Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
de reden dat het in het schoolreglement staat: omdat het niet mag!!! ![]() ook wel vaak gehoord: omdat jullie er anders toch niet fatsoenlijk kunnen bijlopen nou dank je ![]()
|
amish? jehova?
is dit trouwens niet crimineel? MAG je als school wel dit soort reglementen voeren? naja als ik jouw was liet ik me van school aftrappen
|
![]() ik zou me echt zo snel mogelijk van die school laten verwijderen.. hebben die lui nog nooit gehoord van je mening uiten met je uiterlijk?? [QUOTE]je$u$ crust schreef: [B] is dit trouwens niet crimineel? MAG je als school wel dit soort reglementen voeren? dit vraag ik mij ook af ja.... zoek het eens uit zou ik zeggen en veel succes nog daar....
||
Citaat:
*gaat het uitzoeken* *weet niet waar te zoeken* ![]() maar inderdaad, ik ga er toch eens achter zoeken hoor..
|
mja volgens mij is dit discriminatie op grond van uiterlijk kan je best wel wat aan doen lijkt me, niet dat de school geen eisen mag stellen maar de meeste dingen die jij noemt zijn niet dermate provocerend dat ze niet kunnen worden toegelaten op school.
[toevoeging] volgens mij mogen al die dingen bij mij op school gewoon wel ![]() [/toevoeging]
|
Verwijderd
|
ik weet haast zeker dat het niet mag, dus ik zou zeker gaan zoeken ja. sommige van de dingen die je opnoemt zijn echt belachelijk, zoals van die armbandjes en het haar van de jongetjes.. bij ons op school wordt er absoluut niet gelet op hoe je eruit ziet (door de lerarenraad dan - de meeste leerlingen zijn erg merken- en modegeconcentreerd dus letten zij er juist wel op) en je wordt er al zeker niet uitgestuurd omdat je toevallig vier armbandjes hebt ipv van twee. Het is wel zo dat hoewel het niet verboden is toch van je wordt verwacht dat je er normaal bijhuppelt, en dan krijg je automatisch dat leraren net iets strenger doen tegen je of je er de net moeilijkere versie van een proefwerk proberen te geven. maargoed, daar raak je gauw aan gewend.
|
![]() |
|
![]() |
op jouw school is dat wel heel erg ja
![]() ![]() ![]()
|
Nou ik zat dus, tot dit jaar op een christelijkeschool.
En tja nou draag ik dus altijd zwarte jurken enzo. En af en toe een shockerend t-shirt ofzo. En pentagrammen enzo.... maar er is nooit echt wat over gezegd. Ik werd wel eens aangekeken oke, maar dat doen wel meer mensen. De meeste leraren interresseerden zich er juist in, waarom ik het draag en de andere helft was juist zo dat ze het niet erg op prijs stelden en dan maar hun blik van me af wierpen en een beetje, tja hoe zal ik het zeggen..."bang" leken. > zo van, wat moeten we ermee aan... Maar er is nooit wat van gezegd dat het niet zou mogen ofzo. Substantial bijvoorbeeld, zat ook bij mij op school en had een hanekam.....is volgens mij ook nooit wat van gezegd dat het niet zou mogen.....toch Johan ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik zit op een grafische school, veel kunstzinnige typjes enzo en je ziet er dus ook van alles rondlopen...alles mag ook...
het is wel erg veranderd, want een paar jaar geleden liepen er nog heel veel (effe generaliseren) alto's en nu zie je bij de 1e jaars echt zowat alleen maar normalen en kakkers en hiphoppers enzo... |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Komt me al te bekend voor...heb een aantal jaren ook op een uniformschool gezeten (gelukkig was ik wijs genoeg om het hem daar af te bollen en daar waren ze daar dan ook erg gelukkig mee) dat was echt verschrikkelijk, van die plooirokjes en witte kousjes en alles in donkerblauw of wit...*trauma*
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens, mocht alles op mn middelbare school... geen probleem. En zelfs op 't Christelijk MBO waar ik nu opzit.. mag alles gewoon... (gelukkig... overigens ben ik niet gelovig..)
|
![]() |
Ik moet vanaf volgend jaar naar school,een christelijke school...ik heb een contract moeten tekenen met allemaal regeltjes,geen overdreven make-up geen 'tekens' (anarchie etc.) op mn shirts.
Ik weet dus nog niet precies hoe streng ze aan die regels hangen enzo,ik wil mn school echt afmaken en heb helemaal geen zin in gezeur dus ik ga gewoon netjes doen wat mij gevraagd word. Ik vind dat scholen tot op een bepaalde hoogte wel inspraak mogen hebben op de kleding van hun leerlingen...racistische teksten op shirts etc. Maar de mensen op een middelbare school zijn zich nog volop aan het ontwikkelen en ook met kleding aan het experimenteren ik vind niet dat je dat kan en mag afpakken,stimuleren eerder. |
![]() |
|
![]() |
Wat vrienden van me hebben ook wel dat soort dingen meegemaakt.. (een dimmu borgir-shirt dat te aanstootgevend was
![]()
|
Pff.. Onzinnig..
Bij ons mocht je alles (en niet alleen qua kleding). Me andere school was iets strenger (je mocht bv niet op de grond zitten (rede: dan wordt er te veel rotzooi gemaakt.. Alsof je staand niets op de grond mag gooien)), maar verder niet (ik had maar 2 uur les, dus echt veel weet ik er niet van)
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() het zijn agenda's speciaal voor onze school gedrukt.. de eerste twee bladzijden zijn voor nota's.. andere twee voor een opmerking in te zetten voo rje ouders als je te laat bent langs de ene kant haat ik mijn school echt zo hard.. maar ik moet nu nog twee jaar doen, en dan heb ik me diploma om te worden wat ik wil.. maar toch ![]()
|
![]() |
|
|