Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Overige vakken

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2005, 19:42
dwight88
dwight88 is offline
Ik weet niet zeker of ik hier goed zit, dat even voorop

Ik loopt stage bij een groot cateringbedrijf, waarbij ik o.a. plannen ga opzetten om ervoor te zorgen dat de gasten meer besteden. Natuurlijk heb ik daar zelf al de nodige ideeen over, ik ben alleen erg benieuwd of iemand een idee heeft of daar literatuur over geschreven is, en waar deze te vinden zou kunnen zijn.. anyone ?

alvast bedankt!
Advertentie
Oud 27-12-2005, 20:14
Wawl
Wawl is offline
Wat meer duidelijkheid is gewenst.
Oud 27-12-2005, 21:44
dwight88
dwight88 is offline
uiteindelijke doel is ervoor te zorgen dat de gasten die het restaurant (zelfbediening) bezoeken, gemiddeld meer te laten besteden dan dat ze nu doen. Oftewel, de organisatie wil meer verdienen.

Er zijn natuurlijk 1001 manieren om dit te doen.. in de supermarkt (iets anders, maar als voorbeeld) bijvoorbeeld de duurdere producten op ooghoogte leggen.

Hoe dit bij deze cateraar zou kunnen, is nu de vraag. Daar heb ik zelf al wel wat ideeen over (kleuren, opstelling van dingen etc.), maar ik ben benieuwd of over dit onderwerp ook boeken zijn geschreven.
Dit kan erg breed zijn, dat weet ik, maar wellicht dat mensen uit de dienstverlenende sector (Hoge Hotelschool?) hiervoor literatuurtips hebben?
Oud 28-12-2005, 17:02
Miracle
Miracle is offline
>> Overige vakken

Regels voor berichten