Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2005, 20:36
JustMe88
JustMe88 is offline
Ik zit nu in havo 5 en als ik dit jaar slaag wil ik waarschijnlijk de HBO opleiding bedrijfseconomie gaan doen.

Kunnen jullie misschien een beetje vertellen wat jullie van deze opleiding vinden. Wat moet je vooral erg interesseren en wat moet je goed kunnen? Is het je meegevallen, is het leuk? Ik zou het graag van je horen! bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2005, 21:19
Wawl
Wawl is offline
Het is, samen met accountancy, de beste opleiding die je aan een HEAO kan volgen.
Oud 28-12-2005, 21:38
Patrick_vN
Patrick_vN is offline
Wat voor vakken krijgen je bijvoorbeeld ? en krijg je meederen vreemde talen ?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 21:55
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Patrick_vN schreef op 28-12-2005 @ 22:38 :
Wat voor vakken krijgen je bijvoorbeeld ? en krijg je meederen vreemde talen ?
Ik had in het eerste blok de volgende vakken: bedrijfsadministratie, bedrijfseconomie, kwantitatieve methoden, excel, commerciële economie en managementvaardigheden. Het tweede blok hebben we communicatieve vaardigheden nederlands, engels, management en organisatie, bestuurlijke informatie voorziening en recht. Daarnaast hebben we ieder thema een casus, zo moesten we in het eerste blok een ondernemingsplan maken.

Tsja, wat moet je vooral interesseren geen idee. Ik vond op zowel de HAVO, als het VWO economie en wiskunde leuke vakken, vandaar ook mijn keuze voor deze opleiding. Maar dat deze vakken terug zouden komen was een grote illusie. Het is erg gericht op het bedrijfsleven en dat moet je gewoon aanspreken. Er zitten veel mensen die denken na deze opleiding bakken met geld te gaan verdienen of direct in een of andere managementpositie terecht te komen Het is een van de moeilijkere opleidingen (na accountancy) aan de HEAO; veel mensen vallen dan ook gedurende het eerste jaar af, maar als je het een beetje bijhoudt is het best te doen.
Oud 31-12-2005, 15:59
mar87
mar87 is offline
Ik ben een 2e jaars studente Accountancy.
Momenteel zit de opleiding Bedrijfseconomie daar bij in. Vanaf het 3e jaar zijn de opleidingen wel apart.

Ik vond op de havo Economie, Wiskunde en M&O de leukste vakken en scoorde daar ook wel goed mee. Dit zijn ook belangrijke vakken voor de opleiding AC/BE.
Het cijferwerk moet je wel liggen. Daar draait het in hoofdzaak om. En dus is het ook handig als je daar een beetje goed in bent.
Alles wat te maken heeft met de financiële/administratieve kant van een onderneming moet je eigenlijk wel interesseren.
De opleiding is redelijk zwaar. Je moet alle vakken goed bijhouden. En wij hebben in de eerste 2 jaar te maken met thema-onderwijs. Iedere week moet je een vraagstuk oplossen. Maar het thema-onderwijs komt denk ik bij bijna alle opleidingen wel voor.

En in het eerste jaar vallen er inderdaad veel studenten af. Of de opleiding is te zwaar of het is niet leuk....
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 14:39
DhrVerkade
DhrVerkade is offline
De opleiding bedrijfseconomie is in mijn ogen juist meer een opleiding die wel te maken heeft met cijfers, maar juist meer let op de adviezen richting de directie en er voor zorgen dat het bedrijf goed loopt.

Dit door middel van het invoeren van bedrijfsorganisatorische maatregelen. Hierbij komen natuurlijk cijfers als administratie en statistiek kijken om te kijken of een dergelijke advies nodig is/gewerkt heeft.

Bedrijfseconomie is een brede opleiding waar je later meer mee kan doen dan dit. Zo krijg je ook vakken als marketing(zorgen dat je een juist product maakt voor de klant), logistiek(hoe voor je voorraad te zorgen in zin van bestellen ed). Ook krijg je de nodige vakken op het gebied van recht en verzekering.

Bedrijfseconomie is zoals eerder gezegd een van de betere studies omdat het behoorlijk breed georienteerd is(in ieder geval op hanze groningen wel). Je kan er veel mee maar schijnt inderdaad een zwaardere heao opleiding te zijn.

Wat je moet intresseren, niets in het byzonder, ik denk juist een beetje een groter intresse gebied, niet echt een specifiek onderwerp. Je krijgt van veel vakken aardig wat mee!

Het valt bij mij best mee, in het eerste jaar vallen er wel veel af omdat het anders is dan ze verwachten, maar ik vind de opleiding goed te doen
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 18:02
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Klinkt wel leuk eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 21-01-2006, 08:03
Verwijderd
Citaat:
Last_Unicorn schreef op 20-01-2006 @ 15:39 :
De opleiding bedrijfseconomie is in mijn ogen juist meer een opleiding die wel te maken heeft met cijfers, maar juist meer let op de adviezen richting de directie en er voor zorgen dat het bedrijf goed loopt.

Dit door middel van het invoeren van bedrijfsorganisatorische maatregelen. Hierbij komen natuurlijk cijfers als administratie en statistiek kijken om te kijken of een dergelijke advies nodig is/gewerkt heeft.

Bedrijfseconomie is een brede opleiding waar je later meer mee kan doen dan dit. Zo krijg je ook vakken als marketing(zorgen dat je een juist product maakt voor de klant), logistiek(hoe voor je voorraad te zorgen in zin van bestellen ed). Ook krijg je de nodige vakken op het gebied van recht en verzekering.

Bedrijfseconomie is zoals eerder gezegd een van de betere studies omdat het behoorlijk breed georienteerd is(in ieder geval op hanze groningen wel). Je kan er veel mee maar schijnt inderdaad een zwaardere heao opleiding te zijn.

Wat je moet intresseren, niets in het byzonder, ik denk juist een beetje een groter intresse gebied, niet echt een specifiek onderwerp. Je krijgt van veel vakken aardig wat mee!

Het valt bij mij best mee, in het eerste jaar vallen er wel veel af omdat het anders is dan ze verwachten, maar ik vind de opleiding goed te doen
Ik heb het nu als vak en het is echt hel
Met citaat reageren
Oud 21-01-2006, 11:52
DhrVerkade
DhrVerkade is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 21-01-2006 @ 09:03 :
het vak is dan ook echt anders dan de opleiding, bedrijfseconomie als vak is idd alleen maar berekeningen doen, kostprijs, rendementen en dergelijke

bedrijfseconomie het vak vind ik ook een hel maar tentamens zijn altijd wel te doen
Met citaat reageren
Oud 21-01-2006, 18:41
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 21-01-2006 @ 09:03 :
Ik vind het juist een van de leukere vakken Het is veel theorie en toch ook veel berekeningen, die je met een beetje logisch nadenken gemakkelijk kunt maken.
Oud 22-01-2006, 20:00
Verwijderd
Hmm, heb er morgen een tentamen over, brr
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 18:39
JustMe88
JustMe88 is offline
Bedankt voor jullie reacties iig! ik ga binnenkort een dag proefstuderen en dan kan ik zien of de opleiding bedrijfseconomie echt iets voor mij is, maar ik denk het wel en ik heb er ook wel zin in
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten