandarts enzo bij) maar cz komt daar binnenkort ook mee, nog even afwachten dus
Oud 16-12-2005, 13:33
El Kim
El Kim is offline
E108,- bij Trias. Duur, maar bevalt goed en ze vergoeden echt alles voor me. Ben dus wel tevreden
Oud 17-12-2005, 17:49
Verwijderd
Ik heb een offerte van DSW gekregen voor een basisverzekering van € 87,50. Of ik AV-standaard of AV-top aanvulled ga nemen moet ik nog even uitzoeken, ik geloof dat het met AV-top iets op € 109,50 uitkomt.

Maar ik ga waarschijnlijk een andere nemen, want ik wil alleen tandarts erbij en dat kan bij DSW geloof ik niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-12-2005, 18:14
Darko
Darko is offline
Citaat:
Nephtys schreef op 16-12-2005 @ 13:35 :
Zijn ze nog mee bezig met Zilveren Kruis Achmea.
Kreeg vannochtend van de Radboud een aanbieding via VGZ. zou ik iets van 93 euro per maand betalen met aanvullende speciale jongerenverzekering. Nou vind ik het vervelend dat niet alle tandartskosten 100% worden gedekt, dus ik denk ik dat bij AnderZorg basis+tand neem voor 95 euro per maand.
Oud 17-12-2005, 18:25
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
om mijn polis voor 2006 maar eens te noemen :

Unive Zorg Geregeld + Aanvullende Module 1 (ik loop bij een fysiotherapeut, dus ja, dat kan uit voor mij) + Aanvullende Tandartsdekking 3 (100% tot 1000 euro per jaar).

uitgaande van geen eigen risico betaal ik dan 117,94.

de belastingdienst heeft, in al haar onmetelijke wijsheid, besloten mij een zorgtoeslag van ca. 400 euro per jaar toe te kennen, dat scheelt dan weer.
Oud 17-12-2005, 20:17
Iduna
Iduna is offline
Vorige maand al, ik zit bij VGZ (altijd al basis + aanvullend gehad). Nu wordt het €88 voor basis en €14 voor aanvullend. Maar ik kreeg vanochtend mail van de universiteit over een collectieve zorgverzekering i.s.m. met VGZ. Dus ik wacht geduldig af.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 07:25
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
El Kim schreef op 16-12-2005 @ 14:33 :
E108,- bij Trias. Duur, maar bevalt goed en ze vergoeden echt alles voor me. Ben dus wel tevreden
Mijn moeder zit met haar werk collectief bij Trias. En nu kan ik als studerende student ook bij haar in de verzekering Komt neer op een korting van 20 euro per maand!
Oud 18-12-2005, 07:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 18-12-2005 @ 08:25 :
Mijn moeder zit met haar werk collectief bij Trias. En nu kan ik als studerende student ook bij haar in de verzekering Komt neer op een korting van 20 euro per maand!
Ik kan zelfs een korting krijgen van 30 euro per maand als ik bij de collectieve verzekering van mn moeder ga! Weet niet meer welke het is, 1 van de achmea verzekeringen

Maar mijn vader heeft een collectieve verzekering die zegt dat ze bij het maximale 1 keer per jaar je lenzen volledig vergoedt. Dat zou een uitkomst zijn met mijn dure nachtlenzen (die ik nu niet meer heb omdat ik ze te duur vind)! Dus dat ga ik even navragen.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 10:25
Verwijderd
Ik kan ook via mijn moeder meeverzekerd worden bij IZZ. 85 euro per maand voor basis + alleaanvullende pakketten en geen eigen risico. Prima deal lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 11:48
Gimme more beer
Citaat:
Chloe Siere schreef op 18-12-2005 @ 08:57 :
Maar mijn vader heeft een collectieve verzekering die zegt dat ze bij het maximale 1 keer per jaar je lenzen volledig vergoedt. Dat zou een uitkomst zijn met mijn dure nachtlenzen (die ik nu niet meer heb omdat ik ze te duur vind)! Dus dat ga ik even navragen.
Meer betalen voor een lenzenverzekering is nooit interessant. Meestal zit er een maximum aan verbonden van ongeveer 180 euro per 2 jaar, terwijl je voor de verzekering meer dan 240 euro per jaar extra betaalt.
Oud 18-12-2005, 13:06
Bloem
Bloem is offline
106 Euro per maand, Geove, zorgzeker 3, oid. In elk geval uitgebreid aanvullend, ik ben chronisch ziek dus dat is wel belangrijk. Ik betaal nu iig iets van 55 euro per maand, dus het is wel veel duurder geworden. En dan zit er nog niet eens tandarts bij
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 14:06
M@rco
M@rco is offline
Bij Univé: basispremie €82,95 + €22,50 'aanvullend B'. Met dat laatste ben ik het niet echt eens omdat het €7,50 per maand méér kost dan 'aanvullend A', en het enige verschil is een hogere vergoeding voor fysiotherapie, wat voor mij niet echt interessant is.

Niet dat ik het zelf hoef te betalen, maar toch.
Oud 18-12-2005, 14:30
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Bloem schreef op 18-12-2005 @ 14:06 :
106 Euro per maand, Geove, zorgzeker 3, oid. In elk geval uitgebreid aanvullend, ik ben chronisch ziek dus dat is wel belangrijk. Ik betaal nu iig iets van 55 euro per maand, dus het is wel veel duurder geworden. En dan zit er nog niet eens tandarts bij
Bijna iedereen betaald meer. Maar door die zorgtoeslag en verhoging van de StuFi, ben ik nauwelijks duurder uit. Ik heb nu een minimale verzekering en die kost 45 euro per maand (plus het deel dat ik via m'n werk betaal), straks betaal ik ietsje minder dan honderd euro (collectieve verzekering). Maar ik krijg per maand 13,5 extra StuFi en 34 euro. Dus dat komt precies uit.

Alleen is die verhoging van de StuFi natuurlijk niet alleen bedoeld voor je ziektenkostenverzekering. Dus ik ga er ietsje op achteruit (maar ik heb wel een betere verzekering).
Oud 18-12-2005, 16:23
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 18-12-2005 @ 12:48 :
Meer betalen voor een lenzenverzekering is nooit interessant. Meestal zit er een maximum aan verbonden van ongeveer 180 euro per 2 jaar, terwijl je voor de verzekering meer dan 240 euro per jaar extra betaalt.
Zoals ik al zei, stond in de folder een volledige vergoeding en eens per jaar. Dat zou dan 350 euro per jaar betekenen en dat is wel interessant.

Die van mn vader zou 20 euro duurder zijn dan die van mn moeder en dat zou dus 10 euro een verschil uitmaken in mijn voordeel.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 18:47
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
M@rco schreef op 18-12-2005 @ 15:06 :
Bij Univé: basispremie €82,95 + €22,50 'aanvullend B'. Met dat laatste ben ik het niet echt eens omdat het €7,50 per maand méér kost dan 'aanvullend A', en het enige verschil is een hogere vergoeding voor fysiotherapie, wat voor mij niet echt interessant is.

Niet dat ik het zelf hoef te betalen, maar toch.
je mag nog altijd zelf kiezen, waarom 'ben je het er niet mee eens' dan ?

overigens, iedereen gaat meer betalen, Bloem. Hou wel rekening met je zorgtoeslag, waarschijnlijk voor jou ook 34e. per maand, die je van je premie eigenlijk af kan trekken, want daar is die toeslag voor. Zo heel erg veel duurder wordt het dan dus ook weer niet, lijkt me.
Oud 18-12-2005, 19:58
Bloem
Bloem is offline
Had ik in het andere topic als gepost, die zorgtoeslag Komt erop neer dat ik 15 tot 20 euro meer ga betalen dus, heb geen stufi dus dat compenseert ook niet. En ik weet dat heel veel mensen meer gaan betalen, hoewel iemand in het andere topic (geloof ik) beweerde dat de meeste mensen er netto niet op achteruit gaan, maar dat geloof ik niet.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 21:30
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 18-12-2005 @ 19:47 :
je mag nog altijd zelf kiezen, waarom 'ben je het er niet mee eens' dan ?
Univé heeft dat voor mij bedacht, dáár ben ik het niet mee eens. Ik kan het ook zo snel niet veranderen, daarvoor moet je schijnbaar Univé bellen maar die zijn al een paar dagen niet bereikbaar per telefoon (begrijpelijk dat het druk is, natuurlijk, maar zorg dan voor extra capaciteit ofzo ).
Oud 18-12-2005, 21:54
T_ID
T_ID is offline
Lol, dit scheelt een slordige 20 euro per maand, inclusief aanvullende verzekering, en dan ben ik in onze familie nog degene die ongeveer het minst goedkoper uit is.
Oud 18-12-2005, 22:04
Big D
Big D is offline
Citaat:
Nephtys schreef op 16-12-2005 @ 13:35 :
De CZ Studentenpolis is er ( www.studentenpolis.nl )

Alleen niet echt goedkoper dan de andere verzekeringen volgens mij:

Basispremie: 87,30 euro
Aanvulling: 9,95 euro

Dit zonder eigen risico.

Lokkertje voor studenten is waarschijnlijk dat je 100 gratis condooms per jaar krijgt thuisgestuurd en dat je je jaarlijks kan laten controleren op SOA's, HIV / Aids. (dit wordt gebracht onder het mom van de "zorgwekkende huidige toename van SOA's onder jongeren")
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 18:38
@Moon
@Moon is offline
Volgens mij kom ik zo te zien met 122,42 p.m. als de duurste.

OHRA:
Basis: 89,42
Aanvullend(Uitgebreid): 21,50
Tandarts(voor max e250,-): 11,50

Maar goed, ik was al van plan te switschen. Ik wilde mssn naar DSW, maar zo te zien zijn er nog veel goedkopere. Toch maar eens even goed de tijd ervoor nemen om het allemaal te vergelijken
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 19:10
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Big D schreef op 18-12-2005 @ 23:04 :
De CZ
Ik betaal uit principe niet mee aan bedevaarten naar Lourdes.
Oud 19-12-2005, 19:32
Gimme more beer
Citaat:
T_ID schreef op 19-12-2005 @ 20:10 :
Ik betaal uit principe niet mee aan bedevaarten naar Lourdes.
Die zullen ze met die condooms wel afgeschaft hebben, lijkt me
Reageren

Regels voor berichten