Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2005, 14:39
Yana
Yana is offline
Ik word er behoorlijk moedeloos van.

Eczeem, het begon in mn elleboogholtes, verspreidde zich naar mijn mond, toen ging het over naar mn hals, om vervolgens mijn borstbeen en schouders te besmetten. Vervolgens zijn nu ook mijn onderarmen en mn gezicht niet gespaard gebleven, komt het in kleine hoeveelheden in mijn dijbeen voor en is het allerergste de JEUK.

Ik word er zwaar, zwaar gek van! De eerste creme van de dokter werkte niet. Ben nu aan een alternatieve therapie begonnen waarvan ik niet weet of het werkt, heb een andere creme van de dokter en dode zeezout creme gehaald. Van dat laatste dacht ik echt dat het werkte en het eczeem was een week heel rustig en mooi. Mijn wangen waren weer zacht en niet zo schilferig en rood.. (Leuk hoor, een gezwollen kop ) Ik was ontzettend blij dat die creme werkte en mijn vriend vond het weer heerlijk om over mijn wangetjes te wrijven

Helaas. Vannacht is het ineens weer allemaal ontzettend hevig teruggekomen en het is zo kut Ik háát die kutjeuk! En ik haat al die vieze rode vlekken. Het liefst wil ik binnen blijven en niemand zien, maar ik weet dat dat ook niet echt de oplossing is.

Ik draag sjaals om mijn hals te bedekken, wat goed werkt. Ik draag dingen met lange mouwen om mijn armen te bedekken (lang leve de herfst) en ik smeer me te pletter aan allerlei cremepjes, het liefst nog allemaal door elkaar. Ik heb een edelsteen die speciaal tegen eczeem moet werken, ik ga door met mn therapie... Ik doe er álles aan wat ik kan, maar dat ene wondermiddel heb ik nog niet gevonden Het ergste is nog wel dat het me ook zo onzeker maakt en dat ik bang ben om wie dan ook onder ogen te komen, vooral mn vriend. Het is gewoon kut.

Iemand nog tips, of misschien gewoon een hart onder de riem?

"Always look at the bright side of life..."
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 14:47
Kali
Kali is offline
een zalf op basis van teer al geprobeerd? ik kreeg zo'n zalf vroeger altijd toen ik last had van kindereczeem...
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 14:48
Yana
Yana is offline
Citaat:
Kali schreef op 06-11-2005 @ 15:47 :
een zalf op basis van teer al geprobeerd? ik kreeg zo'n zalf vroeger altijd toen ik last had van kindereczeem...
Nee, zegt me niets. Waar kan je die halen, wat is het voor iets?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 14:51
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Zou je niet eens forums gaan zoeken waar mensen zitten die je zelf advies kunnen geven over hoe ze zelf met hun eczeem zijn omgegaan?

En ga anders nog een keer naar de dokter, er is vast wel een manier om het op te lossen
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 15:46
Kali
Kali is offline
Citaat:
Yana schreef op 06-11-2005 @ 15:48 :
Nee, zegt me niets. Waar kan je die halen, wat is het voor iets?
Het was iets speciaal voorgeschreven door een dermatoloog, een donkerbruine (soms donkergele) zalf, stonk verschrikkelijk en mocht enkel savonds/snachts aangebracht worden , mocht geen contact maken met zonlicht, maar het hielp wel tegen die jeukerige schrilferige plekken en verzachtte ze... Zoek eens een dermatoloog op en vraag om zo'n zalf? het was wel een speciaal preparaat dat via recept moest gemaakt worden door apotheker...
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 19:32
Mariekje*
Mariekje* is offline
Hoe herkenbaar allemaal. Ik heb vooral de laatste 1,5 jaar enorm veel last van exceem gehad, waarvan het laatste halfjaar het ergste en dan ook écht overal op uitzondering van m'n benen.

Shirts met lange mouwen waren standaard, sjaal om en/of de kraag van m'n jas of vest omhoog. Uitgaan heb ik er zelfs nog een tijdje voor gelaten, juist omdat ik meer dan regelmatig opmerkingen kreeg over de littekens, roodheid of verdikkingen. "Ow waar heb jij last van?"

Met m'n vriend heb er niet zo gek veel problemen mee gehad. Ik schaam mezelf niet tegenover hem, maar het was wel opvallend dat ik liever diep weggedoken onder de dekens lag, dan dat ik mezelf gráág aan hem liet zien. Ik voelde me er gewoon onzeker/ongemakkelijk bij.

Vorige maand was ik het zo zat nadat ik weer eens een behoorlijke kutopmerking had gekregen dat ik maar eens een afspraak bij de dermatoloog heb gemaakt. Daar werd wederom een vrij extreme vorm van exceem geconcludeerd; Ik kreeg tabletjes voorgeschreven die jeukstillend werkte om zo de vicieuze cirkel te doorbreken, en een nieuw zalfje (Elocon). Binnen 2 dagen waren al m'n plekken verdwenen... Na een week gestopt met het slikken van tabletjes... Zalfje smeerde ik alleen nog wanneer nodig... Nu ruim een maand later ben ik nog steeds exceem vrij. Finaly!

Die littekens heb ik nog wel, maar ik durf er in iedergeval weer even schijt aan te hebben.

Misschien is een bezoekje bij een dermatoloog voor jou ook een optie?

Liefs,
Oud 06-11-2005, 20:58
Verwijderd
ik heb het mijn hele leven lang maar de laatste jaren minder, echter kan ik het onder controle houden dankzij deze zalfjes:

cremor triomcinoloni nummer 4 voor benen en armen, nummer 2 voor plaatsen waar je huid dunner is.

verkrijgbaar bij de huisarts.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 12:18
notorius
notorius is offline
Ik zou die hormoonzalfjes iig niet te lang smeren. Als je ze een lange periode achter elkaar gebruikt kan je huid er (blijvend) dunner van worden.

Dat Elocon heb ik ook gebruikt, was ook binnen een paar dagen weg. Nu gebruik ik alleen nog maar Cardiflor Forte (homeopatisch) en vaseline lanette (van de dokter, gewoon een hele vette zalf).

Laatst gewijzigd op 07-11-2005 om 12:22.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 12:24
Roos
Roos is offline
Eczeem is heel rottig en eigenlijk is er geen therapie die echt goed werkt voor iedereen. Het is dus helaas een kwestie van proberen, wat voor andere mensen goed werktte.

Ik heb zelf in mijn kindertijd behoorlijke eczeem gehad, en vorig jaar is het weer teruggekomen maar dan in een andere vorm.

De jeuk en ook de littekens vind ik het ergst, ik heb overal witte plekken op mijn armen en benen.

Goede tips heb ik verder niet, in ieder geval veel sterkte
Oud 07-11-2005, 14:07
mcflem
mcflem is offline
Ik had op de basisschool last van eczeem op mijn armen en soms ook op mijn benen. Was ik naar de dokter gegaan en hij gaf me eerst een hele sterke zalf die je ook maar een paar keer mocht gebruiken ofzo, dat hielp niet.
Toen ben ik daarna naar een homeopaat geweest. Daar kreeg ik eerst een pilletje maar dat hielp niet. Daarna ben ik nog eens teruggeweest, een ander pilletje gehad en sindsdien heb ik er nooit meer last van gehad.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 14:34
notorius
notorius is offline
Citaat:
Roos schreef op 07-11-2005 @ 13:24 :
Eczeem is heel rottig en eigenlijk is er geen therapie die echt goed werkt voor iedereen. Het is dus helaas een kwestie van proberen, wat voor andere mensen goed werktte.

Ik heb zelf in mijn kindertijd behoorlijke eczeem gehad, en vorig jaar is het weer teruggekomen maar dan in een andere vorm.

De jeuk en ook de littekens vind ik het ergst, ik heb overal witte plekken op mijn armen en benen.

Goede tips heb ik verder niet, in ieder geval veel sterkte
Van eczeem krijg je geen witte vlekken, die krijg je alleen door te veel hormoonzalf te gebruiken.
Oud 07-11-2005, 14:45
Verwijderd
Als het door droogte veroorzaakt wordt, kan je eens teunisbleumoliecapsules proberen. Elke dag eentje slikken en je huidt wordt veel minder droog en de eczeem gaat bijna helemaal weg. Echt een wondermiddel.

