Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(m1v1 = -m2v2) |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Idem houden de volgels zich omhoog door een kracht op de container uit te oefenen. |
Advertentie |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
miss op Brainiac of zo? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
't Zelfde zie je als je op een weegschaal staat en wat op een neer gaat bewegen (ja, ik ben ook jong geweest). |
![]() |
||
Citaat:
Via het vliegen zetten ze hun gewicht om in de neerwaartse beweging van de lucht. Die lucht komt tegen de onderkant van de container en drukt in feite naar beneden, waardoor het ding meer gewicht krijgt. Echter, lucht is veel vluchtiger, en zal maar een deel van die kracht overdragen waarna we dus komen op het effect dat ik in mijn eerste post schreef.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
als je niet flapperen en dus vallen is ie lichter, als je het vergelijkt met een raketje van 1 kg met een stuwkracht van 2kg (en er ff vanuit gaan dat de kist niets weegt) ruststand = raket op vloer -> weegschaal meet 1kg opstijgen = raket duwt met 2 kg op de doos vallen = raket oefend 0 kg uit op de doos vandaar dat ik denk dat de rusttoestand is alles op de vloer en alleen maar zwaartekracht uitoefend. verder ben ik e rook van overtuigd als je er een een grafiek van tekend y as = ggewicht dat weegschaal aangeeft x as = tijd en dan de oppervalkte van de grafiek onder 0 van de oppervlakte boven de x as aftrekt dat je op het gewicht uitkomt wat ik beschraven heb nl alles staaat op de vloer en eofend alleen zijn zwaartekracht uti op de doos. correct me if im worng, maar dat is iig mijn idee van waarom dat het ruspunt is
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Kijk ook bijvoorbeeld naar wat voor luchtstromen een helikopter veroorzaakt wanneer die boven de grond hangt, eerst naar beneden en dan naar de zijkanten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||