Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2004, 23:32
Blenderhead
Blenderhead is offline
over deze band moet gepraat worden.
Fucking geniaal.

Beste cd's zijn:
recipe for hate
against the grain
the gray race

De laatste tijd is no control daar ook bij gekomen.

Live ook erg gaaf...

kom maar op
Oud 16-09-2004, 23:36
Outlaw
Outlaw is offline
een van de beste punkrock bands die er zijn.
geweldig ook dat ze alweer 22 jaar mee (kunnen) gaan

ik ga morgen btw The Empire Strikes first halen
Oud 16-09-2004, 23:47
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Citaat:
birthmark schreef op 17-09-2004 @ 00:32 :
over deze band moet gepraat worden.
Fucking geniaal.

Beste cd's zijn:
recipe for hate
against the grain
the gray race

De laatste tijd is no control daar ook bij gekomen.

Live ook erg gaaf...

kom maar op
The Gray Race is juist weer minder. Geef mij maar Stranger than fiction. Enkele geniale teksten met onder meer Modern Man

"I've got nothing to say, I've got nothing to do, all of my neurons are fuctioning smoothly, but still I'm a human cyborg just like you.

Ik heb alleen No Substance niet van ze en hou dat voorlopig maar zo omdat ik het hun minste cd vind en hij vrij duur is.
Oud 16-09-2004, 23:47
Blenderhead
Blenderhead is offline
Hmmm...ik vind het wel een leuke cd maar niet geweldig. Sinister rouge is wel een erg gaaf nummer. Nah, nu ga ik eten.
Oud 16-09-2004, 23:49
Verwijderd
Kvind ze wel koddig.
Oud 16-09-2004, 23:49
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Hero_Zero schreef op 17-09-2004 @ 00:47 :
The Gray Race is juist weer minder. Geef mij maar Stranger than fiction. Enkele geniale teksten met onder meer Modern Man

"I've got nothing to say, I've got nothing to do, all of my neurons are fuctioning smoothly, but still I'm a human cyborg just like you.

Ik heb alleen No Substance niet van ze en hou dat voorlopig maar zo omdat ik het hun minste cd vind en hij vrij duur is.
'the gray race zijn een beetje meezingers vind ik.

Stranger than fiction is ook om aan te horen (uiteraard) maar minder goed dan voorgenoemde imo.
Oud 16-09-2004, 23:56
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Ik vind No Control nog wel een stuk beter geworden na de laatst de live-uitvoering van I want to conquer the world gehoord te hebben.

Het beste nummer naar mijn mening wat ze in de 013 speelde.
Oud 17-09-2004, 00:11
Verwijderd
ik vond het altijd erg leuk, maar heb ze al 3 jaar niet meer geluisterd
Oud 17-09-2004, 00:14
Verwijderd
Ik blijf dit gewoon een geniale band vinden. Heb ze nu 2 keer live gezien en als het de laatste keer niet in de 013 was geweest dan was ik ook zeker gegaan, maar Tilburg was me te ver. Ik vind die live cd Tested echt briljant.
Oud 17-09-2004, 01:08
Verwijderd
op de een of andere manier kan ik er niet zoveel mee
Oud 17-09-2004, 01:34
Artus
Artus is offline
Citaat:
Hero_Zero schreef op 17-09-2004 @ 00:47 :
modern man stond toch echt op against the grain kerel

beste plaat blijft gewoon suffer, alleen al door 1000 more fools, zo geweldig

suffer, no control en recipe for hate (en fuck armageddon als mooie 4de) zijn echt mn favo albums
Oud 17-09-2004, 07:36
Verwijderd
ik hou van die nieuwe plaat !
Oud 17-09-2004, 07:46
Caligula
Caligula is offline
Ik ben geen punkrock-liefhebber, maar muzikaal gezien zit't wel goed in elkaar ja.
Oud 17-09-2004, 08:03
little nemo
little nemo is offline
jah die ouwe platen zijn erg ok, maar ik vind dat the process of belief minstens net zo goed is. ohw hun live optredens zijn echt niet meer zo goed, k vind t maar een stelletje ouwe lullen geworden...hoop ook dat the empire strikes first hun laatste album is.
Oud 17-09-2004, 08:44
DeadNation
DeadNation is offline
Alles is goed. Stranger Than Fiction is beter dan alle andere majorlabel platen en post majorlabel epitaph platen. Duidelijk.

Van de 7" tot Recipe For Hate tot en met Stranger Than Fiction is het genialiteit. Met The Gray Race kwamen er al scheurtjes in de band met het vertrekken van Brett. Wat je overhoud is een goede, maar enigzins monotone plaat. Zonder echte klappers en een hoop ok songs.

De nieuwste 2 zijn cool en precies hoe Bad Religion anno 2004 moet klinken, maar de tijden van voor de majorlabel platen komt nooit meer terug.

Live kunnen ze veel beter. Althans met zo'n historie zouden ze veel strakker moeten zijn live. Vooral Baker zit er nog al eens naast. Wat vreemd is aangezien de man al voor hij in Minor Threat speelde een erg goede gitarist was.

Maar al met al hou ik van deze band en kan ik oprecht zeggen dat het mijn favoriete band is.
Oud 17-09-2004, 08:54
DeadNation
DeadNation is offline
Overigens zijn ze altijd al zo geweest live. Ik vind de shows toch altijd weer een mooie ervaring(heeft nog steeds iets speciaals). Sure t kan beter, maar fuck tis bad religion hehe.
Oud 17-09-2004, 09:04
Artus
Artus is offline
nouja ik vind t nadeel van stranger than fiction dat er te veel slechte nummers op staan. de plaat begint echt geweldig maar dan komt opeens zo'n boutnnummer als the handshake
maarja vooral inner logic vind ik een drama-nummer
maar aan de andere kant staan er een paar van de beste BR-nummers ooit op: stranger than fiction, better off dead, news from the front (al is dat eigenlijk een bonustrack), incomplete, tiny voices, leave mine to me etc.
bij the gray race is t juist meer heel weinig slechte nummers maar ook niet echte klassiekers

maarja no control en suffer blijven toch wel de twee beste platen van BR voor mij. no control is van begin tot (bijna) eind perfect, alleen het laatste nummer boeit me niet echt en ja suffer is gewoon geniaal

against the grain.. tsja, die plaat is gewoon veel te lang en staan wat fillers op, dat vink erg jammer, maar modern man is 1 van de beste punkrocknummers ooit geschreven

generator vind ik dan weer te kort juist, en mist wat kracht vind ik, maarja elke BR-plaat heb wel een paar klassiekers erop en deze ook (alleen het titelnummer al natuurlijk). maar die hele cd heeft een hele rare sfeer vind ik

en recipe for hate vind ik dan weer echt helemaal geweldig, plaat vol met klassiekers en een paar van de beste nummers ooit (skyscraper, portrait of authority, struck a nerve (!), don't pray on me en natuurlijk american jesus). ook maar weer 2 mindere nummers (modern day catastrophists en all good soldiers)

en ach the new america en no substance zijn ook zeker vette albums, maar je hoort dat er iets mist, ondanks dat er zeer goeie nummers opstaan

process of belief was dan weer een hele stap omhoog en empire strikes back weer een stap hoger, maar ze zullen idd nooit het niveau van vroeger halen.
Oud 17-09-2004, 09:14
Verwijderd
Ik heb die laatste een paar keer beluisterd en echt vervelend vind ik het niet. Maar het lijkt me wel echt typisch zo'n band die elke plaat hetzelfde klinkt.
Oud 17-09-2004, 09:20
DeadNation
DeadNation is offline
Artus: In je posts worden geen planken misgeslagen, maar complete regenwouden. Laten we het maar houden op een aparte smaak.

Exo: Dat hoor je veel. Echter hoe meer je into Bad Religion raakt...hoe meer je ervan overtuigd word dat het niet het geval is Maar idd ze doen wat ze al jaren doen en doen dat goed. Niks mis mee. Niets zo vervelend als je favoriete band die totaal een andere kant opgaat. Eveneens vervelend is het als ze echt telkens hetzelfde doen, maar dan slapper. Bad Religion loopt op een zeer dunne lijn tussen die 2 uitersten.
Oud 17-09-2004, 09:28
crenshaw
crenshaw is offline
Kutband.
Oud 17-09-2004, 09:34
DeadNation
DeadNation is offline
You're on thin ice, thin ice, Thin ice, Thin IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIICE....

Watch out......It's gonna fuckin break.....BREAK!
Oud 17-09-2004, 10:29
NRK
NRK is offline
DeadNation geeft duidelijk veel om deze band. =)

Niet dat dat erg is.
Oud 17-09-2004, 10:30
NRK
NRK is offline
Ik vind sommige nummers van Bad Religion echt cool. Maar echt lang kan ik er nooit naar luisteren.
Oud 17-09-2004, 10:33
Artus
Artus is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 17-09-2004 @ 10:20 :
Artus: In je posts worden geen planken misgeslagen, maar complete regenwouden. Laten we het maar houden op een aparte smaak.
hehe laten we dat maar doen

niet mee eens dus?
Oud 17-09-2004, 11:15
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 17-09-2004 @ 10:20 :
Exo: Dat hoor je veel. Echter hoe meer je into Bad Religion raakt...hoe meer je ervan overtuigd word dat het niet het geval is Maar idd ze doen wat ze al jaren doen en doen dat goed. Niks mis mee. Niets zo vervelend als je favoriete band die totaal een andere kant opgaat.
Daar ben ik het mee eens, maar die tolerantie grens is per band verschillend. Dingen die ik zwaar dig kan ik achter elkaar luisteren, ook al lijkt het veel op elkaar (in feite behoren de liedjes van een band op elkaar te lijken, dat vormt de identiteit van de band), maar van bv Bad Religion denk ik al gauw: weer zo'n nummer.

Maar dat is subjectief.

Citaat:
artus schreef:
Empire strikes back

empire strikes first DD
Advertentie
Oud 17-09-2004, 11:18
DeadNation
DeadNation is offline
nouja ik vind t nadeel van stranger than fiction dat er te veel slechte nummers op staan. de plaat begint echt geweldig maar dan komt opeens zo'n boutnnummer als the handshake
maar aan de andere kant staan er een paar van de beste BR-nummers ooit op: stranger than fiction, better off dead, news from the front (al is dat eigenlijk een bonustrack), incomplete, tiny voices, leave mine to me etc.

Gast man die plaat klopt van begin tot eind. Afwisselend. Gewoon erg sterk+ alle kwaliteiten die Bad Religion Bad Religion maken.

bij the gray race is t juist meer heel weinig slechte nummers maar ook niet echte klassiekers

Agreed.

against the grain.. tsja, die plaat is gewoon veel te lang en staan wat fillers op, dat vink erg jammer, maar modern man is 1 van de beste punkrocknummers ooit geschreven

Fillers???!!! Man deze plaat is de definitie van Bad Religion. Deze plaat klopt aan alle kanten en bevat alle factoren van de bad religion sound.

generator vind ik dan weer te kort juist, en mist wat kracht vind ik, maarja elke BR-plaat heb wel een paar klassiekers erop en deze ook (alleen het titelnummer al natuurlijk). maar die hele cd heeft een hele rare sfeer vind ik

Wat experimenteler. Geweldige sfeer overigens. Een stuk meer duister. Alleen maar klassiekers. Het titelnummer vind ik praktisch de minste bad religion song van alle oude releases. Wel erg goed natuurlijk

en recipe for hate vind ik dan weer echt helemaal geweldig, plaat vol met klassiekers en een paar van de beste nummers ooit (skyscraper, portrait of authority, struck a nerve (!), don't pray on me en natuurlijk american jesus). ook maar weer 2 mindere nummers (modern day catastrophists en all good soldiers)

Portrait of authority?? Een van de saaiste BR nummers ooit gewoon......All good soldiers een minder nummer. Geweldig juist. Mede doordat het zo raar is. Sweet melodies. Een van de beste vocale stukken die ze ooit deden.

en ach the new america en no substance zijn ook zeker vette albums, maar je hoort dat er iets mist, ondanks dat er zeer goeie nummers opstaan

Mee eens, maar geen echt goede nummers.

process of belief was dan weer een hele stap omhoog en empire strikes back weer een stap hoger, maar ze zullen idd nooit het niveau van vroeger halen.

Ik prefereer TPOB boven empire. De stomme titel en t slappe 2e gedeelte van Empire doen m de das om. Wel een paar vette songs. Dat zeker.
Oud 17-09-2004, 11:20
Verwijderd
Ik heb een paar cd's, maar ik luister het eigenlijk nooit meer..
Oud 17-09-2004, 11:21
cha0s
cha0s is offline
Alles is gewoon vet.
geniale band.
Oud 17-09-2004, 11:29
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 17-09-2004 @ 12:18 :

Gast man die plaat klopt van begin tot eind. Afwisselend. Gewoon erg sterk+ alle kwaliteiten die Bad Religion Bad Religion maken.

Agreed.

Fillers???!!! Man deze plaat is de definitie van Bad Religion. Deze plaat klopt aan alle kanten en bevat alle factoren van de bad religion sound.

Wat experimenteler. Geweldige sfeer overigens. Een stuk meer duister. Alleen maar klassiekers. Het titelnummer vind ik praktisch de minste bad religion song van alle oude releases. Wel erg goed natuurlijk

Portrait of authority?? Een van de saaiste BR nummers ooit gewoon......All good soldiers een minder nummer. Geweldig juist. Mede doordat het zo raar is. Sweet melodies. Een van de beste vocale stukken die ze ooit deden.

Mee eens, maar geen echt goede nummers.

Ik prefereer TPOB boven empire. De stomme titel en t slappe 2e gedeelte van Empire doen m de das om. Wel een paar vette songs. Dat zeker.
als ik alle albums kende had ik kunnen zeggen of ik het met je eens was of niet maar ik moet wel zeggen dat je je mening iets te veel als een feit aan het verkondigen bent hoor dude
Oud 17-09-2004, 11:45
DeadNation
DeadNation is offline
Natuurlijk doe ik dat. Ik kan het gewoon niet bevatten dat iemand zoiets vind van Against The Grain
Oud 17-09-2004, 11:48
enema abortion
enema abortion is offline
Against the Grain
Suffer
No Control

De heilige drie-eenheid.
Oud 17-09-2004, 12:17
Verwijderd
ik moet me toch maar weer eens wat meer gaan verdiepen in BR. heb het al tijden niet meer geluisterd terwijl het vroeger een van mijn favoriete bands was.
Oud 17-09-2004, 12:23
Artus
Artus is offline
Citaat:
eXo schreef op 17-09-2004 @ 12:15 :
empire strikes first DD
kut ja sorry dat was wel dramatisch
Oud 17-09-2004, 12:24
wup
wup is offline
Heb er een live cd van.. maar luister ik eigelijk nooit. weet niet eens of ik hem wel eens helemaal geluisterd heb. Tis opzich wel leuk, maar veel van hetzelfde
Oud 17-09-2004, 12:30
Artus
Artus is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 17-09-2004 @ 12:45 :
Natuurlijk doe ik dat. Ik kan het gewoon niet bevatten dat iemand zoiets vind van Against The Grain
haha don't get me wrong, ik vind het een geweldige plaat, maar dat vind ik van praktisch alle BR-albums, alleen ik vind t jammer dat er een paar fillers opstaan (misery&famine,blenderhead, entropy en nog een paar) waardoor die wat te lang wordt

en vergeleken bij suffer, no control en recipe for hate.. ja daar haalt ie t gewoon net niet bij, maar alleen door modern man is die cd al driedubbel z'n geld waard

all good soldiers van recipe for hate is idd raar, maar das niet per definitie goed. ik vind t ook juist cool dat ze daar wat anders proberen en dat stuk rond die solo is ook zeker vet, maar vergeleken bij de rest van de cd vind ik dat echt een van de mindere nummers

empire strikes first vind ik beter dat POB, omdat er geen enkel slecht nummer opstaat ten eerste, ik dig ze allemaal wel, en bij POB vind ik prove it nogal tegenvallen. verder was POB wel érg gepolijst (niet alleen de sound maar ook de rest) en bij empire strikes first weten ze de ouwe sound beter met de nieuwe sound te combineren vind ik
Oud 17-09-2004, 12:31
Artus
Artus is offline
Citaat:
wup schreef op 17-09-2004 @ 13:24 :
Heb er een live cd van.. maar luister ik eigelijk nooit. weet niet eens of ik hem wel eens helemaal geluisterd heb. Tis opzich wel leuk, maar veel van hetzelfde
tested is ook niet echt heel erg boeiend als je de nummers verder totaal neit kent denk ik
Oud 17-09-2004, 12:42
enema abortion
enema abortion is offline
Mensen die nrs als 'misery and famine' en 'entropy' fillers noemen... man oh man...

Recipe for Hate vind ik juist een van de mindere albums en staat nog niet eens in de schaduw van Against the Grain.

Echte BR kenners weten.
Oud 17-09-2004, 13:07
DeadNation
DeadNation is offline
Tenenkrommend. Vind ik ook, maar hey ieder z'n eigen mening

Recipe for hate vind ik zeker geen slecht album, maar het staat wel in de schaduw van de andere albums (t/m Stranger Than Fiction).

Generator vind ik eigenlijk ook echt super. Heaven is Falling wat een nummer en nu weer super actueel
Oud 17-09-2004, 13:27
Artus
Artus is offline
ach dan ben ik geen echte BR-kenner, zal mij aan mn reet roesten
tis iig nog altijd een van mn favo bands, en over t algemeen gezien wel mn all-time beste band die ik ken
Oud 17-09-2004, 16:25
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
zelfs hun slechte cd's zijn nog beter dan wat er tegenwoordig geproduceerd word
Oud 17-09-2004, 16:27
toemba
toemba is offline
Ik ben vooral fan van de oozin' aahs (zoals ze het zelf noemen in de boekjes van de CD)

Suffer en Against the grain zijn mijn favo's..
Oud 17-09-2004, 16:30
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
enema abortion schreef op 17-09-2004 @ 12:48 :
Against the Grain
Suffer
No Control

De heilige drie-eenheid.
Oud 17-09-2004, 20:32
Mindfields
Mindfields is offline
Heheh, ik zal maar niet over deze band gaan beginnen, want dan hou ik er niet meer over op. Ben nl. lichtelijk geobserdeerd. Anyway, wat er gezegd wordt over No Substance en Stranger Than Fiction..Ben ik het niet helemaal mee eens, ik vind dat beiden albums heel erg anders zijn dan bijv. No Control en Against the Grain, maar zeker wel erg gaaf. Nummers als Leave Mine To Me en Incomplete staan voor mij als een huis.
The New America was voor mij een lichte teleurstelling, maar een nummer als I Love My Computer is dan wel weer ok, ter afwisseling. Toen echter Process of Belief uitkwam was ik weer helemaal overtuigd, wat een heerlijk album. Toegegeven, Supersonic, Can't Stop en Prove It zijn niet echt sterke nummers, maar bijv. Kyoto Now! en Materialist maken het weer helemaal goed.
Nieuwe album vind ik ook gaaf, er zit eigenlijk voor mij geen enkel nummer bij dat kut is en nummer 2 op de single (The Surface Of Me) is ook erg gaaf.

Tis gewoon mooi hoe een band kan groeien. Als je de dvd Along The Way bekijkt zie je een paar twintigers die voor een klein zaaltje spelen met rare Duitsers die over het podium kan rollen en Bad Religion die alles er door heen ragt, Greg Hetson tussen de bedrijven door in een interview vertelt dat hij naast Bad Religion graag op z'n nintendo speelt (inclusief veel krullen), nu is de band rustiger op het podium, de kalend Graffin blijft beweegt een stuk minder (goh), de nummers hebben 'iets' (?) meer om het lijf, toch blijft de band keihard heerschen.

Shit, toch nog een wat lange post voor mijn doen.
Oud 17-09-2004, 21:58
DeadNation
DeadNation is offline
The New America was voor mij een lichte teleurstelling, maar een nummer als I Love My Computer is dan wel weer ok, ter afwisseling.

Slechtste nummer van die plaat en op Raise your voice na het meest waardeloze bad religion nummer.

Toen echter Process of Belief uitkwam was ik weer helemaal overtuigd, wat een heerlijk album. Toegegeven, Supersonic, Can't Stop en Prove It zijn niet echt sterke nummers, maar bijv. Kyoto Now! en Materialist maken het weer helemaal goed.

Wat is er niet sterk aan die nummers!!?? Praktisch klassiek bad religion materiaal. Kyoto Now is het beste nummer van de plaat voor mij.

Nieuwe album vind ik ook gaaf, er zit eigenlijk voor mij geen enkel nummer bij dat kut is en nummer 2 op de single (The Surface Of Me) is ook erg gaaf.

Vind eigenlijk het grootste deel van de B kant kut. Te langzaam etc etc. Nummers waar men ten tijde van No Substance zo'n kritiek op had. Vreemd.

de band keihard heerschen.

Agreed
Oud 17-09-2004, 22:03
Adam Warlock
Adam Warlock is offline
Live in de melkweg was zo
Oud 17-09-2004, 22:59
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Adam Warlock schreef op 17-09-2004 @ 23:03 :
Live in de melkweg was zo
daar was ik gewoon niet bij
...maar gelukkig wel met de epitaph bus naar stahlwerk een paar weekjes daarvoor, hun 1e optreden na process of belief
Oud 18-09-2004, 01:45
Artus
Artus is offline
surface of me is idd een zeer vet nummer
Oud 18-09-2004, 08:58
DeadNation
DeadNation is offline
Die heb ik op een picturediscje staan met la is burning. Ok nummer. Hadden ze beter op de plaat kunnen zetten dan een boot stamping etc.
Oud 18-09-2004, 09:48
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 17-09-2004 @ 22:58 :
The New America was voor mij een lichte teleurstelling, maar een nummer als I Love My Computer is dan wel weer ok, ter afwisseling.

Slechtste nummer van die plaat en op Raise your voice na het meest waardeloze bad religion nummer.

Toen echter Process of Belief uitkwam was ik weer helemaal overtuigd, wat een heerlijk album. Toegegeven, Supersonic, Can't Stop en Prove It zijn niet echt sterke nummers, maar bijv. Kyoto Now! en Materialist maken het weer helemaal goed.

Wat is er niet sterk aan die nummers!!?? Praktisch klassiek bad religion materiaal. Kyoto Now is het beste nummer van de plaat voor mij.

Vind eigenlijk het grootste deel van de B kant kut. Te langzaam etc etc. Nummers waar men ten tijde van No Substance zo'n kritiek op had. Vreemd.

de band keihard heerschen.

Agreed
Vond I Love My Computer gewoon grappig, valt verder niks over te zeggen. Ik snap trouwens niet wat je bedoeld met 'het grootste deel van de B-kant'? Ik had het alleen maar over The Surface Of Me op LA is Burning?
Oud 18-09-2004, 10:31
skeleton
skeleton is offline
Een van mijn alltime favorites, het optreden toen in de 013 uberheerschte ook gewoon beduidend .

Een paar favo nr's:

Atomic garden , Modern man, Fuck the armageddon this is hell,
against the grain, 21st century digital boy, change of ideas, big bang, the hippie killers, the biggest killer in america, i want to conquer the world, supersonic, kyoto now

Laatst gewijzigd op 18-09-2004 om 10:35.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten