Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2007, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Perception schreef op 15-03-2007 @ 22:55 :
Een up nu het er aan zit te komen.
Heeft iedereen er nog zin in of volgen jullie het ondertussen niet meer?

Het heeft zo lang geduurt dat het nu waarschijnlijk niet veel speciaals meer zal zijn, maar toch ga ik hem zeker checken.
Ik volg het eerlijk gezegd pas een paar dagen. Het was één van die namen die ik vaak langs zag komen, maar waar ik nooit echt aandacht aan schonk.

Dat het zo lang in ontwikkeling is geweest, kan twee dingen betekenen. Óf het is allemaal kut en verouderd en al het toffe is eruit geschrapt, óf het is een geweldig, geperfectioneerd spel geworden.

Sommige dingen wijzen op het eerste. Die totale vrijheid blijkt niet zo heel erg totaal te zijn, omdat er gewoon bepaalde 'zones' zijn, maar je kunt wel weer vrijelijk van zone naar zone lopen. Geen idee of je via een 'main quest' ook van zone naar zone gaat en of het vervolgens nog zin heeft om terug te gaan naar oude 'zone's'. Misschien probeer ik het teveel met Oblivion te vergelijken, qua topografie. Daarnaast zijn ook voertuigen geschrapt en zullen er vast nog meer zaken missen.

Andere dingen wijzen op het tweede. Ik heb filmpjes gezien waarin wel ongeveer het maximale uit Direct-X 9c gehaald lijkt te worden. Daarnaast klinken de verkooppraatjes over de A-Life AI erg veelbelovend, maar goed. Zo klonken die van Oblivions Radiant AI ook en daarmee kan een NPC alsnog zestien game-uren tegen een muur aan kijken, omdat dat kennelijk zijn prioriteit is.

Desondanks klinkt het als een geweldig spel. Het bevat veel elementen die ok zijn, in my book. Russen? Check! Post-apocalyptische sfeer? Check! Radioactieve crap? Check!

Hoe dan ook, ik zal wachten op reviews van spelers en magazines voordat ik tot aanschaf overga. Pas kocht ik Neverwinter Nights 2 een paar dagen nadat het uit was en na een halve week zette ik het op de plank waar het sindsdien niet meer af gekomen is. Best zonde van die 45 euro.

LUH-3417
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2007, 09:42
Verwijderd
Stalker is echt te vet <3333
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 09:55
freyk
freyk is offline
Ik wou hem jaren geleden meteen aanschaffen toen ik de demonstratiefilmpjes zag genaamd:
"Stalker: behind the game", waarvan er 4 filmpjes van zijn: 1,2,3,4.

En ik las dat hij komende donderdag uitkomt!

Laatst gewijzigd op 16-03-2007 om 09:58.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2007, 11:30
T_ID
T_ID is offline
Grafisch schijnt het onderhand enigsinds verouderd, maar ja, ik heb liever solide gameplay dan graphics.

Dat is ook precies waar ik bang voor ben, dat ze dat life systeem goed begonnen zijn en vervolgens onder tijdsdruk af moesten raffelen.
Het Radiant AI systeem van Oblivion werd ook met veel tamtam aangekondigd, maar bleek eerder artificial stupidity dan artificial intelligence.

Ook de kreet "een computer stalker kan het spel uitspelen voordat jij dat doet" kan neerkomen op een geniaal systeem, of dat je domweg onder een timer moet werken en daardoor overal moet haasten. Dat systeem nekte Warzone 2100 en de Superman games al.

Een paar jaar terug stond ik klaar om mijn tent voor de shop op te zetten voor Stalker, maar nu.. eerst zien, dan geloven.
Oud 16-03-2007, 12:46
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 16-03-2007 @ 12:30 :
Grafisch schijnt het onderhand enigsinds verouderd, maar ja, ik heb liever solide gameplay dan graphics.

Dat is ook precies waar ik bang voor ben, dat ze dat life systeem goed begonnen zijn en vervolgens onder tijdsdruk af moesten raffelen.
Het Radiant AI systeem van Oblivion werd ook met veel tamtam aangekondigd, maar bleek eerder artificial stupidity dan artificial intelligence.

Ook de kreet "een computer stalker kan het spel uitspelen voordat jij dat doet" kan neerkomen op een geniaal systeem, of dat je domweg onder een timer moet werken en daardoor overal moet haasten. Dat systeem nekte Warzone 2100 en de Superman games al.

Een paar jaar terug stond ik klaar om mijn tent voor de shop op te zetten voor Stalker, maar nu.. eerst zien, dan geloven.
Ik vind de grpahics van de demo al ok, ik verwacht in de game dus nog beter

En de AI is idd erg twijfelachtig. Maar dat de AI de game uit kan spelen is rekening mee gehouden dat dit niet zou moeten kunnen gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 12:18
Verwijderd
Kwou em aanschaffen toen het een co-op functie had in multiplayer.. zo ong 4 jaar geleden Nu weet ik het niet zo zeker meer.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 14:18
Wammus
Wammus is offline
Heeft iemand hem al?
Oud 18-03-2007, 15:29
Verwijderd
Het idee dat een andere stalker, een NPC, eerder dan de speler het spel uitspeelt hebben ze geschrapt, omdat dat gewoon niet ok zou zijn. In plaats daarvan is het echt de taak van de speler om, aan de hand van clues en hints achter 'het geheim' van de zone te komen. Daarom heb ik ook het idee dat het veel meer liniair zal zijn dat in eerste instantie werd verteld. Immers, als je het geheim achter de zone kent, is er weinig meer aan om daarin rond te lopen. Je kan je karakter niet 'beter' maken omdat RPG-elementen zoals experience en levelen er niet in zitten, dus ik geloof dat het wel een tocht van A naar Z is, en dan basta. Eigenlijk wel zonde.

Ik denk overigens dat niemand hem nog heeft. Hij komt, voor zover ik weet, pas de 23ste in Europa.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 10:00
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 18-03-2007 @ 15:18 :
Heeft iemand hem al?
Over een uurtje ong
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 10:26
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 18-03-2007 @ 16:29 :
Het idee dat een andere stalker, een NPC, eerder dan de speler het spel uitspeelt hebben ze geschrapt, omdat dat gewoon niet ok zou zijn. In plaats daarvan is het echt de taak van de speler om, aan de hand van clues en hints achter 'het geheim' van de zone te komen. Daarom heb ik ook het idee dat het veel meer liniair zal zijn dat in eerste instantie werd verteld. Immers, als je het geheim achter de zone kent, is er weinig meer aan om daarin rond te lopen. Je kan je karakter niet 'beter' maken omdat RPG-elementen zoals experience en levelen er niet in zitten, dus ik geloof dat het wel een tocht van A naar Z is, en dan basta. Eigenlijk wel zonde.

Ik denk overigens dat niemand hem nog heeft. Hij komt, voor zover ik weet, pas de 23ste in Europa.

LUH-3417
Dat is inderdaad wel een beetje jammerlijk. Ik had toch wel verwacht dat ze de RPG elementen er nou juist wel in zouden laten zitten omdat daar een lange tijd reclame voor is gemaakt.
Oud 19-03-2007, 14:10
Perception
Perception is offline
Citaat:
Bhudda schreef op 19-03-2007 @ 11:00 :
Over een uurtje ong
Altijd leuk als het er eerder is dan verwacht, 3 uurtjes hier.
Oud 19-03-2007, 15:44
Verwijderd
Ik heb hem volgens mij al vanaf vanmorgen acht uur. Curse you, werken, curse you! Oh, en als hij echt ok is, ga ik hem echt kopen.

LUH-3417

Laatst gewijzigd op 19-03-2007 om 19:20.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 19:18
Verwijderd
Download net aangezet, met een beetje geluk kan ik hem nog net even spelen voordat ik naar bed ga.

Ik ben wel benieuwd eigenlijk, ook erg naar de multiplayer. Als die net zoiets wordt als FEAR Combat nu is, of nog beter, dan zal ik zeker wel overwegen het spel te kopen.

Edit: op GoT lees ik er bar weinig goeds over, bijna alleen maar slechte reacties.

Laatst gewijzigd op 19-03-2007 om 19:27.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 19:22
Verwijderd
Ik heb hem even gespeeld, maar ik ben er niet echt van ondersteboven. Toegegeven; ik heb er geen jaren op gewacht, maar het spel rammelt gewoon aan nogal wat kanten. Kleine dingen vooral, zoals dat er geen quicksave optie is, dat het spel af en toe vanzelf gamme, contrast en brightness aanpast en meer van die ongein. Het voelt allemaal nogal gammel en krakkemikkerig. Maar goed, ik heb maar even gespeeld en snap dik de helft nog niet.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 19:57
Big Boi
Big Boi is offline
Pfff en dan heb ik hier de hele middag op gewacht tijdens het downloaden? Je start na een megaschraal filmpje, wat het nog niet eens haalt bij DivX kwaliteit, in een bunker met een dikzak die je een heel summier lulverhaaltje ophangt over dat je uit een auto bent gevallen en dat hij je gered heeft.

Daarna mag je geen wapen in je handen hebben, anders praat niemand met je dus je zit constant te switchen tussen wapens en een klosje garen(?). De graphics zijn verouderd, en dat is te zien. HDR trekt ie op mijn systeem niet, dit trekt ie wel bij HL2.

't Is recht toe recht aan, erg lineair. De animaties zijn zo ongeinspireerd slecht. Die 'hondjes' die in het begin gebied rond rennen lijken zo debiel rond te rennen. Totaal geen originele animaties. De aim is natuurlijk niet nauwkeurig maar als je van dichtbij nog niks raakt met een handgun dan denk je echt dat je character Parkinson heeft.

Op het begin word er totaal geen sfeer gecreeerd waardoor je denkt dat je gewoon op een grasveldje in Hillbilly ville ergens in de US rondloopt. Er wordt totaal geen gebruikt gemaakt van de unieke verhaallijn en setting om je helemaal in het spel te zuigen.

Ik heb het nu 3 uurtjes gespeeld en ben al door zulke rare happenings dood gegaan zonder vantevoren ook maar 1 clue te hebben over waarom. Helemaal doordat er af en toe radiation is, dan moet je of zuipen of spuiten om die shit te stoppen anders ga je langzaam dood (maakt ook geen geluid of iets, je moet constant letten op een groen teken rechtonder in je scherm). Ik jumpte zonet van een 1,5 meter hoog muurtje en was ook ineens plots dood.

Er is geen cache oid dus als je dood gaat en je laad je game opnieuw dan duurt het zoooo lang voordat je weer kan spelen. Maar omdat je door zulke rare dingen dood kan gaan ben je constant aan het saven en reloaden. Haalt de fun er erg uit.

Ik ga het morgen nog even proberen en dan zien of ik het op m'n schijf hou. Ik ga dit spel sowieso niet meer kopen. Als je 6 jaar bloed, zweet en tranen in een spel stopt zou je denken dat er wel iets beters uit komt maar dit is tot nog toe alleen maar bagger.
Oud 19-03-2007, 20:13
freyk
freyk is offline
Oeh, als ik jullie commentaar zo lees, lijkt s.t.a.l.k.e.r veel op deusex/thief!
Oftewel een shooter waarbij je ook na moet denken.
Oud 19-03-2007, 21:01
Verwijderd
Het deed mij vooralsnog veel aan Fallout denken qua sfeer en qua items die je overal vandaan haalt. Ik denk dat het ook de bedoeling is dat je als een all-purpose packrat door het landschap gaat trekken en dat je inderdaad meer moet doen dan richten en knallen.

Vooralsnog is het alleen erg lastig om daar daadwerkelijk van te genieten vanwege de belabberde afwerking. Ik had gedacht dat zes jaar tijd wel genoeg zou zijn om te bedenken dat een game met nogal wat gevaarlijke verrassingen wel baat zou hebben bij een quicksave. Maar goed, wie weet wordt dat later via een patch nog opgelost.

Ik had daarnet een 'quest'. Ik moest een den of boars uitroeien om het kamp veilig te houden. Overal rennen boars rond, maar kennelijk moest ik naar de 'den' toe. Eenmaal aangekomen op de plek die mijn kompas aanwees zag ik inderdaad een paar boars. Ik schoot twee ervan dood en opeens was de quest gedaan, terwijl overal nog boars renden en ik niets van een 'den' had gezien. Bizar.

Maar goed, ik ben nu ook nogal moe, dus is mijn tolerantiegrens ligt best laag. Wat bijvoorbeeld wel is, is het geluid van de omgeving of de gesproken Russische tekst van achtergrond-NPC's, die dus niet vertaald is. Dat werkt wel mee aan de sfeer.

Edit: Oh, kennelijk is F6 quicksave.

LUH-3417

Laatst gewijzigd op 19-03-2007 om 21:13.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 21:07
Verwijderd
Net geinstalleerd, en zo op het eerste gezicht valt het nog niet eens zo heel erg tegen. Enkel de graphics zijn niet echt van deze tijd, zoals al gezegd zijn ze redelijk verouderd. Bijvoorbeeld prikkeldraad, als je direct na het introfilmpje en het gesprek met de 'trader' naar buiten loopt. Als ik iets bedrevener zou zijn in 3D Studio Max (oid) zou ik het zo na kunnen maken.

Ook viel mijn computer uit na 2 minuten spelen, maar ik kan niet met zekerheid zeggen of dat door het spel komt.

Morgen nog maar eens spelen, nu ik 5 minuten gespeeld heb kan ik eigenlijk nog niet echt een oordeel vormen. Alleen de graphics vind ik tegenvallen, tot nu toe.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 23:47
Verwijderd
Het spel is op zich best genieten. Zo slecht vind ik de graphics persoonlijk niet, het sfeertjes is fijn grimmig en de quests hebben ook wel wat (voor een shooter), al rush ik voornamelijk flink door de main quest.

Een minpunt vind ik echter de aim en damage. Je wapens lijken pas effectief te zijn vanaf 5 meter afstand. Ook al gebruik je de zoom/aim-down-sight functie, je sproeit alle kanten op. Je crosshair zit precies op een tegenstander en na letterlijk 14 schoten met pauzes precies op het centrum van het lichaam gericht is er geen kogel raak gegaan. En ook al raak je je tegenstander, je moet er letterlijk een kogel of 8/9 in gooien. Ik heb het idee dat kogels niet aankomen zodra de animation begint zodra een tegenstander is geraakt, je raakt je tegenstander en is tijdens de animatie waarbij hij bijv naar zn schouder grijpt immuun (lijkt het).
Later krijg je een scope en wordt het sproei gehalte iets minder maar dan nog kan je niet vanaf een afstand tegenstander neerhalen, frustrerend.
Verder vind ik de mogelijke bagage qua gewicht nogal minimaal, op den duur kan je na 4x looten van een corpse weer spul gaan uitzoeken om te droppen. Het schieten en het gezeik met je inventory kan dus nogal irriteren.

Verder speelt het spel zich grotendeels wel en is het voornamelijk knallen, je selecteert een missie en de pijltjes op je minimap geven de rest aan. Nogal frustrerend echter, dat wanneer het om knallen draait, het schieten op zich dus beter had gekund.
Ik ben zelf online shooters gewend als bijv Call of Duty 2 waarbij aim down sight betekent dat je 3-4x accurater schiet en je zeker met rifles mag verwachten dat je je target neerhaalt met een welgemikt schoot tussen de ogen (ongewacht de afstand). Misschien dus gewoon puur ongewennig.

Lijkt voorlopig een leuke spannende shooter maar niet superspeciaal oid.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 01:04
Perception
Perception is offline
Na alle slechte verhalen valt het mij erg mee.
Het schieten heb ik niet zo'n problemen mee, met m'n pistol en shotgun een stuk of 5-6 mannen met wat smg's oid gekillt.

Helaas waren er ook nog 2 andere die mij dan weer killde en uiteraard was ik door al het rondkijken en doen vergeten te saven. xD

De pda lijkt me tot nu toe wat onduidelijk maar dat zal vast wel wennen.
Lang geleden dat ik redelijk op ging in een game.

Edit; weet iemand hoe het zit met npc's, as in is het erg als de helft van de npc's in dat begin-kamp dood is.
zijn dat hooguit wat sidequests die ik nu mss niet meer kan doen of kan het ook de main story verneuken?

(3 man van het leger vond me niet zo aardig en begon te schieten, ik was vlakbij het kamp dus ik zocht daar dekking en schoot ze kapot.
komt daarna het halve leger "verhaal halen".
Wat er uiteindelijk voor zorgde dat zij allemaal dood waren en de helft van "ons" kamp ook)

Laatst gewijzigd op 20-03-2007 om 03:14.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 08:31
Verwijderd
Citaat:
Perception schreef op 20-03-2007 @ 02:04 :
Edit; weet iemand hoe het zit met npc's, as in is het erg als de helft van de npc's in dat begin-kamp dood is.
zijn dat hooguit wat sidequests die ik nu mss niet meer kan doen of kan het ook de main story verneuken?

(3 man van het leger vond me niet zo aardig en begon te schieten, ik was vlakbij het kamp dus ik zocht daar dekking en schoot ze kapot.
komt daarna het halve leger "verhaal halen".
Wat er uiteindelijk voor zorgde dat zij allemaal dood waren en de helft van "ons" kamp ook)
Ja die kut militanten, wat zijn die irritant zeg Kheb het grootste gross om zeep geholpen, bastards dat et zijn ;p
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 09:23
Verwijderd
Ik heb het gisteravond ook nog even gespeeld en eigenlijk vond ik het steeds toffer worden. Ik heb eigenhandig met de kleinste proppenschieter een stuk of zeven bandieten overvallen in een paar vervallen bouwsels (vreemd genoeg had ik zes uur eerder op de dag hetzelfde bouwsel al in een quest ontdaan van bandieten, maar goed). Het is best tof om die lui te besluipen als ze om een kampvuur zitten, opeens het vuur te openen en dan weg te rennen. Telkens een nieuwe plek zoeken om te verstoppen, iemand neerhalen en weer wegrennen. Het is echt heel tof als het je op die manier lukt om zo iedereen neer te leggen zonder geraakt of zelfs maar gezien te worden.

Ik denk dat het schieten lastig is omdat het vrij realistisch gedaan is en je met gammele wapens werkt. Gisteren lukte het me om iemand in één keer neer te schieten door hem in z'n hoofd te raken. Misschien was hij eerder al een paar keer geraakt, maar gewoon maakt het wel uit waar je mensen raakt. Ik heb immers ook al een hond mank zien lopen nadat ik op hem geschoten had.

Ik geloof dat het toch nog wel tof word, ook al weet ik niet hoeveel pret er is naast de main quest. Ontdekken en struinen is leuk, maar wat heb je er aan? Omdat het geen echte RPG is mis je twee dingen die mij RPG's doen herspelen: toffere items vinden en karakter toffer maken. Ik zie mijn Stalker nog niet met een +5 maximum damage AK-47 lopen.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 10:19
Perception
Perception is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 20-03-2007 @ 10:23 :
Ik geloof dat het toch nog wel tof word, ook al weet ik niet hoeveel pret er is naast de main quest. Ontdekken en struinen is leuk, maar wat heb je er aan? Omdat het geen echte RPG is mis je twee dingen die mij RPG's doen herspelen: toffere items vinden en karakter toffer maken. Ik zie mijn Stalker nog niet met een +5 maximum damage AK-47 lopen.

LUH-3417
Je armor werkt wel op zo'n manier he, met die artifacts.
Oud 20-03-2007, 11:21
Verwijderd
Dat is waar. Volgens het verhaal moet je die artifacts zogenaamd gaan verkopen, maar ik denk dat je die dingen zelf beter kunt gebruiken dan al die roebels.

Ik had gisteren een stuk van een kwal gekregen dat me beschermde tegen het één of ander, maar dat ook radioactief was. Dat is dus slecht voor je wanneer je in een radioactief gebied stapt, want dan krijg je constant pijn. Zodra ik buitenstapte werd ik dus radioactief, verloor ik constant health en omdat ik geen anti-radiation spul had, ging ik midden in het kamp dood. Het grappige was dat alle NPC's dachten dat ik gesniped was en dat ze allemaal druk heen en weer gingen rennen met hun geweren in de aanslag. De sukkels.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 12:12
Allochthony
Allochthony is offline
Spel heb ik lang naar uitgekeken, ik haal hem nu...

Review van Gamespot was positief, en zei juist dat de ballistics heel realistisch waren en dat daardoor schieten moeilijk was...

Ik ben een grote Fallout fan, en hoop dat dit spel me er alleen al aan doet denken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2007, 12:39
Perception
Perception is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 20-03-2007 @ 12:21 :
Dat is waar. Volgens het verhaal moet je die artifacts zogenaamd gaan verkopen, maar ik denk dat je die dingen zelf beter kunt gebruiken dan al die roebels.
Dat had ik idd ook, 3 artifacts maar ze gaven allemaal radiation bij, was elke keer zo dood, dus ik gebruik ze eigenlijk niet echt.
Heb er net eentje ingeleverd omdat ze daar bij een job om vroegen en ik het ding toevallig al had.

Ik begin me ook af te vragen wat ik met dat geld moet..
Heb nu iets van 14k maar ben nog weinig leuks tegen gekomen om te kopen.
Oud 20-03-2007, 13:07
Verwijderd
Misschien moet je gewoon constant vodka zuipen om de effecten van de radiation tegen te gaan.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 16:02
Perception
Perception is offline
Iemand deze versie trouwens al MP over hamachi gedaan of werkt dat niet?

Edit;
Heb het zelf even geprobeerd, werkt zo niet.
Hij vraagt net als bij die 2e MP beta om een key zodra je een LAN game wil starten.

Laatst gewijzigd op 20-03-2007 om 17:41.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Perception schreef op 20-03-2007 @ 17:02 :
Iemand deze versie trouwens al MP over hamachi gedaan of werkt dat niet?
Nog niet geprobeerd, zullen we het even proberen?

Hmk oke, helaas...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 20:34
Verwijderd
Hm, ik ben nu aan het begin van het tweede gebied in een klein kamp dat constant wordt aangevallen door schijnbaar onuitputtelijke voorraden bandieten in zwarte jassen. Ik ben bang dat de paar neutrale stalkers die hier rondhangen nogal snel kapot gaan. Ik ben benieuwd of het hoort dat stapels bandieten iedereen doodschieten die vriendelijk is en eventueel met je kan traden. Ik loop nu (alweer) met teveel spullen rond en ik heb geen zin terug naar de trader in het eerste gebied te gaan, maar niemand is geïnteresseerd in of rijk genoeg voor mijn spullen. Bovendien heb ik geen tijd om uit te zoeken welke spullen ik eventueel kan dumpen, omdat er constant overal fuckin' bandieten vandaan komen. Iemand een oplossing?

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 21:34
Perception
Perception is offline
@LUH-3417

Idd wat vervelend, ik heb ook al zo'n 50 man (voornamelijk militair) vol achter moeten laten omdat ik geen plek meer heb.
Maar ach waarom zou ik alles mee blijven nemen, geld genoeg.

Om de boel uit te zoeken kun je vast wel even ergens in een huisje oid. schuilen?
Ik doe het meestal midden in het veld, als er dan iemand op je begint te schieten kun je meestal nog wel snel wegkomen.

Ik zit nu in een of ander ondergronds complex, wat vrij donker is.
Vraag me af of ik ergens een flashlight heb gemist of dat het de bedoeling is dat ik er zo doorheen ga.
Alle npc's hebben daar iig wel flashlights (waarom kan ik die niet pakken?) dus die zie je gelukkig van ver aan- en om de hoek komen.

En ik vraag me ook af of die bandits/militairen gewoon ergens spawnen of dat ze echt sowieso al in de buurt zijn, soms zijn het er wel erg veel.
Oud 20-03-2007, 21:57
Verwijderd
Ik denk dat ze sowieso respawnen, maar ik vraag me ook af hoe snel ze dat doen. Ik vind spanning & sensatie wel ok, maar ik speel een spel ook voor m'n ontspanning.

Als het goed is heb je standaard een flashlight bij je. Die zie je niet in je inventory, maar zit gewoon achter een knop. Moet je even in je keybindings kijken waar hij zit. Die flashlight is trouwens grafisch goed gedaan. Ik vind de graphics van het spel over het algemeen niet verbluffend, maar de lichteffecten zijn soms echt bizar goed.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 22:37
Big Boi
Big Boi is offline
Ik had precies hetzelfde bij dat 2e kampje. Daar is een missie dat je die groep moet beschermen tegen een invasion. Ik die missie complete en loot de bandits, eindelijk een dikke AK en een AK met een demper er op.

Ik loop terug naar die gozer en wil verder klikken om mn missie in te leveren en dan worden we ineens uit het niets beschoten. Die gozer zoekt dekking dus het scherm verdwijnt. Uiteindelijk komt die gast om en ik had niet gesaved.

Nja, was alleen maar een cash reward maar als het nu zo is dat ik geen belangrijke missie hierdoor kan oppakken ben ik wel genaaid.

Je flashlight doe je aan door op de ' L ' toets te drukken.

Zijn er btw artifacts met alleen maar pluspunten? Bijna alle artifacts hebben best wel sterke minpunten dus gebruik er tot nu toe nog geen.
Oud 20-03-2007, 22:50
Verwijderd
Ik gebruik er nu een die 400% health geeft en -10% protection tegen krabben en bloeden en weet ik het wat. Ik gok dat dat wel tegen elkaar opweegt. Maar het leeuwendeel van de artifacts is inderdaad nogal nutteloos.

Volgens mij is het doodgaan van NPC's inderdaad een probleem. In het derde gebied moet ik weer een groep mensen redden, maar het gevecht is al bezig als ik aankom en aangezien ik teveel zooi bij me heb, kan ik niet lang rennen. Iedereen is dus al dood tegen de tijd dat ik er aan kom. Ik hoop maar mensen die voor de main quest van belang zijn opnieuw spawnen, ofzo.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 22:58
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Jullie verhalen hebben mij lekker gemaakt, ik ga het spel downloaden kopen.
Oud 20-03-2007, 23:10
Perception
Perception is offline
Haha ik zag het zelf ook ja dat flashlight gewoon "L" is, stom dat ik het niet eerder even had gecheckt bij controls.

Voor mij was het in die ondergrondse gangen ook meer spanning dan ontspanning, ben blij dat ik er uit ben.
En nu op zoek naar een sniper of op z'n minst een leuke scope.
Oud 20-03-2007, 23:36
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 20-03-2007 @ 14:07 :
Misschien moet je gewoon constant vodka zuipen om de effecten van de radiation tegen te gaan.

LUH-3417
Das naar, hele beeld kats wazig ;d

Iemand al op stuk geweest waar je een leuk mannetje tegenkomt die je hersens fuckt? ;D Damn, echt sommige stukken loop ik echt te flippen, lekker donker en gegil
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 00:58
Perception
Perception is offline
Citaat:
Bhudda schreef op 21-03-2007 @ 00:36 :
Das naar, hele beeld kats wazig ;d

Iemand al op stuk geweest waar je een leuk mannetje tegenkomt die je hersens fuckt? ;D Damn, echt sommige stukken loop ik echt te flippen, lekker donker en gegil
Ja eentje, en het werkte serieus best goed, dat geluid er ook bij. xD

De scopes en snipers beginnen te komen, prima.
Oud 21-03-2007, 13:54
Verwijderd
Ik heb zojuist kennis gemaakt met de eerste bloodsucker. Best schrikken als je je inventory aan het uitzoeken bent in een ondergrondse onzin en er plotseling één of ander beest aan je vlees begint te knagen.

Ik heb onderhand wel besloten dat ik hem ga kopen. Alleen even uitvogelen waar hij het goedkoopste is.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 14:43
Stanley
Stanley is offline
hoe kom je voorbij die electro tunnel zonder echt veel health te verliezen??
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 15:04
Perception
Perception is offline
Citaat:
Stanley schreef op 21-03-2007 @ 15:43 :
hoe kom je voorbij die electro tunnel zonder echt veel health te verliezen??
Er zit schijnbaar een patroon in zodat je er met timing tussendoor kunt komen zonder geraakt te worden.

Ik ben er met m'n inventory open en healthpacks in de aanslag er doorheen gehopt.
Oud 21-03-2007, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Perception schreef op 21-03-2007 @ 16:04 :
Er zit schijnbaar een patroon in zodat je er met timing tussendoor kunt komen zonder geraakt te worden.

Ik ben er met m'n inventory open en healthpacks in de aanslag er doorheen gehopt.
Oh daar gebruik ik de snel toetsen voor : P ] voor bandages en [ voor med packs ;d
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 15:19
Stanley
Stanley is offline
oow haha niet echt handig dus...
en ik moet nu mole ontmoeten ofzo, maar die is gevangen genomen en die zit tussen 10 van die army gasten... hoe ga ik dat ooit aanpakken
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 15:30
Verwijderd
Ik ben de eerste keer ook keihard door die electrotunnel gerend en haalde het ter nauwernood. Later ontdekte ik dat je bij die tunnel waar een paar leger-figuren zitten ook omhoog kan sluipen en daar stiekem over het spoor kan oversteken. Weet alleen niet of je de quest dan krijgt. Nog later heb ik die legerlui afgemaakt.

Ik denk dat je die tien legerlui toch af moet maken. Je kan wachten tot het donker is en dan de dreiging die flappert in de nacht spelen. Ergens gaan zitten, schieten (en hopen op een headshot) en snel wegsprinten. Dan een stuk sluipen en wachten tot ze met z'n zoeken op de plek waar je het eerst schoot en dan in de rug aanvallen. Je moet alleen hopen dat ze je niet gaan insluiten, want ze kunnen verdomd slim zijn.

Ik ben daarnet een controller tegen gekomen. Hij fuckte twee keer met mijn hoofd, maar er gebeurde eigenlijk niet veel. Ja, ik schrok me de tering, maar ik ben niet gewond of radioactief. Hoort dat?

Ik zag trouwens dat Zuiderpark Computers hem verwacht rond de 30ste weer te hebben en er maar 40,- voor vraagt.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 17:00
Perception
Perception is offline
Citaat:
Bhudda schreef op 21-03-2007 @ 16:10 :
Oh daar gebruik ik de snel toetsen voor : P ] voor bandages en [ voor med packs ;d
Ja elke keer dat ik bijna dood ben en snel m'n inventory moet openen voor die dingen dan denk ik van damn moet echt ff kijken wat de sneltoetsen zijn, maar dat vergeet ik dan weer, net als saven helaas. xD

De ammo begint nu wel een beetje een probleem te worden, kan nergens zulke kopen (voor de betere guns).
Oud 21-03-2007, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Perception schreef op 21-03-2007 @ 18:00 :
Ja elke keer dat ik bijna dood ben en snel m'n inventory moet openen voor die dingen dan denk ik van damn moet echt ff kijken wat de sneltoetsen zijn, maar dat vergeet ik dan weer, net als saven helaas. xD

De ammo begint nu wel een beetje een probleem te worden, kan nergens zulke kopen (voor de betere guns).
saven kan helaas niet met sneltoets ;(

en ammo, idd, begint bij mij op te raken.. maar ook het feit dat ik bijna elke keer teveel zooi in mun inv heb, ga ik weer traag lopen ;d
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 19:30
Verwijderd
F6 is quick save, F7 is quick load.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 21:11
Perception
Perception is offline
Citaat:
Bhudda schreef op 21-03-2007 @ 19:52 :
saven kan helaas niet met sneltoets ;(

en ammo, idd, begint bij mij op te raken.. maar ook het feit dat ik bijna elke keer teveel zooi in mun inv heb, ga ik weer traag lopen ;d
Ja, gelukkig heb ik wat +endurance artifacts, dus zo lang ik loop dan vult hij bij, rennen gaat hij nog wel op maar wat langzamer gelukkig.

Zo maar eens terug naar die ene basis en wat ammo collecten.
Voor m'n sniper als het kan, lekker geluidje en 1 shot 1 kill tot nu toe.
Oud 21-03-2007, 23:14
Verwijderd
Mwoeha! Ik heb nu een soort van granaatwerper gevonden die dood ende vernietiging zaait waar ik kom! Alleen jammer dat hij zes kilo weegt, exclusief munitie, en ik dus feitelijk nergens meer kom.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 23:28
T_ID
T_ID is offline
Goh, LUH-3417, je zit wel echt in het spel geloof ik. Getuige de reacties.

Me, 17%. Nog even wachten.
Reageren

Regels voor berichten