De opleiding bedrijfseconomie is in mijn ogen juist meer een opleiding die wel te maken heeft met cijfers, maar juist meer let op de adviezen richting de directie en er voor zorgen dat het bedrijf goed loopt.
Dit door middel van het invoeren van bedrijfsorganisatorische maatregelen. Hierbij komen natuurlijk cijfers als administratie en statistiek kijken om te kijken of een dergelijke advies nodig is/gewerkt heeft.
Bedrijfseconomie is een brede opleiding waar je later meer mee kan doen dan dit. Zo krijg je ook vakken als marketing(zorgen dat je een juist product maakt voor de klant), logistiek(hoe voor je voorraad te zorgen in zin van bestellen ed). Ook krijg je de nodige vakken op het gebied van recht en verzekering.
Bedrijfseconomie is zoals eerder gezegd een van de betere studies omdat het behoorlijk breed georienteerd is(in ieder geval op hanze groningen wel). Je kan er veel mee maar schijnt inderdaad een zwaardere heao opleiding te zijn.
Wat je moet intresseren, niets in het byzonder, ik denk juist een beetje een groter intresse gebied, niet echt een specifiek onderwerp. Je krijgt van veel vakken aardig wat mee!
Het valt bij mij best mee, in het eerste jaar vallen er wel veel af omdat het anders is dan ze verwachten, maar ik vind de opleiding goed te doen