Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2005, 11:54
Sketch
Sketch is offline
Ik weet niet of dit hier hoort of op software.

Ik heb een probleem met m'n DVD- en CD-stations. Het gaat om een NEC CD-RW NR-9100A en een LITEON DVD-ROM LTD163
Ze verschijnen niet bij Deze Computer, en bij Apparaatbeheer staat er een zwartgeel uitroeptekentje bij. Bij Eigenschappen staat de volgende foutmelding:

"Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten."

Ik heb ze al verwijderd en opnieuw laten installeren, maar het probleem blijft. Windows kan ook geen nieuwere versie van het besturingssysteem vinden.

Ik heb op de site van Dell gekeken of ik de drivers opnieuw kan downloaden en installeren, maar daar vind ik alleen
LiteOn 16X DVD
LiteOn 48X CD-ROM
LiteOn LTR24102M HH 24X CDRW
NEC NR-7900A HH 24X CD-RW
NEC NR-9100A HH 40X CDRW

Ik heb die laatste gedownload, en volgens de instructies die erbij stonden geopend, maar krijg dan de melding "Target NEC NR-9100A is not found correctly"
Ik heb ook LiteOn 16X DVD gedownload en geopend, en die heeft de firmware geupdate, waarna ik de pc opnieuw moest opstarten, maar het ding doet het nog steeds niet.

De cd met drivers kan ik niet gebruiken want die kan hij niet lezen, en vanaf de cd opstarten lukt ook niet.

Help

Laatst gewijzigd op 03-12-2005 om 12:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2005, 12:06
namnatulco
namnatulco is offline
deden ze het eerst wel, of heb je nieuwe en doen die het niet? als je nieuwe hebt kan je nog terug naar de winkel.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 12:09
Sketch
Sketch is offline
Ze hebben het wel gedaan. Sinds woensdag of donderdag werken ze niet meer.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 13:00
ThunderW
ThunderW is offline
worden ze in het bios wel herkent?
heb je ze al een keer los gekoppelt?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 14:12
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
ThunderW schreef op 03-12-2005 @ 14:00 :
worden ze in het bios wel herkent?
heb je ze al een keer los gekoppelt?
Eh. Als ik naar de BIOS-setup ga staan ze bij Boot. Bedoel je dat?
Ik heb de kast nog niet (nooit) opengemaakt. Dat zal ik morgen proberen.

Oh, als ik de cd waar de drivers op staan erin doe, en de pc opnieuw opstart kan ik ervoor kiezen de pc vanaf de cd op te starten, maar dan krijg ik even later een foutmelding, dat de drive nog niet ready is om te lezen oid.

Laatst gewijzigd op 03-12-2005 om 14:30.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 19:18
GregoryG
GregoryG is offline
heb zowat hetzelfde probleem met de computer op mijn kot, de NEC DVD-RW die erin zit zit er volgens de BIOS nog wel in, doch in Mijn Computer prijkt er een lege ruimte waar daags voorheen nog een trotse E: schijf stond te prijken.

Ik krijg dan echter wel een andere foutmelding, als ik het me goed kan herinneren (heb er nog steeds een Duitse Windows opstaan ...), iets in de aard van: "drivers zijn geladen, maar het apparaat wordt niet gevonden"

kabels al aangeduwd etc ... geen succes...
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 12:41
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Ik heb ook wel zoiets vergelijkbaars gehad. Ik heb van alles geprobeerd, windows afsluiten en onder linux kijken, mn brander los koppelen, of mn dvd speler loskoppelen, etc, etc. Niets hielp!

Kan me wel voorstellen dat 1 van de 2 kapot was gegaan, maar niet allebei tegelijk. Toch nog even een andere dvd speler er aan gehangen, en die deed het wel.....

Mijn ouwe brander en dvd speler hebben het nooit meer gedaan, ook niet op een andere pc. Wat het nou geweest kan zijn?

Veel succes verder....
Heb je al geprobeerd windows opnieuw te installeren? (installatie cd erin, pc opnieuw opstarten). Misschien dat je speler het wel doet buiten windows?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 16:27
Sketch
Sketch is offline
Ja. Ik heb 'm vanaf de installatieCD opgestart, en Windows opnieuw geïnstalleerd. Nu werken ze weer

Bedankt allemaal voor de hulp.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 19:57
namnatulco
namnatulco is offline
hm het had ook nog zo kunnen zijn dat je master/slave (van je IDE kabel) doorelkaar gehaald hebt
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 12:40
Mestkever
Mestkever is offline
Citaat:
namnatulco schreef op 04-12-2005 @ 20:57 :
hm het had ook nog zo kunnen zijn dat je master/slave (van je IDE kabel) doorelkaar gehaald hebt
Hou wou je dat voor elkaar krijgen als je de kast nog nooit open gemaakt hebt.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 22:30
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
Mestkever schreef op 10-12-2005 @ 13:40 :
Hou wou je dat voor elkaar krijgen als je de kast nog nooit open gemaakt hebt.
Offtopic:
niet
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 09:40
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Herinstallatie van de Pc is inderdaad de juiste oplossing.
Het probleem komt voort uit het register van Windows. Ik heb hiernaar al enige malen zonder succes gezocht.
Oud 14-12-2005, 21:44
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
DrunkenMagician schreef op 04-12-2005 @ 13:41 :
Kan me wel voorstellen dat 1 van de 2 kapot was gegaan, maar niet allebei tegelijk. Toch nog even een andere dvd speler er aan gehangen, en die deed het wel.....
maybe piekspanning door voeding oid ? heb ook eens elke maand nieuwe cd-romspeler moeten halen ( garantie ) toen zei die gast van computerwinkel : breng je systeem eens langs want k denk dat t aan wat anders ligt, bleek dat voeding t leuk vond eens in de zoveel tijd een stroomstoot door me systeem heen te schieten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten