Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2006, 21:13
mirnie
mirnie is offline
Weet iemand welke maat banden /velgen mooi is onder een vw polo en nog belangrijker is dat ik geen problemen krijg met sturen enz doordat het toch te groot wordt. 195-5-15 goede maat? heb namelijk hele mooie velgjes gezien waar deze maar banden dan om heen zit. Heb alleen het idee dat het misschien te groot is voor de auto omdat er nu 175-65-13 onder zit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2006, 08:29
henkjanklaas
henkjanklaas is offline
hangt van het bouwjaar (model) polo af, maar als ik zo'n ding (maakt niet uit van wanneer de auto is) had zou ik hem clean wide and low maken, duitse stijl.

En dan qua velgen dit:

Oud 30-01-2006, 20:59
mirnie
mirnie is offline
heb vandaag voor mn polo uit 98 dezent n velgen gekocht bandenmaat 195-50-15 en ik vind ze eignelijk enorm stoerrrr eronder staan
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 21:56
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
leuk voor je.

foto ?
Oud 31-01-2006, 16:51
henkjanklaas
henkjanklaas is offline

zijn deze als het goed is..

zelf zou ik plattere banden doen (45 ipv 50) staat net een stukje mooier, heb ik bij mijn auto ook
Oud 01-02-2006, 08:21
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
een fotow van de auto....
Oud 01-02-2006, 20:35
KleinSpookje
KleinSpookje is offline
Wanneer gaan mensen nou eens leren dat er meer velgmaten bestaan dan de diameter in inch???

Voor elke auto zijn er specificaties waar een velg binnen hoort te vallen, alleen die word bijna altijd vergeten en men mikt maar wat velgen die men mooi vind onder een auto. Er bestaan ook nog zoiets als ET-waardes en J-waardes van velgen, met name de ET is van belang wil je een beetje goed weggedrag overhouden en in het ergste geval niet de ophanging van je auto versneld volledig verneuken voor verkeerde velgmaten.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 15:34
Final Cry
Final Cry is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 01-02-2006 @ 09:21 :
een fotow van de auto....
fotogeil?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 15:44
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Final Cry schreef op 02-02-2006 @ 16:34 :
fotogeil?
Als je weet hoe die auto er uit ziet, wat er eventueel aan verbouwd is... dan kun je beter zeggen welke velgen er mooi onder zouden staan.
Oud 02-02-2006, 18:07
Verwijderd
Citaat:
KleinSpookje schreef op 01-02-2006 @ 21:35 :
Wanneer gaan mensen nou eens leren dat er meer velgmaten bestaan dan de diameter in inch???
(blabla)
Er bestaan ook nog zoiets als ET-waardes en J-waardes van velgen, met name de ET is van belang wil je een beetje goed weggedrag overhouden en (blabla)
Ze vraagt welke maat mooi is, dan neem ik aan dat ze de velgdiameter bedoelt. Daarna komen vragen als welke velg (van die maat) neem ik en waar haal ik die. Als ze ze nieuw haalt weet de verkoper echt wel wat er op die auto moet en als ze ze tweedehands haalt komen ze meestal al van een andere polo.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 23:57
henkjanklaas
henkjanklaas is offline
Citaat:
PCRodent schreef op 02-02-2006 @ 19:07 :
Ze vraagt welke maat mooi is, dan neem ik aan dat ze de velgdiameter bedoelt. Daarna komen vragen als welke velg (van die maat) neem ik en waar haal ik die. Als ze ze nieuw haalt weet de verkoper echt wel wat er op die auto moet en als ze ze tweedehands haalt komen ze meestal al van een andere polo.
en daarbij komt dat er altijd wel spacers zijn te plaatsen of het 1 en ander af te draaien valt.. past altijd wel, als je maar wilt
Oud 10-02-2006, 13:10
Verwijderd
Of je kunt gewoon eens naar een bandencentrale stappen en vragen welke maten op jouw auto kunnen/mogen. Volgens mij zijn ze er in België wel een stuk strenger mee (met banden iig zeker wel). Wij hebben verschillende boeken liggen waarin je zo kunt opzoeken wat je kunt afwijken en hoeveel groter/kleiner/breder je kunt gaan. Helaas ben ik de boekhoudexpert en sta ik niet in de garage, dus kan ik je niet verder helpen ^^ Maar er zitten vast garages bij jou in de buurt waar je even binnen kunt springen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten