Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2005, 11:59
J-roenn
J-roenn is offline
(hoe) zijn jullie nog thuisgekomen ?

ik heb trein naar leiden gepakt, vanaf daar naar den haag hs, lopend naar den haag cd, vanaf daar naar rotterdam hofplein, daar lopen naar rotterdam cs, vanaf daar internationale trein naar roosendaal, toen de stoptrein richting vlissingen en op goes opgehaald omdat door een wisselstoring de trein niet verder reed.

ik ga voor komend jaar alvast 365 nieuwe biljetten halen voor geld retour bij vertraging, zal ik vast wel nodig hebben...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2005, 12:23
Verwijderd
Hmm. Ik vind het allemaal een beetje buiten de schuld van de NS om.
Ik denk dat er vanuit de regering meer actie moet komen.
Zelf was ik gestrand in Hengelo. En de informatieverstrekking was goed, er was gratis koek en zopie.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 12:27
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
deadlock schreef op 26-11-2005 @ 13:23 :
Hmm. Ik vind het allemaal een beetje buiten de schuld van de NS om.
Ik denk dat er vanuit de regering meer actie moet komen.
Zelf was ik gestrand in Hengelo. En de informatieverstrekking was goed, er was gratis koek en zopie.
Heb je ook een slaapplek gekregen?
Oud 26-11-2005, 12:35
JCG
JCG is offline
En daarom rij ik liever in de file
Oud 26-11-2005, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 26-11-2005 @ 13:27 :
Heb je ook een slaapplek gekregen?
Wel aangeboden gekregen, maar geen gebruik van gemaakt. Na uuuuren wachten was het een vriend van me eindelijk gelukt de 20km van goor naar hengelo te rijden om me op te halen.

er hebben wel een paar honderd mensen geslapen in hengelo in ieder geval. In het Rabotheater
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 13:01
Iduna
Iduna is offline
Mensen staan op een station en niet in
Schrijf jij maar een 'wat te doen bij blikseminslag en hevige sneeuwval' voor de ns en prorail en dan zien we wel verder.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 13:03
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
deadlock schreef op 26-11-2005 @ 13:40 :
er hebben wel een paar honderd mensen geslapen in hengelo in ieder geval. In het Rabotheater
Je weet niet toevallig hoe dat is gegaan?
Oud 26-11-2005, 13:04
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
JCG schreef op 26-11-2005 @ 13:35 :
En daarom rij ik liever in de file
Ik was gister met de trein in 20 minuten van de ene naar de andere plek, terwijl anderen daar 2 uur over hebben gedaan (met de auto ).

Dus, als jij in de file wilt staan, veel plezier.
Oud 26-11-2005, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Mensen staan op een station en niet in
Schrijf jij maar een 'wat te doen bij blikseminslag en hevige sneeuwval' voor de ns en prorail en dan zien we wel verder.

Wat begrijp je niet aan de zin: Buiten de schuld van NS om?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 13:12
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Miracle schreef op 26-11-2005 @ 14:04 :
Ik was gister met de trein in 20 minuten van de ene naar de andere plek, terwijl anderen daar 2 uur over hebben gedaan (met de auto ).

Dus, als jij in de file wilt staan, veel plezier.
dan heb jij geluk gehad, en die 2 anderen hadden gewoon even na moeten denken en niet de snelweg moeten nemen.
Overigens zul je toch wel gehoord hebben hoeveel mensen gewoon absoluut niet van A naar B konden met de trein, en dus begrijpen dat je echt ontzettend mazzel hebt gehad dat je er maar 20 minuten over hebt gedaan ?

overigens, zoals al gezegd, is een vertraging door dit soort weer natuurlijk niet de schuld van de NS.
Oud 26-11-2005, 13:23
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 26-11-2005 @ 14:12 :
dan heb jij geluk gehad, en die 2 anderen hadden gewoon even na moeten denken en niet de snelweg moeten nemen.
Dan heb jij geen idee hoe groot de chaos was. Ook(/juist) op alle binnenwegen was de maximumsnelheid 15 tot 30 km/u. Sneller rijden was gewoon onverantwoord.
Dan is de afstand Zwolle Noord-Zwolle Zuid zelfs groot....

Citaat:
Overigens zul je toch wel gehoord hebben hoeveel mensen gewoon absoluut niet van A naar B konden met de trein, en dus begrijpen dat je echt ontzettend mazzel hebt gehad dat je er maar 20 minuten over hebt gedaan ?
Nee hoor. Er zijn maar 900 reizigers die vandaag pas thuis konden komen.
De anderen waren gisteravond (hetzij vertraagd thuis). Bijna iedereen die ik spreek die met de auto in de files of gewoon door de sneeuw moest rijden, heeft er langer over gedaan dan treinen.
Het is jammer genoeg wel zo dat de laatste files pas rond half 6 vanochtend opgelost waren, wat in principe inhoudt dat er meer dan 900 mensen waren die de nacht in de auto moesten doorbrengen .

Citaat:
overigens, zoals al gezegd, is een vertraging door dit soort weer natuurlijk niet de schuld van de NS.

Alhoewel sneeuw hier ansich niets mee te maken had natuurlijk. Treinen zijn namelijk helemaal niet bang van sneeuw met een hoogte tot 60 centimeter.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 13:47
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 26-11-2005 @ 14:12 :

Tja, je moet toch een keer naar huis. Dus ik zou er liever 2 uur over doen, dan helemaal niet meer thuis komen.

Ik heb inderdaad verschrikkelijke mazzel gehad. Ik kwam net op het station aan en kon net in de 'eerste' trein stappen. Ws had er al best lang geen trein meer gereden. De trein zat stampvol met mensen.
Oud 26-11-2005, 13:58
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
deadlock schreef op 26-11-2005 @ 14:05 :
Wat begrijp je niet aan de zin: Buiten de schuld van NS om?
Sarcasme, of wat dan ook, wordt hier genegeerd door jou, denk ik.

Ik zeg tegen de TS dat de NS weinig hebben kunnen doen aan die omgewaaide bomen en blikseminslagen. En als hij een oplossing weet, dan mag hij gaan die 365 briefjes declareren.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 14:07
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef op 26-11-2005 @ 14:58 :
Sarcasme, of wat dan ook, wordt hier genegeerd door jou, denk ik.

Ik zeg tegen de TS dat de NS weinig hebben kunnen doen aan die omgewaaide bomen en blikseminslagen. En als hij een oplossing weet, dan mag hij gaan die 365 briefjes declareren.
mijn excuses
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 14:18
Iduna
Iduna is offline
Ik wou nog even zeggen dat het niet alleen daar vast liep waar jij er last van had.

Citaat:
deadlock schreef op 26-11-2005 @ 15:07 :
mijn excuses
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 14:43
phoxetis
phoxetis is offline
lol, ik heb gister nog een kwartiertje mensen de afrit OP staan duwen bij afslag gorinchem-oost. was ook uit eigenbelang, ik kon er niet doorheen namelijk. Toen iedereen eindelijk opgezouten was kon ik ook de afrit op

eeuwig zonde dat ik mijn fototoestelletje niet mee had...
Oud 26-11-2005, 14:49
Quantes
Quantes is offline
Ik vind het zo lullig voor de NS dat iedereen daar nu kwaad op is, terwijl het toch voornamelijk de schuld is van Prorail dat alles vastloopt bij een sneeuwbui. De wisselverwarmingen kunnen niet goed tegen plaksneeuw, en daardoor krijg je dus ook wisselstoringen. Als Prorail beter ondergoud zou verrichten, zouden er heel wat minder storingen zijn.

Neemt niet weg dat deze problemen door niemand gauw konden woprden verholpen. Dit zijn extreme situaties, en daarom denk ik ook dat de "Geld terug bij vertraging" regeling niet zal uitkeren: er staat zo'n regel bij, dat er bij algehele overmacht niet wordt uitgekeerd.
Oud 26-11-2005, 14:52
Verwijderd
Ik stond tot laat in de avond nog in Deventer. Dat was na A'dam, Amersfoort, Apeldoorn, nog eens Amersfoort en Zwolle gezien te hebben. Ik maakte me klaar voor opvang (mentaal) toen bleek dat er nog één trein naar Almelo ging. Die heb ik gepakt. In Almelo heeft de NS in haar onmetelijke wijsheid besloten om nog één trein naar Enschede te laten rijden*. Om half 1, na tien uur reizen, was ik eindelijk bij mijn eindbestemming. En toen moest ik nog een uur naar huis lopen door de sneeuw.

Het is niet de schuld van de NS, maar het is wel erg irritant en ik had er ook flink de pest in toen ik thuis was.

*Mensen die in het Rabotheater hebben geslapen hadden dus nog naar Enschede gekund, als dat hun bestemming was!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 14:53
Darko
Darko is offline
Ik ben vanuit nijmegen gisteren naar utrecht gereisd, omdat rechtstreeks naar zwolle rijden niet mogelijk was, omdat het vaststond in Zutphen.
Vanuit Utrecht kon ik nog net de trein naar Amersfoort halen en daar aangekomen stond de intercity naar groningen nog te wachten, dus kwam ik ook nog aan in zwolle. Toen was het vrij makkelijk om naar coevorden te kunnen komen. Als ik anderhalf uur later was gegaan had ik vast gezeten in utrecht of was ik zelfs nijmegen niet uit gekomen. In totaal 'maar' een uur vertraging gehad.
Oud 26-11-2005, 15:10
Verwijderd
Overmacht.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 15:23
HmmIk
HmmIk is offline
Ik heb er 7 uur over gedaan ipv 1.5 uur, in verschillende treinen gezeten een grote omweg gemaakt en lang op stations moeten wachten... , en ook nog n groot stuk lopen.

Maar heb je wel weer wat meegemaakt he
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 15:23
Big Brother
Big Brother is offline
de ns heeft goede zaken verricht gisteren. mensen moeten gewoon niet zo zeiken. je wéét gewoon dat er leidingen gaan knappen en bomen en bladeren op de rails gaan vallen.

ík daarentegen was gisteren het slachtoffer van een zelfmoordpoging waarbij mijn trein betrokken was (beetje rare zinsbouw, ik weet het) en dán mag je wel zeiken (op die eikel die voor de trein springt dus)
Oud 26-11-2005, 17:24
Counterfeit
Counterfeit is offline
k heb 4 uur op de trein in breda moeten wachten en kwam niet verder dan tilburg en daar reden geen bussen
Oud 26-11-2005, 18:11
Kaa
Kaa is offline
Ik kwam er met een klasgenote achter dat alles vast zat in utrecht, het was toen drie uur smiddags. En sindsiden hebben we n een aantal kroegen afgelopen en ons warm gedronken. uiteindelijk een slaapplaats weten te krijgen bij kennisen.
Geweldige avond gehad eigenlijk. Ben NS dankbaar
Oud 26-11-2005, 19:52
Lilium
Lilium is offline
Leiden ---> Utrecht
Utrecht ---> Rotterdam (was de eerste trein die niet naar A'dam ging)
Rotterdam ---> Eindhoven
Oud 27-11-2005, 07:36
snoopy
snoopy is offline
nou, ik had nog mazzel, want ik woon in Utrecht
Maar van Amsterdam naar Utrecht was geen pretje. Ik stond zo dicht tegen m'n medereizigers aan dat ik m'n telefoon niet kon opnemen toen ie ging (en m'n trein had maar liefst een halfuur vertraging (maw: mazzel!))
Oud 27-11-2005, 09:29
Verwijderd
Een vriendin en ik hadden donderdag gestapt in Nijmegen en wilden vrijdag weer richting Dronten. Op een gegeven moment bij Arnhem konden we niet meer verder reizen en na een half uurtje hadden we besloten dan aar weer terug te gaan naar Nijmegen, maar ook dat kon echt niet meer. Daar stonden we dan, koukleumend, balend en niet wetende wat te doen.

De ouders van Tessa vonden dat we het eerste hotel in moetsen lopen en een kamer moesten nemen, ongeacht de kosten...

