Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2005, 14:58
pussinboots
pussinboots is offline
Ik ben afgelopen maand verhuist, heb mn vorige kamer opgezegd, voordat ik daar kwam heb ik 2 maanden borg betaald. Wat ik weer terug zou krijgen als de kamer in goede staat werd achtergelaten etc. Nu blijkt dat mijn huisbaas dit niet terug gaat betalen omdat er een gat in mijn plafond zit. Dit gat is ontstaan door een lekkage die er al was voordat ik er woonde, hiervan heb ik mijn huisbaas destijds op de hoogte gesteld en de lekkage is toen verholpen, omdat het wel enige tijd gelekt heeft is er een gat ontstaan in het plafond (gipsplaten die als het ware zijn opgelost) Nu beweert mijn huurbaas dat ik hier verantwoordelijk voor ben, hij heeft het laten repareren en daardoor krijg ik mijn borg niet terug en moet ik volgens hem zelfs de aanvullende rekening betalen. Heeft mijn huurbaas nu gelijk? Volgens mij niet namelijk aangezien het probleem al bestond en ik hier niet verantwoordelijk voor ben. Wie heeft hier verstand van en weet wat ik nu het beste kan doen? Met mijn huisbaas is overleg niet mogelijk, inmiddels gooit hij alleen de hoorn erop als ik hem bel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2005, 15:03
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
pussinboots schreef op 12-12-2005 @ 15:58 :
Ik ben afgelopen maand verhuist, heb mn vorige kamer opgezegd, voordat ik daar kwam heb ik 2 maanden borg betaald. Wat ik weer terug zou krijgen als de kamer in goede staat werd achtergelaten etc. Nu blijkt dat mijn huisbaas dit niet terug gaat betalen omdat er een gat in mijn plafond zit. Dit gat is ontstaan door een lekkage die er al was voordat ik er woonde, hiervan heb ik mijn huisbaas destijds op de hoogte gesteld en de lekkage is toen verholpen, omdat het wel enige tijd gelekt heeft is er een gat ontstaan in het plafond (gipsplaten die als het ware zijn opgelost) Nu beweert mijn huurbaas dat ik hier verantwoordelijk voor ben, hij heeft het laten repareren en daardoor krijg ik mijn borg niet terug en moet ik volgens hem zelfs de aanvullende rekening betalen. Heeft mijn huurbaas nu gelijk? Volgens mij niet namelijk aangezien het probleem al bestond en ik hier niet verantwoordelijk voor ben. Wie heeft hier verstand van en weet wat ik nu het beste kan doen? Met mijn huisbaas is overleg niet mogelijk, inmiddels gooit hij alleen de hoorn erop als ik hem bel.
Nee want de huisbaas is verantwoordelijk voor lekkage e.d. en de gevolgen daarvan. Was er door de lekkage kortsluiting gekomen of waren spullen van jou beschadigd had hij die zelfs ook nog moeten vergoeden waarschijnlijk, er van uitgaande dat de lekkage niet aan jezelf te wijten was maar dat geloof ik je post lezende niet
Oud 12-12-2005, 15:22
pussinboots
pussinboots is offline
nee de lekkage is niet aan mezelf te wijten, was al voordat ik kwam en had iets met een verstopte dakgoot ofzo te maken.
Ik ga morgen iig naar de rechtswinkel om deskundig advies te vragen. iemand daar ervaring mee?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 11:14
elledc
elledc is offline
vervelende situatie zoiets
ik had enkele maanden geleden problemen met de huurders die ons appartement zouden overnemen, ze wilden de gasconvectoren niet volledig betalen zoals afgesproken.
het enige wat wij nog konden doen is een brief naar hen sturen (telefoon namen ze niet op, deur deden ze niet open) met een soort laatste verwittiging voordat we een advocaat zouden raadplegen.
gelukkig zijn we niet zover gekomen en hebben ze betaald, waarschijnlijk door schrik.
er een rechtszaak van maken kan denk ik qua kosten vrij hoog oplopen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten