Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2005, 13:49
underthabridge
underthabridge is offline
Ik zit sinds daarnet met een probleem, mijn computer produceert geen geluid meer. Ik komt bij geen enkel programma nog muziek uit dit ding. Het ligt niet aan de programma's zelf, die functioneren gewoon, ook staat het geluid bij opties niet gedempt en staan mijn boxen gewoon aan. Ik heb even zitten denken dat ik misschien een nieuwe driver zou moeten downloaden, maar aangezien ik behoorlijk digibeet ben zal het weinig nut hebben om een willekeurig programma te downloaden. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen...??
Oud 16-12-2005, 14:00
Verwijderd
Wat voor een geluidskaart heb je?
Rechtermuisknop op 'deze computer' -> eigenschappen/properties -> hardware -> device manager -> sound, video and gamecontrollers -> rechtermuisklik op je geluidskaart -> update driver
wil nog wel eens werken.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 15:33
underthabridge
Hm.. heb ik geprobeerd, maar hij geeft aan dat er geen updates beschikbaar zijn.
Bij configuratiescherm, geluiden en audioapparatuur-> hardware, geeft hij ook nergens aan dat er iets fout is:... alles werkt correct volgens dat ding... Computers zijn maar ondingen

Laatst gewijzigd op 18-12-2005 om 15:35.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 16:14
freyk
freyk is offline
Als je eens:
  • Je computer herstart en je geluid test
  • Kijkt in je logboeken of er fouten worden geregistreert over je geluidskaart
    (start -> uitvoeren -> evenvwr)
  • Kijkt of de bekabeling goed is
  • Kijkt of je geluidsboxjes wel aan staan
  • Kijkt of de volumeknop op een goed hoorbaar geluidsvolume staat
  • enz
Oud 18-12-2005, 16:15
Verwijderd
kan het er misschien aan liggen dat je een bepaald bestand af wil spelen waar je een codec voor nodig hebt, die niet aanwezig is op je systeem?
En weet je heel zeker dat je niks gemute hebt?
Heb je al eens een troubleshoot wizard van windows gerund?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 16:16
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 18-12-2005 @ 17:14 :
  • (start -> uitvoeren -> evenvwr)
eventvwr
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 23:00
underthabridge
Citaat:
freyk schreef op 18-12-2005 @ 17:14 :
Als je eens:
  • Je computer herstart en je geluid test
  • Kijkt of de bekabeling goed is
  • Kijkt of je geluidsboxjes wel aan staan
  • Kijkt of de volumeknop op een goed hoorbaar geluidsvolume staat
  • enz
Dit had ik allemaal al gedaan...

Citaat:
[*] Kijkt in je logboeken of er fouten worden geregistreert over je geluidskaart
Hier had ik nog nooit van gehoord, maar heb ik ook geprobeerd, staan geen fouten op mbt. audio.

En dan even een 'domme vraag'...: wat is muten? Daar heb ik geen verstand van
Wat betreft die codecs, computer zelf geeft aan (zoals ik al eerder zei) dat er niets mis mee was, maar ik heb niet erg veel verstand van computers dus misschien vertrouw ik teveel op dat ding zelf. Heb nog nooit troubleshoot gedaan, tips?
Overigens al wel bedankt voor de suggesties
Oud 18-12-2005, 23:34
Wammus
Wammus is offline
Met muten word bedoeld dat het geluid van je computer helemaal uitgeschakeld staat. Net zoals je het geluid van je tv uit kan zetten dmv een knopje.

Je vind dit door: Start>>>configuratiescherm>>>geluiden en audioapparaten. Daar moet geen vinkje staan bij geluid dempen.

Met de codecs die je nu geïnstaleerd hebt hoeft inderdaad niets mis te zijn. Het kan alleen zijn dat ze het bestandje wat je af wilt spelen niet ondersteunen en dan hoor je dus helemaal niets. Welke je hebt en hebben moet weet ik niet. Ik heb echt nog nooit van m'n leven ook maar een codec pack geïnstaleerd en heb tot nu toe nog elk muziekbestand op m'n pc met Winamp kunnen afspelen.
Oud 19-12-2005, 00:24
T_ID
T_ID is offline
Met verkeerde of verouderde codecs geeft het ding bijna altijd zelf een foutmelding, of klinkt het geluid uitermate gemangeld.

Weet je zeker dat de geluidskaart zelf in orde is? (hoewel dat ook een foutmelding zou moeten geven)
Oud 19-12-2005, 08:44
underthabridge
Citaat:
wammus schreef op 19-12-2005 @ 00:34 :
Met muten word bedoeld dat het geluid van je computer helemaal uitgeschakeld staat. Net zoals je het geluid van je tv uit kan zetten dmv een knopje.
Aah! Mute in de zin van dempen, ik dacht even dat het een of andere vervorming was ofso. Nee, heb het geluid niet op dempen staan, had ik net als alle dingen al nagekeken.

Het stomme is dus dat dit ding eigenlijk helemaal geen foutmeldingen heeft gegeven, maar dat het geluid het gewoon van de ene op de andere dag niet meer deed, zonder dat wij eigenlijk iets anders met dit ding gedaan hebben dan we al deden. Hij geeft ook geen foutmeldingen als ik een bestand wil afspelen, mediaplayer, realplayer, Quicktime: allemaal beginnen ze gewono te spelen, maar eerst deed hij dit met geluid, nu hoor ik alleen niets meer.
Oud 19-12-2005, 08:51
underthabridge
Mensen bedankt voor de hulp, ben er nu achter waarom het zo stil was hier

Op een of andere manier stond er geen geluidsschema ingesteld. Ik heb geen idee waarom niet, want voor zover ik weet hebben we er niet aangezeten. Verder hebben we de computer ook niet anders behandeld dan we normaal deden, maar toch mooi dat het gelukt is Merci bien iig. nog voor de tips
Oud 19-12-2005, 10:39
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 19-12-2005 @ 09:51 :
Mensen bedankt voor de hulp, ben er nu achter waarom het zo stil was hier

Op een of andere manier stond er geen geluidsschema ingesteld. Ik heb geen idee waarom niet, want voor zover ik weet hebben we er niet aangezeten. Verder hebben we de computer ook niet anders behandeld dan we normaal deden, maar toch mooi dat het gelukt is Merci bien iig. nog voor de tips

Zou je ook de manier waarop je dit hebt gedaan even willen posten? Dan kan de eventuele volgende die dit probleem ook heeft heel makkelijk met de zoekfunctie dit topic opzoeken en aan de hand daarvan het oplossen. Dat scheelt dan weer denkwerk enzo.
Oud 19-12-2005, 12:10
underthabridge
Maar natuurlijk : Ga naar start : Configuratiescherm -> Geluiden en audioapparaten -> tabblad geluiden: selecteer hier bij geluidsschema's: windows standaard (tenzij je er zelf al een goed functionerende had opgeslagen, dan kun je die ook kiezen). Check dan meteen ook alle volumeinstellingen, et voilà
Reageren

Regels voor berichten