Nou het eerste was dus een 4 sterren hotel en de enige kamer die vrij was een suite

We hebben ons in ieder geval enorm goed vermaakt en de rest van die avond heerlijk aan de bar gezeten en een hoop lol gehad

In eerste instantie baalden we dus, maar we gaan de ns niet de schuld geven, wel gaan we proberen kosten te verhalen op de ns
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 18:25
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Stoptrein naar hilversum, daar stond een trein naar baarn maar die was te vol, dus opgehaald door mn broer daar.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 19:20
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Lumihiutale schreef op 27-11-2005 @ 10:29 :
In eerste instantie baalden we dus, maar we gaan de ns niet de schuld geven, wel gaan we proberen kosten te verhalen op de ns
Dat kun je dus wel vergeten. Je hebt het huren van de hotelkamer op eigen initiatief gedaan, zonder dat dat strikt noodzakelijk was. De NS is in de grotere plaatsen met gestrande reizigers zelf actief geweest bij het zoeken en inrichten van noodopvang.

Ikzelf had nog geluk. De trein van 12.54 van Utrecht CS naar Naarden-Bussum was iets vertraagd en 2x zo kort als normaal, maar hij reed nog wel. Een half uurtje staan in een overvolle trein is nog wel te overleven.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 20:04
Lilium
Lilium is offline
Kun je met een studenten-OV ook geld terug krijgen? Vanwege deze vertraging (waar de NS eigenlijk niet veel aan doen kon)?
Oud 27-11-2005, 20:09
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Lilium schreef op 27-11-2005 @ 21:04 :
Kun je met een studenten-OV ook geld terug krijgen? Vanwege deze vertraging (waar de NS eigenlijk niet veel aan doen kon)?
OV-Studentenkaart €2,27(meer dan half uur) €4,54 (meer dan uur)

www.ns.nl
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 20:20
Ivo
Ivo is offline
Ga er nog maar niet van uit dat je voor deze vertragingen ook geld terug kan krijgen ivm. de uitzondering bij algehele overmacht.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 20:30
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 27-11-2005 @ 21:09 :
OV-Studentenkaart €2,27(meer dan half uur) €4,54 (meer dan uur)

www.ns.nl
Dank je

@Ivo: idd. Ga het toch maar proberen; een arme studente hier.
Oud 27-11-2005, 20:57
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
U krijgt geen geld terug:

* In bijzondere gevallen van overmacht, zoals bijvoorbeeld een stroomstoring met landelijke uitstraling.
Zou dat het zijn, denk je? Waarom zou je het überhaupt proberen
Oud 28-11-2005, 09:30
Verwijderd
Ik heb gewoon mijn treinkaartje kunnen omwisselen voor 1 zonder datum, en een vriendin die ook mee was heeft gewoon haar geld terug gekregen.

Anyway even ontopic:
Ik was om 2 uur op Utrecht CS, wou naar Nijmegen. 4 uur gewacht maar het bleef onmogelijk om daar te komen, toen werd omgeroepen dat er een stoptrein naar Amsterdam ging (waar ik vandaan kwam). Snel gerend e.d. Was om 8 uur weer thuis. (en om 1 uur ongeveer weggegaan. )
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 10:17
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Lilium schreef op 27-11-2005 @ 21:04 :
Nee, in de folder die bij het formulier zit van 'geld terug bij vertraging' staat dat je geen geld terug kunt krijgen in geval van overmacht zoals storm of (stuif)sneeuw dus helaas.

Ik ga wel proberen of ik ik geld terug kan krijgen. Ik heb er twee en half uur over gedaan om van Schiedam Centrum in Haarlem te komen maar had zoveel vertraging voornamelijk doordat er bij Rijswijk iemand voor de trein gesprongen was.
Oud 28-11-2005, 17:12
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Vandaag van studiegenoten gehoord dat ze pas zaterdag naar huis konden. Een paar konden niet verder tot Den Bosch en hebben er zelfs nog heel lang over gedaan om terug in Tilburg te komen.

Bij mij viel het mee, tja, ik moest de andere kant op, richting Limburg. Intercity's kwamen dus van Den Bosch, een kortere afstand, en toch nog 10 minuten vertraging gehad. Maar ik klaag er niet over, zeker niet als ik hoor dat andere mensen pas de dag erna naar huis konden.
Oud 28-11-2005, 17:37
Verwijderd
Ik moest toevallig naar mn vriend toe die dag
Rotterdam-utrecht-nijmegen-vierlingsbeek
En dan ga ik altijd vroeg weg (13:17) zodat ik 4 uur in vierlingsbeek ben.

Als mijn vriend naar mij gaat gaat hij pas 18:26 in Vierlingsbeek de trein op, dus dan was hij vast niet ver gekomen en misschien ook wel vastgezeten op utrecht cs

Dus ik had geluk, ik zat al lekker bij hem thuis voor de kachel te kijken naar het journaal over allemaal mensen die vast zaten
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 17:57
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Lumihiutale schreef op 27-11-2005 @ 10:29 :
Kansloos

Zelf een 4-sterren hotel binnenwandelen en aan de bar gaan hangen, en de NS moet dat dan voor je betalen?
Oud 28-11-2005, 19:57
dwight88
dwight88 is offline
ik wilde om 17.07 de trein nemen, stoptrein richting Leiding. díe ging dus net niet meer, beetje jammer. Toen maar de kroeg ingedoken en uiteindelijk door mn pa opgehaald....
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 21:29
Yurgentje
Yurgentje is offline
Citaat:
deadlock schreef op 26-11-2005 @ 14:23 :
Dan heb jij geen idee hoe groot de chaos was. Ook(/juist) op alle binnenwegen was de maximumsnelheid 15 tot 30 km/u. Sneller rijden was gewoon onverantwoord.
Dan is de afstand Zwolle Noord-Zwolle Zuid zelfs groot....
Wel een passende vergelijking, als je weet dat er dit weekend in Zwolle haast geen sneeuw lag, en je gewoon met de auto de weg op kon.
Oud 29-11-2005, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Yurgentje schreef op 28-11-2005 @ 22:29 :
Wel een passende vergelijking, als je weet dat er dit weekend in Zwolle haast geen sneeuw lag, en je gewoon met de auto de weg op kon.
Het was idd heel bizar. Mijn vriend was donderdag jarig en met veel geluk heb ik vrijdag kunnen vrijkrijgen zodat ik donderdag al naar hem toe kon, anders had ik pas vrijdag gegaan. Toen ik van Limburg naar Noord-Brabant reed, zat ik in de stromende regen, maar komop, het is zijn verjaardag, we gaan erheen.
Op weg van Breda naar Zwolle heeft het eigenlijk helemaal nix geregend. Vrijdag kreeg ik telefoon van mijn moeder dat ik naar het nieuws moest kijken. Intussen waren wij al buiten geweest in Zwolle en de lucht was extreem donker om 3u (ik had nog een discussie met mijn vriend, ik vond het donker, hij gewoon grauw).
Bij mijn ouders thuis (Noord-Brabant), lag er een enorm pak sneeuw, in Zwolle is het het hele weekend rustig gebleven. Alleen zaterdagmorgen lag er misschien 2cm sneeuw. Het heeft niet gewaaid, niet gehageld, geregend, alleen dus dat beetje gesneeuwd ^^.

Maar ik was natuurlijk erg blij dat ik donderdag al was vertrokken ^^
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 16:13
Megadeth
Megadeth is offline
Citaat:
Big Brother schreef op 26-11-2005 @ 16:23 :
de ns heeft goede zaken verricht gisteren. mensen moeten gewoon niet zo zeiken. je wéét gewoon dat er leidingen gaan knappen en bomen en bladeren op de rails gaan vallen.

ík daarentegen was gisteren het slachtoffer van een zelfmoordpoging waarbij mijn trein betrokken was (beetje rare zinsbouw, ik weet het) en dán mag je wel zeiken (op die eikel die voor de trein springt dus)
Ah, dat was in een tunnel tussen Rotterdam en Den Haag toch ?? Want daarom kon ik dus niet doorrijden en moest ik de tram naar Delft en vanaf daar de stoptrein nemen naar Rotterdam CS.

Uiteindeljk maar richting Belgie gegaan terwijl we naar Friesland wouden.. (Vriendin woont daar maja was niet de bedoeling).

Echt egoistisch zulke springers.... gewoon hoge drukspuit erop en weer doorrijden voortaan.
Oud 16-12-2005, 10:25
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Megadeth schreef op 15-12-2005 @ 17:13 :
Ah, dat was in een tunnel tussen Rotterdam en Den Haag toch ?? Want daarom kon ik dus niet doorrijden en moest ik de tram naar Delft en vanaf daar de stoptrein nemen naar Rotterdam CS.

Uiteindeljk maar richting Belgie gegaan terwijl we naar Friesland wouden.. (Vriendin woont daar maja was niet de bedoeling).

Echt egoistisch zulke springers.... gewoon hoge drukspuit erop en weer doorrijden voortaan.
Ik vind dat hard wat je nu zegt over een springer, en ik denk ook niet dat je weet hoe de procedure is als zoiets is gebeurd?

Machinist roept over de portofoon de conducteur op (ik moet echt opletten dat ik geen afko's typ ), die loopt dan langs de trein om te kijken 'wat er nog ligt.' Dan moet hij vervolgens afdekken, en dan heeft de machinist de spoorwegpolitie al gebeld. Die komen ter plaatse, halen de recherche erbij en die doen onderzoek. Als dat gereed is (meestal vrij snel) wordt een en ander weggehaald door een uitvaartondernemer, waarna de trein ter plaatse wordt schoongespoten door de brandweer, en vervolgens, al dan niet met reizigers, in ieder geval met een andere machinist en conducteur, verder gaat richting de bestemming, waar de trein meestal uit dienst gaat en verder de wasstraat opzoekt.
Oud 16-12-2005, 17:48
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Offtopic:
Citaat:
Quantes schreef op 16-12-2005 @ 11:25 :
I(ik moet echt opletten dat ik geen afko's typ )
Doe je het alsnog
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 14:45
Verwijderd
Van Zwolle (23:51) naar Wolvega (0:27), ik had maar 10 minuten vertraging dus kwam om 0:37 aan in Wolvega

Ik heb dus vrij veel geluk had
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 16:33
Megadeth
Megadeth is offline
Citaat:
Ik vind dat hard wat je nu zegt over een springer, en ik denk ook niet dat je weet hoe de procedure is als zoiets is gebeurd?

\
Weet ik, zal ook best hard zijn maar zulke mensen veroorzaken dus een hele hoop ellende. Vind het sowieso egoistisch, maar als je dan toch dood wil hang je dan op ofzo.. dupeer je niet 1000en reiziges.
Oud 21-12-2005, 16:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:

Machinist roept over de portofoon de conducteur op (ik moet echt opletten dat ik geen afko's typ ), die loopt dan langs de trein om te kijken 'wat er nog ligt.' Dan moet hij vervolgens afdekken, en dan heeft de machinist de spoorwegpolitie al gebeld. Die komen ter plaatse, halen de recherche erbij en die doen onderzoek. Als dat gereed is (meestal vrij snel) wordt een en ander weggehaald door een uitvaartondernemer, waarna de trein ter plaatse wordt schoongespoten door de brandweer, en vervolgens, al dan niet met reizigers, in ieder geval met een andere machinist en conducteur, verder gaat richting de bestemming, waar de trein meestal uit dienst gaat en verder de wasstraat opzoekt.
Ik heb al vrij vaak springers voor de trein meegemaakt (ik zat ook in de trein toen met die springer bij Rijswijk en er is ook al eens iemand voor mijn trein gesprongen op Rotterdam Centraal ) en ik vind dat het altijd best goed en snel afgehandeld wordt. In de meeste gevallen rijden er na een half uur / drie kwartier al weer treinen over dat spoor.
Oud 21-12-2005, 19:46
Megadeth
Megadeth is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 21-12-2005 @ 17:58 :
Ik heb al vrij vaak springers voor de trein meegemaakt (ik zat ook in de trein toen met die springer bij Rijswijk en er is ook al eens iemand voor mijn trein gesprongen op Rotterdam Centraal ) en ik vind dat het altijd best goed en snel afgehandeld wordt. In de meeste gevallen rijden er na een half uur / drie kwartier al weer treinen over dat spoor.
Lijkt me wel KUT om te zien trouwens.... sprong die kerel op het station zelf ?? WTF. Die lui zijn echt egoistisch.
Reageren

Regels voor berichten