Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
De tweede strofe beschrijft verder de eerste verwachting. Hier ga je goed en mooi op in. Prachtige beeldspraak van de reclame, wat een link geeft met de visuele beeldcultuur die op vrouwen overbrengt dat ze zo mooi zouden moeten zijn zoals je beschrijft in de eerste strofe. Wat je met sexueel overgewicht bedoeld weet ik niet. Ik heb lopen nadenken over sexueel overwicht, of het feit dat de ik-figuur overgewicht zou hebben, naar aanleiding van de laatste strofe. Ik kijk uit naar je uitleg in deze. Jammer dat ik het niet op kan maken uit het gedicht zelf. Na de eerste twee zinnen van deze strofe wordt het niveau minder, omdat je te expliciet wordt. Je kweekt verwachting, maar misschien zou je die in het gedicht niet moeten inlossen. Dat is meestal een anticlimax, en bovendien is suggestie nog altijd spannender dan het echte werk. (Hitchcock) De laatste strofe is teleurstellend omdat het mysterie is verzwolgen door platte sex (in het geval van de ik-figuur buik niet echt van toepassing kennelijk) en omdat je achteruit neuken, sexueel overgewicht, de dialoog waarmee het gedicht begint compleet nutteloos lijken in het licht van de explicietheid.* Volgende keer beter. Maak er wat van. *Dit alles onder het hoofdstuk vrije MENINGSuiting, geen wetenschappelijke pretenties hier.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Christiana. Waarom zou elk gedicht uit het hart moeten komen? Je kan dat trouwens best vinden, maar dat vind ik zelf ook, het lijkt me niet relevant. Het gedicht heeft ook nauwelijks een gereformeerde tint. Nou en? Ik raad je aan om het gedicht 'confronteer jezelf' te lezen. Het is makkelijk te vinden op DoP. Jouw definitie van 'gefaked' komt overeen met het 'absurdisme' dat ik daarin beschrijf. Laat me maar weten wat je van die vergelijking vindt. En eng, obsessief? Nee. Weet je wat eng en obsessief is? Dat je je eigen mening zomaar ergens vandaan haalt zonder het op welke manier dan ook te toetsen. Als ik naar de paar posts kijk die je op het forum hebt geloost zie ik niets dan frustraties, pogingen tot het afzeiken van anderen, meeloopgedrag, vingerwijzen en - bijvoorbeeld op het religie-forum - ontzettend kortzichtige non-argumenten. Anyway, bedankt voor je reactie. En denk de volgende keer wat langer na over of dingen misschien ook anders kunnen zijn dan je in eerste instantie denkt. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Ik heb enkele aanpassingen aangebracht, alles in de tegenwoordige tijd gezet, stijlfiguren gebruikt ( ![]() ![]() Haar strakke buik Haar perfecte lichaam Als ze zegt: "ik ben te dik" (als een reclame waarbij de woorden niet overeenkomen met de lippen) Ze duwt me weg, legt uit "Ik heb seksueel overgewicht, bedoel ik" Ik adem zwaar, help haar Dan moet je wat vaker neuken, maar dan achteruit Plots legt ze haar lichaam naast zich neer En even later is ze weer maagdelijk mooi maar het was de laatste keer Ik ben afgevallen
|||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ik had het over jouw commentaar (toen ik het een "steek onder de gordel" noemde) op mijn oprechte poging om je gedicht te snappen. Als je dat wilt ridiculiseren heb ik verder ook geen boodschap meer aan de inhoud van je gedicht. Wel op je insinuaties dat ik je onduidelijke gedicht niet waardeer omdat ik frigide zou zijn oid. Citaat:
Citaat:
Ik kijk uit naar je eerste goede gedicht. Misschien is het een idee een aantal vingeroefeningen in stijl te maken, zonder (politieke/emotionele) boodschap, om des te beter je eventuele boodschap over te kunnen brengen als je die er wel in stopt. (Maar misschien is dit onzin en ben je liever controversieel. )
Laatst gewijzigd op 13-12-2005 om 12:34. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
te dik/te mager voyager | 60 | 25-10-2005 23:20 | |
Flora & Fauna |
Kwart westerse katten en honden te dik Boogie | 15 | 16-09-2003 13:01 | |
Psychologie |