Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nou, ik heb geen eigen provider, maar ik had wel m'n eigen internet abo, het ding stond op mijn naam. Mijn vraagje...wat is voor jou de beste optie, de goedkoopste en toch snel...ADSL of kabel.. Voor mij ging het om wat beschikbaar was, dit was internet via de kabel. Ik heb ervaring met zowel via kabel als via adsl, het laatste beviel me altijd het beste, maar daar heb ik meer ervaring mee. Ik kan je aanraden even op www.breedbandwinkel.nl te kijken, daar kan je heel makkelijk adsl met kabel vergelijken. Zo zie je meteen (als je je postcode en huisnr weet) wat voor jou beschikbaar is en dan kan je hier bijvoorbeeld vragen naar ervaringen met providers. Willen alleen de mensen reageren die hier verstand van hebben.. Dan moet je niet vragen om mensen met een eigen internetprovider, maar met eigen abonnement. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Bij FUP is het de vraag hoe 'ruim' deze is. 40GB/maand kan binnen of buiten de FUP vallen. Wat is dan het verschil met een datalimiet? FUP is ook een datalimiet, maar dan eentje die geheim is. Intern wordt vaak gehanteerd dat als iemand meerdere maanden over een bepaalde grens gaat, er ingegrepen wordt (beginnend met een mailtje). Wil je een 1:1 lijn waarbij je 24/7 alle bandbreedte vol kan benutten, dan komt daar ook een ander prijskaartje bij kijken. ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Ik vind het alleen vreemd om te spreken van "geen datalimiet", om dan vervolgens in je FUP alsnog een harde limiet te noemen. Ik zeg ook niet dat Speedlinq de enige is die zo'n lage limiet hanteert in de FUP, maar het illustreert wel het klassieke "you get what you pay for"-principe. Demon hanteert ook geen vaste limiet, maar van hun heb ik nog nooit iets gehoord, terwijl er toch maanden zijn geweest dat ik ruim over de 200GB zat.
Laatst gewijzigd op 21-12-2005 om 17:27. |
![]() |
||
Citaat:
Demon heeft een FUP die ze volgens mij alleen maar als stok achter de deur hebben, zodat ze een gegronde reden hebben om mensen die zelf provider zijn geworden ( internet delen met de halve straat) te bestraffen. Ik ken namelijk werkelijk niemand die ooit problemen had met demon in combinatie met data verkeer. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zulke downstream heb je trouwens zwaar niet nodig. Ten eerste levert vrijwel geen enkele HTTP- of FTP-server dat (behalve misschien microsoft.com of intel.com oid). Ten tweede zijn nieuwsservers van providers altijd gecapped. Ten derde ben je bij andere downloadvormen altijd afhankelijk van de upload van de ander (p2p, bittorrent). Ik zit nu met die verhoging van 3.2 naar 6.4 mbit (XS4ALL basic) en die snelheid benut ik 75% van de tijd niet. De meeste torrents kabbelen door met een gangetje van meestal niet meer dan ~150 kb/sec, NewsZilla is capped op 3x 150 kb/sec, en DSL-TV heb ik ook niet. Waarom zo snel? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar het gebrek aan upload vind ik heel jammer. Het mooie van het web was dat het twee-weg communicatie was. Nu zie je dat het meer éénweg-communicatie wordt, doordat de upstream op een huilend niveau blijft steken. Zolang ADSL en kabel een asynchrone snelheid blijven hanteren, kunnen zaken als hoge-kwaliteit beeldtelefonie sowieso niet van de grond komen. Ik heb nog wel hoop: glasvezel naar wijkcentrales en UTP naar de huizen; 100Megabit symmetrische verbinding waarbij de link naar het internet gecapped wordt naar 10Megabit. De resterende bandbreedte kan gebruikt worden voor HDTV / Radio / Internet diensten. Dat zou zeker een grote stap voorwaards zijn. Zelf heb ik liever 20 Mbps upload en 1Mbps download, trouwens.. ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik had het overigens over de downstream, in mijn reactie op nare. Ik ben het volledig met je eens dat je verhouding down- upload volledig scheef ligt. Ik heb nu mijn websites bij een betaalde host draaien, maar ik had het toch liever zelf gedaan. En 1mbit up is dedicated misschien genoeg voor mijn site, maar er wordt hier ook wat gep2p'ed en gegamed (lastig dat vernederlandst engels...). Er zijn echter wel hoopvolle ontwikkelingen. Zo hebben de kabelaars al bijna overal glas liggen, en zijn slechts de laatste meters nog koper. Ook KPN en consorten zijn bezig met de uitrol van VDSL, waarbij ook tot aan het laatste verdeelkastje/hub/whatever glas komt. Dit opent de deuren voor hogere uploads. Daarnaast heb ik ook nog iets gelezen over UTP-to-home, wat een synchrome 10(0)mbit verbinding geeft. Aan de andere kant: de upload is nu waarschijnlijk zo laag, omdat (let's face it) de massa a) Niet weet wat het is en wat ze eraan hebben, en met alleen op de mbits aan download let b) Als ze het wel een keer weten, dan hebben ze het vaak niet nodig edit: oh fuck, dat zei je al ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Weinig upstream zuigt.
|