Ik weet niet of dit hier hoort of op software.
Ik heb een probleem met m'n DVD- en CD-stations. Het gaat om een NEC CD-RW NR-9100A en een LITEON DVD-ROM LTD163
Ze verschijnen niet bij Deze Computer, en bij Apparaatbeheer staat er een zwartgeel uitroeptekentje bij. Bij Eigenschappen staat de volgende foutmelding:
"Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)
Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten."
Ik heb ze al verwijderd en opnieuw laten installeren, maar het probleem blijft. Windows kan ook geen nieuwere versie van het besturingssysteem vinden.
Ik heb op de site van Dell gekeken of ik de drivers opnieuw kan downloaden en installeren, maar daar vind ik alleen
LiteOn 16X DVD
LiteOn 48X CD-ROM
LiteOn LTR24102M HH 24X CDRW
NEC NR-7900A HH 24X CD-RW
NEC NR-9100A HH 40X CDRW
Ik heb die laatste gedownload, en volgens de instructies die erbij stonden geopend, maar krijg dan de melding "Target NEC NR-9100A is not found correctly"
Ik heb ook LiteOn 16X DVD gedownload en geopend, en die heeft de firmware geupdate, waarna ik de pc opnieuw moest opstarten, maar het ding doet het nog steeds niet.
De cd met drivers kan ik niet gebruiken want die kan hij niet lezen, en vanaf de cd opstarten lukt ook niet.
Help