Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2006, 22:16
Waarde
Waarde is offline
Dag Allemaal.

Ik was vorige week langs Agis gegaan om mijn aanvullende verzekering stop te zetten. Na wat speurwerk op het net heb ik voor de zilveren kruis gekozen . De rede van deze keuze is dat ze korting geven aan HBO studenten. Ik weet alleen niet of het nog mogelijk is om van verzekering te ruilen aangezien ik mijn aanvullende verzekering stop heb laten zetten. Agis heeft de meeste klanten van Nederland en de beste service . Maar hoe zit het met de service van Zilveren kruis ? Iemand ervaring met zilveren kruis ?

Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2006, 22:21
Verwijderd
Ik geloof dat er nu een soort overgangsperiode is van drie maanden waarin je nog van verzekeraar kunt wisselen, indien jouw vorige verzekeraar stilzwijgend heeft voortgezet omdat jij niet op het aanbod hebt gereageerd. Maar als je in die periode van verzekeraar bent gewisseld kun je denk ik niet zomaar weer dáárvanaf, tenminste alleen met inachtneming van de opzegtermijnen van die verzekering.

Maar dat heb ik ook maar gehoord, hoor.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 22:44
Go
Go is offline
Klopt het dat de maximale duur van de overeenkomst één jaar is?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 07:41
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
gerwin schreef op 04-01-2006 @ 23:44 :
Klopt het dat de maximale duur van de overeenkomst één jaar is?
Als ze je hebben "aagenomen" mogen ze je daarna toch ook niet meer weigeren? Dat zou nml lekker gaan met kankerpatienten ed. Die zouden er dan zo weer uitgekikt kunnen worden?

Ik zit nu ook nog bij agis maar ik vind ze veel te duur en je krijgt er niet zo heel veel voor terug. De service is goed, maar dat was het dan. Dus ik stap denk ik ook over en mogelijk ook naar het zilveren kruis.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 10:14
ekki
ekki is offline
Volgens mij heb je tot 1 maart de tijd om over te stappen (voor 1 maart moet dus je oude verzekering zijn opgezegd).
Oud 05-01-2006, 11:26
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je hebt tot idd tot 1 maart de tijd om van verzekering te switchen, tot die tijd mogen ze je niet weigeren.
Oud 05-01-2006, 11:46
ekki
ekki is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-01-2006 @ 12:26 :
Je hebt tot idd tot 1 maart de tijd om van verzekering te switchen, tot die tijd mogen ze je niet weigeren.
Voor de basisverzekering. Voor de aanvullende verzekering mogen ze wel weigeren.
Oud 05-01-2006, 11:50
Go
Go is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 05-01-2006 @ 08:41 :
Als ze je hebben "aagenomen" mogen ze je daarna toch ook niet meer weigeren? Dat zou nml lekker gaan met kankerpatienten ed. Die zouden er dan zo weer uitgekikt kunnen worden?

Ik zit nu ook nog bij agis maar ik vind ze veel te duur en je krijgt er niet zo heel veel voor terug. De service is goed, maar dat was het dan. Dus ik stap denk ik ook over en mogelijk ook naar het zilveren kruis.
Ik bedoel dat de consument maximaal één jaar gebonden is aan zijn contract.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 05-01-2006 @ 08:41 :
Een normale private verzekeraar gaat zich daar natuurlijk niet aan wagen. Een levensverzekering afsluiten voor een kankerpatiënt is wat je in verzekeringsjargon noemt 'een brandend huis'; dat haalt geen verzekeraar zich in zijn hoofd.

Om te voorkomen dat straks alle mensen met een ernstige ziekte of zwakke gezondheid zonder verzekering zitten terwijl het wel verplicht is, hebben de verzekeraars een acceptatieplicht gekregen (tenminste wat betreft de basisdekking), om dus zgn. slechte risico's ook verzekerbaar te houden.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 14:34
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
gerwin schreef op 05-01-2006 @ 12:50 :
Ik bedoel dat de consument maximaal één jaar gebonden is aan zijn contract.
Ik weet niet of dat ook zo letterlijk in het contract staat, maar feit is wel dat de meeste verzekeraars ééns per jaar hun premies verhogen, en bij een prijsverhoging heb je volgens mij het recht om de verzekering op te zeggen. Maar volgens mij geldt die acceptatieplicht niet voor altijd, dus dan moet je oppassen dat je niet zonder verzekering komt te zitten.
Oud 05-01-2006, 14:59
Go
Go is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 05-01-2006 @ 15:34 :
Ik weet niet of dat ook zo letterlijk in het contract staat, maar feit is wel dat de meeste verzekeraars ééns per jaar hun premies verhogen, en bij een prijsverhoging heb je volgens mij het recht om de verzekering op te zeggen. Maar volgens mij geldt die acceptatieplicht niet voor altijd, dus dan moet je oppassen dat je niet zonder verzekering komt te zitten.
De acceptatieplicht voor de basisverzekering blijft bestaan, de afspraak om iedereen tijdelijk te accepteren voor een aanvullende verzekering niet.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 10:03
Waarde
Waarde is offline
Hoe zou je kunnen voorkomen dat beide ( eerste en de nieuwe) verzekeraars geld van je rekening afhalen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 12:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Waarde schreef op 06-01-2006 @ 11:03 :
Hoe zou je kunnen voorkomen dat beide ( eerste en de nieuwe) verzekeraars geld van je rekening afhalen.
Geen automatische afschrijving opgeven maar een acceptgiro.

Dat is de reden waarom ik iedere maand een euro extra betaal voor een acceptgiro. Ik heb zo vaak gehad dat er bij de overgang een paar maanden dubbel werd afgeschreven. Je krijgt t dan wel terug, maar ik heb t liever gewoon helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 13:18
Go
Go is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 06-01-2006 @ 13:21 :
Geen automatische afschrijving opgeven maar een acceptgiro.

Dat is de reden waarom ik iedere maand een euro extra betaal voor een acceptgiro. Ik heb zo vaak gehad dat er bij de overgang een paar maanden dubbel werd afgeschreven. Je krijgt t dan wel terug, maar ik heb t liever gewoon helemaal niet.
12 euro per jaar alleen hiervoor vind ik wel een beetje duur , terwijl je gewoon de zekerheid hebt dat je dubbel afgeschreven geld terug kunt boeken.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 13:24
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
gerwin schreef op 06-01-2006 @ 14:18 :
12 euro per jaar alleen hiervoor vind ik wel een beetje duur , terwijl je gewoon de zekerheid hebt dat je dubbel afgeschreven geld terug kunt boeken.
Och, lekker belangrijk die ene euro per maand.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 17:44
Martin
Martin is offline
Citaat:
Waarde schreef op 06-01-2006 @ 11:03 :
Bedrag storneren.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 17:45
Martin
Martin is offline
Citaat:
ekki schreef op 05-01-2006 @ 11:14 :
Volgens mij heb je tot 1 maart de tijd om over te stappen (voor 1 maart moet dus je oude verzekering zijn opgezegd).
Klopt als een bus. Acceptatieplicht geldt alleen voor de basisverzekering, aanvullend is een ander verhaal.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 18:55
Go
Go is offline
Citaat:
Corine87 schreef op 06-01-2006 @ 19:46 :
Wijzigen

[afbeelding]
Wat zit je nou telkens voor onzinnige reacties met deze foto te plaatsen?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 20:25
Go
Go is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 06-01-2006 @ 14:24 :
Och, lekker belangrijk die ene euro per maand.
En daarom noem ik ook het bedrag per jaar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten