Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2002, 14:41
proycon
proycon is offline
Ik heb gister mijn eigen filosofische internetpagina afgemaakt waarin ik mijn ideeen over het leven en de wereld loslaat. Wellicht is het voor enige mensen hier interessant om te lezen en kritiek op te leveren

Het adres van de pagina is http://anaproy.homeip.net/myphilosophy . Ik zal niet het hele verhaal posten aangezien het nogal lang is (en engelstalig)
Oud 07-06-2002, 19:03
mitsj
mitsj is offline
ziet er wel mooi uit ... kzal het wel lezen ... las ik klaar bent dan hoort ge wel mn commentaar
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 19:23
Steve Le Irwkin
Steve Le Irwkin is offline
dát állemáál! pfoe, ben wel ff bezig hoor, alles lezen en bekritiseren!
Oud 07-06-2002, 20:36
REIE
REIE is offline
Vet mooi gedaan, alleen een tikkeltje afstandelijk. Maarje, wat is goed?

REIE
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 20:42
proycon
proycon is offline
dank je Het afstandelijke heb ik er ingedaan om het zo objectief en algemeen mogelijk te laten zijn..
Oud 07-06-2002, 20:59
REIE
REIE is offline
Dat afstandelijke komt over alsof je de mensen dicteerd wat goed en slecht is, in plaats van dat je ze mee laat denken.

REIE

PS, mooie plaatjes, pro y con
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 01:04
biertjehappen
biertjehappen is offline
Ik snap dus niet waarom je het n het engels doet........als je cht zo goed bent vertaald iemand anders het wel

Ik neem die moeite niet..
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 10:07
proycon
proycon is offline
Ik heb het in het Engels gedaan omdat meer mensen het dan kunnen lezen En omdat het gewoon makkelijker en fijner schrijft...
Oud 08-06-2002, 11:15
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Dat engels is erg goed hoor, en de stijl ook.

ERg interessant stuk maar dat guestbook werkte niet
Oud 08-06-2002, 11:20
aquilo
aquilo is offline
Uiteindelijk kunnen misschien inderdaad mensen je site bekijken, dat is waar, maar ben je niet bang voor taalverschillen en interpretaties of een afwijkende verwoording, aangezien, ik neem aan dat Engels niet je moedertaal maar je tweede taal is?
In Filosofiemagazine van deze maand (jawel) heeft men het over het beter kunnen oplossen van bepaalde filosofische problemen in de eigen taal, hier ging het wel om de tegenstelling Afrikaans/ Westers, maar dan nog.
Voor de rest ziet het er very very sweeeeet uit, Respek!
Mag ik vragen als niet frequent bezoeker oft gij toevallig een filosofiestudent bent?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 22:08
Steve Le Irwkin
Steve Le Irwkin is offline
Maar het is toch logish dat veel (veelal jongeren) mensen dit soort persoonlijke dingen in het Engels schrijven. Dan staat het namelijk verder van ze af, maakt het minder persoonlijk. Kijk maar naar de signatures van mensen op forum. (dit is trouwens niet psychologisch bewezen, maar is mijn theorie)
Oud 08-06-2002, 22:14
proycon
proycon is offline
Nee hoor, ik ben geen filosofiestudent ofzo Ik heb gewoon intesse en filosofie en dacht daarom eens "Mijn Philosphy" op papier te zetten..

Als reactie op Steve Le Irkwin: Ik geloof inderdaad dat je gedeeltelijk gelijk hebt dat mensen soms een andere taal gebruiken omdat dingen dan verder van hun af staan..

Persoonlijk is dat niet de rede geweest waarom ik het in het Engels schreef.
1) Ik wilde het voor een zo groot mogelijk publiek toegankelijk maken, en absoluut niet alleen voor Nederlanders ofzo..
2) Ik vind Engels schrijven makkelijk dan Nederlands...klinkt misschien stom omdat ik gewoon oernederlands ben... maar ik gebruik het Engels veel meer in het lezen en schrijven... Ik voel me vaak meer thuis in de Engelse taal dan in de Nederlandse..

Nog als reactie op REIE over dat afstandelijke:
Bedankt dat je me er op wijst... ik zou misschien een aantal nuances aan kunnen brengen omdat het natuurlijk gewoon mijn visie is en absoluut geen universele waarheid (al geloof ik zelf natuurlijk dat er veel waarheid in zit, maar in absolute zin kan ik dat natuurlijk nooit zeggen)
Oud 17-06-2002, 13:05
mieltje
mieltje is offline
Zeker een mooie site, ik heb ff vluchtig bekeken, heb nu nie ech tijd, maar k ga het morgen of vanmiddag wel ff helemaal lezen!!!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 15:48
Darknezzz
Darknezzz is offline
Hoi,
Leuk joh, je biedt velen een verfrissende kijk op het leven en de dood denk ik. Ik ben het op veel gebieden ook wel met je eens, maar op sommigen ook absoluut niet...

Daarbij heb ik een hele andere manier van denken dan jij, grappig! In elk geval hartstikke leuk gedaan, ik heb alles gelezen en ik denk zeker dat meer mensen hun visies uit zouden moeten spreken.

Wat betreft het afstandelijke... tja, het is een essay...
Ik vind het eigenlijk wel meevallen, maar eventueel zou je er je eigen ervaringen in kunnen betrekken door er bijvoorbeeld naar te verwijzen.

Als ik mijn visies met de jouwe zou vergelijken, zou ik al gauw concluderen dat jij erg inspeelt op het leven zoals we dat nu meemaken. Je gaat in op het verstand en de emoties die daar een rol in spelen.

Persoonlijk ga ik meer in op de vier lichamen die ik erken, en kijk ik op die manier niet alleen naar dit leven, maar eigenlijk naar het geheel. Tip: zoom even uit...

Nou ja, eventueel kan je mijn site bekijken, wel in het nederlands... http://www.geocities.com/ik_heks , ik heb daarbij ook een forum (nog ernstig leeg, maar is ook net nieuw) waarbij ik van plan ben filosofische vragen, denkstukken, visies en meningen een grote rol te laten spelen, met daarnaast veel plaats voor verschillende religies en geloofsovertuigingen.
Liefs en Bb,
Darknezzz
Oud 17-06-2002, 18:35
TMLWKY
TMLWKY is offline
Hoi,

ik heb de pagina aan mijn favorieten toegevoegd. Ik ga er een uitdraai van maken, en dan vanavond eens op mijn gemak doorlezen.

MvG,
TMLWKY
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 19:40
woefke
woefke is offline
mooie site, je hebt het over de balans die je ziet als je een universele constante, maar misschien vergeet je wel dat balans ook zijn tegenovergestelde heeft en daarom is het belangrijk te beseffen dat niet alles in balans moet zijn.

everything is a matter of degree.

dit zegt me broer.
Reageren

Regels voor berichten