Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2006, 15:22
Stefanie
Stefanie is offline
Het komt de laatste tijd veel te vaak voor dat familie/vrienden van mij een huisdier aanschaffen met het idee: Oh wat een leuk, lief, klein beestje, die willen we graag hebben voor onze zoon/dochter. Zonder na te denken hoe het dier verzorgd moet worden en of ze hier wel tijd voor hebben (ook in vakanties).

In het begin is een klein beestje heel erg leuk omdat het allemaal nieuw is, maar naarmate het beestje groter wordt en ze het verschonen/uitlaten nu wel een keer hebben gezien gaan ze twijfelen. Is dit wel wat ik wilde? Wordt het beestje niet te groot en eigenlijk zit er wel een vervelend luchtje aan (denk aan cavia of vachtgeur van hond) En uiteindelijk wordt het beestje zomaar weggedaan, hup naar de kinderboerderij of het asiel.

Hoe kun je het best hiermee omgaan? Het afraden heeft bij dit soort mensen meestal geen zin: als ze een huisdier willen nemen ze het ook... En het kan ze later vaak weinig schelen waar het belandt, als het maar uit huis is. Ik heb laatst twee cavia's moeten aannemen en wegbrengen hals over kop, omdat het baasje er ineens niet meer voor wilde zorgen. Ik ben het toekijken en steeds beestjes aannemen echt zat. Het kan toch ook wel anders?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2006, 18:22
TechXP
TechXP is offline
Blaas hun huis op

Eh.. tsja.. mensen.. doe je weinig aan. Ze gewoon KEIHARD erop aanspreken. Het moet gewoon eens gezegd worden.

En ze dit filmpje laten zien:

http://www.dierenbescherming.nl/down...voetbal-nl.wmv
Oud 03-01-2006, 18:46
drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Oud 03-01-2006, 21:40
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Gelukkig ken ik zulke mensen niet!
Oud 03-01-2006, 21:55
Verwijderd
Citaat:
BrunetJuh schreef op 03-01-2006 @ 22:40 :
Gelukkig ken ik zulke mensen niet!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 22:53
wizkid
wizkid is offline
Ik hoor nu wel steeds vaker mensen die bijvoorbeeld een hond willen en alle perfecte eigenschappen van het beestje opsommen. Dan probeer je ze te vertellen dat er ook een aantal negatieve kanten zijn (tenminste dingen waarvan je weet dat zij ze negatief zullen vinden). Maar het helpt meestal niet.
Reageren

Regels voor berichten