![]() |
|
[ik vond het hier beter passen dan in De Kantine, maar verplaats het topic gerust, geachte forumbazen en -bazinnen]
Het Groot Dictee is weer geweest, en uiteraard hebben de Belgen weer gewonnen ![]() ![]() Op http://www.grootdictee.nl komen de zinnen ook te staan, ze staan ook ergens op Teletekst geloof ik, dus kijk ze eens na zou ik zeggen. Nog andere deelnemers hier, en zo ja wat was jullie score?
|
![]() |
||
Citaat:
Daarentegen vind ik dat "in elkaar geflanste" (ik schreef inelkaargeflanste ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Niet mee gedaan, wel gekeken. Herman Koch <3. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Haha, mijn moeder en mijn zusjes hadden ook meegedaan en mijn vader heeft alles nog een keer nagekeken. Mijn zusje ging van 68 fout naar 83 fout ![]() Ik bleef op 37 ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik zag je overigens eens enthousiast zijn over het feit dat ‘het topic’ over een jaar is toegestaan in de Nederlandse grammatica. Is het niet wat hypocriet van je enkel tevreden te zijn met de ‘nieuwe’ Nederlandse grammatica wanneer deze voldoet aan jouw wensen? P.S.: Ik had er negen fout. Kateb. Laatst gewijzigd op 21-12-2005 om 13:24. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Haha, you make my day. Sinds wanneer bestaan verhalen voor het grootste deel uit taalpuristische kunstjes, en valt de creativiteit, het plot en de diepgang weg tegen de taal zelf? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Sinds de oorsprong van taal zijn woordspelingen en taalpuristische kuntjes vele malen belangrijker dan de creativiteit, hetgeen jij niet eens hebt gezien je verhalen, het plot en de zogenaamde diepgang die schrijvers als jij telkens maar proberen te creëren. P.S.: you made my day. Kateb. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Smaken verschillen, als je mijn verhalen niet leuk vindt om te lezen, dan lees je ze niet. Zolang er mensen zijn die ze wel waarderen, blijf ik schrijven. Mijn woordenschat? Ik geloof niet dat ik hier actief bezig ben om mijn woordenschat te laten zien aan mensen, maar dat doet er niet toe. Ik geloof ook niet dat je een broertje hebt. Creativiteit blijft belangrijker, naar mijn mening, hoewel taal onmisbaar is. Ik ben benieuwd hoe lang je hier al rondhangt, want dit is je eerste dag als lid. Jij bent dus vóór de nieuwe spelling? Leg dan eens uit waarom. Vind jij het echt beter dat 'appèl' 'appel' wordt? Fran-krijk, terwijl de twee losse woorden 'Frank' (naar de Frankische volkeren) en 'rijk' zijn? Taal blijft gevoel en zolang de regelgevers zulke belachelijke dingen denken te kunnen doorvoeren, dan ben ik niet verbaasd dat de taal verengelst. Van gare fratsen als hierboven beschreven, wordt een taal echt niet mooier, hoe graag je ook afgeeft op mijn verhalen, die er overigens helemaal buiten staan. PS: Het is nog geen verleden tijd, je bent nog steeds bezig met je poging mij belachelijk te maken. Ik vind het geweldig, maar inhoudelijk heb je nog niets gezegd. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het stuk waarin je verhaalt over 'smaken verschillen' tot mijn duur van lidmaatschap negeer ik compleet, het is gewoonweg niet boeiend genoeg om er inhoudelijk op te reageren. Wat betreft de nieuwe spelling ben ik het er inderdaad mee eens, op al je vragen geef ik dan ook 'Ja' het antwoord, net zo kort als dat jij 'Nee' zei op mijn vragen. Je spreekt overigens over 'regelgevers'... Die zijn er jammergenoeg niet. De mensen die de taal dagelijks hanteren in columns en verhalen en mensen die werken bij het Taaluniversum bepalen de grammatica elk jaar opnieuw. Je kent de regels niet knul, maar goed... Je bent nog jong. P.S.: Maak er maar 'made' van, ik vind je niet meer interessant genoeg om een discussie mee te voeren. Dag amateur! Overigens wil ik alle mensen die me lastig vallen via PM even bedanken, hetgeen ik laat oplossen door een forumbaas. Kateb. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
enterikzieniksmeervanjepostendatmoetwelwantandersmoetikweeraanhetlachg asvindjeooknietdatiknouvervelendbenikwelmaarikmagdatwantikhebeenwoorde nschatvaneenvijfjarige enikbeneenpuberdusnumagiknoglekkerdomdoenwatikwildrieduisentkeerlekker puh ![]() Nu ja, dat je lastiggevallen wordt via PM, kan ik op zich wel begrijpen, maar ik keur het (voor de vorm, natuurlijk) niet goed. Ik vind dat je je heel vervelend gedraagt door meteen zo'n vervelende, gesloten houding aan te nemen. Ik verdien een aai over mijn bolletje en een schouderklopje en steekhoudende argumenten. Regelgevers zijn er in zoverre dat zij bepalen wat er in het Groene B00kje komt, en dat het Groene B00kje dé spellingsautoriteit is. Je begrijpt dan (vast) wel dat ik die vervelende, contactgestoorde onvriendelijke goddeloze mensen opvat als regelgevers. Ons meningsverschil wat betreft spelling zal dan ook zo blijven, want ik houd net wat meer van de vorige spelling dan dat ik de versimpeling van de grammaticaregels omarm. Dag knul. Bovendien, een geschikte forumbaas voor je probleem is de forumbaas plus, nu met nóg meer functies. Ieke beheert dit stuk, dacht ik. Ik weet verder ook niet waar je vriendjes hebt gemaakt hier. Het forum dat je zoekt is M&M, FYI. Laatst gewijzigd op 21-12-2005 om 14:32. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Kateb. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Gewoon hier, deze gronden hebben al lang geen bloed meer gezien. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Posten?
||
![]() |
Citaat:
Ketab. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Het Groot Dictee der Nederlandse taal. Missy | 62 | 18-12-2010 16:24 | |
Films, TV & Radio |
Het Groot Dictee der Nederlandse Taal RockaholiC | 50 | 21-12-2004 20:27 | |
De Kantine |
Het Groot Dictee der Nederlandse Taal: hoeveel fouten? naam onbekend | 99 | 20-12-2003 15:45 | |
De Kantine |
Hoeveel fout had jij bij het Groot Dictee Der Nederlandse Taal? WolterB | 68 | 22-12-2002 18:55 |