Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2006, 14:37
Sartre
Sartre is offline
Wie heeft er ervaring met de groepsreizen van Djoser etc.? Ik zou graag met hun Rusland-reis mee willen. Ik hoop alleen wel dat er niet alleen avontuurlijke 50+ echtparen mee gaan maar ook gewoon jongeren zoals ik die alleen zijn.
Oud 02-04-2006, 16:26
Gothic
Gothic is offline
Ik ben 2x met djoser meegeweest, ga dit jaar voor de 3e keer mee. Het ligt aan de tijd wanneer je gaat. Als je in de zomervakantie gaat, zullen er meer jongeren bijzitten dan wanneer je buiten de reguliere vakanties gaat...

Van die 2 reizen waren er toch zeker 6 mensen alleen en redelijk jong (in de 20). Verder gezinnen waar ook wel mensen van 19-21 bijzaten...

Maar je kunt ook bellen, en vragen welke leeftijden er al in de groep zitten, kunnen ze zo voor je zien.

Koning aap 1x meegeweest. Daar waren geen gezinnen, maar wel mensen tussen de 20-30 vooral... voornamelijk stellen. Maar ook dat verschilt natuurlijk per reis en datum.
Oud 02-04-2006, 17:04
Sartre
Sartre is offline
Oke dat klinkt goed. Mag ik vragen waar je met Djoser naartoe geweest bent? En kan je misschien wat meer vertellen over wat er wel en niet goed was enzo.. ?

Laatst gewijzigd op 02-04-2006 om 17:08.
Oud 03-04-2006, 09:31
Martine1986
Martine1986 is offline
Op shoestring.nl kun je al voor je boekt kijken wat de groepssamenstelling is van de mensen die al geboekt hebben:
zoals hier
Oud 03-04-2006, 09:43
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sartre schreef op 02-04-2006 @ 18:04 :
Oke dat klinkt goed. Mag ik vragen waar je met Djoser naartoe geweest bent? En kan je misschien wat meer vertellen over wat er wel en niet goed was enzo.. ?
Indonesie, Thailand en met koning aap naar Costa Rica. Dit jaar ga ik weer met Djoser naar Zuid-Thailand.

Eigenlijk kan ik weinig vertellen over wat er niet zo goed is... vind het altijd geweldige vakanties. Het fijne aan djoser vind ik dat alleen de reisdagen vaststaan en de hotels. Er worden altijd excursies geregeld als je dat wilt, maar je kunt ook zelf doen wat je wil "vrijheid blijheid". De groepen zijn max 20 mensen, dat is ook heel fijn. Kwam vorig jaar een Kras groep tegen, die zaten met meer dan 40 man, dat lijkt me echt verschrikkelijk. 20 man is goed te overzien. Je kunt nog leuk met elkaar eten, je zit toch samen in de bus.

Wat verwacht je er zelf van? Wat vind je belangrijk? Misschien kun je meer gerichte vragen stellen, dan kan ik beetje vertellen hoe dat gaat...
Oud 06-04-2006, 22:36
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik ben 1x met Djoser meegegaan. Ik wilde aanvankelijk alleen gaan en daar heb ik Djoser als organisatie voor uitgekozen. Uiteindelijk ging ik met m'n tante, naar Egypte. Echt een geweldige vakantie! Ik heb ook vrij weinig minpuntjes, eigenlijk niks. Over de groepsamenstelling: (ik ging eind januari) we waren met 10 man, dus een lekker klein groepje. 1 gezin waarvan het echtpaar al gepensioneerd was en een dochter van 30. Een stel van achter in de 20. 3 alleengaanden van 26, 32 en 41 ofzo en m'n tante en ik (ik was toen 20) Dus wel vrij jonge groep eigenlijk.

Je hebt ook reizen voor gezinnen met kinderen, Djoser Junior, die gaan niet naar alle bestemmingen, maar wel veel, dus ik denk dat je niet zoveel gezinnen met (kleine) kinderen op de normale groepsreizen treft. En verder ligt het een beetje aan het soort reis wat je gaat maken en op welk tijdstip.

Laatst gewijzigd op 06-04-2006 om 22:42.
Oud 06-04-2006, 23:20
Sartre
Sartre is offline
Citaat:
Gothic schreef op 03-04-2006 @ 10:43 :
Indonesie, Thailand en met koning aap naar Costa Rica. Dit jaar ga ik weer met Djoser naar Zuid-Thailand.

Eigenlijk kan ik weinig vertellen over wat er niet zo goed is... vind het altijd geweldige vakanties. Het fijne aan djoser vind ik dat alleen de reisdagen vaststaan en de hotels. Er worden altijd excursies geregeld als je dat wilt, maar je kunt ook zelf doen wat je wil "vrijheid blijheid". De groepen zijn max 20 mensen, dat is ook heel fijn. Kwam vorig jaar een Kras groep tegen, die zaten met meer dan 40 man, dat lijkt me echt verschrikkelijk. 20 man is goed te overzien. Je kunt nog leuk met elkaar eten, je zit toch samen in de bus.

Wat verwacht je er zelf van? Wat vind je belangrijk? Misschien kun je meer gerichte vragen stellen, dan kan ik beetje vertellen hoe dat gaat...
Ik heb eigenlijk niet echt gerichte vragen.. Ik kan me ongeveer wel voorstellen hoe zo'n reis gaat. Ik ben niet van plan om constant alles met de groep te doen, maar er soms ook een dagje in mn eentje op uit te trekken. Daar is Djoser dus prima geschikt voor. Het enige wat ik belangrijk vind is om die twee weken niet alleen met 'avondtuurlijke 50+ echtparen te zitten.. maar ik begrijp inmiddels dat dat niet het geval is.
Wat zit er trouwens allemaal bij de prijs inbegrepen? De Ruslandreis kost 1375 E en dat vind ik een behoorlijk bedrag. Alleen reizen en overnachtingen of ook andere dingen zoals toeslagen en visa?
Oud 07-04-2006, 18:10
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sartre schreef op 07-04-2006 @ 00:20 :
Ik heb eigenlijk niet echt gerichte vragen.. Ik kan me ongeveer wel voorstellen hoe zo'n reis gaat. Ik ben niet van plan om constant alles met de groep te doen, maar er soms ook een dagje in mn eentje op uit te trekken. Daar is Djoser dus prima geschikt voor. Het enige wat ik belangrijk vind is om die twee weken niet alleen met 'avondtuurlijke 50+ echtparen te zitten.. maar ik begrijp inmiddels dat dat niet het geval is.
Wat zit er trouwens allemaal bij de prijs inbegrepen? De Ruslandreis kost 1375 E en dat vind ik een behoorlijk bedrag. Alleen reizen en overnachtingen of ook andere dingen zoals toeslagen en visa?
Alleen de hotels en vervoer zijn inclusief. Je moet dus nog eten, excursies en idd toeslagen (vliegtuig brandstof ed). Wat je kunt doen, is 'boeken', in het laatste veld kun kiezen om een optie te nemen, dan kun je dus inschatten hoeveel geld er nog bijkomt.

Dit staat op de site:
Inclusief:
vliegreis per KLM, vervoer, hotelovernachtingen op basis van logies en ontbijt, excursies volgens programma, Nederlandse reisbegeleiding.
Exclusief:
reisverzekering, visa, overige maaltijden, entreegelden, facultatieve excursies, fooien, persoonlijke uitgaven, luchthavenbelasting, etc.

Overgens, als je in het hoogseizoen gaat, komt er nog een toeslag van 75 euro bovenop de prijs.

Ik weet niet wanneer je wilde gaan?

Verder zou ik je aanraden om ze gewoon ff te bellen. Ze kunnen je dan de lijst geven van de mensen die al in de groep zitten en andere dingen vertellen .

Verder kun je ook zelf een vliegticket regelen en een landarrangement nemen. Soms ben je dan iets goedkoper uit...
Oud 08-04-2006, 20:22
Verwijderd
Ik was ook een beetje naar shoestring, djoser en baobab aan het kijken. Ik schrok wel een beetje van het luchthavenbelasting/brandstoftoeslagen bedrag wat er nog bij komt: 140 of 160 euro! en dat vind ik best veel voor een reis van 600
ik snap dat bepaalde dingen nooit inbegrepen zijn, maar dit verhoogt de prijs wel heel erg..

ik heb nooit met djoser gereisd, maar het lijkt me echt een perfecte organisatie: kleine groepjes, doen waar je zin in hebt, nergens toe verplicht zijn enzo

zijn er naast shoestring, djoser, baobab en koning aap nog meer van dit soort organisaties?
Oud 09-04-2006, 11:05
Nyawa
Citaat:
Pebbles schreef op 08-04-2006 @ 21:22 :
[Bzijn er naast shoestring, djoser, baobab en koning aap nog meer van dit soort organisaties? [/B]
Je hebt ook nog Summum, die prijzen liggen een beetje op het niveau Shoestring-Djoser. Ik weet niet waar je heen wilt, voor Maleisië, Thailand en Indonesië heb je nog Het Schone Streven en Smaragd reizen, maar die zijn niet echt veel goedkoper.
Verder heb je nog organisaties waarbij je een vlucht en een paar bouwstenen kunt boeken, maar dan reis je dus wat meer individueel. Dat kan bijvoorbeeld bij Outsight Travel.
Oud 10-04-2006, 19:46
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 08-04-2006 @ 21:22 :
ik heb nooit met djoser gereisd, maar het lijkt me echt een perfecte organisatie: kleine groepjes, doen waar je zin in hebt, nergens toe verplicht zijn enzo

zijn er naast shoestring, djoser, baobab en koning aap nog meer van dit soort organisaties?
Ik heb een reis met Djoser en een met Koning Aap gedaan, en ik moet zeggen dat die kleine groepjes nog wel mee vallen... wij zaten elke keer met 20 man + begeleider, kok en chauffeur. Verder ben je idd nergens toe verplicht, behalve elke dag weer om 5 of 6 uur opstaan, je tent opbergen, ontbijt maken, eten, afwassen, in de bus stappen, tot 3 uur smiddags rijden rijden rijden, uistappen, je tent weer opzetten, dan heb je idd wat tijd voor jezelf, daarna koken, eten, afwassen, en savonds weer tijd voor jezelf. Ik vond het iig altijd behoorlijk tegenvallen met dat "tijd voor jezelf", maar ik vond de dingen die we met de groep deden da ook altijd leuk, er waren mensen bij die de groepsdingen maar niks vonden en dan een beetje achterin de bus zaten te mokken

Verder heb je idd nog Summum, en nog een waarvan ik zo niet op de naam kan komen, maar dat is met internationale groepen, is op zich heel goedkoop, maar de kwaliteit is er dan ook naar schijnt...
Oud 10-04-2006, 21:25
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sherco schreef op 10-04-2006 @ 20:46 :
Ik heb een reis met Djoser en een met Koning Aap gedaan, en ik moet zeggen dat die kleine groepjes nog wel mee vallen... wij zaten elke keer met 20 man + begeleider, kok en chauffeur.
Als je dan een kras-reizen groep tegenkomt, voel je je zo heerlijk in je 'kleine' groepje (>40 man)...

Overgens vind ik 20 net goed. Het is klein genoeg om een groep te zijn en groot genoeg om niet te vaak op elkaars lip te zitten...

Maar de reizen zitten niet altijd vol natuurlijk. Vanaf 8 is het gegarandeerd vertrekken...

Die vrije tijd ligt idd heel erg aan de reis. Thailand reis hadden we weinig vrije tijd, omdat we veel onderweg gingen doen, tussen de busreis door...

In Indonesie waren we op de meeste plekken meerdere dagen, dus dan had je elke 2 dagen een vrije dag of middag...
Oud 11-04-2006, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Sherco schreef op 10-04-2006 @ 20:46 :
Ik heb een reis met Djoser en een met Koning Aap gedaan, en ik moet zeggen dat die kleine groepjes nog wel mee vallen... wij zaten elke keer met 20 man + begeleider, kok en chauffeur. Verder ben je idd nergens toe verplicht, behalve elke dag weer om 5 of 6 uur opstaan, je tent opbergen, ontbijt maken, eten, afwassen, in de bus stappen, tot 3 uur smiddags rijden rijden rijden, uistappen, je tent weer opzetten, dan heb je idd wat tijd voor jezelf, daarna koken, eten, afwassen, en savonds weer tijd voor jezelf. Ik vond het iig altijd behoorlijk tegenvallen met dat "tijd voor jezelf", maar ik vond de dingen die we met de groep deden da ook altijd leuk, er waren mensen bij die de groepsdingen maar niks vonden en dan een beetje achterin de bus zaten te mokken

hmmz.. dat klinkt al een stuk minder leuk dan hoe het in de boekjes staat..
welke reizen waren dat?
Oud 11-04-2006, 18:44
Missy1234567890
*verhaal Sherco*

Dan heb jij zeker een safarireis gedaan met kamperen.
Ik zat in Egypte gewoon steeds in een hotel, vet luxe, terwijl het 'maar' 3 sterren was. En bijna alle excursies waren facultatief, hoewel bij ons iedereen wel alles heeft gedaan, maar wij hadden dan ook een hele enthousiaste groep.

Het ligt erg aan het soort reis dat je maakt, hoeveel tijd je overhoudt. Ik vind het op zo'n safarireis niet zo raar dat je weinig tijd hebt, je zit steeds in the middle of nowhere, dús moet je veel reizen en steeds hetzelfde ritueel, inpakken/uitpakken, tent opzetten, afwassen etc. Dat weet je vantevoren als je zo'n reis boekt of je kunt het tenminste bedenken.

En bij Djoser kan een groep maximaal uit 20 mensen bestaan. Wij waren maar met z'n 10nen, maar dat lag denk ik aan het seizoen waarin wij gingen.
Oud 12-04-2006, 07:53
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 11-04-2006 @ 11:49 :
hmmz.. dat klinkt al een stuk minder leuk dan hoe het in de boekjes staat..
welke reizen waren dat?
Dat zijn de rondreizen, waar je in 14 dagen een heel land moet zien... Dan zijn de mogelijkheden tot excursie meestal op de reisdagen, dus dan zit je iid wel met de groep. Je kunt ook niet meegaan, maar om dan bij de bus te blijven is niet echt leuk natuurlijk...

Maar als jij bv op zo'n dag perse iets anders wilt zien, is dat altijd mogelijkheid toe. Dan wordt er bv een bus oid geregeld die je moet nemen, zodat je later weer kunt aansluiten bij de groep. Maar dat is wel op eigen kosten.

Maar als je ergens aankomt, kun je altijd doen wat je zelf wilt. Als je ergens een dag bent ook. Maar als je dus in 3 dagen langs 3 verschillende plaatsen reist (zoals bij Thailand), dan kan dat niet.
Oud 12-04-2006, 19:34
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Gothic schreef op 12-04-2006 @ 08:53 :
Dat zijn de rondreizen, waar je in 14 dagen een heel land moet zien...
Ik heb 2 reizen van 28 dagen gedaan, dus niet bepaald in 14 dagen een land door...

En ja, dat zijn inderdaad de safari reizen met een grote truck, maar als je toch in een hotel gaat zitten, waarom zou je dan met iets als Djoser gaan? Boek dan gewoon een hotel ergens en ga daar zelf dingen organiseren, dat is doorgaans nog goedkoper ook, en je zit niet aan een hele groep mensen vast...
Oud 13-04-2006, 09:17
Missy1234567890
Citaat:
Sherco schreef op 12-04-2006 @ 20:34 :
...maar als je toch in een hotel gaat zitten, waarom zou je dan met iets als Djoser gaan? Boek dan gewoon een hotel ergens en ga daar zelf dingen organiseren, dat is doorgaans nog goedkoper ook, en je zit niet aan een hele groep mensen vast...
Omdat ik aanvankelijk in m'n uppie wilde gaan en ik nog niet zo ervaren in het reizen (buiten Europa) ben om alles zelf te regelen. En het is makkelijk als zo'n organisatie alles voor je regelt, je vervoer, je overnachtingen, zeker in een land waarvan je de taal niet kent en weet hoe zaken er lopen. En een vrouw alleen in Egypte die van toeten noch blazen weet daar kan maar beter niet alleen gaan. Bovendien leek het me ook leuk om eens met een groep te gaan, wat andere mensen leren kennen met dezelfde interesses. En zoveel tijd breng je niet in het hotel door, omdat je toch steeds op pad bent, behalve als je er dus voor kiest niet mee te gaan met de excursie.
Oud 13-04-2006, 12:16
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sherco schreef op 12-04-2006 @ 20:34 :
Ik heb 2 reizen van 28 dagen gedaan, dus niet bepaald in 14 dagen een land door...

En ja, dat zijn inderdaad de safari reizen met een grote truck, maar als je toch in een hotel gaat zitten, waarom zou je dan met iets als Djoser gaan? Boek dan gewoon een hotel ergens en ga daar zelf dingen organiseren, dat is doorgaans nog goedkoper ook, en je zit niet aan een hele groep mensen vast...
Omdat alles geregeld is? Omdat het gezellig is in een groep? De combinatie van alles geregeld en toch zelf kunnen doen wat je wil vind ik perfect. Puur omdat ik geen zin heb om alles zelf te regelen. Ik hoef me nu nergens druk om te maken.

Maar tuurlijk zijn er nadelen voor sommige mensen, maar dan moet je het idd gewoon niet doen.
Oud 13-04-2006, 18:02
Verwijderd
Ik heb vooral gekeken naar reizen in 15 dagen door egypte.. en nu snap ik wel dat als je in 1 keer van noord naar zuid moet je een tijdje aan het reizen bent, maar zoals ik de tekst in de reisgids las heb je ook vaak genoeg dat je twee dagen in een stad zit, of overnacht in tentjes in een oase. Ik kreeg daar echt niet het idee van dat je non-stop aan het reizen bent en amper vrije tijd hebt.
Oud 14-04-2006, 17:44
Sherco
Sherco is offline
Mja, voor de onervaren reiziger, of de alleenreizende vrouw is het altijd handiger/veiliger om een groep bij je te hebben
Overigens heb ik de doelgroep van Djoser, "de avontuurlijke reiziger", altijd gezien als mensen die het niet te veel moeite vinden om zelf dingen te regelen en te ondernemen, niet als mensen die graag lam in een hotel hangen en met een Djoserreis meegaan omdat ze dan niet zelf uitstapjes hoeven te organiseren. Zelfde categorie als mensen die 3 jaar vantevoren al de camping reserveren zodat ze "weten waar ze heengaan". Brrr.
Maargoed, de mensen die deelnemen aan een safari waarbij je in een tentje in een wildpark zonder hekje eromheen slaapt zijn waarschijn van een ander slag dan de mensen die in een geaircode bus van hotel naar hotel zoefen...

Regels voor berichten