(te koop bij drogisten, de Tuinen, etc.)
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 16:53
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
notorius schreef op 07-11-2005 @ 15:34 :
Van eczeem krijg je geen witte vlekken, die krijg je alleen door te veel hormoonzalf te gebruiken.
Ik zit ook onder de witte plekken op m'n armen, buik- en rug, en geloof me dat het helemaal niets met de hoeveelheid hormoonzalf te maken heeft. Bij mij zijn ze ontstaan door de vele krabeffecten, als jij een wondje 50x openkrabbelt omdat de jeuk zó verschrikkelijk is houd je ook een litteken over. Puur en alleen van het krabben heb ik al die plekken gekregen, weinig aan te doen..
Oud 09-11-2005, 18:03
*meizz*
*meizz* is offline
Naar de dermatoloog gaan is heel handig.
Misschien zou je zinkzalf eens kunnen proberen, en voor droge plekken rondom je mond zou je een cacaoboterstift (van de kruidvat geloof ik?) kunnen gebruiken. (ik weet alleen niet of dat ook geld voor als je al eczeem hebt, maar om het "rustig" te houden tussendoor is die stift wel handig)
Mijn broertje heeft er nl. ook last van..
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 19:51
Roos
Roos is offline
Citaat:
notorius schreef op 07-11-2005 @ 15:34 :
Ik krijg ook witte littekens wanneer ik er niks op smeer.
Ik heb ook geen typische eczeem, het ziet er heel raar uit met een soort korstjes, misschien komt het daar door.
Oud 10-11-2005, 15:31
Verwijderd
ik heb alles doorlopen op het gebied van eczeem/huidreacties en ik ben tot een conclusie gekomen: De meeste huidreacties zijn onverklaarbaar en er is niets aan te doen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 16:17
Verwijderd
Zoo irritant
Ik heb er ook last van..Misschien helpt parfanac een beetje?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 17:38
Verwijderd
parfenac zou ik niet aan beginnen, dat is een zalf die de oppervlakte van je huid verdoofd waardoor je minder last hebt van jeuk. Parfenac staat bij de dermatologen al bekend als zalf dat heel averechts werkt op eczeem. Ik kreeg er na een tijdje smeren iig hele nare paarse bobbelige armen van.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 20:27
wizkid
wizkid is offline
Ik heb het aan 1 hand maar dat is blaasjes eczeem, het is meestal heel erg droog. Soms zijn er blaasjes en als die kapot gaan wordt het weer erger. Ik smeer er klovenzalf op, die trekt heel snel in en werkt wel oke (ik heb geen jeuk meer), maar dat is denk ik niet bedoelt voor mensen met eczeem aan de armen en benen.
Ik ken wel iemand die eczeem over het hele lichaam heeft en die smeert gewoon hormoonzalf en als ze jeuk krijgt gaat ze ook wel eens in een kastanje olie bad (badolie van weleda), dat helpt dan ook wel eens. Maarja het is heel vaak bij eczeem dat het soms erger wordt, dan gaat het ineens weer weg en dan komt het weer.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 14:14
Yana
Yana is offline
Ik ben eigenlijk bereid om echt alles te proberen. Die capsules (teunbisbleumoliedinges) ga ik ook echt meteen halen. Ik had super fijne creme (bodylotion) van Zarqa geloof ik, die werkte de eerste week heel goed maar na een nieuwe "uitbraak" kan ik die er eigenlijk niet echt meer op verdragen.

Probleem is nu vooral mijn gezicht en borstkas. In mn gezicht dan vooral aan de zijkant van mn hoofd, bij mn oren. Het ergste is nog wel dat het ook zo jeukt en zo vervelt en als je dan die velletjes eraf haalt, dan trek je je hele huid open.

Om me heen zijn er mensen die beweren dat het misschien komt omdat ik vegetariër ben. Zou dit kunnen kloppen? Ben het inmiddels 6 jaar. Aan de ene kant ben ik de wanhoop zo nabij dat ik zelfs dát op zou willen geven. Aan de andere kant sta ik nog steeds achter dat principe. Ik wil het dan ook niet opgeven als ik niet zeker weet dat het met elkaar in verband zou kunnen staan.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 18:34
notorius
notorius is offline
Je kan een thaise creme gebruiken van een thaise vrouw uit Limmen (kan de site zo even niet vinden). Ik heb het zelf ook gebruikt en het was binnen 3 dagen weg (ik weet niet wat er precies inzit, maar iig geen hormonen). Het is 25 euro per pot dus wel redelijk duur, maar het is maar net wat je er voor over hebt.

Je kan hier wat reacties over die zalf lezen.
Oud 13-11-2005, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Yana schreef op 12-11-2005 @ 15:14 :

Om me heen zijn er mensen die beweren dat het misschien komt omdat ik vegetariër ben. Zou dit kunnen kloppen? Ben het inmiddels 6 jaar. Aan de ene kant ben ik de wanhoop zo nabij dat ik zelfs dát op zou willen geven. Aan de andere kant sta ik nog steeds achter dat principe. Ik wil het dan ook niet opgeven als ik niet zeker weet dat het met elkaar in verband zou kunnen staan.
Volgens mij wordt eczeem eerder veroorzaakt door iets wat je wél eet, dan iets wat je niet eet. Misschien ben je wel allergisch voor vleesvervangers ofzo, maar het lijkt mij een beetje een sterk verhaal. Ik heb er geen verstand van, maar toch.

Ik hoop dat die capsules een beetje helpen iig.
Ik merk het altijd gelijk als ik ze een paar dagen vergeet te nemen, dus eigenlijk moet je ze wel blijven slikken, maarja. Als het maar helpt, volgens mij kan het verder ook geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 20:04
Verwijderd
Citaat:
freakjuh schreef op 13-11-2005 @ 19:50 :
Volgens mij wordt eczeem eerder veroorzaakt door iets wat je wél eet, dan iets wat je niet eet. Misschien ben je wel allergisch voor vleesvervangers ofzo, maar het lijkt mij een beetje een sterk verhaal. Ik heb er geen verstand van, maar toch.

Ik hoop dat die capsules een beetje helpen iig.
Ik merk het altijd gelijk als ik ze een paar dagen vergeet te nemen, dus eigenlijk moet je ze wel blijven slikken, maarja. Als het maar helpt, volgens mij kan het verder ook geen kwaad.
Je kan wel last krijgen door iets niet te eten omdat je daardoor tekortten (aan vitamine en minderalen) kan opbouwen. Als jij als vegie wel vodoende gevarieerd eet waardoor je voorkomt dat je tekortten hebt zal je daardoor geen last krijgen van eczeem. Sowieso is het bij mensen met eczeem dat alles lichamelijk (verminderde weerstand, tekorten aan vitaminen) en psychisch gepaard gaat met huideproblemen.
Het zou kunnen zijn dat, doordat je misschien overmatig veel soja binnen krijgt, je daar gevoelig voor bent geworden. Dat kan je het makkelijkse testen door gewoon twee weken geen soja tot je te nemen en te kijken of het dan beter gaat.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 20:45
Yana
Yana is offline
Ik heb die Teunisbloemoliecapsules gehaald. Ik slik er nu 2 per dag, hoeveel slik jij er?

Er staat dat je er ook 6 mag nemen, maar somehow lijkt me dat nogal veel..
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 20:46
Yana
Yana is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 07-11-2005 @ 15:45 :
Als het door droogte veroorzaakt wordt, kan je eens teunisbleumoliecapsules proberen. Elke dag eentje slikken en je huidt wordt veel minder droog en de eczeem gaat bijna helemaal weg. Echt een wondermiddel.

(te koop bij drogisten, de Tuinen, etc.)
Ok, eentje dus Maar er staat op dat doosje "3 tot 6"
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 16:26
Verwijderd
Dat is een beetje uitproberen, ik doe er maar eentje per dag. Als ik er meer neem krijg ik pukkeltjes
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Roxane schreef op 13-11-2005 @ 21:04 :
Je kan wel last krijgen door iets niet te eten omdat je daardoor tekortten (aan vitamine en minderalen) kan opbouwen. Als jij als vegie wel vodoende gevarieerd eet waardoor je voorkomt dat je tekortten hebt zal je daardoor geen last krijgen van eczeem. Sowieso is het bij mensen met eczeem dat alles lichamelijk (verminderde weerstand, tekorten aan vitaminen) en psychisch gepaard gaat met huideproblemen.
Het zou kunnen zijn dat, doordat je misschien overmatig veel soja binnen krijgt, je daar gevoelig voor bent geworden. Dat kan je het makkelijkse testen door gewoon twee weken geen soja tot je te nemen en te kijken of het dan beter gaat.
Hmm okay
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 12:38
sas_andrea
sas_andrea is offline
ga eens langs een homeopaat. ik had ook druppels voor jeuk op mn benen. (was voor algemeen jeuk aan huid/onzuiverheden huid) eerste 2 dagen was t erger (werd ook verteld, omdat je moet wennen) en daarna duurde t nog geen week en was ik er helemaal van af. geen jeuk meer. zal kijken of ik mn potje kan vinden. (ben nu op t werk, potje thuis)
Oud 29-11-2005, 20:01
fraiser
fraiser is offline
hé eindelijk mensen die ook eczeem hebben!
Ik heb het al mn hele leven, ik heb vanalles geprobeerd en niks hielp. Toen kreeg ik voor kerstmis een creme (fenjal) die niet speciaal voor eczeem is, maar die heeft wel geholpen. Nu heb ik het alleen nog soms op mn benen, en witte plekken op mn armen.
Al mn hele leven word ik erop aangesproken ,en denken mensen dat het besmettelijk is en durven ze niet in mn buurt te komen. Heel vervelend, vooral in de zomer natuurlijk.
Maar blijven proberen, en je zult zien dat het uiteindelijk wel weg zal gaan (of toch heel wat zal verbeteren)
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 10:23
sas_andrea
sas_andrea is offline
homeopatische middeltje waar ik t een post eerder over had: urtica complex. heeft mij goed van de jeuk afgeholpen. zoek er maar eens naar op google.
Oud 30-11-2005, 10:38
LostInLimbo
LostInLimbo is offline
Een vriendin van me heeft ook last gehad van eczeem, alles geprobeerd, niets hielp.

Toen heeft ze een keer van een vrouw een potje zalf gekregen, zonder hormonen, en binnen een aantal dagen was het zo goed als weg. Ze gebruikt het nog steeds en sindsdien is het niet meer terug gekomen.

Ze heeft het van Body health center Limmen (072-5054344) Ik weet niet of je het via internet ofzo kunt bestellen, maar misschien als je belt dat ze het op kunnen sturen ofzo.
De zalf heeft verder geen naam zegt ze, maar als je belt of mailt ofzo, weet ze wel wat je bedoelt als je zegt dat het voor eczeem is.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 11:46
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Ja, ik heb ook eczeem Maar bij mij komt het van binnenuit zeg maar, dus ik kan niemand besmetten gelukkig Volgens mijn moeder moet je juist zo luchtig mogelijke kleren aandoen, trek bijv. als je thuis bent gewoon een t-shirt aan, dan krijgt je eczeem meer lucht? En verder had ik een hormoonzalfje op recept t Koelt wel af, maar helemaal weg is het bij mij nog nooit geweest
Oud 30-11-2005, 13:11
Yana
Yana is offline
Citaat:
Dragon_Fly schreef op 30-11-2005 @ 12:46 :
Ja, ik heb ook eczeem Maar bij mij komt het van binnenuit zeg maar, dus ik kan niemand besmetten gelukkig Volgens mijn moeder moet je juist zo luchtig mogelijke kleren aandoen, trek bijv. als je thuis bent gewoon een t-shirt aan, dan krijgt je eczeem meer lucht? En verder had ik een hormoonzalfje op recept t Koelt wel af, maar helemaal weg is het bij mij nog nooit geweest
Eczeem is nooit besmettelijk

Ik ben overigens sinds vandaag ook maar begonnen met lijnzaad te eten, dat schijnt ook te helpen.

Verder ga ik al jullie suggesties nog eens overlezen en mogelijk aanschaffen. Het vervelende is dat ik zoveel aanschaf, maar zo weinig helpt.. En de oorzaak (de stress factor) aanpakken is ook niet zo makkelijk. Maar ik heb er vertrouwen in dat het minder gaat worden
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 18:16
*meizz*
*meizz* is offline
Veel "succes" iig
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 18:53
Verwijderd
Je moet het niet verstoppen, er zijn echt ontzettend veel mensen in nederland die last hebben van een huidziekte (en dan vooral eczeem)
Ik verstopte vroeger ook altijd delen van m'n lijf (tegenwoordig heb ik een andere huidziekte, ik heb ook eczeem gehad trouwens) maar dat vind ik de moeite niet meer waard.
Bijna niemand doet er gemeen over als je verteld wat je hebt, vooral eczeem kennen mensen wel. Alleen af en toe willen mensen weten of het besmettelijk is dat is dan wel minder.
Tja en mensen die je wel raar aankijken moet je natuurlijk keihard negeren want dat gaat nergens over.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 13:35
notorius
notorius is offline
Citaat:
LostInLimbo schreef op 30-11-2005 @ 11:38 :
Een vriendin van me heeft ook last gehad van eczeem, alles geprobeerd, niets hielp.

Toen heeft ze een keer van een vrouw een potje zalf gekregen, zonder hormonen, en binnen een aantal dagen was het zo goed als weg. Ze gebruikt het nog steeds en sindsdien is het niet meer terug gekomen.

Ze heeft het van Body health center Limmen (072-5054344) Ik weet niet of je het via internet ofzo kunt bestellen, maar misschien als je belt dat ze het op kunnen sturen ofzo.
De zalf heeft verder geen naam zegt ze, maar als je belt of mailt ofzo, weet ze wel wat je bedoelt als je zegt dat het voor eczeem is.
Ja die heb ik ook! Die werkt echt heel goed, maar het is best prijzig.
Oud 12-12-2005, 09:33
Verwijderd
als het echt erg wordt in je gezicht moet je misschiein protopic proberen, het is best duur maar je doet lang met een tubetje. nadeel is wel dat de eerste 4 dagen ongeveer dat je het gebruikt je gezicht enorm gloeit en brandt, maar het werkt wel heel snel. alle andere zalfjes die ik heb gebruikt werkten zo langzaam of er zaten hormonen in. deze zalf bevat ook geen hormonen. je mag er trouwens niet mee onder de zonnebank of onder de zon en je mag ook geen alcohol drinken, maar ten eerste is het winter en ten tweede, als je 1 dag stopt met de zalf kan je de volgende dag gewoon aan de drank ik heb het getest
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Drol schreef op 12-12-2005 @ 10:33 :
als het echt erg wordt in je gezicht moet je misschiein protopic proberen, het is best duur maar je doet lang met een tubetje. nadeel is wel dat de eerste 4 dagen ongeveer dat je het gebruikt je gezicht enorm gloeit en brandt, maar het werkt wel heel snel. alle andere zalfjes die ik heb gebruikt werkten zo langzaam of er zaten hormonen in. deze zalf bevat ook geen hormonen. je mag er trouwens niet mee onder de zonnebank of onder de zon en je mag ook geen alcohol drinken, maar ten eerste is het winter en ten tweede, als je 1 dag stopt met de zalf kan je de volgende dag gewoon aan de drank ik heb het getest
ik gebruikt nu ook protopic en het bevalt . Eerste dagen glooit je gezicht en de rest waar je het smeert idd, maar je ziet er volgensmij niets van en het is ook niet een naar gevoel vind ik. Ook als je onder de douche gaat staan gaan het gloeien en dat voelt wel raar. Ik smeer het de komende 3 maanden 2 keer per dag op alle plekken (het is nu na een week bijna allemaal weg, maar ik moet het gewoon door blijven smeren). Ik verbruik dan 2 tubes per week, ik heb er dan ook 20 in huis liggen haha. Ze zijn idd belachelijk duur, maar wordt gewoon verzekerd zover ik weet.

Ik wist niet dat je het niet met alcohol moest gebruiken. Er staat in de bijsluiter idd 'Als u tacrolimus gebruikt kan het drinken van alcohol de huid of het gezicht laten blozen, roodkleuren en warm laten aanvoelen.' Dat heb ik wel eens ervaren haha, ik vond het al zo raar dat ik na 1 slok alcohol al helemaal warm werd
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten