Advertentie | |
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je bent ook niet je hele leven iemand geweest met een minderwaardigheidscomplex, dat heb je jezelf ook in een bepaald moment in je leven bijgebracht.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Verder hou ik er niet van om anderen de schuld te geven, dan had je maar wat terug moeten zeggen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als iemand al zo ver is dat hij of zij een minderwaardigheidscomplex heeft (en dat ontstaat niet zomaar), dan is het nogal lastig om wat terug te zeggen. Ik denk btw dat iedereen een minderwaardigheidscomplex kan ontwikkelen. Ook de mensen die nu met een grote mond roepen "dat overkomt mij niet" en "het ligt alleen maar aan jezelf" enz. @TS: De oplossing bestaat, denk ik, niet. Er zijn wel dingen als assertiviteits- en SOVA-training en RET-therapie en bij psychologen ed zijn er vast nog andere trainingen te volgen mbt je zelfvertrouwen. Je kunt ook zelf boeken lezen en proberen dingen daaruit in de praktijk te brengen. En proberen er met mensen in je omgeving over te praten, zij kunnen je dan steunen en je wellicht helpen om dingen te relativeren. |
![]() |
||
Citaat:
Als je weet dat je je kut voelt, ga je je niet automatisch beter voelen. |
![]() |
||
Citaat:
Bij een minderwaardigheidscomplex vind je jezelf ondergeschikt aan anderen. Je vindt niet dat je evenveel waard bent als hen, dat je gelijk bent. Terwijl je eigenlijk wel evenveel waard bent! Op het moment dat je dat beseft dan ben je volgens mij al een heel eind. Dan vind je jezelf blijkbaar tóch de moeite waard en besef je je dat het niet terecht is dat je jezelf niet gelijk stelt aan anderen. Zo kijk ik er iig tegenaan. Ik zeg trouwens niet dat dat pats-boem gebeurt. De weg naar het inzien dat je een minderwaardigheidscomplex hebt lijkt me erg lang.
|
![]() |
||
Citaat:
.. Dat kut ding was een voorbeeld. Ander voorbeeld is; als je weet dat je depressief bent, neemt dat je depressiviteit ook niet weg. Rationeel kan je heel goed weten dat je een minderwaardigheidscomplex hebt .. maar helaas kunnen we onze gevoelens niet volledig besturen en uitschakelen als we dat willen. |
![]() |
||
Citaat:
Ik wou alleen even zeggen dat je wel altijd de schuld bij jezelf moet zoeken. En daar kun je van zeggen wat je wil, maar ik ben van mening dat het zo is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 16-12-2005 om 12:24. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
klinkt trouwens wel heel makkelijk ' dat heb je jezelf ook in een bepaald moment in je leven bijgebracht' zoiets merk je niet dat dat bij je naar binnen sluipt |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Transfers & Geruchten XI Stom Konijn | 501 | 24-12-2007 16:56 | |
Psychologie |
Het grote-lucht-je-hart-topic #95 Verwijderd | 495 | 03-05-2007 15:11 | |