Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2005, 21:26
G.T.C.
G.T.C. is offline
Ik ben laatst bij de kamasutra beurs geweest en wilde daar wat eten. Uiteraard was er enkel keuze uit de standaard snelle hap....namelijk een patatje.
Ohja, er was ook nog een soort van véél te westerse wok maaltijd waar je 8 euro voor moest neertellen.

In pretparken verwacht je niets anders dan een simpel patatje. Maar is dat op beurzen ook zo normaal?

Ik vroeg mij dus af of jullie een beurs herinerren waar jij geweest bent, en wat voor eten je kon kopen? Is een patatje voor beurzen ook standaard?
Oud 14-12-2005, 22:18
Yerli
Yerli is offline
Een beurs gaat meestal om de informatie en niet om het eten.
Ik denk dat ze zich daar drukker om maken dan om goed/veel eten.

Maar nee, ben zelf ook nooit wat anders tegen gekomen dan patat of een andere snelle hap.
Oud 15-12-2005, 07:48
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Yerli schreef op 14-12-2005 @ 23:18 :
Een beurs gaat meestal om de informatie en niet om het eten.
Ik denk dat ze zich daar drukker om maken dan om goed/veel eten.
Precies! Lijkt me ook heel verstandig van de organisatie om zich te richten op de inhoud van de beurs, en niet op goed eten.

Maar dat zegt niet dat wij het als bezoeker daar mee eens zijn, toch? Ik had op de kamasutra beurs honger en wilde een lekkere maaltijd. Vervolgens kan ik alleen maar een patatje kopen!

Of bedoel jij dat ook de bezoekers zich niet zo druk om het eten zullen maken?
Oud 15-12-2005, 08:51
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik gaeigenlijk alleen naar natuurgeneeskundige oid beurzen ivm oleiding, dus dan mag je verwachten dat het eten ook wel goed is aangezien er veel voedinsadviseurs etc. staan. Dus meestal biologisch en vegetarisch
Andere beurzen zou ik niet weten.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 09:37
Qamra
Qamra is offline
Beurzen zijn niet om te eten, daarnaast is het te duur voor wat je krijgt en veel te druk.

Aan de andere kant, als je op een beurs als Anuga (grootste voedingsmiddelenbeurs van Europa) loopt :9 Dan vreet je gratis, goed, lekker en voor je het weet kom je ook nog eens knetterlam uit de drankenhal

Nah, ik vind het over het algemeen niet veel soeps.
Oud 15-12-2005, 10:21
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Qamra schreef op 15-12-2005 @ 10:37 :
Aan de andere kant, als je op een beurs als Anuga (grootste voedingsmiddelenbeurs van Europa) loopt :9 Dan vreet je gratis, goed, lekker en voor je het weet kom je ook nog eens knetterlam uit de drankenhal
Klinkt bekend
Ik doe de Hogere Hotelschool en kom dus nog wel is op een horeca beurs. Nieuwe biertjes, wijninstallaties, innovaties op gebied van voedsel, etc...
Tonnetje rond en knetterlam kom je idd de beurs af!

Jij zegt dat een beurs niet om te eten is, maar toch is het bij die eet tentjes altijd ontzettend druk. Ondanks dat de prijzen inderdaad véél te hoog zijn!
Oud 15-12-2005, 12:14
SaisPas
SaisPas is offline
De jaarbeurs in Utrecht heeft ook altijd alleen maar broodjes Unox in de hallen zelf. Bij de ingang heb je echter een La Place en een Mcdonalds.
Oud 15-12-2005, 12:43
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 15-12-2005 @ 11:21 :

