Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2005, 15:52
druiveke
druiveke is offline
ik heb zonet een beugel gekregen
stotjes...
het doet zo'n pijn!
men lip ligt er al volledig open door.

zelf bij het poetsen voel ik de druk nog harder

heeft iemand tips om me verder te helpen

qua poetsen
binnekant van men lip
...

Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 16:11
duivelaartje
duivelaartje is offline
Heb je geen was gekregen? Dat kan je op je slotjes plakken, zodat ze zacht worden. Het poetsen doet de eerste dagen sowieso best pijn, maar poets zachtjes en masseer een beetje je tandvlees enzo. Ijsklontjes zijn ook erg fijn als je net een beugel hebt.

Er bestaat een middeltje 'tegen' wondjes en aften in je mond. Het verzacht en verdoofd de pijn een beetje. Ik weet niet of je zoiets in huis hebt..? Het is wel zo dat wondjes in je mond snel helen, dus gewoon niet teveel bewegen met je lippen en praten.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 16:11
Rodion
Rodion is offline
Je kunt wel spul op die slotjes doen geloof ik, dan blijft je lip heel. Maar als je even doorbijt (haha) komt er vanzelf genoeg eelt(?) op je lippen. En ik zou wel blijven poetsen.

[edit]Dat 'spul' is dus was.[/edit]
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 16:33
SkYRyDEr
SkYRyDEr is offline
Het duurt steeds ongeveer 3 dagen en dan heb je er geen last meer van... Tenminste zo was het bij mij
Oud 10-12-2005, 16:37
marein
marein is offline
Bij mij deed het op het begin ook suuuuuper pijn.
Maar bij mij was het na een dag slapen al minder, en na twee dagen was t weg..
Je kan wel pijnstillers slikken, helpt ook wel
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 09:42
druiveke
druiveke is offline
met welke tandpasta moesten jullie poetsen?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 09:46
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
druiveke schreef op 11-12-2005 @ 10:42 :
met welke tandpasta moesten jullie poetsen?
bij mij maakte dat niet zo heel veel uit. de eerste dagen doet het veen pijn, mar dat gaat snel over hoor, je ent eraan...
Oud 11-12-2005, 11:31
colour_of_fire
colour_of_fire is offline
Het doet altijd aan het begin veel pijn.. op een gegeven moment ben je er zo aan gewend dat je die hele beugel niet meer voelt of ziet. Behalve als er een nieuwe draad ingezet wordt

En als je tanden dan eenmaal recht staan en dat ding mag dr uit... dan voelt je mond echt chilll! (heb ik net gehad.. ik heerlijk om ineens geen beugel te hebben EN rechte tanden)
Oud 11-12-2005, 11:44
Laloeske*
Laloeske* is offline
Het gaat vanzelf over, maar het is ff doorbijten ben ik bang...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 12:52
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Ja idd. Het doet eerst heel erg zeer, vooral als ze je beugel heel straks hebben gedraaid. Ik was eerst bang dat ik de blokjes eraf zou poetsen Wen maar aan dat getrek, want dat zul je elke keer voelen als ze je beugel hebben aangedraaid.. Maar op t einde.. Dan denk je: Het is het allemaal waard geweest (hoop ik voor je )
Oud 11-12-2005, 14:21
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
De een heeft er meer last van dan een ander. Ik heb er nooit super veel last van gehad, ook met aandraaien niet. Wel altijd handig als je spruitjes eet

Wel uitkijken met gym dat je geen bal tegen je mond aan krijgt. Dat doet zeer
Oud 11-12-2005, 15:17
Ieke
Ieke is offline
Toen ik mijn beugel kreeg werd ik er de eerste week helemaal gek van. Deed echt zeer. Daarna met de draadjes verwisselen, alleen gelukkig minder dan de eerste keer. (Hoewel het de ene keer erger was dan de andere keer)
Moet eigenlijk wel toegeven dat ik achteraf toch misschien gezegt zou hebben van laat maar zitten. Maar ja, dat kan je van te voren ook niet weten en er werd me ook niks gevraagt.

Tja, veel valt er niet aan te doen. Je went er vanzelf aan (Ik ben geen fan van was, dus eigenlijk deed ik dat er nooit op) Beetje zachter eten is wel aan te raden en verder voorzichtig poetsen.
Oud 11-12-2005, 15:52
Peacefully
Peacefully is offline
als je net een beugel hebt, doet dat verschrikkelijk veel pijn. wat bij mij nog énigzins hielp was spoelen met warme honingthee. gewoon een slok nemen en dan even in je mond laten. niet te warm natuurlijk maar dan voelde ik even die pijn/druk niet.
Oud 11-12-2005, 17:44
Zwoek
Zwoek is offline
Ik ben bijna klaar gelukkig . Op het begin deed het pijn ja, maar het is zeker de moeite waar toch Bij mij was de pijn ook na 2 dagen weer weg, totdat er weer een nieuw draadje inkwam. Je lip wordt als het goed is ook steeds minder. Ik heb er nu nog wel eens last van, maar die was helpt goed. Succes
Oud 11-12-2005, 17:50
Eenzaamheid
Eenzaamheid is offline
Ik heb ook een beugel gehad en bij mij viel het reuze mee.
Nu werk ik bij een orthodontist. Als je de was op het slotje wil doen, moet je wel zorgen dat het slotje droog is. Dan blijft het het beste plakken! En wat iedereen inderdaad zegt in het begin is het het ergste en even doorzetten!
Het maakt niet uit met wat voor een tandpasta je poetst, maar zorg wel dat je het goed doet, want je kunt zo ontzettend veel last krijgen van je tandvlees en dat doet nog meer pijn dan de pijn die je nu hebt van je slotjes!
En anders krijg je ook nog eens gaatjes! Dus wel blijven doen hoor... is zonde als je het niet doet!
Succes
Oud 12-12-2005, 19:44
Mooneh
Mooneh is offline
Been there, done that. =P Die was is voor mij hopeloos. Ik vind het vies en het blijft niet zitten... Ik weet nog goed dat ik de eerste twee nachten niet kon slapen van de pijn toen ik voor het eerst een beugel had..
Pijnstillers, pijnstillers en nóg eens pijnstillers. Jaja, ik weet het, slecht advies, want eigenlijk zijn pijnstillers niet goed voor je, en hoe meer je ze neemt, hoe meer je er moet slikken voor ze werken..
Maar tóch, om die paar pijnvolle dagen levend (nouja, niet helemaal meer bij bewustzijn, maargoed) door te komen vind ik het zeker een aanrader.
Héel erg veel sterkte ermee, beugels zijn vreselijk.. Oh, en nog een tip: Laat de assistentes je niet iedere maand afpoeieren met dingen als: "Nee, nee, ik kan nog niet zeggen of het op schiet" of meer van dat soort onzin. Boos worden op zijn tijd en dwingend vragen hoe lang die beugel er nog in moet, of eisen dat de tandarts even komt kijken, moet je zeker doen.
Nogmaals, veel succes, en hopelijk is het over voor je het weet!
-x-
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 20:10
Lilium
Lilium is offline
Het doet pijn in het begin; daar moet je doorheen. Je kunt wat was op de slotjes doen zodat je lip niet kapot gaat.
Oooh, het is trouwens wel een mooi smoesje om je lekker te laten verwennen. Aangezien je alleen maar yoghurt en boterhammen zonder korstjes kunt eten, mag je omgeving extra lief voor je zijn.
Oud 15-12-2005, 11:01
Flushpuppie
Flushpuppie is offline
beugels zijn sexy
Oud 15-12-2005, 17:25
ekki
ekki is offline
Ik heb nooit was gehad, alleen als er echt iets uitstak waar ze pas de week erna wat aan konden doen. Als je was op je slotjes gaat smeren, gaat je mond er nooit aan wennen. Lijkt me niet handig. Ik heb de eerste paar dagen ook heel veel pijn gehad, nachten wakker gelegen, pap gegeten (2 dagen ofzo). Alles was stuk en m'n tanden/kiezen deden zeer. Daarna ging het beter en kwam er een soort 'eelt' op m'n lippen ofzo (aan de binnenkant)? Als je er was op smeert komt die 'eelt' er nooit. En elke keer was erop doen is ook niet handig, hoor. Kun je er maar beter gewoon aan wennen.

Sterkte ermee. En aandraaien doet niet zo zeer als erin zetten, hoor!
Oud 17-12-2005, 19:08
Meadow
Meadow is offline
Heb ook een beugel, als vrij lang. Heb er inderdaad ook veel pijn aan, ben 2x naar de kaakchirurg geweest, en hbe een hele zooi moeten laten trekken (mijn tanden en kiezen wisselen nouwelijks natuurlijk). Heb tot nu toe nog iets gevonden wat echt werkt (was zuigt, als je een kop thee drinkt smelt het, en het smaakt zo ranzig dat ik liever pijn heb).

Een tijdje geleden was het zo erg dat ik met een zware pijnstiller op nog zat te janken van de pijn bij het eten (door de blender), terwijl ik toen mijn hele verhemelte opengesneden was zonder pijnstillersnaar school ben gegaan...

Goed anyhow, het kan altijd erger. Dat helpt ws niet heel erg, maar toch. Als het echt te erg is, toch maar een pijnstiller nemen.

(En ik vind rechte tanden nog lelijk ook!)
Oud 17-12-2005, 20:24
Mooneh
Mooneh is offline
Citaat:

(En ik vind rechte tanden nog lelijk ook!) [/B]
*giggles* Ik ook! Tanden hebben eits heel persoonlijks, en als ze recht staan hebben ze helemaal niks leuks meer. =( <poging om beugel te vermoorden> Maargoed, anders zou het uit de hand gelopen zijn, en misschien zijn rechte tanden dan nog wel beter. </poging om beugel te vermoorden>
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 20:57
Anno2007
Anno2007 is offline
een beugel is heus niet alleen voor rechte tanden or...als jou kaak niet goed staat, bijv overbeet of onderbeet (onderkaak breder dan je bovenkaak) en daar kan je later serieuze last van krijgen

maar je vallt overigens wel af van een beugel als je m net hebt
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 21:45
Meadow
Meadow is offline
Ik weet het, daarom heb ik ook een beugel, het zat mis, maar daardoor heb ik straks een suf saai gebit wat iedereen zou kunnen hebben, ipv mijn eigen rommeltje...

Toch Jammer.
Oud 17-12-2005, 21:56
Anno2007
Anno2007 is offline
ook als het recht staat, is het nog niet onpersoonlijk geworden or...vorm van je kaak(ik bedoel da ding waar je tanden instaan) veranderd misschien wel, maar niet zoveel dat het een standaard mond wordt....die zijn er niet volges mij...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten