Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2006, 10:05
Ef
Ef is offline
Ik wil misschien volgend jaar deze opleiding in Utrecht gaan volgen en vroeg me af of een van jullie ook deze opleiding volgt of iemand kent die deze opleiding volgt.
Hoe bevalt het? Wat is er leuk, en niet leuk aan de opleiding?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2006, 11:22
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Een vriendin doet deze opleiding in Sittard. Ik weet dat het haar heel goed bevalt. Ze vindt het erg makkelijk en denkt er dan ook over om volgend jaar rechten te gaan studeren aan de universiteit van Maastricht. Volgens haar is recht een bijvak bij deze opleiding (dus als je dit interessant vindt zou ik uitkijken naar een andere opleiding), het enige nadeel vindt ze het vele groepswerk, maar dat is helaas bij elke HBO-opleiding het geval.

Laatst gewijzigd op 24-01-2006 om 12:25.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 12:18
Femic
Femic is offline
Citaat:
Ef schreef op 24-01-2006 @ 11:05 :
of iemand kent die deze opleiding volgt.
Hoe bevalt het? Wat is er leuk, en niet leuk aan de opleiding?
Mijn stiefzus doet die opleiding in Utrecht, in eerste instantie beviel het wel (ze is nu 1,5 jaar bezig), maar nu steeds minder. Ze vindt het te breed, waardoor je van een heleboel een heel klein beetje leert, als het ware. Ze gaan bijv. heel oppervlakkig in op de juridische kant, terwijl het wel heel veel is, wat ze dus in een hele (te) korte tijd behandelen.
Nou, goed, ik ken de opleiding niet, wellicht is het heel persoonlijk wat je er van vindt.
Oud 25-01-2006, 19:33
Ef
Ef is offline
Dat heb ik eerder gehoord ja, dat het vrij oppervlakkig is. Wat ik hoorde is ook dat je maar héél weinig lessen hebt, heel weinig op school zit dus, en vrij veel zelf thuis moet werken. Hebben jullie hier toevallig iets over gehoord?

Recht een bijvak...

Mij lijkt juist de combinatie van recht en meer psychologie/sociologie erg leuk. Ik hoorde op de open dag dat het 50/50 was ongeveer.

Bedankt voor het antwoord in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 08:45
Femic
Femic is offline
Nou, recht is niet écht een bijvak. Maar recht is natuurlijk gewoon eigenlijk een complete studie en ze proberen het dan in een veel te korte tijd te proppen, waardoor het oppervlakkig blijft.
Oud 26-01-2006, 09:00
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Het ligt volgens mij heel erg aan de school waar je naar toe gaat. Zij zit op de HS Zuyd en daar is de verdeling ongeveer 30/70 (althans in de eerste twee kwartalen van het eerste jaar). De nadruk ligt daar dus veel meer op het sociale aspect van de opleiding, maar misschien dat er in een later stadium meer ruimte komt voor het juridische deel. Als het je een leuke opleiding lijkt, zou ik er gewoon aan beginnen! Je kan altijd nog stoppen of overstappen
Oud 26-01-2006, 10:41
Femic
Femic is offline
Oh sorry, ik had niet gezien dat jij zei dat het een bijvak was Ik weet het ook niet allemaal pcies hoor, maar goed, zoals ik 't nu heb gezegd is 't volgens m'n stiefzus op de HU.
Oud 26-01-2006, 17:43
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Femic schreef op 26-01-2006 @ 11:41 :
Oh sorry, ik had niet gezien dat jij zei dat het een bijvak was Ik weet het ook niet allemaal pcies hoor, maar goed, zoals ik 't nu heb gezegd is 't volgens m'n stiefzus op de HU.
Je hoeft je absoluut niet te verontschuldigen, ik heb het ook maar van horen zeggen (net als jij). De opleiding schijnt in ieder geval niet al te moeilijk te zijn, ben er zelf ook aan het denken om deze opleiding volgend jaar te gaan doen (mijn huidige opleiding bevalt me niet helemaal). Al heb ik geen idee wat de beroepsperspectieven zijn, iemand?
Oud 26-01-2006, 21:33
Femic
Femic is offline
Iig beter dan wanneer je 'iets' met communicatie gaat doen.. Maar ik weet het niet echt.
Reageren

Regels voor berichten