Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2005, 17:17
reddragon
reddragon is offline
ik ga met de kerst vakantie naar londen toe en ben daar ook alle kerstdagen met me familie weten jullie leuke dingen die je dan kan doen?

en weten jullie hoe streng het pub beleid is? want ik ben 17 dus zou ik officeel niet een pub in mogen maar vragen ze naar id of?
en zou het mogen onder begeleiding van ouders?
Oud 23-10-2005, 18:05
Miracle
Miracle is offline
>> Europa
Oud 23-10-2005, 21:08
Verwijderd
als je er als 18 uitziet mag je er wel in
Oud 23-10-2005, 21:11
Verwijderd
ik ga er ook heen dus ik wacht op tips
Oud 23-10-2005, 21:18
Verwijderd
en ik ook
Oud 23-10-2005, 21:19
Verwijderd
oh en ik ga naar topshop, harrods en het park bij buckingham pallace
Oud 24-10-2005, 07:44
Verwijderd
Ik heb nog geeeeeeeen idee wat ik ga zien
ga in februari met een georganiseerde busreis van Solmartours met een stel vriendinnen.
Ik wil iig het wisselen van de wacht zien maar voor de rest geen idee.
Oud 24-10-2005, 07:47
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Anneka schreef op 24-10-2005 @ 08:44 :
Ik wil iig het wisselen van de wacht zien maar voor de rest geen idee.
Eigenlijk is dat niet super bijzonder hoor.
Bij ons was het trouwens wel leuk, want zo'n aap viel van z'n paard.
Oud 24-10-2005, 07:47
Verwijderd
je moet naar topshop, hmv op oxford street en naar harrods
Oud 24-10-2005, 07:49
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 24-10-2005 @ 08:47 :
Eigenlijk is dat niet super bijzonder hoor.
Bij ons was het trouwens wel leuk, want zo'n aap viel van z'n paard.
hehe ok
oehh klinkt grappig

ach natuurlijk wil ik ook Tower bright, buckingham palace en al die andere dingen zien.

@per piacere:
ja harrods lijkt me ook gaaf. Alleen ik heb weinig tijd om te winkelen, das dan weer minder.
Oud 24-10-2005, 19:00
Verwijderd
bij harrods kan je ook niet winkelen
je wringt je door de massa en je trekt alle kledingstukken uit van de hitte en dan heb je daar ineens de uitgang weer
Oud 24-10-2005, 19:46
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
per piacere schreef op 24-10-2005 @ 20:00 :
bij harrods kan je ook niet winkelen
je wringt je door de massa en je trekt alle kledingstukken uit van de hitte en dan heb je daar ineens de uitgang weer
Toen ik er was, was het helemaal niet zo druk bij Harrods. Ik was er in de herfstvakantie, mss dat het met kerst wat drukker is.
Oud 25-10-2005, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 24-10-2005 @ 20:46 :
Toen ik er was, was het helemaal niet zo druk bij Harrods. Ik was er in de herfstvakantie, mss dat het met kerst wat drukker is.
Nou geloof me, zodra ze daar 'kerst' introduceren bij Harrods + het is een zaterdag, dan is het verschrikkelijk.
Oud 25-10-2005, 18:20
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
per piacere schreef op 25-10-2005 @ 19:15 :
Nou geloof me, zodra ze daar 'kerst' introduceren bij Harrods + het is een zaterdag, dan is het verschrikkelijk.
De kerstafdeling hebben ze nu misschien al.
Oud 25-10-2005, 21:59
Verwijderd
Is londen eigenlijk duur of is dat maar een roddel?
Oud 26-10-2005, 08:34
Verwijderd
nee het is duur
Oud 26-10-2005, 10:26
Miracle
Miracle is offline
Het inderdaad erg duur, helaas. Dus ga maar vast sparen.

Als je alle broodjes en dingetjes die je koopt omrekent, dan wordt je gek. Gelukkig was ik met ouders, ik had zelf maar een paar ponden uit de muur gehaald.
Oud 26-10-2005, 10:44
Verwijderd
Oeh dat wordt dus weer een Noorwegen tafereel, daar was alles ook belachelijk duur.
Maar goed, ik denk dat ik vooral dus geld aan eten moet uitgeven. De Burger King oid zal vast wel te betalen zijn.
Oud 26-10-2005, 15:42
Verwijderd
Mijn nicht woont in Londen en die kan zelfs geen vlees eten omdat zo vreselijk duur is (in NL is vlees al erg duur, in Engeland dus nog erger)
Oud 31-10-2005, 12:28
miekmuis
miekmuis is offline
Ik ga er waarschijnlijk tweede kerstdag shoppen
Oud 01-11-2005, 15:15
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik wil meeeee.
Oud 02-11-2005, 17:34
Ibishh
Ibishh is offline
Ga een uurtje of twee naar Convent Garden Piazza! Dat is een plein, met een schouwburg en heel veel kleine restaurantjes en winkeltjes en een markt erom heen. Er staat een afgeschermd centrumpje naast, gescheiden in drie stukken, met elk een soort van geïmproviseerd podium. Er staan heel vaak muzikanten muziek te maken, en er hangt een hele gezellige sfeer. Denk nou niet meteen aan kwaliteit á la Leidseplein, want op Convent Garden staan de écht goede artiesten. Als je geluk hebt staat er een bekende band te spelen, dat wil ook nog wel eens gebeuren. Je loopt wel een gevaar als je tegelijkertijd met een bekende band komt dat het ontzettend druk wordt. Maar meestal is dat niet zo. Dus, ga naar Convent Garden, koop daar overheerlijke chocolatechip cookie's en neem ook een kijkje bij de aangrenzende (overdekte) markt. Allemaal heel erg leuk!

En natuurlijk Oxford Street. Ik vrees wel dat het daar te druk is in rond kerst, maar ik vind het persoonlijk geweldig om daar rond te struinen. En ga naar Hyde Park, speaker's corner! Rond kerst staan daar altijd heel veel mensen hun verhaal + mening te vertellen, erg leuk.
Oud 03-11-2005, 10:09
Martine1986
Martine1986 is offline
greenwich park <3
Oud 04-11-2005, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 25-10-2005 @ 19:20 :
De kerstafdeling hebben ze nu misschien al.
ik was er in augustus, toen was de gehele bovenste verdieping ingericht met kerstspul

Laatst gewijzigd op 04-11-2005 om 14:36.
Oud 06-11-2005, 13:46
Verwijderd
Hoe zit het met het OV in londen? want ik weet van parijs dat de metro's ermee stoppen na 12 of 1uur snachts.. hoe zit dat in londen?
En is er iets van een soort van OV-kaart?

Verder, londen is erg duur, dat moge duidelijk zijn..
Maar stel dat je eten/hotel/ov/vervoer enzo allemaal geregeld is.. hoeveel geld zou je dan nodig hebben om je nog een beetje te vermaken in londen met kerst?
Voor een boottocht over de thames in een cruiseschip ben je natuurlijk een redelijke bom duiten kwijt.
Maar volgens mij zijn er in londen ook wel goedkopere maar toch leuke dingen te doen/zien.. dat wisselen van de wacht kost geen drol bijvoorbeeld.. en de tower bridge is ook niet duur weet ik uit ervaring.. harrods is ook net zo duur als je het zelf maakt..

maar hoeveel denken jullie nodig te hebben?
Advertentie
Oud 06-11-2005, 16:16
Miracle
Miracle is offline
Veel musea zijn geloof ik gratis. Wij hadden een ov-kaart voor drie dagen, echt helemaal geweldig. Oude dubbeldekkers <3

Broodjes ed. vond ik ook vrij duur. Al het eten enzo wel, zelfs in supermarkten. Het reuzenrad (londoneye) vond ik echt het geld waard, dat was zooo mooi/leuk!!!
Voor de rest zijn we volgens mij niet echt in dure dingen geweest... Ik kan het me niet meer goed herinneren.
Oud 25-11-2005, 23:02
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik kom 1 dag voor kerst uit Londen terug, ik ben benieuwd of het echt zo duur is als jullie hier zeggen, ik hoop het iig niet. Gelukkig heb ik een slaapplek van 13 euro per nacht
Oud 27-11-2005, 12:00
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
ik heb een gratis slaapplaats maar zit ook niet helemaal in londen
Oud 27-11-2005, 16:58
Verwijderd
13 euro per nacht?
jij jaloersmaker..

Hoop dat het een beetje leuk wordt, want hoor wle van veel mensen dat er alleen rond kerst veel te doen is.. rond nieuwjaar juist niet echt meer.. (afgezien van de nacht zelf)
Oud 24-12-2005, 12:08
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ben net terug uit Londen, echt een geweldige paar dagen gehad.

Ik heb met easyjet gevlogen om 09.35 gaat er volgens mij dagelijks een vlucht naar Londen stansted, de vlucht duur 35 minuten en je koffer heb je binnen 10 minuten. Ook tegen erg weinig geld.

We, ik en mn broer, hebben in het generatorhostel overnacht voor een aantal dagen, hier kan je voor 13 euro per nacht slapen, voor 3,5 pond een zeer uitgebreide avondmaaltijd en het ontbijt zit bij de 13 euro inbegrepen.

www.generatorhostels.com voor meer info over een verblijf, goed bereikbaar vanaf stansted airport, andersom kan het moeilijker zijn als je ook met een vroege vlucht terug zit.

Het hostel was uiteraard super, veel met Aussies en Canadezen gesproken, we lagen dan ook met 6 man op een kamer dus dan leg je makkelijk contact, wel irritant soms met geluidsoverlast.

Als tip zou ik camden town geven, een volkse buurt met een geweldige markt en kleine straatjes met allerlei vage winkels.
Nu ga ik pitten, ben erg suf van het feesten en de vroege terugreis. Als iemand vragen heeft wil ik ze uiteraard graag beantwoorden.

Regels voor berichten