Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2005, 16:25
Verwijderd
Ik ben van plan om een TFT TV aan te schaffen om van belastinggeld af te komen.
Maar ik heb eigenlijk geen idee waar ik op moet letten, wat voor types er allemaal zijn en dat soort dingen.

Kan iemand me adviseren welke goed zijn, waar ik op moet letten of eventueel een website?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2005, 14:49
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik weet zo geen types en zo, maar wel wat dingen om op te letten :

- ff nagaan hoe er omgegaan wordt met eventuele dode pixels.

- kijkhoek moet wijd genoeg zijn om er met genoeg personen naar te kunnen kijken.

- kleurkwaliteit vind ik soms vrij slecht, ff op letten dus.

- contrastratio (ik geloof dat je dat meet in cd/mm o.i.d.). hogere contrastratio = bruikbaarder scherm, zeker bij invallend licht e.d.

succes !
Oud 16-10-2005, 19:38
Verwijderd
Hangt d'r natuurlijk een beetje vanaf wat je budget is en hoe groot je die TV wilt hebben. T'is verder natuurlijk belangrijk om op functies als HDTV ondersteuning te letten.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 19:51
Balance
Balance is offline
Ik weet wel dat bij van die dunne tv's die aan de wand moeten hangen (vaak breedbeeld) problemen kunnen ontstaan. Zo kan de muur erboven zwart worden en vreet het ding energie. Maar ik weet niet of jij ook zo'n ding bedoelt of gewoon eentje die los in de kamer staat.
Oud 16-10-2005, 21:57
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Balance schreef op 16-10-2005 @ 20:51 :
Ik weet wel dat bij van die dunne tv's die aan de wand moeten hangen (vaak breedbeeld) problemen kunnen ontstaan. Zo kan de muur erboven zwart worden en vreet het ding energie. Maar ik weet niet of jij ook zo'n ding bedoelt of gewoon eentje die los in de kamer staat.
jij bedoelt denk ik plasmaschermen...
Oud 16-10-2005, 21:58
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
G-Lo schreef op 16-10-2005 @ 20:38 :
Hangt d'r natuurlijk een beetje vanaf wat je budget is en hoe groot je die TV wilt hebben. T'is verder natuurlijk belangrijk om op functies als HDTV ondersteuning te letten.
want hdtv heb je momenteel geen fuck aan, en dat verandert de eerste 5 jaar toch niet. enkel als je een xbox 360 koopt heb je er wat aan.
Oud 17-10-2005, 08:32
Verwijderd
Citaat:
G-Lo schreef op 16-10-2005 @ 20:38 :
Budget is pas eind van het jaar bekend...

Het gaat in eerste instantie op TFT, omdat die aanzienelijk goedkoper waren meen ik.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 16:43
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 17-10-2005 @ 09:32 :
Budget is pas eind van het jaar bekend...

Het gaat in eerste instantie op TFT, omdat die aanzienelijk goedkoper waren meen ik.
Plasma zou ik zowiezo niet doen, ivm inbranden.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 07:46
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 16-10-2005 @ 22:58 :
want hdtv heb je momenteel geen fuck aan, en dat verandert de eerste 5 jaar toch niet. enkel als je een xbox 360 koopt heb je er wat aan.
Klopt, punt is alleen dat ik me kan voorstellen dat je, als je een duurdere tv koopt, deze wel met het oog op de toekomst koopt en nog niet vervangen hebt voor die tijd.. Maargoed, als dat voor de TS niet opgaat is HD idd niet van belang.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 07:48
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 16-10-2005 @ 20:51 :
Dat ging op voor plasmaschermen. En dat 'energie' vreten moet je ook relatief zien, die dingen zijn net zo zuinig of zuiniger dan beeldbuis bakken gemeten per cm2. Verschil is alleen dat ze vaak érg groot zijn en dan tikt het wat meer aan ja.

En de muur erboven zwart worden? Stoot dat ding roet uit ofzo?

Citaat:
Commendatore schreef op 17-10-2005 @ 17:43 :
Plasma zou ik zowiezo niet doen, ivm inbranden.
Dat schijnt opgelost te zijn doordat het beeld (niet zichtbaar) steeds heel iets van plaats verandert oid. Het probleem is iig niet meer aanwezig bij de huidige generatie plasma's.

Plasma schermen hebben een veel hogere contrastratio dan TFT schermen. TFT naast Plasma lijkt dan ook veel fletser.

Laatst gewijzigd op 24-10-2005 om 07:54.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 10:46
MTpower
MTpower is offline
Mijn vader wilde heel graag een TFT televisie kopen, maar heeft uiteindelijk maar gekozen voor een normale breedbeeld (zo'n kast), omdat de tft schermen nog te veel aan het ontwikkelen waren (was iets over op de site van de consumentenbond).
Dus nu hebben we een breedbeeld, over een jaartje of 5 gaat m'n vader nog eens kijken voor een TFT
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 10:47
MTpower
MTpower is offline
Daarbij, als je hele snelle beelden hebt, actiebeelden, explosies, noem maar op, dan merk ik goed dat het op een tft scherm van veel mindere kwaliteit is dan op een normale tv
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 11:18
Verwijderd
De alwetende consumentenbond lijkt me idd een goede raadgever voor dit soort aankopen.
..

Even gekeken op de site en kan gezien ik niet geregisteerd ben dat artikel niet inzien, maar zag al wel dat het een artikel van een jaar oud is. En dat is oud in dit verband. Prijzen zijn hárd gezakt en nieuwe technieken hebben hun intrede gedaan.

Heb zelf een 'gloednieuw' philips beeldbuis model met pixelplus (beledverbetering) gezien naast een wat luxere JVC tft bak eveneens met beeldverbetering. Zeker met een digitale ontvanger had deze laatste een duidelijk mooier beeld dan de philips.

Kleine nuance is natuurlijk dat die philips voor een slordige 1000 euro bij de witgoed zaken weggaat en die JVC voor 1500
(hoewel op internet te krijgen voor < 1100, maar die Philps vast weer voor minder dan 1000 ).

Dus als je voor relatief weinig geld toch een behoorlijk goed beeld wilt maar het je niet teveel boeit dat je een flinke kast achter je tv hebt en met achterhaalde techniek zit kun je het beste een beeldbuis bak kopen. Heb je wat meer te besteden dan loont het zeker om naar TFT bakken te gaan kijken.

Laatst gewijzigd op 24-10-2005 om 11:20.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 11:52
Jolt
Jolt is offline
HDTV heb je zeker wat aan, veel meer dan je denkt, Amerikaan is vol van HDTV .

Daarnaast Xbox 360 en PS 3 komen pas tot hun recht bij een HDTV met hun graphics
Oud 25-10-2005, 22:01
Verwijderd
Plasma vind ik toch mooier

Maar je moet inderdaad op de hoek letten en op het aantal dode pixels

en de ophanging natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 13:46
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Wij hebben sinds kort een Samsung 82 cm LCD-HDTV, heerlijk dingetje, grote inkijkhoek en een beeld om u tegen te zeggen. Picture-in-picture en de hele rattaplan.

Er zijn al wel dvd's die hdtv ondersteunen, maar ik weet alleen niet of je daar dan ook een aparte dvd-speler voor nodig hebt ?

En iemand vertelde me eens dat digitale tv mooier tot zijn recht komt op een HD dan op een 'gewone' tv.
Oud 18-12-2005, 20:26
Paul van Shark
Paul van Shark is offline
Ik heb sinds kort deze tv op mn kamer staan

Het scheelt kwa ruimte in vergelijking met een normale breedbeeld. De beeldschermdiagonaal is 26inch. Buiten het feit dat de tv geschikt is om fijn dvd's op te kijken en te gamen, staat het ook nog eens niet verkeerd op je kamer...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten