Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2006, 21:47
Alistar
Alistar is offline
Ik heb een vraagje over de serie van Elizabeth George, over Thomas Lynley.
Ik heb al een aantal van de boeken gelezen en het is me opgevallen dat een deel van de boeken elkaar opvolgt (volgens mij bijna allemaal) maar sommigen ook niet. Het boek 'Mij is de wrake' was geen vervolg op 'De verdwenen Jozef', maar ineens een sprong terug in het verleden.
Ik heb nu net het boek 'Totdat de dood ons scheidt' uit, en ik vraag me af welk boek hier dan op volgt. Want ik lees de boeken nu zoveel mogelijk in volgorde van het lijstje, zoals dat voorin de boeken staat, maar ik lees ze natuurlijk liever op chronologische volgorde, dus op volgorde van gebeurtenissen.
Is er iemand die deze hele serie al gelezen heeft, en mij kan vertellen welk boek nou precies op welke volgt? Als je me kan helpen, graag, want zoals ik ze nu lees vind ik het toch een beetje verwarrend, en ik lees ze gewoon liever op juiste volgorde.
Bedankt alvast!
Oud 02-01-2006, 12:36
hasseltboy
hasseltboy is offline
Ik heb de meeste boeken van Elizabeth George wel gelezen maar het is mij nooit opgevallen. Wel dat je langzamerhand door de boeken te lezen achter de verhalen van Lynley en St.James komt.
Oud 02-01-2006, 16:42
Alistar
Alistar is offline
Ja dat is zeker waar, en de meesten volgen elkaar ook wel op gelukkig. Heb je 'Mij is de wrake' gelezen, dat is namelijk weer een sprong terug in het verleden en vertelt hoe Deborah en St James samen gekomen zijn.
Oud 03-01-2006, 09:57
hasseltboy
hasseltboy is offline
Nee, die moet ik nog. Ik heb ze ook maar een beetje door elkaar gelezen....
Oud 06-01-2006, 22:45
McCaine
McCaine is offline
Kun je de Engelse titels geven? Ik heb ze allemaal gelezen en ook op volgorde, maar wel in Engelse versie. Misschien dat dat helpt.
Oud 15-01-2006, 02:03
Alistar
Alistar is offline
Ik heb de volgende gelezen:
- A great deliverance
- Payment in blood
- Well-Schooled in Murder
- For the sake of Elena
- Missing Joseph
- A suitable Vengeance
- Playing for the ashes

En het was 'A suitable Vengeance' die ineens een heel ander verhaal vertelde dat ik verwachtte. Daar werd ineens een sprong in het verleden gemaakt.
Ik heb als laatste 'a great deliverance' gelezen, en ik vroeg me af welke daar op volgt. Zoals de lijst hierboven staat het in elk boek beschreven, maar volgens mij hoort er nog een verhaal tussen, want in het 1e boek ziet Lynley Lady Helen nog als een vriendin, en in het 2e boek is hij al verliefd op haar.
Voor mijn gevoel mist er een verhaal tussen, en ik vroeg me af of dat misschien dan later in de lijst voorkomt, net zoals 'a suitable vengeance' ineens ook een ander verhaal vertelt.
Oud 15-01-2006, 11:49
I C U
I C U is offline
Ik heb ze geloof ik allemaal gelezen, zo niet, bijna allemaal, maar de chronologische volgorde zou ik je niet kunnen geven. Mij stoort het trouwens absoluut niet dat ze door elkaar lopen, ze zijn afzonderlijk ook goed te lezen. Achter elkaar door is natuurlijk leuker, zo leer je de personen beter kennen...
Reageren

Regels voor berichten