Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2002, 11:35
duracelkonijntje
duracelkonijntje is offline
[dit kan zowel bij games als hardware als hier, maar ik denk dat dit forum het beste is]

ik heb sinds kort het grafisch zeer zware spelletje aquanox, maar ik heb last van een vertraagde muis. daarmee bedoel ik dat als ik in het spel zegmaar opzij schuif met m'n muis, het voertuig pas 1 sec later opzij gaat. In de gamewereld word dit ook wel mouselag genoemd (ookal heeft 't nix met lag te maken). Wie weet waardoor dit word veroorzaakt?
Is de software gewoon te zwaar (kan bijna niet, ik heb 't zelfs als ik op een reso van 640*400 speel, terwijl ik een GeForce3TI200 kaart met 256DDR en 1.8gHz Processor heb), of is dit ergens anders door veroorzaakt?
En hoe kan ik 't verhelpen??

MVG

duracelkonijntje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2002, 11:50
@pie
@pie is offline
Citaat:
duracelkonijntje schreef:
tumtiedum
je systeem zou het makkelijk moeten trekken.. misschien ligt het aan het spel zelf? of is je muisacceleratie op 'langzaam' ingeschakeld?

verder weet ik ook nix...
Oud 05-02-2002, 12:39
duracelkonijntje
Citaat:
@pie schreef:
je systeem zou het makkelijk moeten trekken..
dacht ik ook...
Citaat:
misschien ligt het aan het spel zelf?
ja ze gaan toch geen spel op de markt brengen dat 't bij niemand doet ik bedoel als tie 't op mijn systeem al niet doet...
Citaat:

of is je muisacceleratie op 'langzaam' ingeschakeld?
nee de sensitivity bij dat spel staat wel goed, als en de instellingen in windows zelf staan ook allemaal goed, dus daar ligt 't niet aan denk...

Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 20:52
The Iceman
The Iceman is offline
Hmm, volgens mij is het eerder een driver probleem. Probeer eens de laatste Nvidia drivers te installeren, als je er nog aan uit kunt wat de nieuwste zijn natuurlijk, pfff.
The Iceman - Je hebt 0 nieuw(e) bericht(en) sinds je laatste bezoek (07-09-2002 23:09). (c) 20/03/2005 - Terug van weggeweest :)
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 21:26
duracelkonijntje
Citaat:
The Iceman schreef:
Hmm, volgens mij is het eerder een driver probleem. Probeer eens de laatste Nvidia drivers te installeren, als je er nog aan uit kunt wat de nieuwste zijn natuurlijk, pfff.
nou m'n geforce 3 kaart werkt zeer perfect, UT, en de hele EA2k2 serie, het ziet er allemaal levensecht uit op 1600x1200 dpi dus ik denk niet dat 't daar aan kan liggen...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 23:20
GinnyPig
GinnyPig is offline
Als ik het goed heb moet je de optie 'Vertical Sync' uitzetten bij de eigenschappen van je GeForce 3...
Oud 06-02-2002, 11:16
The Iceman
The Iceman is offline
Citaat:
Citaat:
The Iceman schreef:
nou m'n geforce 3 kaart werkt zeer perfect, UT, en de hele EA2k2 serie, het ziet er allemaal levensecht uit op 1600x1200 dpi dus ik denk niet dat 't daar aan kan liggen...
Niet alle games zijn hetzelfde hé, ik heb dit ook al voorgehad in sommige games terwijl andere perfect draaiden. Maar ja, je moet dit van mij niet proberen zenne, ik heb nl geen problemen met mijn pc.
The Iceman - Je hebt 0 nieuw(e) bericht(en) sinds je laatste bezoek (07-09-2002 23:09). (c) 20/03/2005 - Terug van weggeweest :)
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 15:33
duracelkonijntje
Citaat:
GinnyPig schreef:
Als ik het goed heb moet je de optie 'Vertical Sync' uitzetten bij de eigenschappen van je GeForce 3...
--> helpt niet
tnx anyway voor de eerste fatsoenlijke reactie...
wat is die optie btw?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 15:44
Koen
Koen is offline
Citaat:

--> helpt niet
tnx anyway voor de eerste fatsoenlijke reactie...
wat is die optie btw?
Schakelt Vsync uit in OpenGL mode. Helpt vaak de snelheid behoorlijk op te voeren, maar mag in jouw geval niet veel uitmaken
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 16:26
duracelkonijntje
Citaat:
Koen schreef:
Schakelt Vsync uit in OpenGL mode. Helpt vaak de snelheid behoorlijk op te voeren, maar mag in jouw geval niet veel uitmaken
ja het ligt denk ook niet aan de snelheid, want ook met lagere details heb ik 't...
ik zat zelf te denken dat 't spel in hogere priority krijgt dan m'n mouse driver ofzo !?! waardoor m'n muis er bij zwaardere processen onder te leiden krijgt maarja ik weet 't ooknie
gebeurt nei vaak trouwus dat ik me compu probz nie kan oplossen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten