Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2002, 15:27
Verwijderd
hoe voelen jullie dat aan??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2002, 15:35
sunnevot
sunnevot is offline
Ik dacht dat ik had gehoord dat dat na een maand of drie overgaat en dan verandert in houden van. Ik heb nu na ruim een half jaar soms nog steeds heel erg de kriebels in mijn buik als ik hem zie. Ik ben nog heel erg verliefd.... En ik hou van hem.
Ik weet niet hoe het aan zou moeten voelen als de verliefdheid over gaat. De spanning is nu wel allemaal wat minder, maar de verliefdheid is nog lang niet over.
Oud 19-06-2002, 15:39
moenbase
moenbase is offline
Dat heb ik mij eigen ook al menig keren afgevraagd. Ik denk dat het is wanneer je elkaar steeds minder vaak gaat zien, tenminste, tot die 'conclusie' kom ik wel vaak.
Langzamerhand heb je toch zoiets van "is dit wel wat ik wil?" [twijfels]. Daarna kom je volgens mij achter dat je niet meer verliefd bent op die gene, en dat is voor een hoop mensen de reden om te breken.
Het lijkt me sterk dat je van de ene dag op de andere dag ineens kunt zeggen "hey, ik ben niet meer verliefd".
Meestal gaat het gevoel van niet-meer-verliefd-zijn gepaard met twijfels [wat ik zojuist al melde]. En je elkaar misschien weer té veel op de lip zit. [2 á 3 cm Abt? ]

Hierbij wil ik nog even vermelden dat dit
1) niet voor iedereen geldt.
2) mijn mening is.
Oud 19-06-2002, 15:42
Verwijderd
De allerergste, eerste verliefdheid is over op het moment dat je elkaar voor het eerst zoent.
De daaropvolgende 'verliefdheid' is denk ik over wanneer je geen zin meer hebt om bij de ander te zijn, wanneer je de aanwezigheid van de ander als noodzakelijk kwaad gaat zien en niet meer als bron van vermaak.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 15:46
sunnevot
sunnevot is offline
Citaat:
moenbase schreef:
Dat heb ik mij eigen ook al menig keren afgevraagd. Ik denk dat het is wanneer je elkaar steeds minder vaak gaat zien, tenminste, tot die 'conclusie' kom ik wel vaak.
Langzamerhand heb je toch zoiets van "is dit wel wat ik wil?" [twijfels]. Daarna kom je volgens mij achter dat je niet meer verliefd bent op die gene, en dat is voor een hoop mensen de reden om te breken.
Het lijkt me sterk dat je van de ene dag op de andere dag ineens kunt zeggen "hey, ik ben niet meer verliefd".
Meestal gaat het gevoel van niet-meer-verliefd-zijn gepaard met twijfels [wat ik zojuist al melde]. En je elkaar misschien weer té veel op de lip zit. [2 á 3 cm Abt? ]

Hierbij wil ik nog even vermelden dat dit
1) niet voor iedereen geldt.
2) mijn mening is.
Voor mij geldt dit dus niet.
Einde verliefdheid hoeft toch helemaal niet einde relatie te betekenen? Dan zou het denk ik met veel mensen niet zo goed gaan. Ik kan me ook niet voorstellen dat mijn ouders nog verliefd zijn
Verliefdheid gaat toch langzaam een keertje over, maar hoeft toch niet meteen te betekenen dat je niet meer van elkaar houdt en niet meer verder wilt met je relatie?
En dit is dan mijn mening....
Oud 19-06-2002, 15:51
cerys
cerys is offline
mm dan zijn er dus 2 kantjes?
-na een tijd overgaan in houden van.. maar dat is volgens mij bij echt iedereen totaal anders..
-na een tijdje merken dat je t niet zo fijn meer vindt telkens dat zoenen en als een innig verliefd stelletje rondhuppelen, maar dat is ook voor iedereen anders, en ook bij elk persoon waarmee je verkering krijgt anders (natuurlijk)

tsja, er is dus eigenlijk geen wanneer
Oud 19-06-2002, 15:52
Verwijderd
Jawel, maar dat moet iedereen voor zichzelf bepalen...wanneer krijgen mensen dat nu eens in hun botte hoofdjes, dat er geen regels zijn voor verliefdheid, liefde, houden van...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 15:53
sunnevot
sunnevot is offline
Citaat:
nare man schreef:
Jawel, maar dat moet iedereen voor zichzelf bepalen...wanneer krijgen mensen dat nu eens in hun botte hoofdjes, dat er geen regels zijn voor verliefdheid, liefde, houden van...
JUIST
Oud 19-06-2002, 15:54
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
maar het andere wat je zei ben ik het wel mee eens

is toch ook soort van regel
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 00:24
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
sunnevot schreef:

Voor mij geldt dit dus niet.
Einde verliefdheid hoeft toch helemaal niet einde relatie te betekenen? Dan zou het denk ik met veel mensen niet zo goed gaan. Ik kan me ook niet voorstellen dat mijn ouders nog verliefd zijn
Verliefdheid gaat toch langzaam een keertje over, maar hoeft toch niet meteen te betekenen dat je niet meer van elkaar houdt en niet meer verder wilt met je relatie?
En dit is dan mijn mening....

'k doelde ook meer op (test)relaties...niet op volwassen mensen die:
1) beter kunnen omgaan met de liefde
2) minder snel breken
3) kan ik nu even op de late avond niet bedenken, weltrusten.
Oud 20-06-2002, 15:10
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
nare man schreef:
Inderdaad!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 15:14
blauwkapje
blauwkapje is offline
waneer verliefdheid over is bij mij......

-dan verveel ik me als ik bij hem ben
-is de fijne sfeer weg
-voel ik geen kriebels meer
-is een zoen gewoon uit beleefdheid
Oud 20-06-2002, 16:45
sead-nbm
sead-nbm is offline
Citaat:
blauwkapje schreef:
waneer verliefdheid over is bij mij......

-dan verveel ik me als ik bij hem ben
-is de fijne sfeer weg
-voel ik geen kriebels meer
-is een zoen gewoon uit beleefdheid
Dat geldt voor mij ook. en ik wil hier aan toe voegen
- dat het me niets doet als je afspraak met haar hebt en ze belt af
Oud 21-06-2002, 21:23
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
nare man schreef:
De allerergste, eerste verliefdheid is over op het moment dat je elkaar voor het eerst zoent.
Neej, dan wordt het 1000 keer zo erg.. bij mij iig
Oud 21-06-2002, 21:43
Verwijderd
dat heb ik nog nooit echt meegemaakt, want bij mij maken anderen het altijd uit

maargoed, wanneer ik hem weer tegen zou komen met uitgaan en ik zou NIET constant hem in de gaten houden en ik zou geen vlinders meer hebben en na afloop of tijdens het zien van hem NIET meer janken, jah dán is het over......

inmiddels is het nog lang niet over *zucht*
wat niet wegneemt dat ik niet ondertussen m'n gevoelens op anderen projecteer en daar weer helemaal gek van word... *zucht again*
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 22:44
Verwijderd
verliefdheid gaat nooit helemaal over... ik voel nog steeds iets meer/anders voor mn ex-en dan voor me gewone 'vriend(inn)en
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 23:46
Verwijderd
Citaat:
bloem schreef:
Neej, dan wordt het 1000 keer zo erg.. bij mij iig
Haha Ja, dat ken ik ook wel. Maar dat is toch niet die allerergste, chemische verliefdheid van vóór de eerste zoen. Wat er daarna komt is juist een ongebreideld enthousiasme, zo van: 'we hebben nu gezoend, laat nu alle andere dingen maar komen'
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 12:31
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
nare man schreef:

Haha Ja, dat ken ik ook wel. Maar dat is toch niet die allerergste, chemische verliefdheid van vóór de eerste zoen. Wat er daarna komt is juist een ongebreideld enthousiasme, zo van: 'we hebben nu gezoend, laat nu alle andere dingen maar komen'
Hmmz.. nah tis alweer een tijdje geleden duz ik weet niet hoe het nu zou zijn.. maar iig toen ik voor het eerst met mn ex zoende was ik juist echt helemaal wraaaaaghhhhh verliefd zeg maar.. JUIST omdat we hadden gezoend (ervoor was ik natuurlijk ook al verliefd).. najah kweet het ook allemaal niet
Oud 22-06-2002, 14:52
_koetje_
_koetje_ is offline
wanneer ik op een ander ben!
als ie je aankijkt op een 'andere' manier is m'n hartje veroverd zonder dat ie het waarschijnlijk beseft!(da wel vree ambetant )

*bue* -xxx-
Oud 22-06-2002, 16:06
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
tja als je elkaar minder gaat zien of als je bijna alles gescheiden van elkaar doet...als je verliefd word op een ander als er geen liefde meer bij de sex komt kijken...
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 16:14
the 6th gate
the 6th gate is offline
voor mij ben ik niet meer verliefd als ik dat gevoel in mn buik kwijt ben, en niet meer de behoefte heb om veel met haar om te gaan en dr zijn vast nog wel meer factoren, maar daar kom ik nu even niet op
Reageren

Regels voor berichten