Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2005, 19:45
Verwijderd
Over 2 maanden wordt er op school een opera opgevoerd waar ik de hoofdrol in heb. Op dit moment heb ik 2x in de week 2 uur repetities, en dat gaat best wel goed, Alleen ben ik nog niet helemaal tevreden met me stem.
In het dagelijks leven ben ik af en toe best verlegen, waardoor ik soms nogal binnensmonds en vlak praat. Ik probeer bij de audities zo veel mogelijk me best te doen om duidelijk en met expressie te praten, maar ik heb het gevoel dat het wel wat beter kan.
Ik wil hier dus graag wat aan doen, om de afgang te voorkomen dat over 2 maanden het publiek achter in de zaal het stuk niet kan volgen.

Heeft iemand hier tips of oefeningen voor?

Laatst gewijzigd op 16-11-2005 om 14:55.
Advertentie
Oud 16-11-2005, 10:39
Verwijderd
Ga een avond voor de spiegel staan en ga gewoon je tekst luid en duidelijk op dreunen. Adem via je buik en niet via je schouders en neem het anders op, dan kan je luisteren waar je op moet letten.
Oud 16-11-2005, 10:43
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Zoek in het woordenboek het begrip 'auditie' op en lees de betekenis

Oefen voor de spiegel, wees je heel erg bewust van het feit dat je er moeite mee hebt... Het blijft toch voornamelijk oefenen denk ik.
Oud 20-12-2005, 17:08
kimmothy
kimmothy is offline
ga dictie volgen???
deed ik ook..dat is denk ik 3 jaar of zo...en dan kan je ook daarna toneel en voordracht en welsprekendheid en zo volgen...
succes

of als je te stil praat zet je muziek op en dan probeer je daarboven te praten maar niet roepen maar gewoon luid praten zodat het niet lijkt dat je staat te schreeuwen...
sorry ik kan zelf niks verzinnen...
Oud 20-12-2005, 18:19
Uice
Uice is offline
Inderdaad vanuit je buik ademen, leg je hand erop om te voelen en wees je goed bewust van je ademhaling.

En vergeet natuurlijk niet dat je ook gewoon moet acteren en dat dat het belangrijkste is. Mensen hebben nog wel eens de neiging hun articulatie de hoofdrol te laten spelen.

Regels voor berichten