Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2002, 23:46
I_GenesisII
I_GenesisII is offline
Hallo best forumlezers.

Ik zal het kort en kernachtig houden.

In mijn klas zat een meisje dat zwaar depressief werd. Zo erg dat ze werd opgenomen in een inrichting. Daar wordt ze geholpen en gaat het beter met haar. Ik heb een brief voor haar geschreven waarin ik haar probeer te helpen door te omschrijven hoe ik uit een van mijn, veel minder en korter durende, depressie ben gekomen.

Ik ben onzeker of ik hem nou wel of niet moet sturen, want ik wil niet dom overkomen door over mijn onbelangerijke depressietje te gaan vertellen. Ik wil ook niet dat ze denkt dat ik haar leuk vind ofzo, dat is niet zo namelijk.

het klinkt misschien stom maar ik kan wat gedachtes gebruiken.
Oud 25-06-2002, 02:31
maar
maar is offline
Wat wil je wel bereiken met je brief?

Ik denk overigens dat de meeste mensen in zo'n inrichting erg blij zijn met contact van buitenaf. Als duidelijk is dat je brief bedoeld is om haar op te fleuren/hoop te geven, zou ik hem zeker sturen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 07:37
Anne
Anne is offline
Wat lief! Ik zou echt blij zijn met z'n lieve brief, het gaat toch om het gebaar? Doen dus (vind ik dan )
Oud 25-06-2002, 10:59
Verwijderd
ja moet je zeker sturen!
ik was super blij met alle post die ik kreeg! moet je echt doen!
en misschien heeft ze er wel wat aan, ze kan vast wel wat tips gebruiken!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 12:59
Gothic
Gothic is offline
ik denk dat ze met zoiets blij is. Anders zet je er gewoon bij wat je met de brief wil, zoals je hier neerzette en maak je meteen duidelijk dat dit niet is om te laten zien dat je haatr leuk vind... tis een lief gebaar, zal ze absoluut waarderen denk ik
Oud 25-06-2002, 14:15
Verwijderd
zou ik wel sturen, heel misschien moet ik ook worden op genomen en ik weet nou al dat ik dan echt wel blij zou zijn met een brief.
vertel haar over jou ervaringen en hoe je eruit bent gekomen, steun haar en zeg haar dat de klas haar mist....
goed idee?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 15:36
Verwijderd
Citaat:
I_GenesisII schreef:
Hallo best forumlezers.

Ik zal het kort en kernachtig houden.

In mijn klas zat een meisje dat zwaar depressief werd. Zo erg dat ze werd opgenomen in een inrichting. Daar wordt ze geholpen en gaat het beter met haar. Ik heb een brief voor haar geschreven waarin ik haar probeer te helpen door te omschrijven hoe ik uit een van mijn, veel minder en korter durende, depressie ben gekomen.

Ik ben onzeker of ik hem nou wel of niet moet sturen, want ik wil niet dom overkomen door over mijn onbelangerijke depressietje te gaan vertellen. Ik wil ook niet dat ze denkt dat ik haar leuk vind ofzo, dat is niet zo namelijk.

het klinkt misschien stom maar ik kan wat gedachtes gebruiken.
Zeg die beide dingen erbij.. Verder zou IK me iig alleen maar vereerd voelen met een brief, en er blij mee zijn. Kan me niet voorstellen dat zij dit niet zal zijn. Maak haar duidelijk dat je gewoon aan haar denkt maar begrijpt dat haar probleem een stuk ernstiger is, en dat dit ook niet een of andere versierpoging is, maar gewoon vriendschappelijk. Als je dit er allemaal duidelijk bij vermeld, zullen er niet zo snel misverstanden ontstaan lijkt mij
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 17:46
I_GenesisII
I_GenesisII is offline
Ik denk dat ik mijn brief wat aanpas en hem dan maar gewoon opstuur. Langer piekeren heeft ook niet veel zin denk ik. bedankt voor jullie gedachtes.
Oud 25-06-2002, 20:36
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik zou haar iets anders sturen, niet adviseren maar meer steunend zeg maar
Reageren

Regels voor berichten