Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2006, 14:26
Kauw
Kauw is offline
Hoi,
ik heb een probleempje,,

ik heb gedroomd over een vet aardige lerares al minstens een jaar gleje mr eerst was de droom leuk,,; we waren in een heel groot bed en het was fijn warm zeg maar en we waren aan het kietelen ofzow en spelen.. ik weet het het klinkt raar maar toen in die droom was het gezellig en leuk,, toen vroeg ze of ze mn bosrtte mogt zien omdat veel meisjes s een afwijking hebben en ze zei ook,, even goeie vriende als je het niet wil,, vanaf toen was de droom kut, ik zei nee, en gelijk was de hele sfeer weg..

nu een jaar later ofzow,, ben ik in het echt nog steeds bang voor haar en durf ik haar niet in de ogen te kijken (doe ik ook maar bij heel weinig mensen). Maar ik wil juist wel bij har in de buurt zijn,, het is heel raar,, want ze is egt vet aardig. Ik durf zeker niet tegen haar te praten. En als ze ooit al wat tegen mij zegt zeg ik meestal heel zacht :Ja, mevrouw:. Ik heb nu geen les van haar.

In het begin begon ik ook helemaal te trillen als ze alleen maar langsliep ofzo.
Nu is dat wel minder.

Ik kan ook niet onhoude hoe ze eruit ziet. Ik weet niet of ik dat eerst ook had.
HELP! Hoe kom ik hier vanaf?!
Groetjes,, My
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2006, 14:29
Nona
Nona is offline
Even ter verduidelijking: je bent bang voor iemand om iets dat je gedroomd hebt?

Serieus, zet je eroverheen. Je weet zelf ook wel dat je niets hebt om bang voor te zijn en dat ze je niets zou doen. Doe gewoon wat je moet doen op school en communiceer met haar als met elke andere docent. Er is heus niets aan de hand omdat je toevallig eng gedroomd hebt.
Oud 29-01-2006, 14:30
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Kan het ook in fatsoenlijk Nederlands?

Ik snap niet echt wat je probleem nou is, je bent bang voor haar, maar ze is wel aardig? Waarom ben je dan bang?
Oud 29-01-2006, 14:42
Kauw
Kauw is offline
het lijkt raar ik weet het maar ik was ook helemaal niet van plan om anders tegen haar te gaan doen na die droom, maar toen ik haar op school zag werd ik ineens, nou ja, bang dus het is gewoon een gevoel alleen ik vrag me af hoe ik er vanaf kom
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 15:19
mario
mario is offline
ja ik ook volgens mij is ze een heks
Oud 29-01-2006, 15:24
lipglossnblack
lipglossnblack is offline
interpunctie.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 15:30
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
mario schreef op 29-01-2006 @ 16:19 :
ja ik ook volgens mij is ze een heks
tenminste niet zon lange neus als kidnerachtige sponchbob -_-'

doe gewoon ff serieus jah
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 18:25
x_knorretje_x
x_knorretje_x is offline
Is het echt een soort 'bang zijn' of meer een gevoel van schaamte, want dat lijkt mij logischer te plaatsen...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 18:35
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
x_knorretje_x schreef op 29-01-2006 @ 19:25 :
Is het echt een soort 'bang zijn' of meer een gevoel van schaamte, want dat lijkt mij logischer te plaatsen...
ik weet het maar ik weet het niet precies, ik durf haar helemaal NIET meer aan te kijken, als ik haar zie moet ik niet aan de droom denken maar zegt mijn "instinct" gewoon; KIJK UIT, PAS OP GEVAAR

ik ben gewoon bang denk ik
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 18:37
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 29-01-2006 @ 15:29 :
Serieus, zet je eroverheen. Er is heus niets aan de hand omdat je toevallig eng gedroomd hebt.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 19:09
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Kauw schreef op 29-01-2006 @ 19:35 :
ik weet het maar ik weet het niet precies, ik durf haar helemaal NIET meer aan te kijken, als ik haar zie moet ik niet aan de droom denken maar zegt mijn "instinct" gewoon; KIJK UIT, PAS OP GEVAAR

ik ben gewoon bang denk ik
Lekker dan. Ben je je als juf van geen kwaad bewust, wordt je door één van je leerlingen praktisch voor Satan incarnated aangezien
Oud 29-01-2006, 19:16
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 29-01-2006 @ 20:09 :
Lekker dan. Ben je je als juf van geen kwaad bewust, wordt je door één van je leerlingen praktisch voor Satan incarnated aangezien
Nee, dat juist niet, ze IS gewoon vet aardig! Ik vind haar ook aardig en wil ook aardig zijn/doen. Maar ik ben gewoon bang.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 19:27
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Kauw schreef op 29-01-2006 @ 20:16 :
Nee, dat juist niet, ze IS gewoon vet aardig! Ik vind haar ook aardig en wil ook aardig zijn/doen. Maar ik ben gewoon bang.
Ik vind het maar een raar verhaal, eerlijk gezegd. Alhoewel, ik kan er ergens ook wel iets bij voorstellen.
Oud 29-01-2006, 23:15
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Ben je soms verliefd op haar? Je droom wijst wel in die richting.

Dan ben je in feite niet bang voor haar, maar voor jezelf.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 01:31
Klaas B.
Klaas B. is offline
Mooie benadering.

Overigens weiger ik in te gaan op iemand die beroep doet op kennis van anderen met betrekking tot psychologie, als diegene zichzelf afvraagt of psychologen onzin zijn of verkondigen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 07:16
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
Klaas B. schreef op 30-01-2006 @ 02:31 :
Mooie benadering.

Overigens weiger ik in te gaan op iemand die beroep doet op kennis van anderen met betrekking tot psychologie, als diegene zichzelf afvraagt of psychologen onzin zijn of verkondigen.
Ik bedoel zeg maar sommige vage dingen, omdat het mensen zijn die niks van je weten zeg maar. En anderen van bv je eigen leeftijd ofzo spreekt me meer aan: ik HAD zo t idee dat die mensen je niet kennen en dan denken te kunnen zeggen wat je moet doen om bv niet depressief te worden ofzo.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 07:17
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 30-01-2006 @ 00:15 :
Ben je soms verliefd op haar? Je droom wijst wel in die richting.

Dan ben je in feite niet bang voor haar, maar voor jezelf.
Ehm, niet dat ik weet. Ik vond haar gewoon heel aardig, nog eigenlijk. Ik ben nog nooit op iemand geweest. Dat gedeelte van de droom klopte ook niet met wat ik normaal zou doen enzo.

Hoe komt het eigenlijk dat je zoiets compleets vaags droomt?!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 22:09
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Kauw schreef op 30-01-2006 @ 08:17 :
Ehm, niet dat ik weet. Ik vond haar gewoon heel aardig, nog eigenlijk. Ik ben nog nooit op iemand geweest. Dat gedeelte van de droom klopte ook niet met wat ik normaal zou doen enzo.

Hoe komt het eigenlijk dat je zoiets compleets vaags droomt?!
Nou, bijvoorbeeld vanwege een onvermoede of wellicht verdrongen belangstelling voor iemand, kan ik me voorstellen.

Je droom heeft, zoals jij hem beschrijft, een nogal erotische geladenheid.

Je lijkt je angst voor je eigen reactie op iets nieuws nu op je lerares te projecteren. Maar is dat wel terecht? Wat heeft ze je aangedaan? Niets, behalve dat ze iets bij je heeft wakkergemaakt.

Maar ja, ik geef mijn mening graag voor een betere...

Laatst gewijzigd op 30-01-2006 om 22:13.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 08:03
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 30-01-2006 @ 23:09 :
Nou, bijvoorbeeld vanwege een onvermoede of wellicht verdrongen belangstelling voor iemand, kan ik me voorstellen.

Je droom heeft, zoals jij hem beschrijft, een nogal erotische geladenheid.

Je lijkt je angst voor je eigen reactie op iets nieuws nu op je lerares te projecteren. Maar is dat wel terecht? Wat heeft ze je aangedaan? Niets, behalve dat ze iets bij je heeft wakkergemaakt.

Maar ja, ik geef mijn mening graag voor een betere...
het lijkt misschien erotisch maar dat was juist niet de sfeer in mn droom. juist omdat het normaal niet kan, eerst was het gewoon ongelofelijk gezellig, omdat we ook gelijk waren zeg maar en niemand had meer macht ofzo.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 14:36
Lord Dolphin
Lord Dolphin is offline
Citaat:
Kauw schreef op 29-01-2006 @ 15:26 :
Hoi,
ik heb een probleempje,,

ik heb gedroomd over .......
Weet je zeker dat het een droom was?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Door je droom heb je denk ik iets waar je bang voor bent met haar geassocieerd, ofzo. Maar probeer je er maar overheen te zetten, en haal diep adem als ze je aankijkt, dat soort dingen. Rationeel denken.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 21:41
Kauw
Kauw is offline
ik kan zoiezo mensen heel slecht aankijken, alleen mensen die ik heel goed ken en kinderen.

Ik begon eerst ook letterlijk te trillen en te beven als ik haar zag em als ze dicht in de buurt kwam.

Nu soms nog maar meer verstijven en even niks zeggen. Maar ik wil juist wel naar haar kijken..

En ja, het was echt een droom (anders durfde ik denk ik echt niet meer naar school )
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 21:57
Verwijderd
misschien eens met iemand gaan praten?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 12:01
Mrs. Jane
Mrs. Jane is offline
Heey...

Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt.
Ik droomde ook wel vaker over bepaalde personen, docenten enzow. Je bent niet zozeer bang voor haar maar meer voor je gevoelens.
Misschien omdat je jezelf ´raar´ vind dat je op zo´n manier over haar droomt. Je bent bang dat je haar op een andere manier gaat zien dan een gewone aardige lerares ofniet?
Nja zoiets heb ik ook wel gehad. Dat ik dan ook ging shaken als ik diegene aansprak. Gewoon omdat de gedachten in je dromen voor jou gevoel niet normaal zijn.

Maargoed, tis heel erg gemakkelijk gezegd: het is maar een droom. Misschien heeft deze droom voor jou een specifieke betekenis. Ga dat voor jezelf eens na, zou je willen dat je met haar in dat bed lag ed.

Niet teveel piekeren, ennuhm....dream on
Sterkte ermee...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 21:27
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
Mrs. Jane schreef op 10-02-2006 @ 13:01 :
Heey...

Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt.
Ik droomde ook wel vaker over bepaalde personen, docenten enzow. Je bent niet zozeer bang voor haar maar meer voor je gevoelens.
Misschien omdat je jezelf ´raar´ vind dat je op zo´n manier over haar droomt. Je bent bang dat je haar op een andere manier gaat zien dan een gewone aardige lerares ofniet?
Nja zoiets heb ik ook wel gehad. Dat ik dan ook ging shaken als ik diegene aansprak. Gewoon omdat de gedachten in je dromen voor jou gevoel niet normaal zijn.

Maargoed, tis heel erg gemakkelijk gezegd: het is maar een droom. Misschien heeft deze droom voor jou een specifieke betekenis. Ga dat voor jezelf eens na, zou je willen dat je met haar in dat bed lag ed.

Niet teveel piekeren, ennuhm....dream on
Sterkte ermee...
Fijn dat er een lotgenoot is nou ik weet niet of ik bang voor m'n gevoelens ben, als t zo is dan is het onbewust denk ik

En nee,, ik zou niet willen dat ik met haar in dat bed lag..

Maar ik vind haar er wel best wel cool uitzien, voor docente,, gewoon.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten