Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2005, 17:00
Choke
Choke is offline
Hej, Ik voel me al een tijdje (1,5 week) een soort van duizelig. Het voelt alsof ik aangeschoten ben alles een beetje meedraait als ik heen en weer kijk zeg maar. als ik naar links kijk.. lijkt het alsof het beeld iets langzamer erachteraan komt zeg maar. Ik weet niet hoe dat komt.. Want verder voel ik mij niet ziek ofzo (ja verkouden, maar k denk niet dat t daarmee te maken heeft) Zou iemand me kunnen vertellen wat dit zou kunnen zijn?
Alvast bedankt!
Oud 18-12-2005, 17:42
ekki
ekki is offline
Geen id. Bloedarmoede is een optie. Ik zou er maar 'ns mee naar de dokter gaan.
Oud 18-12-2005, 17:43
Choke
Choke is offline
Citaat:
ekki schreef op 18-12-2005 @ 18:42 :
Geen id. Bloedarmoede is een optie. Ik zou er maar 'ns mee naar de dokter gaan.
hmm, herkend iemand dit toen hij/zij bloedarmoede had?...
Oud 18-12-2005, 17:44
ekki
ekki is offline
Bij bloedarmoede hoort o.a. duizeligheid en flauwvallen, maar ik weet niet of dat constant is. Volgens mij is bij bloedarmoede de binnenkant van je onderste oogleden witter (tenminste, daar keek mijn huisarts altijd naar). Misschien eens vergelijken met iemand anders?
Oud 18-12-2005, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Choke schreef op 18-12-2005 @ 18:43 :
hmm, herkend iemand dit toen hij/zij bloedarmoede had?...
Ja, ik heb ook heel lang ijzertekort gehad (hierdoor kan bloedarmoede ontstaan) en was toen ook veel duizelig, slap en viel vaak flauw.

Als je er zeker van wilt zijn dat je dit wel/niet hebt kun je even naar de huisarts gaan, klein prikje in je vinger, druppeltje bloed in een apparaatje en je weet meteen de uitslag
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 18:33
Choke
Choke is offline
Ben je dan ook vaker moe dan normaal? want daar heb ik ook wel last van..
Oud 18-12-2005, 18:34
ekki
ekki is offline
Citaat:
Choke schreef op 18-12-2005 @ 19:33 :
Bij bloedarmoede wel.
Oud 18-12-2005, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Choke schreef op 18-12-2005 @ 19:33 :
Ja, dat ook.. kijk hier maar even

bloedarmoede
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 18:40
Verwijderd
Door een slaaptekort kun je ook je moe voelen en je een beetje duizelig voelen. Of je een slaaptekort zou kunnen hebben kun je zelf wel na gaan: ben je de afgelopen paar weken vaak wakker geworden zonder dat je je uitgerust voelde?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 18:48
Choke
Choke is offline
Citaat:
shining schreef op 18-12-2005 @ 19:35 :
Ja, dat ook.. kijk hier maar even

bloedarmoede
bedankt

en Sara:

Nee.. dat heb ik niet gehad, en ik slaap ook gewoon genoeg. Dus ik weet t ook niet. Ik maak ff afspraak bij de huisarts morgen..
Oud 18-12-2005, 18:55
juno
juno is offline
Verkoudheid kan een oorzaak zijn. Als je neus en je oren dicht zitten, heeft dit ook invloed op je evenwichtsorgaan. Lekker uitzieken.
Als je nou letterlijk tegen de grond slaat zodra je opstaat, dan moet je naar de dokter ja.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 19:21
rare kwast
rare kwast is offline
ik heb ook zoiets (gehad)
voelde soms net als of ik zweefde en steeds dacht ik bezopen te zijn en onderuit te gaan...
ik had een hele lage bloeddruk..
Oud 18-12-2005, 20:47
I love stars
I love stars is offline
Ik voel me vaak zo. Soms gewoon evenwicht even verliezen etc. Maar soms gewoon 2 a 3 weken achter elkaar. Langer duurt het niet. Bij mij is het geen bloedarmoede ofzo.

Maar denk bij alles na iets verkeerd gegeten , ik heb me ook weleens na bepaalde soorten ships erg "dronken" gevoeld. Zat ik in de wiskunde les zeg ik tegen mn vrienden ik voel me alsof ik 6 (heb er nooit meer op gehad dus zal niet weten hoe dat voelt) biertjes opheb. Mja dat verklaart het bij mij niet.

Ik heb die duizeligheid / misselijkheid soms met lichte tot middelmatige hoofdpijn ( waarbij geen paracetemol helpt).
Oud 18-12-2005, 20:51
I love stars
I love stars is offline
Wat zijn de verschijnselen?
Door bloedarmoede kunt u zich moe en zwak voelen. Bij inspanning wordt u sneller kortademig. Verder kunnen klachten optreden als duizeligheid, het gevoel flauw te vallen, hartkloppingen, transpireren, hoofdpijn en oorsuizen. Bleekheid treedt pas op als het hemoglobine-gehalte sterk is verminderd.

Voel me dan als ik last van duizelingen heb
- moe en zwak ( als ik me niet zo voel ben ik heel erg hyperactief)
- ik moet altijd al snel door mond ademen bij inspanning
- heb weleens het gevoel gehad flauw te vallen en het is wel eens een tijdje zwart voor mn ogen geweest
- soms hoofdpijn
- oorsuizen heb ik al sinds mn 2de last van ( daar voor kan ik niet herinneren) maar ik hoor vaak suizingen , piepjes langs mn oor.

Kan iets anders dit ook veroorzaken?

Maar behalve dat ook (niet altijd):
- neiging soms om overtegeven
- buikpijn en/of maagpijn

ps. mn bloeddruk is normaal
Oud 19-12-2005, 10:54
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Kan ook een vorm van hyperventilatie zijn, misschien adem je te kort en niet goed, daar wordt je ook duizelig van.

Adem eens diep in en lang door de volgende keer dat je duizelig bent.
Adem vanuit je buik en niet vanuit je borst.

Het kan ook iets totaal anders zijn, heb je de laatste tijd drugs gebruikt en ben je daar een beetje in blijven hangen?

Nog een 'mogelijkheid' is dat het iets psychisch is, maar dat denk ik eigenlijk toch niet.

Laatst gewijzigd op 19-12-2005 om 10:58.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 12:06
juno
juno is offline
Ik moet glutenvrij eten, en als ik zondig met maar één koekje, word ik al duizelig en slaperig.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 16:41
Verwijderd
Het kan ook het "syndroom van meniere" zijn, dat zijn duizelingen en oorsuizingen, helaas niets aan te doen.

Even googlen!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 17:16
Akilina
Akilina is offline
Mensen hier hebben al veel mogelijke verklaringen gegeven. Maar aangezien je vermeld hebt dat je ook verkouden was, wilde ik nog even een toevoeging doen. Ik heb wel eens een voorholte ontsteking gehad en toen was ik ook best wel duizelig, vooral als ik opstond of dingen deed zoals bukken of een trap oplopen.

Bij een bijholte of voorholte onsteking heb je meestal klachten als hoofdpijn, drukpijn aan de botten van je gezicht, zwaar gevoel in je hoofd, verkoudheid en duizeligheid. Als je dit hebt, dan gaat het wel makkelijk weer over met antibiotica of een neusspray of zo.
Oud 19-12-2005, 17:21
Choke
Choke is offline
bedankt voor alle reacties!
Ik heb voor morgen afspraak gemaakt bij huisarts. Dus dan weet ik meer.. Vanmorgen was het echt heel erg, kon niet normaal rechtdoor lopen.. dit duurde wel niet lang gelukkig.. en nu valt het weer mee..
Dus.. morgenochtend weet ik meer..
Oud 22-12-2005, 10:07
Choke
Choke is offline
Goed.. de dokter zei dus dat het waarschijnlijk gewoon eraan lag dat ik verkouden was (geweest). want het is eigenlijk zo goed als over.. het zou dan om 1 of ander virus gaan dat dan invloed zou hebben op je evenwichtsorgaan (de zenuw daarvan). Anyway.. tis nu goed

Regels voor berichten