Jij zegt dat een beurs niet om te eten is, maar toch is het bij die eet tentjes altijd ontzettend druk. Ondanks dat de prijzen inderdaad véél te hoog zijn!
Ja, dat snap ik ook niet. Men lijkt wel gek
Oud 15-12-2005, 20:32
Balance
Balance is offline
Ja, op de beurzen waarop ik ben geweest was idd meestal alleen een snelle hap te verkrijgen.
Oud 15-12-2005, 21:17
Verwijderd
Ik ga in januari naar de Horecava, een of andere horecabeurs, en daar schijn je de hele dag door allerlei nieuwe dingen te kunnen vreten..
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 23:32
Nobucta
Nobucta is offline
De laatste keer dat ik op een beurs was, een kunststofbeurs was er veel gratis (dure) drank, en als je een beetje zocht was er ook wel gratis eten te vinden. Maar over het algemeen wandel ik daar maar een paar uurtjes rond en vind ik eten dus niet erg belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 12:00
Flowerless
Flowerless is offline
Ik dacht dat ze op de gemiddelde beurs ook wel broodjes gezond hadden enzo, maarja die zijn meestal niet te betalen. Maar inderdaad een patatje is meestal gemakkelijk te scoren...
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 13:26
Verwijderd
Op voedingsmiddelentechnologiebeurzen is het wel goed. Voor de rest is het bij mijn weten inderdaad niet veel soeps.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 16:09
Yerli
Yerli is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 15-12-2005 @ 08:48 :
Precies! Lijkt me ook heel verstandig van de organisatie om zich te richten op de inhoud van de beurs, en niet op goed eten.

Maar dat zegt niet dat wij het als bezoeker daar mee eens zijn, toch? Ik had op de kamasutra beurs honger en wilde een lekkere maaltijd. Vervolgens kan ik alleen maar een patatje kopen!

Of bedoel jij dat ook de bezoekers zich niet zo druk om het eten zullen maken?
Hmm..

Het gaat op de eerste plaats om de inhoud van de beurs, ja. Misschien is het organisatorisch gezien makkelijker om gewoon een patatkraam neer te zetten. De meeste mensen eten patat. Misschien is het ook wel goedkoper, dan er iets anders neer te zetten.

Of bezoekers zich niet druk om het eten zullen maken? Jij doet dat toch? En het lijkt me niet dat je de enige bent.. Maar er is weinig aan de doen denk ik, behalve dan je eigen eten meenemen..
Oud 19-12-2005, 16:31
Konijn
Konijn is offline
Ik kom alleen maar op beurzen van levensmiddel(/vers)groothandels, dus daar is het eten meestal wel ok.. Plus veel gratis dingen proeven etc.
Oud 19-12-2005, 20:14
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Yerli schreef op 18-12-2005 @ 17:09 :
De meeste mensen eten patat. Misschien is het ook wel goedkoper, dan er iets anders neer te zetten.

Of bezoekers zich niet druk om het eten zullen maken? Jij doet dat toch? En het lijkt me niet dat je de enige bent.. Maar er is weinig aan de doen denk ik, behalve dan je eigen eten meenemen..
Ik denk dus dat het voor de organisator weinig uit zal maken qua kosten. Sterker nog... ik denk dat de organisator een bepaald bedrag vraagt aan de cateringbedrijven die het eten willen verzorgen. Puur omdat er denk ik heel veel bedrijven staan te springen om de catering te mogen verzorgen op een beurs.

Daar kan je als organisator dan mooi gebruik van maken natuurlijk...
Oud 19-12-2005, 22:40
Verwijderd
Mwah, het zal waarschijnlijk ook van de voedselverkoper afhangen. Je gaat natuurlijk geen kaviaar en champagne aanbieden op een beurs met tweedehands computerspullen.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 10:48
dwight88
dwight88 is offline
ik loop nu stage in de catering. Feit is dat het nu op beurzen vaak echt drama is, het aanbod.. weet wel dat het een nieuwe trend lijkt te gaan worden, dat naast de catering op scholen e.d. (waar steeds meer gezonde handel wordt aangeboden) men zich nu wil gaan richten op andere gebieden waar nog veel te innoveren valt, dus vooral bij beurzen enzo.

Het zou al schelen als je voor een normalen prijs een pistoletje kon kopen..
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 21:01
Verwijderd
Leuk idee voor een eigen bedrijfje.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten